Hirdetés
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
arn
félisten
hat nem tudom, de a mai hangok visszalepes a 90es evek vegihez kepest, es a fizika is a 2000es evek vegehez kepest.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
M0ng00se
őstag
Azt sem tudom, hogy mikor játszottam utoljára PhysX-szes játékot.
V6
-
félisten
Újabb pozitív hangvételű hír, tele minden előnyével dolognak. ja nem ez itt nem megy.... Ezt már több mint dühítő és elkeserítő, kezdek besokallni valóban.Örülni fog szerintem pár AMD fan , hogy megszabadul tőlem, mert ez már kezd röhejes lenni. Ezzel nem nekem ártasz hanem az Oldalnak és így közvetve magadnak...
Korábbinál picit nyíltabb. nyílt lett teljesen !
A Warframe példa meg kellett mint egy falat kenyér.nem értem miért csinálod ezt az egészet.....[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Minden UE4 és Unity motorra épülő játék PhysX-et használ. Ezekből elég sok van. Szóval elég nagy az esélye hogy játszottál mostanában PhysX játékkal.
#3: Az ilyet engedd el. A 3.4-nél úgy kellett megmagyarázni több itteni házigazdának, hogy miért is más ez a bejelentés, mint 3 évvel ezelőtt. Ez után mit vársz?
Mivel a játékok túlnyomó többsége manapság UE4-re vagy Unity-re épülnek, így elég egyértelmű, hogy a PhsyX a vezető fizikai API, de ezt itt soha nem fogod látni leírva egy hírben/cikkben, sőt fórumban sem fogják elismerni, de ehhez én már (sajnos) hozzászoktam. Igazából az is csoda, hogy egyáltalán készült erről a bejelentésről hír, bár a Warframe-t minden PhysX-el kapcsolatos hírben fel kell hozni, szerintem nála ez már olyan beidegződés, vagy rutin, mint a fogmosás.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
-
Pipó
őstag
Szerintem sem etikus ez a fajta újságírás. Miért kell tolni az egyik gyártó szekerét, a másikét pedig visszafogni. Nagyon finoman fogalmaztam meg a véleményem. (16 éve ez a kezdőlapom, elkeserítő. Mint a köztévé.)
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most éppen mi a gond?
A korábbi is nyílt volt. A nyílt forráskód ugyanazt jelenti, csak erre is vonatkozik licenc. Gyakorlatilag a licenc változott, ami megengedőbb lett. Az is sejthető, hogy miért. Az NVIDIA nem biztosít többet előre fordított binárist. A forráskód ilyen irányú elérhetőségével mindenki tud magának fordítani, oszt csá. Ezzel elég sok support teher lekerül az NV-ről. A Beyond3D-n olyat is írtak, hogy ezzel dobhatják a PhysX-et, de ezt nem hiszem, valószínűbb inkább, hogy csak a költségeket akarják csökkenteni. Azért, ha adsz ki saját binárist, akkor annak a support tekintetében azért nem kevés anyagi vonzata van, viszont sokkal olcsóbb szimplán a forráskódot frissíteni. A júzer majd lefordítja magának. Egy csomó projekt elég jól működik így, ráadásul a közösség még a fejlesztési költségeket is csökkentheti.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Segal
veterán
Az a baj hogy ugyanaz a hir ha az amd-t erinti akkor vilagmegvalto csoda ha meg az nvidia intel parost akkor katasztrofa ami a csodot fogja jelenteni nekik...
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
félisten
nincs semmi gond minden perfekt és kifogásolhatatlan, ennyi, hisz csak tényeket közöltél. Kikezdhetetlen.
lezso6: MInt számodra semmi, egyértelműen mi vagyunk a biciklik és zöld szemüveg van rajtunk és csak trollkodunk ennyi.nyugodj meg.hisz te is pártatlan vagy.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD és az Intel eleve nem szokott BSD-3-Clause licenccel forráskódot kiadni. Ők jellemzően MIT licenccel szoktak. De most ebbe ne menjünk bele, ez már egy jogi szempont.
De egyébként nem tudom, hogy a nyílt PhysX BSD-3-Clause licenccel miért jelentene csődöt az NV-nek? Ezt megmagyarázhatnád. Kicsit megvariálták, igen, de ne állítsuk már be úgy, hogy most nyitották meg a PhysX-et. Ezt már megtették a 3.3.3-as verziónál. Ez tény, erről 2015-ben volt bejelentés a GDC-n. Amit most csináltak, hogy megváltoztatták az elérhetőséget, így mostantól nem kell hozzá az NVIDIA engedélye, ez nyilván kellemes lépés. Emellett nem csinálnak többet előre fordított binárist, viszont alapvetően nem is szükséges, hiszen BSD-3-Clause licenccel elérhető a forráskód, ami elég sok szabadságot ad arra, hogy használni lehessen. Például bárki fordíthat belőle saját buildet. Az NV örül, a user örül, nem látom itt én a problémát. Maximum azok szomorkodnak, akik binárist akarnak, de valószínűleg lesz olyan felhasználó, aki fordít magának egyet, és majd megosztja a közösséggel, persze arra az NV nem vállal supportot, de nem hiszem, hogy ez akkora tragédia, hiszen a forráskódot fejlesztik tovább.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
Engem csak az érdekel, hogy a ShitX-es játékok Radeonon való szarakodása lásd pl project cars, Deathtrap/Van Helsing (utóbbinál kevésbé jön elő) ezzel előreláthatólag megszűnhet, vagy továbbra is ugyanúgy limitálni fogja a játékokat, mint eddig? Mert ha továbbra is ez lesz, akkor d....ják fel a "nyílt forrásukat" oda ahova akarják, de játékokba be ne kerüljön.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
MongolZ
addikt
Engem meg az dühít qrvára, hogy tele lett a fórum rinyap*nával, akik folyamatosan azért hisztiznek, mert éppen nem azt látják, amit szeretnének. Totál korrekt ez a cikk is. A PhysX millió éve "nyílt" volt, csak most mát regisztrálni sem kell. Ja, hogy ezt az nV úgy adja elő, mint valami világmegváltó hír, te meg bekajálod? Hát, így jártál.
Direkt olyan szemmel nézem az oldalt, hogy na, mikor van negatív hangvétele NEM AMD szempontból, és EGYETLEN EGY ilyen cikket találtam, amire azt mondtam, hogy najó, itt most van bias. De sokkal többször mondhattam el ugyanezt más oldalakon, vagy ugyanitt intel / nV témával kapcsolatban.
Rohadtul elegem van abból, hogy egyeseknek az lett itt a hobbija, hogy ócsárolnak, soha semmi nem jó, nem azt látják, amit szeretnének, és megy a hiszti. Komolyan mondom, inkább menjetek másik oldalra, ha ennyire nem tetszik, amit látsz, mindenki jobban jár vele. Te sem idegeskedsz, és nekünk sem kell olvasni a baromságaidat.
Mondom ezt úgy, hogy egyébként szeretem olvasni a normális hozzászólásaidat. De ez így senkinek nem jó.
-
paprobert
senior tag
Elolvastam újra, bekezdésenként.
Többször is pozitívan értékeli Abu az új feltételeket. Elmondja hogy hol okozott problémát az eddigi hozzállás, és elmondja hogy min nem fog változtatni.
A kontextusba helyezés szerintem kicsit fontosabb, mint a buzzword-ök tükörbe böfögése a külföldi szájtokról. Szóval tényleg nincs itt gond.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a 3.4-es verzióra vonatkozik. Ráadásul az említett játékok nem is használnak GPU-s PhysX-et. Minden rendszeren CPU-n fut a programon belül szállított bináris. Ha nincs olyan állomány a programban, ami a GPU-t célozza a számítással, akkor semmilyen trükkel nem tudod rárakni azt a GPU-kra.
Azt egyébként nem tartom valószínűnek, hogy a PhysX-től elpártolt nagyobb kiadók visszaváltanak, hiszen azért nekik elég sok pénzük van már a saját rendszerükben. Ha most visszamennek PhysX-re, akkor az még több pénzbe kerül, és csak időt vesztenek. Nekik ez már "too late, too little". A kis pénzű függetleneknek hasznos lesz, nagyon is. A Unity és az Unreal Engine fejlesztőinek nem feltétlenül, nekik valószínűleg annyira nagy változást nem jelent, hiszen eddig is megkaphatták mindezt az NV-től. Borzasztóan csodálkoznék, ha az NV úgy kezelte volna őket, mint egy átlagjóskát.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Segal
veterán
Csak hogy az adott temanal.maradjunk.
Ha a vulkanba jon 2 betuvaltoztatas akkor forradalmi elonyokkel fog jarni (azt leszamitva hogy a kutya sem hasznalja...) de az nvidia megoldasa halott ugy.
Tessek itt egy pelda a sok kozul."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Duck663
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez klasszikus tünete a legacy API-knak. Vulkan vagy DX12 leképező kell hozzá, és akkor a rajzolási parancsok számának növelésétől nem esik össze a teljesítmény. Vagy GPU-driven pipeline, és akkor kevés rajzolásból is megoldható leképezés DX11-en belül is. De mindkettő elég költséges változtatást igényel az adott motorban. Valószínűleg nem vették annyira a játékot, hogy ezek egyikére érdemes legyen pénzt költeni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#72042496
törölt tag
"Ja, hogy ezt az nV úgy adja elő, mint valami világmegváltó hír, te meg bekajálod?"
Hol adja ezt elő úgy az nV? Felmegyek pl. az amerikai oldalra, és ezek a kiemelt elemek:
- Titan RTX
- Fortnite Bundle
- GTC 2019 Registration
- T4 Cloud GPU
- Real-Time Ray TracingA PhysX-re keresve pedig ennyit találtam. Illetve még ezt, ami gondolom, az új hír.
[ Szerkesztve ]
-
-
kikikirly
senior tag
válasz huskydog17 #5 üzenetére
PhysX-es cimek alatt a GPU-s változatot értjük.Mai napig nem láttam egy játékba se olyan Particle debris fizikát mint a Mafia 2,Fallout 4,Metro 2033 Reduxba.Vagy ott a Killing Floor 2-es Fluid és Soft Body PhysX.Kiválóan imitálták a hulló törmelék részecskék a rombolható környezetet.
Nvidia féle VR vidámparkos techdemó szintén állati látványos.Játékok mai napig CPU-s fizikát használnak, szerintem pont ezért nincs olyan minőségű fizika egy játékba se,GPU fizika számolások jelentős hányadát sokkal hatékonyabban végzi mint a CPU.Persze van amire a CPU a jobb.De ez a kizárólag mindent CPU-val számolok,láthatóan nem jó irány.Arról nem beszélve hogy a CPU végzi a rajzolási parancsok kiadását,AI számítást,szóval van elég dolga fizika számolás nélkül is. Nagyon birnám Nvidiát ha a GPU PhysX-et tolná RTX helyett.CPU-s PhysX ugyanazon a szinten van mint bármelyik más CPU-s fizikai motor,semmi eget verő.Fallout 4 PhysX On-Off comparison.
Zongorázni lehet a különbséget az alap CPU-s fizikai motor,és a GPU-s PhysX közt.[ Szerkesztve ]
-
kikikirly
senior tag
válasz kikikirly #26 üzenetére
Találtam még egy király videót.
Elég Badass. -
félisten
talán szembe kellene nézned azzal, hogy van valóságalapja a dolognak. Bár egyszerűbb rinyálásnak felfogni ezt .
ÉN meg azt szeretném hogy egy hír kerüljön mindennemű hátsó szándékú befolyásolást és tényszerű hírközlésként tálalva állandóan a negatívumokra világítson rá az egyik gyártónál a másiknál elkerülve ezt. vagy mindkét gyártónál így kellene működni ennek vagy semelyiknél és ennyi. Már a címadás is... atyavilág. Hogy lehet picit nyíltabb valami ami teljesen nyílt?Jól van ez így...hogyne..[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Duck663
őstag
válasz kikikirly #26 üzenetére
"Zongorázni lehet a különbséget az alap CPU-s fizikai motor,és a GPU-s PhysX közt."
Talán inkább aközött, hogy van fizika és hogy nincs, de ez azért elég egyértelmű, hiszen egyik esetben nincs.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
félisten
válasz kikikirly #27 üzenetére
erre nézz rá [link]Ez inkább techdemo. 1.30 tól [link] a súlya a golyónak és annak a hatása. baromi jó.
Ez kicsit összefoglalja az előrelépéseket.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
kikikirly
senior tag
Jó,de ebbe nincs semmi trükk,a játék saját fizikai motorja ennyit ,,tud".
b. nyoma sincs a hungarocell fizikának.
Napaokba néztem a Mechwarrior 5 trailerjét,na abba is mikor leeseik robi karja,nem úgy viselkedik mint ami edzett acélból/Titánból vagy miből van.Mikor meg keresztül taposott az épületen,sírni támadt kedvem.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jó-jó persze. De akkor ki kellene emelni, hogy mi az ami nem tény a hírben, és akkor ugye mi is el tudunk indulni ezen a vonalon.
A címnek figyelemfelkeltőnek kell lennie. A nyílt forrású lett a PhysX 3.4 nem jó, mert egyrészt már korábban az lett, másrészt nem elég figyelemfelkeltő. Ezért lett ez a címe. Már amiatt rákattintasz, hogy mi változott a korábbihoz képest, mitől lehet ez nyíltabb... Persze jöhetnek olyan címek is, hogy "Döbbenet: nem hiszed el, hogy mit csinált az NVIDIA a PhysX-szel!", csak ezért itt keresztre feszítenek, illetve még nem blikk/bors/velvet az oldal címe.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
senki nem vár el Nvidia ajnározást. Hogy lehet egy teljesen nyílt program ici picit nyíltabb? nem kell hogy döbbenet és hasonló baromságok legyenek benne, nem várja ezt el senki." teljesen nyílt lett a PhysX ?
de nézd meg hogy írsz tényszerűen egy zsákutca fejlesztésről és hogy adsz címet ennek [link],elkerülve mindenféle negatívum tényszerű megemlítést a cikkben pedig aztán van bőven. Míg itt warframe meg azzal együtt hogy ki lett húzva a talaj a lábuk alól meg hogy ki lesz húzva.Hogy kerül ez ide? Érthetetlen. mindegy már bánom hogy belefolytam és elkezdtem.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #72042496 #35 üzenetére
Mert nincs főverziója. Maximum az lenne a jó, hogy verziót lépett, de az nem túl figyelemfelkeltő, ezernyi program lép naponta verziót. A szintet lépett lenne a jobb megoldás, de már annyiszor lépett szintet valami a hírek címében, hogy próbálom magamat leszoktatni róla.
(#36) b. : Valójában eddig is teljesen nyílt volt. A cím az egy olyan dolog, hogy abban nem lehet tökéletesen polkorrekten visszaadni valamit, hogy közben beférjen ~40-60 karakterbe, és emellett legyen még figyelemfelkeltő is.
Na bombázd ide a negatívumokat a "zsákutca" TAN API-ra.
A ki lett húzva a talaj alóluk nem az én szövegem volt, hanem azé, aki írta az új motort a PhysX helyére a Warframe-be. Ha valaki, akkor ő tudja, hogy miképpen élte meg a támogatás megszüntetésére vonatkozó döntést. De ugye a hírben le van írva, hogy például mostantól ez sem lesz probléma, mert a forráskód birtokában meg lehet majd "heggeszteni" a potenciális hibákat, amikor az NV lelövi a 3.4 támogatását.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Ahogy gondolod.Mint írtam megbántam már az egészet hogy szóvá tettem. Na nem mintha nem így gondolnám. Inkább az értelmét nem látom neki.
Nem a TAN API ra hanem a DSP re ami ment a levesbe.4 év utána a reformálás után, elött, közben mindegy hogy írom.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szóvá teheted, ezt ne bánd meg. Csak azzal tényleg nem megyek/megyünk sokra, hogy te így érzed. Konkrétumok kellenek. De ne érezd úgy, hogy most itt bárki haragudna rád ezért, vagy bármi rosszat tettél volna.
Szerk.: A TrueAudio és a TrueAudio Next két különböző dolog. A DSP egyébként erre a specifikus feladatra jobb volt/lenne technikailag. Viszont a Sony is ezt használja, így az AMD nem tehetett meg vele akármit, például nem adhatott ki rá SDK-t. Ez akkor derült ki, amikor kivették a hardverből. Ha mondjuk ez egy teljesen saját IP lenne, és nem rakta volna bele a Sony a saját "tudását", akkor igazából ez lenne a jobb megoldása az adott problémának, viszont így inkább a GPU-t erőltették, mert ott csak a preempciót kellett megoldani, illetve a részegységek dedikálását. Viszont amiről jellemzően nem mond semmit se az NV, se az AMD, hogy persze megoldható a számítás a GPU multiprocesszorain, csak egy DSP-vel hatékonyabb lenne.
Az viszont látszik, hogy a TrueAudio Next a szoftveres oldalon kellemesebb, mert mondjuk a Valve sose emelte volna be az eredeti TrueAudiót a Steam Audio SDK-ba. Még az NV-nek a saját audio API-ját sem támogatják, pedig az a működés tekintetében nem sokban különbözik a TrueAudio Nexttől. Ergo hardveresen sok dolgot lehet csinálni, és erre nem csak az AMD megoldásai a példák, hanem az NV hardverek is, de ha ezek nem jutnak el egy olyan SDK-ba, mint a Steam Audio, ahonnan aztán bekerülhetnek a játékokba (nem úgy, hogy befizetik őket egy-egy címre), akkor nem sokat ér ám a hardver.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duddi
aktív tag
Ahogy olvasom a hozzászólásokat jót mosolygok.
Azt hiszem értem mi a bajuk.
1. és ez talán a legfontosabb: Ne emlékezz. Ne emlékezz semmi olyanra vissza ami nem pozitív példa. Gondolok itt a warframe re. Most minek feltépni a régi sebeket ez olyan mint megkérdezni valakit egy szakítással végződött 6 éves kapcsolat után hogy hogy van exed? Nem illik. Az ex (warframe) halott nem beszélünk róla.2.: Nem szabad passzív (pragmatikus) álláspontot felvenni az Nvidia hírek írásakor mert az mikroagressziónak számít és csak azt bizonyítja hogy kötözködni akarsz. Pozitív hozzáállás kell (Gondolj szépen arra a hídra) érződjön a jóakarat és a gyermeki izgatottság (csodálat) a hírből.
3.: nem kellenek olyan mondatrészek, hogy: de, viszont, habár, ugyanakkor, ellenben, mindazonáltal, ezek a szavak és a mögöttük meghúzódó passzív agresszió nem kell egy cikkbe, ahogy mondtam csak pozitívan!
Szerintem ha ezeket betartod lehet kevesebben próbálnak majd téged felkoncolni azok közül akik egymást tapossák az AMD komment szekcióban a lehetőségért hogy temessék a céget mert a legújabb karija nem erősebb a titánnál, vagy mert a kutya se használ vulkánt és minek van egyáltalán, vagy mert az intel IPC ben és órajelben még mindig király szóval feleslegesen kínlódik AMD. De tehet nekik AMD egy szívességet mert az ő hibájuk, hogy az Intel és Nvidia alkatrészek ilyen drágák.
[ Szerkesztve ]
-
NomadND1
senior tag
Abu, a szürkét cseréld zöldre 😁
A témához, mint laikus.
Úgy látom az nvidia ráérzett, hogy az eddigi üzleti modell nem működik és nyitott, hogy továbbra is versenyben maradjon.
Nekem ez jön le a cikkből és nem az, hogy már megint mit tett az nvidia. -
Raysen623
addikt
Remelem ezzel az ujitassal, miszerint rugalmasabban kezelik a physx licenszeleset vegre lathatunk majd olyan fejleszteseket melyekkel erzekelhetoen javul a fizika a jatekokban.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
GodGamer5
addikt
A physX megjelenése óta nem láttam komolyabb fizikát játékban, most meg erőltetik ezt a legacy régi verziók ingyenessé tételét, ráadásul csak cpu-n fut, pedig a gpu-s lenne a lényeg. Ez így sz@rt sem ér, az indie stúiók meg nem izgatnak mit gányolnak vele. Az új verzió meg megint csak a profi felhasználásba megy, nehogy már pc-n bármi fejlődés legyen!
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
kikikirly
senior tag
válasz Raysen623 #45 üzenetére
Nem sok esélyt látok.Igazi előrelépést a GPU-s PhysX jelenti, itt csak annyi változás történt hogy a már nem támogatott verzió lesz nyílt forráskódú, szóval a már nem támogatott verziónak meg tudod oldani a végleges támogatását.Eddig vagy írtál-áttértél saját fizikai motor,vagy upgradeltél a támogatott PhysX verzóra,ami alól pár év múlva szintén kihúzzák a támogatást.Akit hosszú távú támogatás hiánya tartott vissza,azoknak a dilemmáját oldotta fel Nvidia,a fő problémát, teljesítmény kontroll elvételét a fejlesztőktől NEM.Már pedig ez miatt rökönyödtek a PhysX használatától, mostanra meg csináltak saját fizikai motort.Egyébkként a játékok csapnivaló fizikájáért nem PhysX sikertelenségét/koncepcióját kell okolni.Nvidia megmutatta hogy a GPU milyen hatékony a particle és más szimulációk számolásában.Soft Body,rigid body,Cloth,Fluid,Smoke fizika, ezek mind jól futnak GPU-n.Képtelen vagyok rájönni a fejlesztők miért nem csinálnak saját GPU alapú fizikai engine-t.PhysX maga korlátozott systemébe,akkori hárdverekkel tökéletes minőségű particle törmeléket tudtak prezentálni Mafia 2-be(2010),saját rendszer,mai hardverekkel, ennél csak jobban működhet.Oszt még hír sincs róla hogy ilyesmibe gondolkodnának.
[ Szerkesztve ]
-
#04430080
törölt tag
Első perctől nyíltnak kellett volna lennie az össze middlewarrel együtt.
-
arn
félisten
szerintem egy ceg dontese, hogy barmilyen technologiajat kozkincse tesz vagy sem... plane, hogy az penzbe kerul. mindegyik ceg a profitert dolgozik, ha vmi "ingyen" van (nincs - max a meseben), az azert van, mert az szolgalja jobban a ceg erdekeit. amd azert utazik "free" dolgokban, mert ugy gondoljak, hogy igy tudnak a nem tul rozsas helyzetukon forditani, nem azert mert ok olyan jo fejek. az nvidia nincs erre raszolrulva, olyan dolgokkal is profitot tudnak termelni, amivel masok nem.
igy az egyik masik iranyba iranyulo erzelmi megnyilvanulasokat nem is ertem.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Yany
addikt
Volt azért egy szép kanyarom a HWSW-s cikkel. Az egész anyag arra épül, hogy mert a PhysX "nem igazán elterjedt". Egy kritikus mondatot sikerült kivetetni a cikkből, de a beágyazott videó alatti komplett blokk erre a teóriára épül.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Raysen623
addikt
válasz kikikirly #47 üzenetére
Eleve a zártsága miatt nem terjedt kezdetben, mert ha fejlesztőket nem támogatták meg kellően hogy fejlesszenek Physx-re, akkor nem érte meg nekik. Ha viszont kezdettől fogva nyílt forráskódú lett volna, akkor sokkal könnyebb munkával (vélhetően) és olcsóbban írták volna be a programkódba.
Ehelyett elindult a nagy stúdiók részéről a saját fizikai motor fejlesztése, vagy eleve belerakták a Physx-et (ahogyan azt itt is többen írták és a cikkben is szerepelt). Ott van még a Havok is, amiről nem tudom mennyire ingyenes vagy drága. ESO, WT és Monster Hunter World-ben is azt láttam.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
válasz GodGamer5 #46 üzenetére
"most meg erőltetik ezt a legacy régi verziók ingyenessé tételét, ráadásul csak cpu-n fut, pedig a gpu-s lenne a lényeg."
Ezt honnan vetted?
Az SDK-ban a teljes PhysX benne, nem csak CPU. Azt csinál vele a fejlesztő, amit akar és innentől az aki csak akar, boldog, boldogtalan csinálhat GPU PhsyX-et, az egész forráskód meg lett nyitva. Ha valamelyik fejlesztő a CUDA kódot átírja például OpenCL-re, máris mehet AMD kártyákon is a GPU PhsyX.
#26 kikikirly: Nem kell feltétlen GPU-s kód, hogy jó látványos rombolást érhess el. A PhysX 3.4 CPU kódja piszok nagyot gyorsult a 3.3-hoz képest. Ezt az Exor Studios a gyakorlatban is megerősítette, ők 2-3× gyorsulást tapasztaltak a 3.3-hoz képest.
"Mai napig nem láttam egy játékba se olyan Particle debris fizikát mint a Mafia 2,Fallout 4,Metro 2033 Reduxba."
Nézz rá erre. Nem sok játék ad ilyen brutálisan látványos rombolást és ez CPU kód (PhysX 3.4).
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
kikikirly
senior tag
válasz huskydog17 #54 üzenetére
Tévedsz!
" A forráskód megnyitása az összes CPU-s modulra, illetve a clothing és a destruction komponensre vonatkozik. A GPU-s gyorsítás továbbra sincs megnyitva, de ez nem jelent gondot, mivel ez amúgy sincs mélyen integrálva a PhysX-et használó videojáték-motorokba.,,4.0-ról szóló cikkbe pedig csak annyi van említve a terméktámogatáshoz hogy a már meglévő játékokhoz lehet írni saját támogatást.Arról egy árva szót sem említ hogy bármi más változott volna a 3.3.3-as verzióhoz képest.
Lehet hogy én értelmezem rosszul, ABU nem tért ki rá külön,és a megnyílt a forráskód CPU és GPU részre is egyformán vonatkozik.
Ha így van akkor vissza került a teljesítmény kontroll a fejlesztőkhöz,és a végleges termék támogatás is meg van oldva.Unreal Engine 4-et és Unity-t szinte csak Indie fejlesztők használják.Azok az indie fejlesztők akiknél olyan alapvető problémák vannak hogy nincsenek animáció átmenetek kidolgozva, egyszerűen ,,ugrik" egyet az animation egyik fázisból másikba váltáskor.Felül nézetes,vagy menedzsment játékaikat szeretem,de ha akcióról beszélünk, technikailag el vannak maradva AAA kategóriától amit a gameplay jellege miatt nem lehet elfedni.
Ők pedig saját fizikai motort használnak vagy Havokot ,CPU- motorjaikkal évek óta nem tudnak semmi újat felmutatni.GPU alapú pedig nem is lesz jó darabig köszönhetően a mérnöki és pénzügyi szemléletnek.X-morph Defense fizikája tényleg lenyűgöző.Blogjaim közt megtalálod, én is a kiváló fizikája miatt ajánlottam többieknek.
Azonban ennél a játéknál is van egy probléma,mégpedig hogy a finomszemcsés particle ugyanúgy működik mint bármelyik más CPU alapú fizikai motor esetében,még a levegőbe eltűnik.Nem nehéz észrevenni hogy az épületek tényleg darabokra tudnak törni,viszont csak nagy darabok hevernek mindenfelé,apró törmelék darabok nem Pl. Mafia 2,Metro 2033, Fallout 4-be látott Particle debris itt sincs jelen.Ez miatt kicsit steril hatása van a földön heverő épület daraboknak.És persze maga az épület leomlás is látványosabb lenne ha a nagy darabok mellett,pattognának apróbb darabok is egymáson.Just cause 4-nél ugyanez van.
Mintha nem is a nagyobb épület darabok esése jelentené a szűk keresztmetszetet,hanem a számolandó objektumok mennyisége.Hullik 20 épület darab azt még elbirja a rendszer,de ha hozzácsapok 100-200db apró particle debrist, kiakad a mérő.Anno a Men Of Warba is látványosan rombolható volt a környezet,mégse jelent meg más játék hasonló szintű fizikával.Mintha nem lenne szempont a fejlesztőknél a fizika fejlesztése.Pár évente megjelenik 1-1 játék ami kitűnik, általános minőségbe viszont semmilyen javulás nem tapasztalható(sajnos).
Fluid meg egyéb fizikáról még nem is beszéltünk.Itt egy videó az AGEIA PhysX Card támogatású játékokról, 2005-ös Bet On Soldierbe egész komoly folyadék fizika volt,pedig hol volt egy akkori gyorsító kártya számítási kapacitása a maiakétól,és nyilván szoftveresen is eléggé gyerekcipőbe járt az egész technology.Rég ezen a szinten kellene legyen a játékok fizikája, de a mai fejlesztőknek sajnos fogalmuk sincs arról hogy mire vágynak a játékosok.Mindezt tetézi a pénzügyi szemlélet.
Erről is meg van a magam elmélete, de nem okoskodok tovább.[ Szerkesztve ]
-
válasz kikikirly #55 üzenetére
Nem, nem tévedek, épp ellenkezőleg, te tévedsz.
Én az 5 nappal ez előtti bejelentésre gondolok, azaz a 3.4-es verzióra, ami a teljes kódot tartalmaz, GPU-t is nyugodtan lehet vele használni, ott az NV hivatalos leírása.
Nem értem, hogy a 3.4-re vonatkozólag miért a 3,5 éves PH-s hírt hozod fel forrásként, amikor nem is a 3.3-ról volt szó, másrészt alapból nem értem miért a PH-t hozod fel szentírásként, miközben a PhysX fejlesztője és az NV is egyértelműen kikommunikálta, hogy a GPU-s rész is megnyílt.Olvasd át ezt.
Csak röviden:
NV:
"PhysX will now be the only free, open-source physics solution that takes advantage of GPU acceleration and can handle large virtual environments."
"The PhysX SDK is a scalable multi-platform game physics solution supporting a wide range of devices, from smartphones to high-end multicore CPUs and GPUs."PhysX fejlesztő:
"If we’re talking GPU rigid bodies, it is wrong. PhysX 3.4 (the most recent public version of PhysX) even introduced a brand new GPU rigid body codepath - the most efficient we ever built."Másban is tévedsz, ugyanis sok AAA cím használ UE4-et.
"Azonban ennél a játéknál is van egy probléma,mégpedig hogy a finomszemcsés particle ugyanúgy működik mint bármelyik más CPU alapú fizikai motor esetében,még a levegőbe eltűnik."
Te ezt ki tudtad figyelni? Most próbáltam a demót full maxon, de a rengeteg robbanás, füst és particle effektek mellett én rohadjak el nem láttam levegőben eltűnő debris-t, épp ellenkezőleg,a roncsok darabjai, még a légi egységeké is lehullottak a földre.
"És persze maga az épület leomlás is látványosabb lenne ha a nagy darabok mellett,pattognának apróbb darabok is egymáson."
Mi pattogjon egy leomló épületnél? Amúgy leomló épület terén ehhez a játékhoz legfeljebb csak az egyik BF ért fel, de rendkívül kevés az olyan game, ahol legalább ennyire látványos, szóval az élmezőnybe tartozik.
"Itt egy videó az AGEIA PhysX Card támogatású játékokról, 2005-ös Bet On Soldierbe egész komoly folyadék fizika volt"
Most nem fogok végig nézni egy 40 perces videót, hogy megtaláljam mire gondolsz. Legközelebb légyszi pontos timestamp-et linkelj. E nélkül is rengeteg olyan játék van, ami sokkal fejlettebb folyadékszimulációt használ GPU gyorsítás nélkül. Ma már a CPU-s kódok is veszettül gyorsak.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #56 üzenetére
A 3.0 óta a PhysX alapjában már nincs GPU-s gyorsítás. Itt már ugye nincs szükség rá, mert nem csak egy szálon fut a CPU-s kód, így ugyanaz a helyzet alakult ki, mint a Havok GPU-s módjával, egyszerűen CPU-val gyorsabb. Tehát pusztán a PhysX SDK az egy CPU-s rendszer. Na most ehhez vannak modulok, amelyek APEX "valami" néven futnak. Ezek a GPU-sak, de itt sem mindegyik CUDA már, például a Blast új verziója már DirectCompute-on fut. Ergo, ha szimplán a PhysX 3.x-et használod, akkor képtelenség belőle bármiféle GPU-s gyorsítást kipréselni, maga az API nem tartalmazza. Előbb ki kell egészíteni az APEX SDK-val. Az APEX egyébként nem kell ahhoz, hogy PhysX alkalmazást tervezzél, de ha gyorsítani is akarod az egyes eljárásokat, akkor muszáj. Itt vannak az APEX modulok: Cloth, Blast, Flex és Flow. Ezek nem hozzáférhetők publikusan, mert fizetni kell a felhasználásukért. Ettől függetlenül ezekhez is hasznos a mostani változás, mert maguk a modulok a PhysX SDK-t egészítik ki, tehát maga a PhysX API hat rájuk. Nagyjából úgy képzeld ezt el, mint a Vulkan API-nál a kiterjesztéses rendszert. Van a fő API, ami a PhysX, és az fut a CPU-n, míg ahhoz lehet venni pár kiterjesztést, ami tartalmazza a GPU-s gyorsítás lehetőségét.
Az lehet itt a félreértés, hogy a 2.x-es PhysX nem így működött. Ott maga a PhysX SDK nem volt szétválasztva egy CPU-s API-ra, illetve a GPU-s gyorsítást támogató kiterjesztésekre, de a 3.0-nál ez megtörtént. Valószínűleg már akkor úgy gondolkodott az NV, hogy a 3.0 után valamelyik verzióban megnyitják az API-t, és akkor azt könnyebb lesz használni a partnereiknek (Epic, Unity, akik szintén adnak forráskódot, tehát nekik is jó egy olyan fizikai motor, aminek a forrását megoszthatják). Ezt a 3.3.3-ban meg is tették, míg a 3.4-ben még tekertek ezen, ami nyilván még kényelmesebb lesz az érintett cégeknek. De sok köze ennek a GPU-s gyorsításhoz nincs, mert azokért a modulokért még ma is fizetni kell, ha építesz rájuk egy kereskedelmi szintre szánt alkalmazást. Például a fentiektől egy fejlesztő nem tudja átírni a CUDA kódot OpenCL-re, még HIP-re sem, mert ezeket a kódokat a PhysX 3.4 eleve nem is tartalmazza, az APEX-et kell nyílt forráskódúvá tenni, ha ezt szeretnék. A PhysX 3.4 nyílt forráskódja annyiban tud segíteni, hogy ha pusztán az NV kiszedi a driveres supportot egy adott PhysX verzió mögül, akkor jóval egyszerűbb lesz a fejlesztőknek újra felépíteni a GPU-s támogatást, mert egyszerűbben le tudják kezelni a driver oldali változásokat, persze csak ha ezzel akarnak foglalkozni. Nyilván egy mezei indie, aki a gyári Unreal Engine és Unity verziót használja, eleve el lesz zárva a GPU-s gyorsítás lehetősége elől is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
"A 3.0 óta a PhysX alapjában már nincs GPU-s gyorsítás."
De igen, van, lásd fentebb.
"Na most ehhez vannak modulok, amelyek APEX "valami" néven futnak."
Na ennek aztán jól utána néztél. És még te próbálod meg ebben a témában kioktatni az embereket. LOL.
Azt a "valamit" FLEX-nek hívják."Ezek a GPU-sak, de itt sem mindegyik CUDA már, például a Blast új verziója már DirectCompute-on fut."
Mivel a Flex 1.1 már DX11 és DX12-n is fut.
"Ezek nem hozzáférhetők publikusan, mert fizetni kell a felhasználásukért."
Nem, nem kell fizetni értük.
Mielőtt megint sok bullshittel koptatnád feleslegesen a billentyűzeted, légyszi olvasd el te is ezt.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #58 üzenetére
Sajnos nincs benne. Én jelenleg csinálok egy 3DMark-szerű tesztprogramot a Unity motorra építve, és akartam bele GPU-s fizikai gyorsítást. Ezt maga a motor nem tartalmazza. Külön kell hozzá az adott APEX modul, amelyből a Flex csak a részecskeszimulációs rész ám. A Cloth a ruha, a Blast a szilárdtest, míg a Flow a folyadékszimuláció. Ezeket külön le lehet tölteni a motorhoz bináris formában, csak a probléma az, hogy ha nekem nem igazán felel meg a gyári állapot, akkor ott már igen durva licencsztori jön a képbe. Direkt megkérdeztem a Unity-t, leírtam, hogy mit akarok, és írták, hogy ezt meg tudom tenni, de nem velük, hanem az NV-vel, ha befizetek a Blast supportra. Ők az APEX részét a PhysX-nek semmilyen formában nem támogatják, tehát tisztán a Unity-n belül nem tudom megoldani a GPU-s gyorsítást. Na most ennél továbbmentem és kiderült, hogy az APEX nagyjából addig ingyenes, amíg megfelel azokkal a limitációkkal, amelyekkel beszerezhető a Unity Store-ban, vagy elérhető az erre megfelelő Unreal Engine branch. Ha bármi kívánság lenne (és általában azért lenne), akkor bizony ez az egész erősen fizetős kategória, mert az NVIDIA nem dolgozik ingyen. Végül ott ért véget a sztori, hogy a Unity azt ajánlotta, hogy ha nem tudok a kapcsolódó licencekre anyagi erőforrást áldozni, akkor használjam inkább a Bullet Physics-et. Unreal Engine egyébként dettó. Náluk is a CPU-s PhysX-ig él a support, ha APEX-et akarok, akkor szépen irányítanak az NV-hez, és ott meg jön a fizetős support. Rohadt jól hangzik, hogy nem kell fizetni, de ha GPU-s gyorsításról van szó, akkor a valóságban marhára nincs így. Az egyébként teljesen rendben van, hogy a supportért pénzt kérnek. Én is ezt tenném, de akkor ne állítsuk már, hogy ingyenes. Valószínűleg egy AAA stúdió bőven meg tudná ezt fizetni, csak manapság nem teszik, inkább írnak egy saját megoldást a problémájukra.
A Flex pedig nem egy önálló elem, hanem egy APEX modul. Ne keverjük úgy bele, ahogy leírod, mert a Flexen kívül létezik más APEX modul is (Cloth, Blast, Flow). Nincs értelme csak a Flexet kiemelni. Pláne azért, mert ez a modul talán a leglényegtelenebb, ugyanis ma már nagyszerű alternatívák vannak a motorokba integrálva, így különösen nagy jelentősége nincs a használatának.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
GitHub-on 3.4 mellé fel van töltve az 1.4 APEX ingyenesen 7 napja.[link]
APEX Clothing: NvCloth,APEX Destruction: Blast,APEX Particles: Flex, APEX Turbulence: FlowAPEX SDK distribution contains pre-built binaries supporting GPU acceleration
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont ez a lényeg. Oda van írva, hogy "APEX SDK distribution contains pre-built binaries supporting GPU acceleration". De a PhysX API önmaga nem tartalmaz már GPU-s gyorsítást. Ahhoz egy APEX modul kell az elérhető binárisokkal, méghozzá az amelyik eljárásra a gyorsítást akarod. De mondjuk erre a Unity és az Unreal Engine nem vállal már supportot. Felteszik a két kezüket, hogy kérem ez nem a mi reszortunk, mi a CPU-s kódig dolgozunk, ha APEX-szelni akarsz, és nem felel meg a letölthető bináris, akkor ott bizony az NV-n kívül nem tud más segíteni. Ők meg nem dolgoznak ingyen. Bizonyos APEX modulok használhatók amúgy CPU-n is, például a Blast és a Cloth. Azokhoz nem elengedhetetlen a GPU-s gyorsítás. Technikailag a Flow is megoldható CPU-val a WARP12-n keresztül, de ez hivatalosan nincs támogatva, elméletben ugyanakkor, ha az NV megengedi úgy a módosítását egy külön szerződésben, hogy CPU-ra ülteted, akkor persze mehet.
Egy dolgot érdemes figyelembe venni. Az, hogy a PhysX 3.4 BSD-3-Clause licencel elérhető lett abban segít, hogy ha egyszer lejár az NV supportja a 3.4-es PhysX-re, és mondjuk úgy szállítottad az alkalmazásodban, hogy az IR kódot még egy külön implementáció fordítja a hardverre, akkor az implementáció fölötti kódokat uralod, tehát tudsz majd igazodni az implementáció változásaihoz. De nem kaptad meg a lehetőséget, hogy OpenCL-re fordítsd például, és azt sem, hogy már magába a GPU-s támogatást biztosító kódba belenyúlj, mert azok továbbra is más licenc mögött vannak, és publikus szinten a pre-built binárisok érhetők el, amelyek ha nem jók az adott formában, akkor keményen fizetőssé válik a történet. És ha kicsit is többet akarsz, mint egy szimpla szoba pár ide-oda úszkáló kockával, akkor nagy eséllyel nem lesznek jók.
Amikor sokan a GPU-s gyorsítás hiányáról írtok manapság, akkor nem értitek, hogy mi a gond. Van két nagy réteg. Az AAA stúdiók, akik szartak a PhysX-re, és vagy írtak egy saját motort, vagy full licenc mellett megvették a Havokot és azt módosítják már. Innen visszalépni nem fognak, mert egyrészt drága, másrészt így is rengeteg pénz áll a rendszerükben, és a kiadó a több befektetést igénylő terveknél sikítva tenyerel a nagy vörös "nein" gombra. Az indie maradt opcióként, de ők meg azért nem alkalmazzák ezt, mert például a Unity és az Unreal Engine egy limitált környezetig vállal hivatalos supportot, és abban nincs benne a GPU-s gyorsítás. Ha erre az útra lépsz, akkor ott az NV supportja kell, és nem feltétlenül van belekalkulálva ez a büdzsébe. Leginkább akkor realitás, ha az NV-vel kötnek egy szerződést, hogy az NV állja a költségeket, és akkor ki tudják rakni a játékot a kirakatba, de ez a modell kb. egy-két címig húzza maximum, mert az NV-nek sem túl kedvező üzleti modell ebbe pénzt invesztálni.
Tipikus hozzáállás a GPU-kat fejlesztő cégektől (és ez nem csak az NV-re igaz, hanem az AMD-re és az Intelre is), hogy rengeteg dolgot terveznek, de ha xy eljárást a fejlesztők nem akarják maguktól felkapni, akkor nincs értelme a pénzt belerakni és csinálni az újabbnál-újabb verziókat. Ha valami megy, akkor abból csinálnak 2, 3, 4.x verziót, de ha valamit csak befizetéssel vesz be a piac, akkor az valahol 1.x-nél megdöglik. A cégeknek ez üzlet. Tök mindegy, hogy jól néz ki, ha nem nyit a célpiac, akkor az a technológia halott. Ezt úgy értelmezzétek, hogy van x fejlesztői büdzsé, és azt olyanra akarod elkölteni, aminek piacbefolyásoló szerepe is van. Ergo, ha az előző rendszert nem fogadták be a fejlesztők, akkor nopara, dugót kihúzni, és csinálni kell valami újat. Például sugárkövetés, hasonlóan teljesítményzabáló, tehát a célját eléri, és akár ez még működhet is. Ha esetleg nem működne, akkor ez is kuka, és addigra kitalálnak valami mást. Ez így működik, mert a befektetésnek csak akkor van értelme, ha visszafelé több pénz áramlik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- Ingyenes magyar EPG
- Energiaital topic
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Hálózati / IP kamera
- Futás, futópályák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
- RAM topik
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen