2018. december 12., szerda

Útvonal

Hírek » Egyéb rovat

A korábbinál picit nyíltabb lett a PhysX 3.4

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Jön a 4.0-s verzió is, amely a professzionális felhasználás felé kacsingat.

Az NVIDIA három és fél éve jelentette be, hogy nyílt forráskódúvá teszi a PhysX 3.3.3-as verzióját, most pedig ezt terjesztik ki az új PhysX 3.4-re, ráadásul a nyílt forráskód eléréshez már nem szükséges regisztrálni az NVIDIA fejlesztői programjába, ez egyszerűen hozzáférhető az alábbi GitHub oldalon keresztül, méghozzá BSD-3-Clause licenccel.

Hirdetés

Ez olyan hatalmas változást nem jelent a korábbi, szintén nyílt forráskódú modellhez képest, hiszen az NVIDIA nem szokta visszautasítani a jelentkezőket, de annyiban egyszerűbb lehet az ügy, hogy a forráskód mostantól anélkül hozzáférhető, hogy várni kellene a cég engedélyére, ami a független, vagy éppen hobbifejlesztőknek mindenképpen hasznos. Utóbbi pedig az NVIDIA számára is komoly tényező, ugyanis a PhysX szinte teljesen visszaszorult a nagyobb kiadóknál, így a legtöbb AAA projekthez már saját fizikai motort írnak az érintett stúdiók, vagy éppen a Havok egyedi módosítását használják. Ennek a vezető oka, hogy így sokkal nagyobb a kontrolljuk a kialakított rendszer felett.

A független fejlesztők ugyanakkor kevésbé szerencsések, mivel nem feltétlenül van meg az anyagi háttér egy saját fizikai motorra, sokszor saját videojáték-motorra sem, így pedig az egyik lehetséges opció a PhysX, amelynek a CPU-s moduljai például alapértelmezetten be vannak építve az Unreal Engine és a Unity legújabb verzióiba. Ezekkel nem is szokott gond lenni, azt leszámítva persze, hogy nem mindig felelnek meg az egyedi igényeknek, amikor a forráskód elérhetősége hasznos tud lenni, de maga a lefordított állomány bináris, vagyis a működése nem függ semmilyen köztes felülettől, illetve eszközmeghajtótól.

Jellemzően a GPU-s modulok jelentik a kellemetlenséget, amelyeket az NVIDIA a grafikus meghajtó oldaláról támogat, de nem a végtelenségig. Jó példa erre a Warframe című játék, amelynek a fejlesztői kénytelenek voltak saját tervezésű részecskeeffektekre váltani, ugyanis az NVIDIA, a 373.06-os GeForce drivertől kezdve kihúzta a szoftveres támogatást az általuk használt PhysX verzió mögül, aminek így már nem volt garantált a működése, és instabillá is vált az adott alkalmazás. Mivel annak a PhysX verziónak még nem volt nyílt formában elérhető a forráskódja, a fejlesztőknek esélyük sem volt javítani a gondot, új PhysX verzióra pedig nem akartak váltani, hiszen idővel az alól is kihúzzák majd a talajt a zöldek. A PhysX 3.4-től kezdve ez a terméktámogatásra vonatkozó probléma kevésbé lesz kritikus tényező. Ugyan az NVIDIA ezt sem fogja örökké támogatni, de ha egyszer úgy döntenek, hogy nem pénzelik tovább az említett csomagra vonatkozóan a GPU-s támogatás garantált működését, akkor is ott a nyílt forráskód, vagyis az egyes későbbi, potenciális problémákat a fejlesztők be tudják maguk is foltozni.

Készül egyébként a PhysX 4.0 is, amellyel az NVIDIA leginkább a professzionális felhasználás felé kacsingat, és ez része is lesz az NVIDIA robotikus szimulációt biztosító keretrendszerének.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.