- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Milyen TV-t vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Computex 2024: Itt az új ROG Ally
ph Az ígéreteknek – és a kiszivárgott információknak megfelelően – az ASUS bemutatta kézikonzoljának X-szel jelölt változatát.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
degu
senior tag
A fene egye meg!
Lehetseges,hogy az 1,4-es,benzines Astram /Classic F/ egyszer csak elkezdett 10l /100km-t fogyasztani?
Most volt a szerelonel.Kicserelte a gyertyakat,kabeleket,meg az elosztot,vagy mit.De erzem,hogy idonkent mint ha 1 henger kihagyna.Razkodik a kocsi allo helyzetben. /De nem mindig/Mi a fene lehet vele?
Hiheto,hogy a hideg ido miatt,es a sok,rovid ut miatt az ismetelt *bemelegiteshez*a szivato issza meg azt a 3-4l pluszt?verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
bzoley
veterán
-
bambano
titán
sok rövid úton a szivató (igaz, hogy ilyen nincs benne, de mindegy ) simán betolja a plusz litereket.
ha ehhez még ilyen "nem megy egy henger" érzés is társul (ami megint valós probléma, nem csak téves érzés), akkor nyomás ki az autópályára és tessék megkergetni azt az autót rendesen. A fogyasztásnak is jót tesz, ha néha kiégeted meg a gyújtáskimaradásnak is.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
degu
senior tag
Azert molyolok,mert eddig 6,5-7 l volt az atlagfogyim. Igaz,hogy tulnyomoreszt orszaguton,5. sebessegbe.
A *befecskendezosnek* nincs *szivato-uzemmodja*?
Akkor hogyan csinaljak,hogy hidegen is mindjart huz?verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
pempellini
senior tag
Nem tudja valaki hogy lehet ellenőrizni hogy jó -e a twinport szívósor?
Szemrevételezésen kívül,hallottam hogy meg kell rázni?Gigabyte Z77X-UD3H,Intel I5 3470@3800mhz,Chieftech 450w,Sapphire 7770 vapor-x 1Gb,Zalman 9700 cu.
-
TasiA
senior tag
válasz zolikaDB #20165 üzenetére
Csupán józan paraszti ésszel IGEN!!
Továbbra is ezt a gondolatmenetet folytatva: hidegen dúsabb keverék kell, amit régen szívatóval , kézzel, manuálisan a sofőr csinált, aztán később automata váltotta le a kezedet. Majd elterjedt a befecskendezés,(karburátor helyett) amihez elektronika kell. Magyarul a gép érzékeli, hogy hideg van, szar a keverék, adunk hozzá benzint. Ennyi. -
harry
veterán
Sziasztok!
Gondolkodom első kocsi váráslásán, egyelőre nagyon szemezek az AstraF típusokkal, amire gondoltam:
- 400kFt körüli összegben (+- 100k, ha olyan) -> csak az autó, egyéb járulékos dolgok nélkül
- úgy látom 94-2000 között vannak leginkább, futásteljesítményt meg ki tudja, de gondolom legalább 150, ami alapvetően nem zavar, ha műszakilag jó, karbantartott
- leginkább 5 ajtós (ferdehát / kombi, ez utóbbi nekem szimpatikusabb - mennyire lehet ez necces használtan? Gondolnám, hogy nagy csomagtér, jobban is megpakolják)
- extra nem nagyon kell (tán' egy szervó azért lehetne), de tudom, hogy ennyiért állapotot veszünk
- motorból benzin, inkább a 8 szelepes, nem-ecotec lenne talán praktikusabb, teljesítmény passzolom, gondolom több - jobb, és ilyen kategóriában talán a kötelezőt / fogyasztást sem dobja meg igazán egy nagyobb
- barátnőmmel használnánk + egy vizsla, javarészt hétvégi autónak (kirándulás, utazgatás, nagy vásárlás, stb. szerintem évi 5000km alatt / körül)
- fogalmam sincs, mennyi időre vennénk, talán egy 5 év, de ez erős tipp, ha nem rohad le alattunk, és nem vet fel a pénz, akkor nem hiszem, hogy cserélnénkSzóval érdeklődnék, hogy mik a típushibák, mire kell figyelni vásárlásnál? Amennyire tudom, elég jól megvannak ezek a gépek, esetleg rozsdára hajlamosak, de van alkatrész bőven / olcsón. De javítsatok ki, ha tévednék. Persze szívesebben vennék olyat, amivel nem kell sokat matatni, lévén nem igazán értek hozzá, és ismerős sincs a témában...
Mennyit kellhet vajon egy ilyen kategóriás kocsira (már olyanra, ami azért úgy rendben van) utólag rákölteni? Olaj, szűrők, vezérműszíj csere gondolom, talán fékek? Vagy más egyéb? Elég egy 100-ast rászámolni?
Maga a vásárlás valószínűleg csak tavasszal lesz esedékes, de addig szeretnék minél több infót gyűjteni.
Válaszokat köszönöm[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
bzoley
veterán
Tavaly nyáron vettem elsőnek F Astra-t. Nem kimondottan ezt kerestem, csak valamit a kevés pénzemért. Mai napig szeretem, csak azt az egyet sajnálom, hogy nem az előtte próbált Caravan-t választottam. Azóta számtalan túlméretes dolgot kellett volna szállítanom.
Nulla tudással, ismerettel indultam neki az autós életnek, azóta rengeteget olvastam, kellett is. Igazi barkácsolós autó. Koránál fogva valamit mindig kell bütykölni rajta, hol ez romlik el, hol az, de mind olyan dolog, ami mellett lehet élni - egy ideig. A kötelező vezérlés cserét ezidáig eltrehánykodtam, először sürgősebb volt azonnal a fékeket rendbe tenni, és egy garnitúra akármilyen nyári gumit rávarázsolni. A rajta lévő téli szétrázta az egész autót. A rágányolt hátsó dobot is(ami rugóval volt a vonóhoroghoz rögzítve) gyorsan lecseréltem. Akkor úgy láttam, tökéletes az autó, most sokáig tudnám sorolni, mit kéne kicserélni, de az autó megállíthatalanul megy. Nem igazán tudtam, miféle motorok vannak, azóta lényegesen műveltebb vagyok a témában, és szerintem szerencsém volt, hogy Ecotec került a kezembe. A Kasztni szerencsére nincs szétrohadva, a motor még egész jó, a többi csak barkács kérdése. Ha a jó kasztni/motor párost sikerül kifognod, nyertél. -
fero02
veterán
Motorból sztem 1.6 8 szelep alatt ne vegyél, mert azok elég kevéskék. Dízel kizárt teljesen? Ami az extrákat illeti, klímás példányt keress! ABS is jó dolog, elektromos is, de a centrál zár is hasznos. Az állandó gomb nyomogatást hamar meg lehet unni. Szervó ezekben zömében van.
Mivel van kutya és gondolom őt is szeretnétek majd hordani, így az egyik kérdésedre a válasz félig meg is van, tessék kombit venni. Nekem egy német juhászom van és faszán el van hátul a csomagtérben.
Ami a rohadást illeti, igazából csak a fiatalok nem rohadnak még annyira és a megkímélt, garázsban tartott példányok. Kombinál a tanksapka mögötti rész, a hátsó kerékjárati ív és a küszöb az, ami jellemzően szeret rohadásnak indulni.
Km ezekben már van bőven (200e és fölötte), ritka a kevesebbet futott, ezekben is szeretik tekergetni az órát (de minek ), így ez ne legyen mérvadó. Sokat mondd az állapotáról a belső tér (kopott-kifényesedett kormány és váltó gomb, kiült ülések, lógó kilincsek, kuplung mellett kikopott kárpit, stb)
Egy korrektül szervizelt autó simán elmegy 3-4-500e km-t is, persze ha nincs kitaposva a lelke. Elég "igénytelen" motorok vannak ezekben, a kötelezőn kívül nincs különösebb gond velük. Alkatrész árak korrektek még a jó minőségű cuccokból is. Futómű primitív, nem költséges, Fékek dettó. Ami más kell, az rogyásig van bontókban.
Sztem hirtelen ennyi. Ha van még vmi kérdezz nyugodtan.
-
degu
senior tag
válasz bzoley #20174 üzenetére
A vezerles /gondolom bordasszijj/ cserejen ne sporoljal,mert ha meghibasodik,akkor osszetori a motort,aminek a csereje/generalja vetekedik az egesz auto araval/persze hasznaltra gondolva!/
[ Szerkesztve ]
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
bzoley
veterán
Tudom én azt
De vagy gyalog járok, vagy kockáztatok, és reménykedek, míg lesz fölös 50k-m, és találok mellé normális szerelőt. Mondanám, hogy addig óvatosan hajtom a motort, de nem igazfero02:
Engem pont a klíma nem tud meghatni, szeretek főni a melegben, egy hibalehetőséggel meg kevesebb
Két légzsák van, az jó dolog, főleg ha működik is, ha kell. Elektromos ablak, utólag gányolt, de van. Ezt kiegészítettem távirányítós központival, és zárásra felhúzódó ablakokkal. Pár ezrest megért, és ez a luxus ellensúlyozza minden lustaságomat. Ennyi nekem elég. Természetesen, és szerencsére az igények személyenként változnak.[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
-
hdman
őstag
válasz bzoley #20177 üzenetére
Én nem tudnék klima nélkül élni.
A nyári 40 fokos forróság mindenkire hatással van -sajnos negativval. Pl haverom állandóan idegbeteg, frusztrált a forróságban, és azért sokkal izlésesebb, ha nem agyonizzadva, pisztolytáskával érkezel meg egy találkozóra.
Sopron city :)
-
őstag
Elég fura dolgot produkált ma a szekér.
Bementem a körforgalomba 3-asban, tudom, hogy ez kicsit kevés neki, de néha csinálok ilyet ha egyedül vagyok a körforgalomban. Elkezdett fulladozni, rángatni. Gondoltam adok neki egy kis gázt, és letudva. Nyomtam neki egy kicsit többet, de ugyan úgy rángatott. Vissza 2, rángat tovább, és fulladozik, na mondom WTF . Lelassultam vagy 10-re, vissza 1-es, de továbbra is fuldokolt(nem tudom rá a jó szót, talán köpködött), erőtlen volt. Bementem az első utcába, leparkoltam, leállítottam és pár másodperc múlva indítottam újra, és ekkor már nem produkálta a hibát.
.
Ez mi lehetett?Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
zolikaDB
veterán
válasz KonzolKartel #20184 üzenetére
Körforgalomba, bár Debrecenben nincsenek komoly méretűek, mindig 3-asban megyek be. Kettesbe nem szeretek, mert nagyon óvatosan kell neki visszaadni a kis 48-as tappancsommal a gázocskát, h ne rántson. 4-esben meg minek, úgyis visszalassulok, és akkor kapcsolhatok vissza, h tudjak gyorsulni.
Bár ez nem válasz arra, h mi van ilyenkor egy H dízellel.
Mondjuk: mentünk egyszer egy Toyota Hiace-el, és olyan 40-el 4-ben. És nem rángatott. Búgott, mint a rosseb, de nem rángatott. Mondta a sofőr, h dízeleknél nem az van, h nem jó fokozatban rángat-lefullad, csak szimplán erőlködik, nem megy... Igaz, vagy nem, nem tudom. Ha ő tévedett, én is hazudok. -
őstag
válasz zolikaDB #20185 üzenetére
Az okè, hogy 40-nèl 4-esben erőtlen. Csak nekem 1-esben 10-nèl is rángatott. 200-300mètert ùgy tettem meg, hogy vègig rángatott, ès olyan volt, mintha le akarna fulladni. Hiàba vàltottam akàrhova, hiàba adtam nagyobb gàzt. Rángatott, ès fulladozott. Igaz, hogy mèg csak egy ève vezetek, de ilyen mèg nem volt.
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
fero02
veterán
válasz adorjant #20186 üzenetére
Azon az alacsony fordulaton tulajdonképpen minimális különbség van ezeknél a régi dízeleknél.
Amit zolikaDB írt, az pedig az alacsony fordulaton is nagyobb nyomaték (benzinessel szemben) miatt van. De ezek is képesek berángatni magukat, ha túl kicsi a fordulat és nagyon erőlködnek.
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #20192 üzenetére
nem ránt, meg kell tanulni összehangoltan kezelni a gázt és a kuplungot. ha nem adsz gázt, alapjáraton pörög a motor és kettőbe rakod, akkor ránt. ha adsz egy kis gázt, alapjáratnál magasabb fordulaton pörög a motor, akkor nem ránt. be kell gyakorolni a mértéket. és a kuplungot sem digitálisan kell kezelni, nem tuningolt sti ez.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
harry
veterán
válasz bzoley #20174 üzenetére
No ezért vonzó a kombi, bár tekintve, hogy javarészt ketten használnánk, el lehet fektetni a hátsó ülés, és akkor azért van hely. De majd meglátom.
Mennyiért, milyen időst vettél végül? Mit takar egy vezérlés csere, mekkora összeg, mely alkatrészek? Mondom, nem értek hozzá
Miért jobb az Ecotec? Amennyire én tudom, több olajat eszik, meg nyilván összetettebb, esetleg költségesebb javítani. Gondolom nagyobb a teljesítménye, vagy más? Én az eddig olvasottak alapján nem ilyet vennék.fero02: én is ezen a motoron gondolkodom. Dízelt nem szeretnék, azokhoz még ennyire sem értek, öreg autó, gondolnám, ha abban valami megadja magáz, azzal még több szívás lenne, és talán eleve több törődést igényel, nem? Amit ha elhanyagoltak, akkor az ugye nem nyerő. Meg hát évi 5000 km körül mennénk vele, ami annyira nem számottevő.
Igen, kutya is jönne velünk kirándulni. Egyszer utazott egy 5 ajtós Focus csomagterében, az teljesen rendben volt, ezért is gondolkodom abban is. Vagy esetleg hátsó ülés, de ez az ötlet engem annyira nem vonz, bár akkor szóba jöhetnének a 4 ajtós modellek is, ami szintén 500l csomagtér, bár akkor sem tartom olyan praktikusan kihasználhatónak.
Órát gondolom is, hogy tekergetik, de mondjuk az nem mindegy, hogy 200ról vagy 400ról... sajna azért a belső teret sem annyira nehéz feldobni, kis szilikon, új váltószoknya/gomb, avagy mi van, ha eddig volt a kormányon / ülésen valami huzat, ki van takarítva szépen, szóval a nagyon szembetűnő dolgokat talán könnyű elfedni, avagy nem feltétlenül venné észre. De persze lehetnek árulkodó nyomok, szóval mindenképp megnézném alaposan.
Extrák, hát majd ami lesz benne. Ha remek állapotban van a kocsi jó áron, nem fogom otthagyni, mert nincs centrálzár vagy elektromos ablak Klíma van a családi kocsiban is, de elég keveset használjuk, én eleve a kocsival sem tervezek sokat menni, no meg ha lenne is benne, kérdéses annak is az állapota, szóval ez nekem nagyon másodlagos. Jó ha van, még jobb, ha működik (mert ezzel is kell[ene] foglalkozni, és öreg autónál ez azért nem garantált), de meg tudok lenni nélküle.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
bzoley
veterán
Nem azt mondtam, hogy jobb az Ecotec, hanem, hogy szerintem számomra jobb. Nincs összehasonlítási alapom, de papíron picikét izmosabb, lehet pörgetni, veszi a fordulatot, tetszik. Egy nagyobb köbcentis nyolcassal lehet ugyanott vagy, és még fogyasztásban is jobban jössz ki. Aránylag sokan problémáznak rángatásról, leállásról, misztikus hibákról, de rendszerint valamelyik nyolc szelepes az áldozat. Ezzel szemben többen írják, hogy ezek a motorok igénytelenek, mármint kivisznek a világból is.
Én 290-ért szereztem meg egy elárverezett 98-as Sedan-t. Caravanhoz képest csak apróbb dolgokat tudok belepakolni, de két mázsa szénnel vígan szaladgálok. Csak fékezni ne kelljen
Vezérlés csere szíjjal, görgőkkel, vízpumpával, munkadíjjal 50k körül lehet.
Ha biztosra akarsz menni féktárcsák, dobok, betétek, pofák, folyadék csere 30-40. Aztán jöhetnek az eltitkolt hibák[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
-
_seth_
veterán
válasz bambano #20198 üzenetére
Az értelmetlen és a nem lehet nem ugyanaz. Értelmetlennek sem mondanám, ugyanúgy az ajtók nyitását és ütést, döntést figyel és riasz ha kell.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
degu
senior tag
válasz bambano #20196 üzenetére
Jopofi vagy!
Amig nem volt *feltalalva* a kozponti zar,addig minden auto riaszto nelkul szaladgalt? /Pont/
Egyebkent a klima nelkuli kocsiba az a sz*r,hogy mara mar eletveszelyesse valt!
Kiszallsz az 55 fokos kocsibol,es bemesz,kiizzadva a klimatizalt Auchanba,vagy akarmibe.
Ott max 20 fok van.Ez azt jelenti,hogy egybol 35 fokkal huvosebb terbe kerulsz!
Ez minimum sulyos megfazas,rossz esetben tudogyuszi! /Mert a hofokkulonbseg szamit ilyenkor/verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
Új hozzászólás Aktív témák
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple Watch
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- World of Tanks - MMO
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs