Hirdetés

Nyílt forráskódú lett a PhysX 3.3.3-as verziója

Az idei GDC egyik nagy eredménye, hogy a PhysX legújabb, 3.3.3-as verzióját az NVIDIA nyílt forráskódúvá tette. Ez az alábbi GitHub oldalon érhető el. A hozzáférést viszont egyéni szinten kell kérni, így előbb regisztrálni kell az NVIDIA fejlesztői programjába, majd az egyéni GitHub azonosítót meg kell adni az NVIDIA számára, amely után a vállalat visszaküld egy meghívót. Ezt elfogadva már látható is a kívánt kód.

Hirdetés

Technikailag a PhysX 3.3.3 forrását bárki kimentheti, és akár a saját rendszerébe is implementálhatja. A fejlesztést emellett az NVIDIA mostantól nyílt formában végzi, illetve megkéri a közösséget is, hogy segítsék az optimalizálást, hiszen ez közös érdek.

A döntés mögött főleg az Epic Games nyomása állhat. Mint ismeretes az Unreal Engine 4 fizikai motorját a PhysX szolgáltatja, de nem fejlődik olyan gyorsan, mint például a konkurens Havok, és technikailag igen nagy lemaradásban van, annak ellenére, hogy a PhysX 3-as főverzió sok optimalizálást hozott. Nyilván ez a vezető oka annak, hogy a nagy és tehetős kiadók inkább kifizetik a méregdrága Havokot, vagy fejlesztenek egy saját fizikai motort, hiszen szükségük van a jó teljesítményre és a minőségre. Az olcsó, vagy kvázi ingyenes videojáték-motorok számára viszont ez hátrányos, hiszen egyrészt nincs lehetőségük a Havok licencelésére (túl drága), másrészt a PhysX-et sem tudták fejleszteni a zárt forráskód miatt. Utóbbi most megváltozik, így a közösség erejére építve jobb teljesítmény várható a jövőben az NVIDIA rendszerétől.

A PhysX futtatási környezetet egyébként továbbra is az NVIDIA adja ki, de mostantól az egyes új verziókba a közösség fejlesztéseit is beépítik. A forráskód megnyitása az összes CPU-s modulra, illetve a clothing és a destruction komponensre vonatkozik. A GPU-s gyorsítás továbbra sincs megnyitva, de ez nem jelent gondot, mivel ez amúgy sincs mélyen integrálva a PhysX-et használó videojáték-motorokba.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés