- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Híres régészprofesszor segíti a GeForce-ok eladását
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple asztali gépek
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gixxergabi #63229 üzenetére
Áhh inkább nem írok semmit.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Mivel az autógyártók sorban dobálják a dízel motorokat a kukába, legutóbb már Honda is a Toyota után, akik aztán letettek az asztalra jó pár kiváló dízelt, csak két variáció lehetséges.
A Renault olyan dízelt fejlesztett, ami megváltja a világot és tisztább, mint egy új pelenka működés közben, ami eléggé elképzelhetetlen. A második, hogy milliós nagyságrendben rohad a Renault raktárakban a fel nem használt és parkolópályára tett dízelek tömkelege ezért még azzal is jóval előrébb járnak, ha sok tíz-százezer eladást produkálnak új autóként, mintha az egészet bedózerólnák.Németeknél már szinte dízel utálat van, nyilván agymosás szinten is elérték ezt és ez vírusként terjed és egyre gyorsabban. Valakik ki akarják nyírni a dízelt (Wall Street, dízelbotrány etc...) és az nem a káros anyag miatt van, mert az egy baromság...
Bár lehet, hogy rosszul gondolom, de furcsa lenne számomra, egyúttal kellemes meglepetés és fricska a többieknek, ha a Renault kitalált volna valami olyat, amitől rohanna mindenki dízelt venni.Egyébként a xado luxury drive és a VIF (köszönet még egyszer Mágusnak az ajánlásért) együttesen megtették a hatást, szerintem, amikor 10 éve kihoztam a kereskedésből ennek nem volt ilyen selymes járása, illetve csak xado olajjal sem, tehát...ehhez mind a kettő kellett. Tegnap nagyon frankó volt vezetni így a lageszt.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Szép napot!
Renault Megane 2, ABS jelzés (Szervíz jelzés alapból ég a légzsák jelzés okán fogva, majd ki lesz cserélve) az elmúlt 2 hétben kigyullad egy idő után, de következő indításkor elalszik, de egy idő után újra előjön. Az érzékelővel lehet valami? (olvasgatás után mint tipp jött)
Szolnokon tudtok mondani egy helyet ahová érdemes vinni, hogy nézzék át az autót, télre, meg egyébként is? -
Xantomas
őstag
válasz forceberg #63239 üzenetére
(#63241) rob210
Nem az elektromos hajtás a zsákutca, hanem a mostani vegyi energia tárolási módszerek. Maga a villanymotor a legegyszerűbb, legjobb hatásfokú erőgép, ezt kár vitatni, egy akármilyen belsőégésű motor, ami a hordozó energiáját nemes egyszerűséggel a környezet fűtésére használja, attól csak rosszabb lehet.
A hidrogénnek egyetlen, de minden másnál nagyobb távlati előnye van, hogy kvázi bármilyen szerves hulladékból előállítható, és a jövő tényleg ez. Hidrogén alapú energiatárolás, helyi hőtermelés, villanyhajtással párosítva.A diesel motorral kapcsolatban nekem csak a széles körben használt tüzelőanyaggal van bajom, klasszikus benzines motoroknál pedig a rettentően alacsony hatásfokkal, ezért is vagyok rákattanva a Mazda Skyactiv fejlesztéseire. Belsőégésű szinten a rövidtávú jövő abban van, valamint rendes, fizikailag kiüríthető kipufogó szűrőkben, de amíg az EU gazdasága ilyen erősen függ a mostani technológiákon alapuló járműipartól, nem lesz nagy hátraarc.
(#63250) orosziem81, és (#63253) ΞΔGLΞ
Igen, esélyes, hogy a meglevő fejlesztéseket akarják minél előbb kitolni. Csak ne az 1.2 tce motor sorsára jussanak. 5-10 év alatt szépen kipörgetik a meglevő fejlesztéseket, addig úgyis kiderül hova tart a piac.Szerintem, meg jópár tanulmány miatt sem "olyan károsak" a diesel motorok. A nagyobb baj ezek avulása, karbantartáshiánya, és a brutális módon növekvő piac miatt van. Amíg a legkárosabb, legkörnyezetszennyezőbb a lakossági fűtés piaca az kvázi fix méretű a gépjármű piachoz képest, annak szennyezése évek alatt sem változik sokkal rosszabb irányba, így az kordában tartható az új építésű házak, lakások energiahatékonyságának a követelményével. Itt a baj a konkrét építési, lakossági hulladékok elégetésével van. Ha választani kell, akkor inkább tüdőzöm le egyszerre 10 dieseles autó dpf-fel szűrt kipufogóját, mint egy külkerületi, nem szigetelt, pocsék nyílászárójú ház kályhájában elégetett, nem kiszáradt akácrönk, vagy bontott parketta, esetleg OSB lap, laminált járólap elégetett füstjét.
Ez csak egy kiragadott példa, de lehetne sorolni a látványosan, a szemnek felújított 100 éves bérházak lakásait, amik ugyanúgy az utcát fűtik parapetes konvektorokkal, és ezek tényleges technológiai modernizálásának még a lehetőségét is megöli egy halom utcakép védő intézkedés.
Én szívem szerint törvényileg kötelezném az összes bérbe adott lakás tulajdonosát, hogy csakis az aktuális, új építésű ingatlanokra kötelező energiahatékonysági normáknak megfelelő ingatlant lehessen kiadni. Ez csak Pesten egy brutális levegő minőség javulást okozna.Valamit ki kell nyírni, hogy jöhessen az űrt betöltő igény miatt más, így a választás a diesel motorokra esett, mert annak piaca globálisan kisebb.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Lacy6
senior tag
válasz Cyborg #63240 üzenetére
Még mindig a hatótáv és a töltési idő, ami miatt alkalmatlanok a villanyautók a dízel autók kiváltására.
Bátyám is németből szokott hazajönni és 8-900 km-t képtelenek menni egy töltéssel a villanyautók.
Hosszabb távra még mindig a dízel a nyerő, és nincs is más alternatíva.Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nyilván, aki hosszabb távra megy sokat, akkor hibrid, ha nem tud hosszabb időre megállni.
Én nem tudtam volna.
Vagy úgy tervez, hogy megáll pár órára, enni, inni, sétálni egy picit, amíg feltöltődik az autója. Amilyen ütemben fejlődik ez a (direkt elnyomott villanyautós) technika, mert ennek már rég meg kellett volna valósulnia, szerintem jövő, vagy 2 év múlva ilyenkor már fele ennyi nem lesz a töltési idő.[ Szerkesztve ]
-
Cyborg
őstag
900km-t dízellel se vezetek le egy seggel. 1x minimum, de inkább 2x megállok.
A felét már majdnem tudja pár autó, és nyilván csak jobbak lesznek. 20 perc alatt fel lehet tölteni 80%-ra az akksit, de persze nem tudja megszorongatni a dízelt, ez egyértelmű. De pl. 2. autónak, vagy olyanoknak, akik csak városban mennek, vagy mondjuk az 50kmre lévő munkahelyre ingázni már most is jók.Az uj Hyundai ioniq amúgy simán elmegy 10kW/100km-es fogyasztással, persze olyan 110-zel, és nem 180-nal, ha beleraknák a Tesla 100Kw-os akkupakkját, majdnem meglenne egy dízel hatótávja, egy benzines meg simán.
A töltők is fejlődnek folyamatosan, létezik már 350kw-os töltő. Szóval szerintem ez a jövő, aerodinamika, súly, akku cella sűrűség fejlesztés kell hozzá, ami megy is folyamatosan.[ Szerkesztve ]
-
Benir8
senior tag
válasz orosziem81 #63249 üzenetére
Értem. Akkor nem való semmihez. Köszi.
-
dj79
senior tag
Sziasztok! Nos, a fűtőventillátor márkaszervizes ára 74ezer (Valeo), a csere munkadíja 132ezer. Elég vastagon fog a ceruza sajnos.
Tegnap megvettem a bárdiban a valeo ventit (18ezer kedvezménnyel), ma pedig délelőtt kicseréltem. Kicsit szivatós meló, ahogy Rob is mondta[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz Xantomas #63255 üzenetére
A DPF-fel állítólag az a baj, hogy az ultrafinom részecskéket átengedi, amik mindennél károsabbak az emberre.
Közben: [Újra nő a fejlett országok szén-dioxid-kibocsátása].
Azt mondanám erre, hogy nevetséges, de inkább szomorú, hogy a kibaxott pénz-pénz-pénz-pénz-pénz-pénz-pénz... minden más le van xarva.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
mdav88
aktív tag
Urak!
2.0 16v benzines motor mosasara, esetleg revitalizasara milyen eszkozok ajanlottak?
Xado-kat nezegettem elsosorban, 2-3deci olajfogyasztas miatt/1000km. Mondjuk mostanaban eleg sok autopalya km volt ...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #63270 üzenetére
Az biztos, hogy jó cucc. De a vitaflush-sal járkálni kell előtte, legalább 100km-ert, max 1000-ret, csak azért véstem ide, mert ez nem az a cucc, amit olajcsere előtt 10-15 percig járatni kell alapon a motort, aztán olajcsere. Ezt én sem tudtam, ezért is írtam le, hogy meglepődtem, hogy nekem ezzel autóznom kell, illetve akkor a legjobb, ha ez pályán történik nagyobb fordulatokon. Xado pdf
A beöntés a motorba egyszerű, mert mintha dobozos kólát nyitnék és öntenék ki, de én pont szabadban csináltam és jött egy nagyobb szél. Ugye ez szinte mint a méz, vagy még durvább, tömörebb állagú ragadós zöldesszürke trutymó vagyis szinte ugyanúgy ragad, mint a méz, hát nekem ráfújt egy kicsit a motortakaróra a hirtelen jött szél, rendesen ráragadt, alig bírtam letisztítani.
Szóval frankó cucc ez is, olajcserekor érdemes megnézni a régi szűrőt.
Csak azért írtam le, hogy aki még nem használt ilyet, valamennyire képben legyen...[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Én azt hallottam olyan ismerőstől, aki akkuk gyártásával és szervizével foglalkozik, hogy kivétel nélkül minden akkunak gyilok a gyorstöltés. Kb olyan, mintha fognánk egy 2.0 diesel csodát és hidegben agyon-vissza pörgetnénk. És ugye lassú tölteni menet közben senki nem akar megállni, mert jelentős időveszteség lenne.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #63275 üzenetére
Ezt nem tudom, asszony LEAF-jét szinte csak városban használja, kb 2 naponta töltjük, illetve tölti az Árkád előtti töltőn, gyors töltéssel, ilyenkor addig bent vagyunk az áruházban, vagy inkább csak ő...
Általában, 200-250km tud vele menni, brutális fűtéssel, mert utálja hideget és az rendesen szopja most az aksit, Ha az aksi túlmelegedett, mert láttam ilyet, akkor bizony meglehet cseszni a gyors töltést, mert kb kevesebb! mint a felével tölt. Ilyenkor egy feltöltés lehet akár 3.5-4 óra is, a sima 1:20 helyett. 21 ezer km után 96%-osra csökkent az aksi kapacitás, ami szerintem elég jó. 100 ezer körül tippelek 80% körülire.
Egy biztos, a Leaf városba az egyik legfaxább megoldás. Hangja nincs, illetve van a rossz utak miatt a futóműnek, de a rossz utak ellen senki nem tud tenni, aki meg tudna, az nem akar...mindegy. Kegyetlen megtud indulni, mint általában a villanyautók, szóval itt is érezni ám rendesen, hogy hátulról aztán rendesen p...csán rúgták.Könyve szerint 7 valamennyi 0-100-ra, az elég komoly, de a párom az nem tolja neki...Gyerekeket hordozni, bevásárolni, munkába járni, városban flangálni. Villanyautó. Hosszabb távra, véleményem szerint alkalmatlan. Max 200 km-ig, de ott be kell tervezni, ha az aksi túlmelegszik, vagy közelében van, akkor meglehet cseszni a gyorstöltést, 3-4 órával lehet számolni és ez nem olyan, hogy leállítom és akkor majd félórán belül lehűl. Egész nap képes túlmelegedés határán lenni egy gyors töltés után, mert ugye az jelentős hővel jár, kb mint a telefonnál egy szuper töltés, csak ezt itt cseszik visszahűlni..
Nagyjából ennyit tudok írni róla, szerintem az autó belseje egy hányinger, főleg azzal az "odaragasztott" tablettel a közepén, de nem én vezetem és a párom szerint nagyon szép. Méretéhez képest meg melepően nagy belül és a csomagtere is. Nálam sokat számít, hogy miben kell ülnöm akár egész nap. Anno a Lagesz 3 is főleg a belsőjével vett meg kilóra, nem is a külsővel. A mai napig az egyik és sok másik mellett a legszebben megtervezett utastér a laguna 3-nak van. Ha garancia lejár úgyis be lesz cserélve egy újra, mert villanyautóban használtat venni az nagyon drága mulatság lehet, ha ott valamit cserélni kell. De az biztos, hogy az olyan mocskos munkák, mint olajcsere és társai, meg ha szivárog valahol akkor azt érezni, az itt soha nem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Sziasztok, nem teljesen vág a témába, de érdekelne a véleményetek, hátha belefér a csoportba. Ismeri valaki a Kraftmate márkát? Én nem és gyanúsan olcsón találtam egy komoly szerszámszettet, szinte minden van benne ami a szereléshez kellhet. Krómvanádiumnak hirdetik, de félek, hogy ez nem alkalmas felhasználásra, csak nézegetésre. Viszont, ha jó akkor meg embertelen jó vétel. Van tapasztalata valakinek. Köszönöm.
Renault power
-
laslie92
senior tag
Sziasztok. 1.5DCi megane 2 82 lovas motor 204 ezer kilométer megtétele utána legjobb olajat szeretném neki adni. Mit ajánlotok?
Galaxy A33 5G , Asus Tuf Gaming FX505DU, Volkswagen Passat B6 3C
-
retrox
csendes tag
Sziasztok! Küszködök a lagunámmal. 2.2DCI. Villog a mellékelt visszajelző(pirosan) és ég a stop visszajelző. Néha beindul s akkor elalszanak. Pár méter után leáll, s gyújtást ráadva ugyanez. Pöffen egyet de nem indul. Mintha letiltana valami. Indítom párszor nem indul. Aztán némi unszolásra megint beindul megy pár métert, s kezdődik minden előlről.
Nyomásszabályzó szelepet mondták hibának. kicseréltem.
40000 be került de semmi változás.
Raktam fel videót:
https://www.youtube.com/watch?v=kWEGpp-vuHg
-
rob210
Topikgazda
válasz retrox #63288 üzenetére
Ez komoly
Hát ezt a videót elnézve semmin nem csodálkozom.
A 2.2 es diesel a legérzékenyebb renault motor. Te pedig hidegen elforgatod majd 4000ig?
Nem mellesleg miért nem kötitek rá egy diagra?
Rohadtul nem kéne találgatni, mivel teli lesz hibakóddal.
Nem akarlak elkeseríteni ezért többet nem is írok.
De én a helyedben rohadtul nem próbálgatnám beindítani egy félszer sem, nem hogy ennyiszer.Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
válasz retrox #63290 üzenetére
Látatlanban nem ezt diagolni kell, mert a komoly hibától kezdve egy banális pár forintos dolog is lehet.
Az biztos, hogy ehhez a hibához a nyomásszenzornak semmi köze.
Én inkább a befecskendező, vagy a nagynyomású irányába nézelődnék.
De mint mondtam, látatlanban minden csak kuruzslás.
Az biztos, hogy így ne indítgasd, mert azzal többet ártasz mindennél.
Se kenés se semmi nincs ami a motor megfelelő működéséhez kell.A kézipumpát esetleg nézd meg, hogy azt fel tudod-e keményre pumpálni, mert akár az is lehet, hogy fel van levegősödve a rendszer. Ami a szárazon járás miatt rövid távon kinyírja a nagynyomásút.
Renault power
-
-
z00li
senior tag
Sziasztok!
Segítségetek kérném. 1.4 8v Clio (2000-es évjárat) mennyire lehet problémás? Főleg rövid távokat menne egy személlyel. Ma délután megnéztem egyet, próbakört is mentünk, nekem tetszett a kocsi. Rozsdát nem igazán vettem észre rajta. A pótkeréknél a lemez a lökös felől be van nyomva ezeknél, vagy az törésre utal? Holnap megpróbálom ismerőssel átnézetni, biztos ami biztos alapon. Ha tudtok típushibákat amire figyelni kell, légyszi írjátok meg. Köszi!
Üdv: Z
-
#89309696
törölt tag
válasz Mágus2 #63293 üzenetére
Mennyit kellene amúgy várni ilyenkor, hogy az ember normálisan kihúzhassa háromezerig meg esetleg padlózhassa is? Nem folyamatosan, csak amíg eléri a 90-et arra a kis időre.
Nálunk a cég van elég szar helyen, mert beindítod, vársz egy percet, gurul kb. 700 métert a kocsi és onnan főút van szóval nem lehet krúzolgatni meg finomkodni vele, ott menni kell mert letolnak, kielőznek, ledudálnak. Úgyhogy annyi melegedést kap amennyit, aztán nyomni kell ha tetszik neki ha nem, utána 90-nél meg megnyugodhat aztán melegedhet tovább. Még jó pár Km-en át fekszik a mutató sajnos. Ez van, a dízel hátránya a kevesebb a veszteséghő. Eddig még nem pusztult ki egyik autó se.Egyszer megnéztem és a 700m táv után rögtön a főútra kihajtás előtt a hengerfejet megfogva langyos volt, kicsit talán melegebb az olyan 40-50 fok. Ennyit tud melegedni.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #63297 üzenetére
Ja az lemaradt, hogy a főnököm szarik az ilyenekre. Én azon a 700 méteren próbálom simogatni, hogy felkészüljön, keresem azt a fordulatot ahol a hang alapján legkényelmesebb neki. Nála viszont semmi nem számít, ezek csak közlekedési eszközök ahogy nagyon sok más embernek is.
Annak idején mikor kikerültem az életbe első dolgok között volt amit megtanultam, hogy az ilyenekkel nem foglalkozunk. Mindenki úgy teszi tönkre a saját dolgait ahogy akarja. Meg amúgy is, ha megszakadnék se lenne jobb a helyzet, én hiába használnék előmelegítőt, ha utána más beleül és tapossa még a kapun kiállás közben is egyes háromezren közvetlen indítás után. Az ilyen helyzetekkel nem lehet mit kezdeni, nem kell vele foglalkozni. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89309696 #63298 üzenetére
Lehet vele 90-el menni, csak nem szabad keményen gyorsítani, csak szépen fokozatosan, nem terhelve. Ha sietnek, előzzenek meg. Padlózni???? Majd ha üzemmeleg lesz az OLAJ, nem a víz, az olaj, az dízelnél 0 fok körül kb 15-20 kilométer. Onnan lehet padlózni. Letolna, meg dudálnak? Bekaphatják, ugorjank át,ha nem tetszik, mert amíg nem melegszik be, addig én nem tiporom.
Dízelnél fontos a hengerekben a nyomás, az gyújtja meg a keveréket. Ezt a nyomást fogod lerontani, ha kínozod hidegen. Utána már bármennyit rálocsolhatsz, nem segít csak a teljes felújítás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest