Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lauda

    félisten

    Bekukkantottam én is a szelepfedél alá: [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] Y17DT motor, 185 ezer km. 100000 ezer km-t toltam bele 15 év alatt, előtte elvileg GM olajjal járt a motor. Elsőre én is azt tettem bele, azóta castrol magnatec 5w40-et kapott végig. Sarasodást szinte nem látni, szép tiszta a bele. Azonban most váltottam edge-re, megírom majd mi az oka. Annyit mindenképpen javasolnék, hogy nagyon nézzétek meg a gyártói ajánlásokat az olajokon és a minőség besorolásokat. A magnatec például egész idáig tudta a dexos-t és az API CF-et. Most a dualock váltásukkal ez megszűnt, sem a dexos-t nem tudja, sem a CF-et és az olaj szaga sem olyan, mint régen. Nem is járt olyan szépen vele a motor, mint korábban. Nem tetszett és hamar lecseréltem edge-re, most megint olyan szépen duruzsol, mint régen. :K :B Ahogy olvasom, 2018-ban a GM miatt volt valami változtatás a jelölésekkel, de az még hagyján, maga az olaj is más (a régi és az új magnatec), ezen kívül a motor hangján is azonnal észrevettem. Igaziból emiatt is kezdtem el utánajárni, hogy mi változott meg az olajjal. Később megírom az egészet. ;)

    Bocsi, garázsos telós fotók:

    magnatec 5w40c3 régi: [kép]
    magnatec 5w40 c3 dualock (legújabb): [kép]
    edge 5w40: [kép]

    Készítettem egy videót is járó motornál. Szépen látni milyen bőséges a vezérműbütykök olajzása: [link] ;)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák