- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
Nemrég még azt sem tudtam, hogy ezt a típust forgalmazták Európában ezzel a motorral.
Nem sokkal ezelőtt néztem a fogyasztásokat a spritmonitoron, tíz 3.6r Outbackról találtam adatokat, azok mindegyike automatának van jelölve. Ez a konkrét példány is hivatalos partnertől lett vásárolva, így gondolom, ez a része rendben van.
(#2700) Parci: Nekem 2.2D volt 6 -os automatával. Nem volt sikersztori, bár nem a váltó miatt. Az előtt az S60 -ban ötös kézi volt, nos, ott sokszor hiányoltam a hatodikat. Pályán megesik, hogy óra szerinti 150 -re teszem a mutatót, kíváncsi vagyok, ott mennyit foroghat ez a motor, és mennyire zajos a beltér. A haladós, motorpörgetős tempó nyilván más, olyankor a motorhangot is lehet (kell) élvezni.
Az ár benne van a keretemben, magán eladóról lévén szó ez nagyjából fixnek is tűnik (bár egy kérdést mindig megér). A fogyasztás az nem kevés de azért ez ~260 lóerő. Ezzel együtt hazudnék, ha azt mondanám, nem érdekel, én sem a pajtában nyomtatom a pénzt, és éves 20k kilométernél ez már tétel. -
balage.
tag
Sziasztok,
"Új" autó vásárlás gondolatával játszadozom és Subaru háza táján kezdem megvetni a lábam . Igazából városban, műúton használnám javarészt, de havonta 1x biztosan lenne földes út, ami ha jó idő van akkor könnyen járható, de ha beköszön az özönvíz csúszós, szüret/trágyahordási időszakban helylenként nyomvályússá válik. Ezt az utat jelenleg A6-os 2002-es Audival teszem, ami egyszerű FWD, ha rossz az idő/út akkor nem megyek terepre. Szüleim tanyán laknak, barátnőm szülei is, ezért mindenképp emelt (~20 cm hasmagasság) és AWD hajtásláncban gondolkodom és csak benzines motorban.
Keret 2-3 millió Ft.Tehát a fent említett tényezőket figyelembe véve szeretném véleményeteket, illetve tapasztalatotokat kérni. Próbáltam magam utána járni a dolgoknak és az alábbi típusokra szűkítettem le a kört:
2006 utáni Outback
2009 utáni ForesterMikre kell oda figyelni a fenti típusoknál, illetve milyen motort kell kerülni?
Esetleg ha van kötelező cikk/leírás, ahol a fenti kérdéseim meg vannak válaszolva, szívesen elolvasnám.
Köszönöm előre is. -
Qru
MODERÁTOR
válasz balage. #2703 üzenetére
Szia!
A topik összefoglalóban van mind a két típusról teszt. Ha nem kell olyan nagy csomagtartó akkor Foresterre lőnék inkább mert agilisebb bár az A6 után fapados lesz. Ha nem vontatnál akkor felezőre sem lesz szükséged és akkor esetleg egy automataváltós verzió is játszhat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
balage.
tag
Szia,
köszönöm a gyors választ, átolvastam mindkét tesztet.
Szeretek tisztába lenni ha lehet mindennel az adott témában, előre elnézést ha valakit ez zavar, vagy idegesít
További kérdéseim:
Melyik motorral érdemesebb a 2009+ Forestert nézni? Elsődleges cél a megbízhatóság.
Nem fogok vele vontatmányt húzni, nem tartok sajnos ott, hogy Adriára vigyem a yachtotHa jól értelmezem 3 felszereltségi kategória létezik 2.5 X, 2.5 X premium és 2.5 XT, viszont hahun kiad 2 literes modelleket is.
Wikipedián mutat 2 literest, de oda japán van csak írva.
Valahol össze van szedve esetleg, hogy mivel voltak kaphatóak újkorukban európában?Köszi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz balage. #2705 üzenetére
Csak bátran, erre való a fórum.
Mert Amerikai oldal és valószínűleg az angol wiki-t nézted. Európában:
- 2.0i szívóbenzin 150 lóval, tartós megbízható cserébe nem túl acélos teljesítményű és elég szomjas (illetve volt belőle gyárilag benzin-gázos (Bi-fuel) amit eredendően a német piacra szántak).
- 2.5XT turbós 230 lóval sajnos ez hajlamos a hengerfejesedére így nem a legjobb választás használtan
- 2.0D kerülendő, a boxer dízel sajnos hírhedten sz@r (ebben a listában leírják miért), csak a 2011 utáni Euro5-ös ami jó belőle
- 2.5i ezeket szüreimportosok amit amerikából hoztak be. Nincs velük baj, arra kell figyelni, hogy ezek sok esetben vízkárosak (el kell engedni, kitudja hol kezd el majd korrodálni a több km-nyi kábelköteg aminek random megfejthetetlen elektromos hibákat generálnak) vagy jégkárosak voltak (nem gáz, szépen helyre lehet )[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
A héten leszervezek egy találkozót, megnézzük élőben is az autót.
Tartok tőle, hogy szombat lesz belőle (a párom is látni szeretné) - igen hosszú hétnek ígérkezik.
Erre a napra viszont csak a Dunához tudnék átvizsgálást szervezni, ennek nem sok értelmét látom, tekintve, hogy ott volt végig szervizelve (elvileg számlák megvannak). -
CB
senior tag
Ha valakit érdekel: Subaru XV teszt
A tesztelő ír egy-két hülyeséget, de elnézzük neki.
Pl: A Subaru EyeSight összefoglaló néven adja az aktív sávtartóból, követőradaros tempomatból, ütközés-elkerülő rendszerből és parkolókamerából álló őrangyalt.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Petester
senior tag
Faceliftes Spec.B kombi, eddig ez az első, amibe belefutottam. És ebbe is benne az Si drive, ha nincs szükség a teljes ménesre? [link]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Finom biza, pláne, hogy eddig egyetlen faceliftest sem láttam még. Pedig nézegetem tavaly május óta a hirdetéseket.
Nekem amúgy nem csak a felni (amúgy ez szerintem csak a téli, írja hogy 8 felnivel árulja, gondolom a gyári maradt nyárinak), a kipuff sem tetszik, jobb lenne, ha jobban elbújna, meg a vonóhorog se a szebb, vertikálisan rögzíthető fajta, de ezek apróságok, viszonylag könnyen lehet segíteni rajta. Amúgy nem tűnik úgy, hogy le lenne lelakva, bár pont a vezető ülésről nem készített képet. Lehet nem véletlen...
Csak lehetne valami szebb színe!Amúgy mikor volt a váltás a frissített modellre? Kicsit fura, hogy 2006-osnak írja.
Mit értesz 200k-s nagy szerviz alatt? Hamarosan nekem is eljön, de ahogy eddig néztem, gyertya cserével egészül ki az eddigi folyadék és szűrő cseréken kívül. Ha a vezérlésre gondolsz, azzal vannak fenntartásaim, mivel gyári előírás nincs rá...
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #2713 üzenetére
Vezérléscserért. 200k km-nél erősen javasolt cserélni. Ha elszakad akkor jó esetben csak a motor bele kuka, rosszabb esetben az elszakadt lánc lebont mindent maga körül...
"E téren a hathengeres nagy előnyben van. Az eleve erősen túlméretezett, a 245 lóerőhöz mérten komoly tartalékokkal bíró motorban csak 200 000 kilométer után cserélendő a vezérműszett. Aki bírja a tankolását és nagyon sokáig megtartja az autót, annak karbantartási szempontból a hatos boxer érdekes lehet." - [link]
mod:
2003-2006-ig volt a PFL és 2006-2009-ig a FL-es.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2715 üzenetére
Igen, pedig igazán ott van merítés Subikból. Van is pénz jó autóra meg igény is van rá a hegyek miatt. Sajnos a vám annyira megdobja az árat, hogy ritkán éri meg onnan behozni.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Nekem egy kicsit marketing szagú. A linkelt cikk is a Seibikot hivatkozza, akik szerint a műanyag flakonos Motul olaj hamisítvány. Több kérdésem nincs. De a viccet félretéve, az Emilt Freit kérdeztem a vezérlés témáról, még mielőtt megvettem a PDF-et, ők akkor azt mondták, hogy amíg csendben van, addig nem kell bántani a láncot. Gyári előírás nincs a cserére.
A Seibikoval amúgy nincs bajom, eddig ha kellett valami, hozzájuk mentem, de fenntartásokkal kezelem, amit mondanak. Kicsit marketing szagúnak érzem ezt a lánc cserét, mivel viszonylag keveset látnak H6-ot, valamivel be kell csalogatni a szervizbe és az ember lelkiismeretére nagyon lehet hatni. Mondjuk rosszat nem csinálnak vele, csak javasolnak. A kisördög meg ott dolgozik a tulaj fejében.(#2715) stickermajom
Ha kereskedőtől veszed, akkor a vámot el lehet kerülni, mert tud adni olyan igazolást, ami vám mentessé teszi az autót, de az áfát nem lehet megúszni. Ha a határt átlépve, németeknél kezded a vámoltatást, akkor az áfa összege még csökkenhet. A magyar hatósági oldalról amúgy jót nem olvastam, pl ők nem fogadják el a szerződésen vagy a számlán szereplő összeget a vám vagy áfa meghatározáshoz, ők eurotax kód alapján vagy hazai átlagárhoz viszonyítanak.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz Petester #2717 üzenetére
Kicsit keresgettem ebben a H6 vezérlés témában, de többen írják, hogy nem kell cserélni, mint kell. Néhány fórum bejegyzést olvastam "subaru h6 timing chain" kereső szóval. Aki kérdezett, arra rendre az a válasz jött, hogy nem kell cserélni. De ha rosszul kerestem javítsatok ki.
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #2717 üzenetére
Az EmilFrey-re a fűnyíróm sem merném rábízni akkora tróger banda.
Hallod ha elkezd csörögni valóban de az csak a sz@r feszítőt jelzi, attól még maga a lánc lehet már gyenge.
Seibiko-val nekem pont ellenkező a tapasztalatom. A fos kannás 5W40 Castrolt akarták beletenni. Külön kellett szólnom, hogy a gyárilag előírt 5W30-as viszkozitású olajat tegyenek már bele... de ez sajnos általános tapasztalat, máshol is szarnak rád ha nem H6-od vagy WRX/STi-d van.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
balage.
tag
Értem, akkor biztos, hogy amerikai forrású az oldal amit néztem, köszi a felvilágosítást.
Örülök, hogy nem a "na megint egy új gyerek, megint mindent el kell magyarázni" beállítottságú a társaság
Érdekes kérdés:
bi-fuel esetében a hengerfejet is LPG-sre alakították gyárilag?
Mikor kijöttek a gyárilag LPG-s VW autók, ott a szelepülék is keményebb, jobb hőtűrő képességű anyagból készült, mivel az LPG magasabb hőmérsékleten ég, az "átlag" szelepülék kilágyul és beverődik, innen a sűrű szelephézag állítgatás egyik oka.Bevallom eléggé csalogató a 3 literes H6 Outback is a maga közel 250 lóerejével. Az Si-Drive is egész jó fogás (mint motoroknál a 2-3 üzemmód).
Kecskeméti vagyok, majd ha jobb idő lesz lehet kigurulok a kék bi-fueles Foresterhez.
Viszont az szomorú, hogy az automata váltós Forester csak 4 sebességes. Magamból indulok ki természetesen, nem mondom, hogy rossz is ez a felállás, csak ilyenkor arra gondolok, hogy valaminek a rovására megy a 4 fokozat (gyorsulás/végsebesség).
Mikre kell odafigyelni egy Forester vásárlása esetén? Olvastam a cikkeket, de jobban érzem magam, ha közelebbről, tulajoktól jön a tanács
Gondolom:
-ne csöpögjön az olaj/víz sehonnan
-ne legyen korrodált
-egyforma kerék/gumi elengedhetetlenHajtásláncot hogy a legegyszerűbb ellenőrizni?
Lassan teljesen alászedve kanyarodni, vagy vigyem el gyári szervizbe és ott nézessem át?Autotechnika szakirányos Gépészmérnök vagyok, így érdekel minden, szeretem, ha szinte "mindent" tudok az adott járműről/témáról
-
outsiders
aktív tag
válasz balage. #2721 üzenetére
2 literes blokk az SH Foresterhez elég kevés lesz (nekem SG van egy fokkal erősebb 2 literes blokkal kisebb tömeggel és agilisebb futóművel, ahoz kéziváltóval elég), sajnos ez az a széria, ahol a motorral mndenképp kompromisszum lesz: vagy szar konstrukciós, vagy gyenge.
A kinézett évjáratban az Outback jobb választás szerintem. Szervizes átnézetés fontos szerintem.Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz balage. #2721 üzenetére
Na most jól belekérdeztél. Nem tudom, még azt sem, hogy kell-e külön szelepolajozás pl vagy sem de az biztos, hogy extra karbantartást igényel. Ennek pontos tartalmát nem tudom sajnos de a gyári gázszett utólag is megvehető volt cca 1M Forintos áron szóval nem vmi gagyi. Azt tudom, hogy a benzinesnél 100k km után kell elősször szelephézagot állíatni de hogy ez gázosnál hogyan módosul - ha egyáltalán módosul - azt passzolom. Talán külföldi fórumokon találsz infót, ahol több ilyen fut az utakon.
3 literes H6 elég potens és van benne tartalék egy sima chip tuniggal lazán felhúzható 260-270 lóra. Jorus fórumtársé pl meg lett chippelve. SI-Drive jó pofa dolog, kár, hogy a polgári Imprezák nem kapták meg.
Haha bingó, pedig találomra az elsőt linkeltembe példaként.
A 4 gangos Forester eléggé oldschool, haveromnak olyan van. Hosszúak a fokozatok de városban dugóban a 14 litert simán bekapja ami brutál sok. Szóval ezt elengedném inkább, bár városon kívül nem olyan horror a fogyija de egy manuális sokkal jobb választás az tény. Amúgy már csak azért sem érdemes automatát venni mert ahhoz egy butább 4wd rendszert adnak (igen, az awd olyan mint a quattro nem egy fajta hajtási rendszert takar a név, utóbbinál is van azonos név alatt torsenes meg haldexes is miközben a kettő rendszer egy napon sem említhető, nem hogy egy néven. ).
A szokásos, ne füstöljön, ne rohadjon, ne kopogjon/csörörgjön a motoron kívül: a középső difi nem javítható ha az szar akkor kuka, kompletten kell cserélni (és nagyon drága egy új) szóval erre fokozottan ügyelni kell. Egy üres parkolóban tekerd ki a kormányt és lassan kezdj el körözni a kocsival (mind a két irányba legyen próba) ha olyan érzésre mintha be lenne húzva a kézifék akkor hagyd ott. Amúgy több mindentől mattolhat be, általában a nem teljesen egyforma kerékméret vagy az okozza ha vontatták lábon az autót. Mind a kettőt szigorúan tilos, utóbbi esetben meg trélert kell hívni.
Ha már difi: a hátsóban és az elsőben is olajszintet ellenőrizni kell illetve ha fekete az olaj akkor régen nem volt cserélve (60 ezrenként kellene).
Amúgy érdemes elvinni átvizsgáltatni vmi hozzáértőhöz. Nekem a Seibiko-sok mondtak, hogy megvehető de a többi hely is jó ami az összefoglalóban benne van.De majd a Fori tulajok bitos tudnak majd még pár hasznos tippet.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2724 üzenetére
Igen. Mivel állandó az összkerék hajtás a középső viszkós diffi állandóan összekapcsolja az első és a hátsó tengelyt és nem tolerálja a kettő közötti tartós fordulatszám eltérést (ezért kell pl 4 hólánc). Az állandó fordulatszám-különbség okozta súrlódás miatt megégnek benne a lamellák és mivel a középső diffi nem javítható és nem is felújítható így cserés, ami 200k feletti tétel (bontottan persze olcsóbb).
A hiba felismerhető ha lassan körbe-körbe forogva kitekert kormánynál kinyomott kuplunggal kigurítod a gépet: a hajtáslánc ne fogja vissza, ne állítsa meg az autót. Ha érzed, hogy fékez (mintha a kézifék picit be volna húzva) akkor a középső diffi kuka.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2726 üzenetére
Igen, ők tudják mire kell figyelni (pl erre is). Ott eleve felemelik a kocsit és úgy sokkal egyszerűbb ellenőrizni, mert csak elég megforgatni kézzel a kereket a levegőben. Nem kell bohóckodni az üresben gurulgatással.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
_Smooth
senior tag
válasz Petester #2710 üzenetére
És még manuális is O.O
Sírok. Maga a tökély. Kár, h lassan a teljes vásárlás kilövésre kerül, nem csak a 2milla felettiek
Pedig ez nagyon tetszik. Tetőablak, MT, 3.0r, #S, kombi... minden, ami kell.
Amúgy manuális esetén az SI-Drive mit manipulál? Az elektromos gázpedál reakcióidejével játszik?# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
Petester
senior tag
EF-ről nekem is megvan a véleményem még Toyotas korszakomból. De most az más kérdés, hogy milyen a munkafelvétel és a szerelés minősége, mint hivatalos importőr, tudnia kell, hogy milyen előírások vannak egy-egy modellnél vagy motornál. Én erre alapozok.
De most próbálgattam keresgélni a cserére infót, de sehol nem olvasok "javasolt" csereperiódust a láncra. Ezt találtam, ahol próbálják összefoglalni a motorról szükséges infót. Lánc problémát nem említ, csak ha a feszítő megkotlik, akkor azt lánccal együtt érdemes cserélni. Valahol talán olvastam az első generációs H6 esetében láncos gondról, talán onnan eredhet a Seibiko berögződése, hogy láncot kell cserélni 200k km után...(#2728) _Smooth
Nekem olyasmi rémlik, hogy az SI-drive a motor teljesítményével játszik a fogyasztás érdekében.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz _Smooth #2728 üzenetére
Több ECU program van és a kiválasztott módnak megfelelőt használja. Más a gázreakció, más a teljesítmény szint (padlóra persze állandóan ott a max ménes).
mod:
Petester: Ezt a H6 tagozatosokkal vitasd meg de ártani nem árt ha cseréled az tény.
Egyik fórumtársnak az EF-ben csinálták a garis motorcseréjét (új Forester XT), nem volt gond magával a cserével. Szóval ha rá tudod venni őket, hogy dolgozzanak akkor lehet van amit nem b@sznak el.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz balage. #2721 üzenetére
Autógáz kérdésben keresd Botondot, Subaru klubos, jó pár Subarut gázosított már és jó pár Subaruja is volt már , ismeri a gyárilag beszerelt rendszert is és mintha már lenne szerviz szoftvere is hozzá.
[link]
Ha meg megveszed a vasat, akkor még egy állapot felmérésre is érdemes hozzá elvinni, hogy a megfelelő értékeket hozza e.(#2731) Qru
Inkább magam győzködöm hangosan, mert az a piszok kis ördög az én fejemben is dolgozik. Igen, ártani nem árt a csere, de ha nincs baja, akkor meg minek dobjak ki 300e Ft-ot a semmire... Erre próbálnék választ találni.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz Petester #2732 üzenetére
Nekem aszonták Seibikoban, hogy magát a láncot nem feltétlen kell cserélni, ha nincs baja, mert felesleges, de 200k és 300k között javasolt cserélni/csekkolni a vízpumpát, feszítőket, görgőket, gyűrűket, plusz az összes gumitömítést a környéken, mert azokkal azért adódhatnak gondok ennyi futás után. Legalábbis, ha még egyszer ennyit szeretnénk menni az autóval. És, ha már úgyis szétborítják mondjuk a vízpumpa vagy a tömítések, esetleg a feszítők cseréje miatt, akkor javasolt cserélni a láncot is, mert a munkadíj ezekre is ugyanannyi lenne.
Egyébként persze nem a lánc a költség, mert a két lánc megvan 40.000-ből, de a két feszítő az még 50.000, a két beállítója 70.000, a vízpumpa 60.000, olajgyűrű 3.000, többi o-gyűrű egy 10-es mondjuk. Ez már eleve 220-240k, és ehhez jön a munkadíj, mivel ugye ki kell pecázni a motort, és le kell kapni az elejét.
Én azt tervezem, ha átlépjük egyszer a 200k-t, hogy elviszem hozzájuk úgyis olajcserére, szedjék szét, nézzenek meg mindent, de alapból ne cseréljenek semmit, csak, ha meg akarna már kotlani. Sztakkor egyfelől megnyugszom, másfelől csak a plusz munkadíjat bukom, ha szerintük elmegy még a kisautó újabb 150-200k-t.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Egyben, Ebayről olcsóbban is ki tud jönni, de úgyis közel 180k. Genuine Subaru Timing Chains / Water Pump Kit fits 3.0 H6 Legacy/Outback/Tribeca Plusz, ha van okos kedvezményed vmeik nagykerhez, akkor az egyes alkatrészek beszerzése olcsóbb lehet 10-20%-kal is simán.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
balage.
tag
Érdekességképp a jelenlegi autóm vezérlés cseréje (szíjak, görgők, vízpumpa, termosztát) 250k Ft volt, szal nem vág agyon az ekkora összeg hallata, bár mikor meghallottam, hogy másoknak a sima 4 hengeresének vezérlés cseréje gyári cuccokkal 70k Ft
Még anno nyári gyakorlatomat egy autógáz beszerelő/műszakiztató vállalkozásnál töltöttem, ott sorra jöttek szelephézag beállításra a főleg japán autók (lapkás állítgatás).
Kecskeméten is van gyári Subaru szerviz, Hovány Subaru néven. Erről tud valaki valamit, jól dolgoznak/értenek hozzá?
-
Petester
senior tag
Szóval akkor ez olyan, mint az ajánlott éves fogorvosi vizsgálat. Ha kihagyod sincs semmi...
Amúgy ha belevágok, nem én fogom vinni a cókmókot hozzá, ha bármi gebasz van, akkor ne nekem kelljen utána mennem a hibás alkatrésznek. Azon a 30-40 ezres tételen már nem cicózok, ha 300k-t kicsengetek...
Ami most jobban izgat az a váltó, mostanában hideg üzemben nem tetszik a működése. Ha bemelegszik, nincs gond, de amíg nem melegedett meg, 100-as tempót ~2700-as fordulaton produkálja és csak utána ejti a fordulatot arra, amin amúgy is mennie kéne. Ezt eddig 3x csinálta, de nem minden nap...(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #2742 üzenetére
Ha szintre töltötték és most kevés akkor vhova eltűnt az az olaj... Mondjuk ez is magyarázat a jelenségre, a kevés az olaj nem lesz kellő az olajnyomás (főleg hidegen amikor még nehezebben pumpálható) így nincs lock-up. Jó nem kell ráparázni, tölts rá első körben.
Gondolom Motul-t öntöttek bele de kérdezz rá feltétlenül.
#nincsbennetarcsi
-
-
balage.
tag
Megnéztem azt a metál babakék bi-fueles Forestert.
Első ránézésre nem rossz állású, inkább 4 személyes, mini SUV az A6 mellé. Ennél nagyobb autót amúgy sem akarok, így ez nem hátrány.
Apró horpadásnyomok-jég ütötte mélyedések- voltak a géptetőn, kb. 3 db, amik csak súrló fényben látszódtak. Ablaktörlő lapátok gumija lógott, ami lehangoló volt. Le volt polírozva, mint minden használtautó kereskedésben lévő autó, belül nem láttam szakadást, vagy nagyobb karcokat. Tiszta volt belül is. A jobb hátsó ajtó ablakának külső lehúzó gumijánál vékony zöld színű alga/moha jellegű lerakodás volt.
Sajnos nem jött ki a kereskedő a kis házából, én meg nem mentem oda, hogy legyen szíves és tolja már ki a kis pofáját, lehetséges vevő volnék. Így belül nem tapogattam meg, nem ültem bele.Foresteresekhez kérdés: nem akartátok még a kézifékkar helyett a felezőt berántani?
Majd körbe telefonálom az itteni kereskedéseket, hogy melyiknél lehet Forester, nem mindegyik él az internet adta lehetőséggel. Körbe járni a több mint 10 autókereskedést itt Kecskeméten nem kevés idő
Volt ott még egy újabb, 2011-es Outback, de az már nem tetszik annyira, meg dízel is volt, ja és drága is
Nem tudom, hogy zavar-e benneteket, ha leírom ide az autókereskedős/eladós élményeimet, amik még jönni fognak?!
-
balage.
tag
Maga a hirdetés linkje lemaradt, ezt is bele akartam rakni az előző hozzászólásomhoz:
2009 Subaru Forester 2.0 Comfort
Jonus Neked mikori évjáratú az Outbacked? Valahol olvastam, hogy 2007-ben az SI-Drive-on kívül kapott új hengerfejeket is az autó. Ez igaz európai modellre is? Félek, az amerikai modellek mások mint az európaiak, a cikkek amiket olvasok javarészt amerikai autókat taglalnak.
Mi a véleményed tulajként/használóként a 6 hengeres boxerről és Outbackről?
-
nagyúr
válasz balage. #2748 üzenetére
Az enyém 2006-os, Parcié már FL-es. A kormányon levő váltó fülek nekem speciel hiányoznak az enyémből, sokszor megyek vele manual módban, akkor jól jönne, ha nem kéne lenyúlkálni a váltóhoz.
A véleményem röviden: nem nagyon van elképzelésem, hogy milyen más autót vennék helyette 6-8M HUF-ig bezárólag, ha vmiért meg kellene válnom tőle. Az egyetlen típus, ami szóba jöhet, az az A6 Allroad benzines 3 literes vagy 4.2-es verziója 2007-2009-ből.
Persze ami nálam szóba jön, az emelt hasmagasságú, épkézláb rendszerű összkerekes, jól kanyargó, benzines, legalább 250 lovas, kombi kivitelű gépállat, szal nem túl széles a kínálat.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel