Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kikikirly

    senior tag

    válasz huskydog17 #54 üzenetére

    Tévedsz!
    " A forráskód megnyitása az összes CPU-s modulra, illetve a clothing és a destruction komponensre vonatkozik. A GPU-s gyorsítás továbbra sincs megnyitva, de ez nem jelent gondot, mivel ez amúgy sincs mélyen integrálva a PhysX-et használó videojáték-motorokba.,,

    4.0-ról szóló cikkbe pedig csak annyi van említve a terméktámogatáshoz hogy a már meglévő játékokhoz lehet írni saját támogatást.Arról egy árva szót sem említ hogy bármi más változott volna a 3.3.3-as verzióhoz képest.
    Lehet hogy én értelmezem rosszul, ABU nem tért ki rá külön,és a megnyílt a forráskód CPU és GPU részre is egyformán vonatkozik. :R
    Ha így van akkor vissza került a teljesítmény kontroll a fejlesztőkhöz,és a végleges termék támogatás is meg van oldva.

    Unreal Engine 4-et és Unity-t szinte csak Indie fejlesztők használják.Azok az indie fejlesztők akiknél olyan alapvető problémák vannak hogy nincsenek animáció átmenetek kidolgozva, egyszerűen ,,ugrik" egyet az animation egyik fázisból másikba váltáskor.Felül nézetes,vagy menedzsment játékaikat szeretem,de ha akcióról beszélünk, technikailag el vannak maradva AAA kategóriától amit a gameplay jellege miatt nem lehet elfedni.
    Ők pedig saját fizikai motort használnak vagy Havokot ,CPU- motorjaikkal évek óta nem tudnak semmi újat felmutatni.GPU alapú pedig nem is lesz jó darabig köszönhetően a mérnöki és pénzügyi szemléletnek.

    X-morph Defense fizikája tényleg lenyűgöző.Blogjaim közt megtalálod, én is a kiváló fizikája miatt ajánlottam többieknek. :) :R
    Azonban ennél a játéknál is van egy probléma,mégpedig hogy a finomszemcsés particle ugyanúgy működik mint bármelyik más CPU alapú fizikai motor esetében,még a levegőbe eltűnik.Nem nehéz észrevenni hogy az épületek tényleg darabokra tudnak törni,viszont csak nagy darabok hevernek mindenfelé,apró törmelék darabok nem Pl. Mafia 2,Metro 2033, Fallout 4-be látott Particle debris itt sincs jelen.Ez miatt kicsit steril hatása van a földön heverő épület daraboknak.És persze maga az épület leomlás is látványosabb lenne ha a nagy darabok mellett,pattognának apróbb darabok is egymáson.Just cause 4-nél ugyanez van.
    Mintha nem is a nagyobb épület darabok esése jelentené a szűk keresztmetszetet,hanem a számolandó objektumok mennyisége.Hullik 20 épület darab azt még elbirja a rendszer,de ha hozzácsapok 100-200db apró particle debrist, kiakad a mérő.Anno a Men Of Warba is látványosan rombolható volt a környezet,mégse jelent meg más játék hasonló szintű fizikával.Mintha nem lenne szempont a fejlesztőknél a fizika fejlesztése.Pár évente megjelenik 1-1 játék ami kitűnik, általános minőségbe viszont semmilyen javulás nem tapasztalható(sajnos).
    Fluid meg egyéb fizikáról még nem is beszéltünk.Itt egy videó az AGEIA PhysX Card támogatású játékokról, 2005-ös Bet On Soldierbe egész komoly folyadék fizika volt,pedig hol volt egy akkori gyorsító kártya számítási kapacitása a maiakétól,és nyilván szoftveresen is eléggé gyerekcipőbe járt az egész technology.Rég ezen a szinten kellene legyen a játékok fizikája, de a mai fejlesztőknek sajnos fogalmuk sincs arról hogy mire vágynak a játékosok.Mindezt tetézi a pénzügyi szemlélet.
    Erről is meg van a magam elmélete, de nem okoskodok tovább. :R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák