- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen házat vegyek?
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- Dell notebook topic
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Én úgy tudom, gf azért is kapta meg a liszenszt, hogy a samsungnak légyen backup az apple megrendelésekhez. (Azt nem tudom, darabonként fizet-e a gf) Aztán a gf nem tudta időben beindítani a gyártást, ezért az apple vitte a gyártás másik felét a tsmc-hez.
Engem az érdekelne, hogy ez a hierofalcon van akkora bomba üzlet (kiemelkedő teljesítmény, hatékonyság, stb), hogy megérje a $150m tervezési költséget? Vagy ez nincs annyi?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Ők az LPP-re gyúrták. Az LPE nem érdekelte őket. LPP-ből úgy néz ki, hogy megelőzik a Samsungot. Bár nyilván ha lenne megrendelő a Samsung is tudna LPP node-on gyártani.
A dGPU a TSMC-nél marad, mert nekik van tapasztalatuk a HBM-hez.
A konzol die shrink nem valószínű, mert az AMD-nek minden shrink esetén joga van újratárgyalni a feltételeket. A Sony és az MS vállalta, hogy sosem kérik az AMD-t a veszteséges szállításra. Ez azt jelentené, hogy a FinFET lapka lényegében pár százalékos előrelépésért jelentősen drágább lesz, ami nem éri meg.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
shabbarulez
őstag
A Samsung mint IDM régebb óta gyárt LPE-s chipet, de ne azzal hasonlítsd a GF dátumait, ott nincs IDM gyártás. A Samsung mint foundry alig 2 hónapja gyárt LPE-t, LPP-t pedig csak jövő év első felében fognak. Rövidesen GF-nél is lesz majd rövidesen LPE, LPP meg úgy jövő év második felére. Azonos gyártási tényezőket nézve az általad említett 1-1.5 év inkább 3-6 hónap.
-
Petykemano
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mindegyiken lesz HBM, de a következő körben már nem csak a csúcskategóriában. Az AMD-nek logikus legalább két lapkát HBM-re tervezni, mert ők már ezzel nem kockáztatnak túl nagyot, hiszen egy csomó tapasztalatot gyűjtöttek vele a Fijivel.
A FinFET leginkább ott segít, ha magas órajel kell alacsonyabb fogyasztással. A konzol esetében ez nem kritikus igény, mivel egyik APU-t sem tervezték magas órajelre. Egy 14 nm-es die shrink max fogyasztásban jó ha hozna -10-15%-ot, miközben az AMD számára újratárgyalási alapot adna az árakra.
Ugye a legtöbben erről beszéltek az elmúlt években, hogy a 28 nm a váltópont. Onnantól kezdve ugyanazt a lapkát csak drágább lesz gyártani. 20 nm-en nem annyira, de 14 nm-en már lényegesen.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a számítási kapacitás a VR legnagyobb gondja ma. Jó ha van, de ettől még sem a mostani és közeljövőben érkező API-k (DX12/Vulkan), sem az operációs rendszerek nem igazán alkalmasak arra, amit a VR valójában megkövetel. Például tökéletes front buffer leképezést egyetlen általános VR SDK sem tud. Pedig ez aztán baromira fontos, mert nem kell átmenni az OS több ms-os késleltetést hozzátevő kijelzőkezelésén. A Sony számára ezek a problémák nem jelentenek gondot. Megváltoztatják az OS-t a VR-nek megfelelően és kész.
A VR PC-n nagyjából annyi, hogy az AMD LiquidVR csomagban benne van az, amit az Oculus bele akar tenni a szabványba, mert ezek sajnos szükségesen a jó élményhez, de ez a csomag gyártóspecifikus! Nem jelent általános megoldást, és az OS-t így is fejleszteni kell majd.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolok sosem arra épültek, hogy legyen bennük számítási kapacitás, hanem arra, hogy ki legyenek használva. A konzolon olyan mélyre is le tudsz menni az optimalizálással, ameddig PC-n nem lehetséges, és olyan döntéseket is meghozhatsz, amelyeket PC-n a többi gyártó miatt nem. Például a PC-n egy ideje mondja az AMD, hogy a mutex zárolás az milyen jó dolog a grafikában, és erre építenek effekteket is. És az rendben van, hogy tényleg legalább tízszer gyorsabb ez az algoritmus, mint PPLL-nél, de csak GCN-en fut hibátlanul, mert más architektúra nem virtualizálja az LDS-t.
Több tucat ilyen döntést meg lehet hozni konzolon, mert csak egy specifikáció van.Nyilván csinálhat az NV és az Intel is egy specifikus grafikus API-t, de ez nem két perc. Az AMD 2009-ben kezdett el dolgozni a sajátján.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bizonyos programokban még annál is kevesebb a PS4 kihasználása. Eleve vedd számításba, hogy az alacsony elérését a konzolnak csupán a megjelent játékok alig pár százaléka használja. A többiek a magas szintű elérésen vannak. A libGNMX azért nagyságrendekkel rosszabb sebességű, mint a libGNM, nem beszélve arról, hogy most még mindenki az előző generációra írt technológiát portolta az új generációra. Például a PS4-nek inkább az fekszik, ha a futószalagok 80%-a compute és csak 20%-a grafikai. A mai motorokban ez az arány inkább 90% grafikai és 10% compute.
A többiek valószínűleg a VR miatt nem kezdtek el dolgozni egy saját API-n, mert nekik a hardvereik sem alkalmas VR-re.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Linux kezdőknek
- DIGI internet
- Tőzsde és gazdaság
- Futás, futópályák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Spórolós topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...