- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple asztali gépek
- TCL LCD és LED TV-k
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen monitort vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Házimozi belépő szinten
- Külső 3,5'' mobil rack-ek topikja
- Milyen notebookot vegyek?
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
huniross
tag
válasz #89309696 #64050 üzenetére
Valami olyasmire emlékszem, hogy 2 évente illene lecserélni a fékfolyadékot, de szerintem senki sem teszi ezt. Az Ebay topikon láttam nemrég fékfolyadék ellenőrző kütyüt elég olcsón, rezgett a léc, hogy rendelek egyet. Refraktométert rendeltem, a kúton lévővel egyformát mért.
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #64048 üzenetére
Tehát annyira nem ment hátul a dugattyú.
Eddigi tapasztalataim alapján fékerőmérésnél az ilyeneknél ki is derül rögtön, hogy valami nincs rendben.Renault power
-
huniross
tag
válasz molnarpeter #64052 üzenetére
A két év szerintem valami ökölszabály, mérés híján. Függ a környezettől gondolom, ugyanis sose menne tönkre, ha nem szívna sok vizet magába. A kütyü szerintem a víztartalmat méri valahogy. A szaharában tuti nem kell 2 évente cserélni. De ezt csak én gondolom.
-
huniross
tag
válasz rob210 #64055 üzenetére
Céges kocsi, mondtam, hogy nem kell olcsózni, tegyenek rá gyárit. Azt mondta a munkafelvevő, hogy ez pont olyan jó mint a gyári, nyugodtan tetessem fel. Hát nem jött be. Márkát sajnos nem tudok. Ja és már írtam: márkaszervíz!
Azt nem is írtam, hogy 200 km után beragadt a hátsó fék, mert be volt rohadva a munkahenger, azt hittem leég róla a gumi olyan forró lett! Hátul is cseréltek tárcsát.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #64053 üzenetére
Benne van a pakliban, hogy csak a típus jellemzője, az pedig off... Új tárcsát és betéteket kapott, előtte (mikor még nem pergett le a rozsdás réteg) és utána sem volt gond műszakin. Fater használja, gyenge motor, elég nyugis dolga van az autónak Úgy rémlik (VAG topikból), Golf 4 padlólemeznél ez gyakran előfordul. Néha csak ráhúzom a kézit (biztonságos helyzetben), hogy kicsit vigye le a rozsdát.
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #64052 üzenetére
Ő arra célzott, hogy a hasonló korú autók (15) nagy részében gyári folyadék van és a nagy részük nem szorul javításra még úgy sem. Amiben egyszer kicserélik valamikor félúton (10), az nagy hálát ad érte és kb. élettartam végéig kihúzza már (25). Hasonló a váltóolaj téma is. Szóval ha egyszer cserélve van, világból kimennek már (nem a 700 ezret futott szarokra gondolok).
Enyémbe volt cserélve ~félidőnél, szóval nem foglalkozom vele többet. Előbb lesz lecserélve az autó (pedig sokáig használni akarom), de ezekkel ma már nem lehet úgy se 30 éves korukig menni. Meg szerintem nem is akarna senki, annyira elavulnak addigra.
Van olyan kotla autó amiben kétévente cserélni kell, mert belerohad én is olvastam róla talán a TC-n, de ezeket inkább idióta tervezésnek mondanám, mintsem elhanyagolásnak. A kocsik világ életükben elvoltak 10 évig ugyanazzal a fékfolyadékkal, semmi nem indokolja, hogy 3 évesen bele kellene rohadnia, mégis megtette. És érdekes módon csak néhány típus.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #64061 üzenetére
Ahogy írta is mágus, a kupakon keresztül, hizsen ha megnyomod a pedált és nam kapna valahonnan utánpótlást (levegőt) akkor behorpadna a tartály.
A levegőnek meg van páratartalma, de mivel nagyon kis mennyiségekről beszélünk így lassan tellik meg nedvességgel a fékfolyadék.
De volt már olyan nálam akinek miután megcsináltam a fékét kompletten megharapta a kormányt első fékezésnél, és akkor ismerte el, hogy hát igazad van valóban sz.r volt a fékem.
Addig válltig állította, hogy semmi baja a fékének. Pedig a folyadék is erősen piros volt, azaz komolyabb szerpentínen igen gyengécske lehetett már a fékhatás.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
huniross
tag
Amit én tudok erről, a fékfolyadék első sorban akkor tud gondot csinálni, ha régi és 100 fok felé tud emelkedni a hőmérséklete. Ekkor a benne lévő víz gőzzé változik, ami összenyomható a folyadékkal szemben és elmegy a fékhatás. Ez első sorban egy versenyautónál fordulhat elő, vagy egy bitang hosszú lejtmenetnél a közúton mondjuk fél óráig a féken állva. Magyarországon szerintem egy hétköznapi autóval elég nehéz lenne akkorát fékezni, hogy felforrjon a fékfolyadékban lévő víz normális tempó mellett. Ellenben a benne lévő víz korróziót okozhat a munkahengereknél, ami nem szerencsés. Ha valaki tud olyan tempót autózni mondjuk a hegyekben, hogy felizzik a tárcsa, akkor már kell aggódni a fékfolyadék miatt is. Szerintem.
A hőmérő mutatóját a gyárak próbálják úgy beállítani, hogy középen a normális.
-
huniross
tag
Mondjuk ha komolyabb hegyvidéken jár az ember, láthat pár kilométerenként ilyen síugrósánc szerű kavicságyakat, ami arra hivatott, hogy a fékhibás kamionok meg tudjanak állni. Pedig a kamionokon légfék van, mégse tesz jót nekik a meleg.
-
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #64072 üzenetére
Nem is azzal van a baj, hanem nem találsz szerelőt aki hajlandó kicserélni vagy ha kicserélné akkor az normálisan lenne megcsinálva (öblítéssel, átjáratással stb.). De egy sima csere is mintha foghúzás lenne ezt megcsinálni úgy állnak hozzá. Valamiért a szervofolyadékot is nehezményezik mindig.
Vagy azért, mert tele vannak melóval és a pitiáner szarokkal nem érnek rá foglalkozni vagy egyszerűen annyira nincs haszon rajta, hogy nem koszolja össze a kezét vele.
Abból indulj ki, hogy milyenek a szerelők itthon (a legtöbb), mert aki odamegy egy szervizhez az bizony nem veled/Mágussal fog találkozni, hanem a "legtöbbel". Hiába vagytok jó szerelők és írjátok le, nincs belőletek ezer darab és még az is kevés lenne.Ki akarom cseréltetni ettől függetlenül, de még nem tervezem. Talán tavasszal, hátha akkor a szerelőknek is jobb kedve van mert beindulnak a hormonok. De ha nem cserélik ki akkor se tartok tőle, hogy gondja lenne, az a lényeg ne a gyári töltet legyen amire rátöltöttek azóta 4 féle másikat.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #64070 üzenetére
Minden nap 100 fok fölé melegíted, amikor pályán nagyobbat fékezel. Nem mindenhol lesz 100 fokos, csak a nyeregnél. Lézeres hőmérővel ellenőrizheted.
Fehér Farkas: rutin a csere, ha kétévente van cserélve. Aki 10 évig hagyta, annak nem vállalják, mert tuti berohadtak a légtelenítő csavarok. Amint egy beleszakad, kezdődik a szívás.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #64078 üzenetére
Fűtés legyen feltekerve de a ventillátor ne legyen bekapcsolva.
Addig kell járatni amíg be nem kapcsol a venti igen.
A temosztátházon pedig ki kell nytni a szelepet.
(szerintem ezt nem tette meg a szerelőd)
A kiegyenlítő tartályon pedig legyen rajta a kupak, különben úgy felforralod a vizet, hogy ki is lövi az egésszet.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #64080 üzenetére
Tudom milyen van benne Azért írtam, hogy mizu.
Azt a bicikliszelepsapka szerű izét az a szelep kitekered és ha ott folyamatosan víz jön akkor ok.
Amíg buborékos addig nem lesz jó.
Nem szabad levenni a sapkát csak kitekerni!!!!Renault power
-
polonic
félisten
Hú ez az ónos eső. Motor bemelegedve. Ment maxon a fűtés, ablakra irányítva, megsültem már, de az első ablakról csak nem jött le a jég. Meg kellett állni 15 percenként kaparni a szélvédőt. Aztán az ablaktörlő lapátokra is ráfagyva a jég. De hogy milyen szar az a konstrukció, hogy felemelni nem lehet a lapátokat.
Ezt utálom ebben a járgányban. Na meg első ablakba is kéne elektromos fűtés.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #64082 üzenetére
Nem, beindítod letekersz mondjuk 1 fordulatnyit a szelepen.
Hagyod járni amíg ott összefüggően ütemesen cseppek jelennek meg amikor már folyamatosan csepeg akkor lesz jó.Renault power
-
Nemo1001
aktív tag
ezen az oldalon melyik izzitógyertyát válasszam?[link]
-
sonny007
tag
válasz rob210 #64026 üzenetére
Értem köszönöm a segítséget. Még lenne pár kérdés ha lehetséges megbombáználak vele
A szivattyúról mindegy melyik csövet húzom le? (ha több van rajta. még megnézni nem volt időm)
Arról mit lehet tudni, milyen szervó folyadék való bele és mennyi kell bele?
Saját magát kilégteleníti vagy nekem kell?Köszönöm a segítséget.
Szerk.: Renault Thalia 2001 - 1.4 16V
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Olyan létezhet, hogy hiába van bikázva egy autó nem forgatja át akkor sem? Dízölpáwör. Rossz az akku, már nyökögött vele eddig is. Délután be akartam indítani, nem mentem vele hetek óta és már csak kattogott. Rákötöttem a másik kocsit, rajta volt kb. 5 percig és úgy próbáltam, de csak egy kompressziót tud áttekerni. Aztán vártam megint 5 percet, de csak egyet tud átforgatni. Hiába próbáltam a csipeszeket minél nagyobb felületen odacsíptetni, aztán hagytam a fenébe. Szarra se valóak ezek a bikakábelek, pár tekerést elvártam volna tőle, annyitól pont beindulna. Vagy ezt dízelnél el kell felejteni?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89309696 #64091 üzenetére
Rendes bikakábel betekeri rögtön, akkor is ha teljesen halott az akku. Ipari 1,5 cm átmérőjű rézsodronyt szoktam használni. Hegesztőgépeknél használatos kábel a legjobb. Veszel csipeszeket, és csinálsz magadnak olyan kábelt, hogy a holtakat is felébreszti. Az enyém 600 apert tud.
Egy valamire caló bikakábel a Lidl-ben 15 euró. 500A van ráhazudva, de egy indításhoz elég 80A. Az is megteszi, ha nincs kiszuperált hegesztő kéznél.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Mágus2 #64092 üzenetére
Ez valami olcsó dísz fél centi talán, eddig egyszer volt használva egy benzinesen ott működött, bár nem volt valami határozott azzal se.
Idétlenek a csipeszek rajta a legnagyobb baja az, csak be van hajtva a két széle és annyi, pont az éle illeszkedik csak a sarura, azon a vékonyon kéne az áramnak átmennie, nem csoda ha nem akar. Hegesztőcsipesz végeiben van kis kocka állítható csavarral, annak sokkal nagyobb a felülete. -
forceberg
veterán
válasz #89309696 #64094 üzenetére
A vezeték is lófax lehet benne, jó, ha van 1,5mm^2, túl nagy feszültség esik rajta, így az önindító, amikor tekerne jó, ha odaér pár Volt.
Nincs otthon három eres kábeled, mondjuk hosszabbítóé? 3x1,5. Ebből levágsz 2 * 2-2,5 métert, a 4 végen a 3-3 szálat összesodrod, aztán ráapplikálod a bikalófax csipeszeit. Így lenne 4,5mm^2 keresztmetszetű kábeled.
Otthon más erre alkalmas vezeték nem tudom, hogy van-e?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#89309696
törölt tag
válasz Robi81 #64093 üzenetére
Igen, abban van a termosztát. Itt van egy leírás. [link]
Én nem kentem be semmivel, elég a termosztáthoz adott tömítés. Viszont ezek a műanyag házak ha nem nyomatékra vannak húzva akkor idő előtt elrepedhetnek. Én is csak kézzel húztam meg szóval időnként ránézek és várok, hogy történik-e valami, de eddig jó.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Íme a végleges gépigény
- Apple asztali gépek
- TCL LCD és LED TV-k
- Melyik tápegységet vegyem?
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Már 70 millióan nézik a Netflix reklámos csomagját
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Milyen monitort vegyek?
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest