- Autós kamerák
- Home server / házi szerver építése
- Unigine Superposition Benchmark
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Amazon Kindle
- Milyen billentyűzetet vegyek?
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TasiA
senior tag
válasz Mikulásbá #28348 üzenetére
részletek jöhetnek priviben is, mert kíváncsi vagyok
Nekem lett egy HF felújítás, gyűrűzés+csapágysor. Motor újra erős, olajfogyasztás megszűnt, meg sokkal jobban fogyaszt. Csak most, ahogy megjött a kompresszió, csörömpöl hidegen, valszeg a dugó kolompol. Eléggé idegesítő. neked mik lettek cserélve, és mennyibe fájt? -
AMD Power
titán
Én nem igazán szeretnék kereskedésben autót venni. De ilyen helyen sem érdemes?
-
_seth_
veterán
válasz AMD Power #28353 üzenetére
Én eddig kettőből kettőt kereskedésben vettem és nem volt gond egyikkel sem. Az első egy E kadett volt látványos rozsdával de le is tudtam alkudni, rejtett hibája nem volt, sőt fél tank benzin volt benne A második egy B vectra volt, megmondták, hogy egy index törött, a bal hátsó kpzár/elektromos ablak vacakol (szériahiba, kontakt gond) és ennyi, tényleg nem volt más gond egyikkel sem, alaposan átnéztem mindkettőt, elsőt még barátokkal néztük meg a második már ment egyedül is Vásárlás után persze idővel mindkettőre kellett költeni de inkább csak kopó alkatrészt vagy olyat ami még nem volt hibás vásárláskor.
+ Magányszemély is eladhat sz@r autót, az is átverhet....
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz AMD Power #28355 üzenetére
Azokat is meg kell nézni
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
AMD Power
titán
-
bartalix
csendes tag
Sziasztok!
Opel Astra h 2006-nál az első ablaktörlő végállását hol lehet beállítani?
Egy kicsit fenn áll meg mikor lekapcsolom. -
Directors
senior tag
Sziasztok!
Gondoltam beírom ide is a hibámat hátha valaki más is találkozott már ilyennel.
Adott egy Opel B Corsa 94-es Benzines C12NZ motorral ellátott kocsi.
Rá lett kötve diagnosztikai szoftver ami jelezte a motor hőfokát. A hiba az hogy mikor átlépi az 50 fokot akkor leugrik -11 fokra a diagnosztika szerint. Ekkor vettünk egy új motor hőmérséklet érzékelőt. Beletettük és ugyan azt a hibát produkálta. Összesen 2 vezeték megy erre az érzékelőre. Egyik a testre másik pedig az ECU-ba. Kicseréltem a vezetéket is. Ugyan úgy nem jó. Ha rövidre zártuk a két vezetéket akkor kiírta hogy 139 fok.Szereztem egy C14NZ-s kocsiból való ECU-t. Ennél is teljesen ugyan ez a helyzet. Nem tudok rájönni mi lehet. Van valami ötletetek hogy hol lehet a hiba? Létezhet az hogy a másik ECU is hibás lenne?Néztük az érzékelőn eső feszültséget is. 50 fokig 1,3V-ot mértünk rajta, majd mikor átbillent akkor 3,3V-ot mértünk.
Kipróbáltam heli potencióméterrel is és annál is elő jön ugyan ez a helyzet 700ohm-nál adja meg magát Fix ellenállás értéknél is ugyan úgy előjön a hiba. Így Szenzor hiba kizárva.
Veszek bele egy másik ECU-t. Ha azzal is rossz lesz akkor tökéletesen befürödtem vele. Így is már fől e fejem tőle. Főleg hogy olyan egyszerű mint a faék és mégsem jó.Valakinek valami ötlete?
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
bzoley
veterán
válasz Directors #28365 üzenetére
Eredeti, vagy utángagyi jeladót vettél? Nálam az utángagyi csatlakozója volt kontakt hibás, az első fél percben mintha három hengerrel járt volna. Az előtte benn lévő eredeti egy tartományban volt rossz. Kb két km után elkezdett rángatni, fulladni, mintegy fél percig. Később ezt lábos vízben többször reprodukáltam. Melegedés közben szépen csökkent az ellenállás, majd hirtelen sokszorosára ugrott, minuszokat mutatva. Az új Bosch-sal már semmi gond.
[ Szerkesztve ]
-
Directors
senior tag
válasz bzoley #28366 üzenetére
Utángyártott.
Potméterrel is próbáltam és azzal is ugyan ez a helyzet szóval az nem lehet rossz.Fix ellenállással is ugyan az a helyzet 700 ohmnál hal meg. . Meg néztem az ellenállását is és az újnak és a réginek is lineárisan változik.[ Szerkesztve ]
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
Lomha 8V
addikt
(#28355) AMD Power: Az előző Omegámat és a mostani Signum-ot is kereskedésből vettem, nem volt semmi gond. Neked kell okosnak lenni, akkor nem tudnak megszívatni.
(#28360) bartalix: Valószínűleg egyszer el lett indítva úgy, hogy rá volt fagyva az üvegre. Ilyenkor a motoron ugrik át, az előbb enged és más a ricnizése, mint a karoknak. Ezért nem tudod a karokon helyrerakni.
-
AMD Power
titán
válasz Lomha 8V #28368 üzenetére
Megteszek mindent azért ,hogy ne tudjanak átverni. Találtam egy szimpatikusat a OPEL Gaálnál Gödöllőn. Haver átszól nekik az Opelből ,hogy mi a helyzet a képpel.
-
bzoley
veterán
válasz AMD Power #28369 üzenetére
Nahát, ebben megvan a kesztyűtartó alatti kispolc. Mit össze nem kutattam, mire találtam egyet.
Ha csak a téli gumi van hozzá, akkor kezdheted a nyári garnitúra vásárlással. 110e-nél meg biztos több van benne, de hát ettől ugye nem esünk kétségbe. Kézifék, és váltókar szoknya csere csak az esztétika kedvéért. -
gban
Közösségépítő
válasz bzoley #28370 üzenetére
Ennyire ritka a polc?
Ahogy itt olvasgatok, egyre jobban szeretem az enyémet - van benne polc, szervó, dupla légzsák...
Ezekre megmondom őszintén, azt hittem hogy csak néhány példányban nincs benne, de az elmúlt egy hét infói alapján pont fordított a helyzet.Postázást nem vállalok.
-
bzoley
veterán
Lehet, hogy csak rossz helyen kezdtem el keresgélni, lényeg, hogy meglett, így teljes a kép. Igaz, hogy semmire nem használom, de van
Meg a szokásos: szervó, két légzsák, valószínűleg maszekolt elektromos ablak, amihez utólag hozzámaszekoltam egy felhúzó modult, ami zárásra felhúzza az ablakot, és persze a távirányító a zárhoz, ez is saját maszek.
Egy dolgot sajnálok csak, hogy anno nem a Caravan-t választottam. Lett volna klíma, bár ez számomra nem extra, nem szeretem. Ha jól emlékszem 1.6 16v, és a "nagy" rakodótér, amire azóta folyamatosan szükségem lenne. De beletörődtem, aránylag teljes a kényelem, és szeretem is. -
gban
Közösségépítő
válasz Gergőke88 #28372 üzenetére
Igen, én is örülnék ha lenne benne.
bzoley: akkor a tiedben is megvannak ezek, az jó.
Az enyém 2000-es, lehet, évjáratfüggő is hogy mennyire nagy %-ban van bennük legalább ez a két extra.
Ami kimaradt, gyári (????) kp-i zár, bár igazából 3 évesen vettem, esküdni nem mernék rá hogy gyári, valamint tetettem bele riasztót. Ablak nem ártana elektromos, de elég későn kezdtem gondolkodni ezen meg a fordulatszámmérőn - fiatalon kellett volna mindezt beletenni, hogy ki is használja az ember.Rakodótérrel egyetértek, kell a nagy - bár szerintem a tied nagyobb mint az enyém.
Én családdal így is sokszor alig férek bele utazáskor
Tud ám az asszony pakolni, mindenképpen kell 4-5 zacskó chips, az már kitesz egy nagy bőröndnyi helyet, és sorolhatnám.
Viszont a 4 ajtós nekem személy szerint azért nem jön be, mert nem összenyitható a csomagtér meg az utastér. Arra pedig bármit csinálok, évente többször is szükség van. Egyik pl. a karácsony, az asszony ebben is maximalista, csak akkora jó ami épphogy bepréselhető lenyitott hátsó ülésekkel.
De jól jön a lehajthatóság szekrény, polc, hűtő, stb. szállításakor is.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Markizmark
addikt
Alaposan megkínoztam a múlt héten a 60 lovas kis csapott F astrámat. Be kellett húznom apám 3 tonnás megrakott kisbuszát (Puegeot Boxer 1998 1.9 szívó), mert az éjjel valami megette az akkuját.
Persze ki is kellett fordítani az autót a parkolóból, ami plusz nehézség volt az elején. Úgy álltam rá, hogy ne nagyon legyen induláskor eltekerve az én kormányom mert a jobb oldala nekem kezdődő féltengelyesnek tűnik (néha megmordul ha indulok tökig alászedve) és féltem nehogy kicsavarja a csuklót, szóval elég sokat kellett csúsztatni a kuplungot mire irányba állt és megmozdult a dög.
Aztán jött a gyorsítás ...
Egyesben nyomtam ahogy lehetett, az eleje ment jobbra balra a vizes faleveles úton... de végül a lendület beugrasztotta a gépet mögöttem.Egyébként, hogy témánál maradjak én is nem rég vettem az autót, 1 hónapja. 260k volt, 98-as, 212e km, X14NZ, metál bordó kasztni.
Rozsda alul nincs, a tankbetöltőnél kezdődik a téma, kartergáz nincs, olajat eddig nem eszi, víz tiszta. Alapjárat mászkált, injektor alatt szívott falsot, de megcsinálták 5500-ér. A hátsó dob picit lyukas, egy lemez berezonál benne egy bizonyos fordulaton. Futóművek újak, gumik 90%-osak. A hangszórók nem 100-asok benne, de utazni bőven jó. Egy kis rezgést hallok a motor felől amikor gyorsítok, de az is csak egy bizonyos fordulaton (frekvencián) jön elő. A tetőkárpit belóg, de feltűztem... Csomagtér belül hol világít hol nem, az anyós ajtóra nem kapcsol a belső világítás, a km óra kb. 30-al többet mér, a vízhőfok a műszer szerint magas, felmegy 100-ig, nyit a termosztát majd visszaesik 95 alá és tartja, HA nem nagy a forgalom a városban, mert akkor 100 fölé megy és indul a venti, lenyomja 100 alá és ott marad, de elvileg ez hőgomba hiba, vagy egyszer már szét lett szedve a műszer és elkötöttek valamit. Ez magyarázná a 30-as csalást is talán.
Nagyon költségesnek tűnő hibája szerintem nincs. Felszereltsége elég alap.
Szervó nincs, légzsák nincs, elvileg van ABS, 4 hangszóró amiből 2 szól rendesen, másik 2 halk, van nem gyári távirányítós kp zár, csomagtér viszont kulcsos.
Nagyjából ennyi.
Szerintem annyira nem volt rossz vétel.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
bzoley
veterán
Az elméletemnek ellent mond a 2000-es évjárat, bár lehet közöttük jobban felszerelt. Amiket olvastam, és emlékszem, persze lehet, hogy rosszul, a classic-okból már elég sok mindent kispóroltak, legyen az akár fullos kábelköteg, vagy külső díszítő elem. Nem tudom jól emlékszem-e, hogy ezeket már csak Lengyelországban szerelték össze.
Igen, nem a legpraktikusabb a sedan kivitel, főleg, ha valaki cuccol. Már vásárlás előtt tudtam, hogy évekig tartó házfelújításhoz kell az autó(na meg hogy ne kelljen buszoznom). Minden egyes túlméretes árú bepréselésénél eszembe jut az otthagyott Caravan. -
hdman
őstag
Ma reggel mentem dolgozni, és a H Astra kombim bal hátsó lámpájában fél centi víz állt
Sopron city :)
-
batai15
félisten
m.mobilarena.hu/tema/milyen_autot_vegyek_2/hsz_83709-83709.html
sziasztok,bocsi mobilról vagyok. ide is írol,talán jobb is. köszi ! -
AMD Power
titán
válasz Markizmark #28375 üzenetére
260e "tökéletes". Nekem mondjuk a kombi a legszimpatikusabb az összes verzió közül. Utána jön a sima 5 ajtós majd a sedan.
-
AMD Power
titán
válasz Markizmark #28381 üzenetére
Nyugodj meg én lassan 32 vagyok , harmadik autóm lesz és én is hasonló gépet keresek max 350e vételárig.
batai15: Első kézből tudok nyilatkozni a Swift témából. Pár hsz olvass vissza.
[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz Markizmark #28381 üzenetére
Nekem is első autó, így 38 évesen
Valahol el kell kezdeni, bár szívem szerint Stratust vettem volna, sajnos nem jött össze a lóvé.batai15:
Nagyobb autót nem csak több személy miatt lehet/érdemesebb venni. Corsa képességeit ugyan nem ismerem, de pl. egy Swifthez képest egy Astra biztos nem zötyög úgy az úton.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Volt kollégám árulja a gépét.
-
bzoley
veterán
válasz batai15 #28384 üzenetére
Nem újat. De itt is lett mostanában linkelve néhány, amik között akad vállalható. A való állapot úgyis meglepetés lesz, mint bármelyik másik típusnál. Mis is mostanában mutogattuk meg a 300k-s Astráinkat, és nem nagyon panaszkodunk. Azért elég nagy lépés Swiftről Caravanra
Kérdés, szükség van-e rá. egy ötajtós sok mindenre jó.AMD Power:
Olajkályhát nem szeressem, meg aztán állapot ide, vagy oda, 400k km, hm.gban:
Kifelejtettem a motoros fényszóró magasság állítót.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz bzoley #28386 üzenetére
vállaható? ez mit jelent? persze nem patentet akarok,de azért nem is olyat ami szétvan rohadva és egyből50k lakatolàssal kellene kezdeni. vagy amiket olvasok eléggé elriaszt...
nyílván karban kell tartani, de olvasom fék nem jó ,kuplung ,rohad stb... hát ettől némileg jobbat szeretnék. ne értsétek félre, tényleg,csak azért koràhoz képest jó állapotút akarnék.
amit amd kollega linkelt privibe,azok a kocsik pont nem azok . őis azért nem vette meg.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz AMD Power #28388 üzenetére
Feleségem céges autója egy 2007-es 1.5-ös dci Clio, elég sokat sofőrködöm neki, elvagyok vele, de az 1.4 16v-hez szokott lábammal, ha úgy igazán elindulok, és belenézek tükörbe, csak füstöt látok. Dízel nem szeret pörögni, mondjuk nem is szokás
batai15:
Swiftből, Corsából jobbat találnál(nem néztem)? Astrából is van olyan, ami nincs szétrohadva, meg kell nézni őket. Mivel rengeteg van belőlük, 300-350-ért ez már szinte elvárás.
Hogy jó-e a fék, az relatív. Fékpadon megfelelő. Kevesebb a rásegítés, nagyobb erő kellhet a lassításhoz, de egyáltalán nem vészes. Egy modern, agyonrásegített fékhez képest olyan, mintha rossz lenne. Ezt naponta tapasztalom, főleg, amikor a Clioban az asszony majd lefejeli a szélvédőt minden jobbkezes utcánál. De ettől még jó. Kuplung nekem speciel semmi panaszom nincs.[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
válasz bzoley #28390 üzenetére
Mi nem rég vettünk egy Ford Transitot, 2008-as, 2.2-es TDCi, ha lenyomom a gázt, csak lemaradó kocsikat látok a tükörben.
A6 Audi is megküzd mire megelőz.Sajnos pont nem volt itthon amikor meg kell rángatni a másik kisbuszunkat ... pedig jobban elbírt volna vele, mint az én astrám.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
bzoley
veterán
válasz batai15 #28392 üzenetére
Végülis te döntöd el, milyen típust választasz, én csak jeleztem, hogy egy Swiftnél(és talán egy Corsanál is) kényelmesebben lehet utazni egy Astrában.
Vagy ahogy nagy autóvásárlási tanácsadónk javasolná, ha nincs pénzed normális autóra, inkább ne vegyél semmitvebbful:
Nem nagyon értem én ezeket a dízel, meg nyomaték dolgokat, de a papíron gyengébb dci Clio jobban az ülésbe présel, mint az Astrám. Mondjuk az nem is füstöl, viszont pörög rendesen[ Szerkesztve ]
-
hdman
őstag
válasz Markizmark #28391 üzenetére
Biztos nem veszik észre, hogy egy teherautó versenyezni akar
Sopron city :)
-
Markizmark
addikt
válasz bzoley #28394 üzenetére
Hiába erősebb a bengás astra papíron, a dízel nyomatékát nem éri el. Ha a Fordban lenyomom a gázt 5-ben 1500 rpm-nél, akkor megindul a kocsi, 1800 körül meg aztán le akar szakadni az orra, akkor megjön a turbo, és ez tart 3000-ig legalább. 2500-as fordulatnál már 110 fölött gurul. Amúgy ez egyáltalán nem füstöl, se hidegen, se melegen. Szerintem a 2200 bar-os befecskendezés miatt tökéletes az égés.
(#28395) hdman : 160-al csöndesen lehet vele utazni Amúgy a legkisebb felépítésű kisbusz, 9 személyes.
Ilyen cucc. Csak fekete maszkkal.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
F_Gergely
őstag
Rafkos dolog dizelnel a turbo (turbos benzinest meg nem vezettem). Egyfelol kapar mert dizel ezert van nyomateka, eros az auto alapjaraton is masreszt nem porog annyit mint egy benzines. A turbo rafinalt mert 1500-1800-ig semmi aztan elkapja a turbo es suppedsz az ulesbe. En ezt igazan akkor kezdtem ertekelni mikor tesom benzines toyotajabol atultem a dizel turbos vekibe. Toyojat szo szerint padloig nyomtam a pedalt, kozben az elektronika haromszor megkerdezte hogy biztos hogy gazt szeretnel adni? Majd az auto lomhan elkezdte feltornaszni a sebessegmero mutatojat. Dizel vekinel ez ugy megy hogy negyedig lenyomom a pedalt az auto meg szepen felgyorsul.
Es miert rafkos? Ment elottem egy kisbusz de pont 40-el nekem az meg nem jo mert 3hoz sok 4hez keves, na mondom kielozom. Nyomtam egy padlot es mikor visszatertem a sajat savomba akkor vettem eszre hogy 120-al megyek... -
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #28398 üzenetére
Ez így van.
Apám üresen 2 tonnás TDCi Fordjával vicc az előzés lendület nélkül is. Pedig "csak" 110 LE.
Bezzeg az én 930kg-os Astrámat üvegig kell huzatni, hogy legyen lendülete és közben imát mormolni, hogy beférjek még.Annyi a hátránya a mai dízeleknek, hogy ehhez pl 320k egy common rail szivattyú.
Ha a teljes befecskendezéshez hozzá kell nyúlni akkor 500k fölött van a vége. És a teljes rendszer csak 4 porlasztó, 1 közös nyomócső, csövek és a szivattyú. Csere után meg tanítgatni és programozni kell a vezérlőhöz az új porlasztókat.Szóval ha itt gáz van akkor be kell nyúlni a buxába rendesen ...
Benzinest olcsóbb fenntartani minden szempontból, ezt már nem először hallom.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
batai15
félisten
válasz Markizmark #28399 üzenetére
hát igen, de ennyiért meg veszel másik kocsit
De én is jobban szeretem a dízel kocsikat.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest