Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
Bezárt a Wizard With a Gunt fejlesztő stúdió
gp Alig kilenc évvel a megalapítása után sajnos feloszlott a csapat.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
(#31598) giigz Mielott meg eladtam a Megane-t mar akkor azt mondtad, hogy 1 milla felett van a kocsi.
En azt mondom Neked, hogy jobb idoben megszabadulni tole. Be kell latni, ha rosszat vettel, nincs abban semmi szegyen.En orulok, hogy megtettem ezt a lepest es valtottam. Hetvegen is vagy 700km-t beletettem a kocsiba, es tok jo erzes, hogy ugy indulok el, hogy nem attol felek, hogy mikor all le a kocsi, kinyilik-e a csomagtarto vagy hogy eppen milyen hibauzenetet fog dobni.
Tenyleg jo volt par dolgot megtanulni a megane-on (A TI SEGITSEGETEKKEL! ), de azert nem mondom, hogy hianyzik, hogy telen a kocsi alatt fekudjek a hoban, vagy nulla fok kornyeken a vizet locsoljam a kocsira, hogy hol azik be
-
giigz
veterán
válasz SocketA #31602 üzenetére
Akkor az átírást, biztosítást, adót is beleszámoltam Mondjuk akkor is csak 950-nél tartok átírással meg biztosításokkal együtt, lehet akkor a benzint is beleszámoltam, úgy már jó bőven 1 milla, de ugye benzin nélkül ez a 950 körüli érték a reális, ha pedig csak a szerelést és alkatrészeket nézem, akkor bő 800 körül van. Mindegy, átírással, biztosítással, adókkal, idén már bőven meglesz a 1M+
[ Szerkesztve ]
-
-
tresh
addikt
válasz rob210 #31605 üzenetére
e36-at ból 1.8-at hát...az nagyon problémás nekem is az volt a terveb de szigorúan 2.0 liter sor hat.. amúgy az e36 másik baja a rohadás...meg a hátsó difi...
Nekem mondod nagyon tetszik ez a jószág de ha ezt felvettem asszonynak akkor megint 1 hétig a padlón alszok ahogy az ódinál is
SocketA: grat a vashoz szép gép nagyon az e46 szerintem az utolsó olyan bmw-k közé tartózik ahol még a forma világ egyedi volt Fogyasztás hogy alakul ? (mondjuk egy e90-et 2.0 be bevállalnék ) Mibe mérték az árát ha nem indiszkrét a kérdés ?
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz viperabácsi #31609 üzenetére
Hát ezt is megertem csak amikor valami jó nem szeretem ha atvernek mert nem értek pl hozzá
-
giigz
veterán
Ja, szépen át lettem verve... Persze volt még mellette más is, de szerintem csak random kicserélt pár hülyeséget aminek semmi látszata nem volt... De hát ez van, nem nagyon értettem még akkor hozzá. Pontosabban 0 tudásom volt, és azt hittem régi ismerősben meg lehet bízni...
Viszont ezen most jót mosolyogtam, még az autó vétele után 1 hónappal 2012.12.04-én ezt írtam:
"Ja még annyit, hogy ez így összesen 75k volt. Szóval átléptem az 500-at... De már csak pár ezres lesz, és 100%-os."
Na azt hiszem erre nem kell írnom semmit... Azóta bő 1,5 év telt el, de még mindig hosszú a lista a 100%-ig... (Persze 100% a kopottas motor miatt nem lesz soha, de amíg nem eszi nagyon az olajat, nem füstöl, jól fogyaszt, addig jó indulattal nevezzük a célomat 100%-nak)
[ Szerkesztve ]
-
Pecc
őstag
Rádugtunk haverral egy univerzális cuccot. Megnéztük az alapjáratot melegen, 732 volt a legalacsonyabb 776 meg a legmagasabb.
Gyertyahézagnak mennyinek kell lennie? 0.8 vagy 0.9 ?
-
Ck.
addikt
válasz rob210 #31605 üzenetére
Pedig nekem is úgy néz ki h Béjjjemmmwééé lesz az Ódi után. Hogy miért? Mert a számomra leggyűlöltebb márka. És megfogadtam, ha egyszer a szerelemautó megszopat, akkor az jön helyette, amit szívből utálok.
Amióta kezdem feladni az olajfolyassal a harcot, egyre jobban kezdem elfogadni és várni a vese érkezését.[ Szerkesztve ]
-
cellpeti
veterán
Sziasztok!
1.5dci Megane Grandtour(2004) mennyi körül eszik városba?
Tigris, tigris, csóvafény...
-
tresh
addikt
válasz cellpeti #31622 üzenetére
7-8 között kb de ez mindig láb és használat függő...igazából 1.6 nál az okos kerék a "drága mulatság" és bár benzin párti vagyok én m2 ből az 1.5dci re szavazok mondjuk a 106 paripás 6gangos gépre az már jól mozgatja a bodét és nem issza le a gatyád.. plusz nem lesz olyan nagy visszalépés a mazda 6 után ami ha jól tudom szintén diesel bár más kategória
van pár fórum társ akinek az van és tud infókkal szolgálni pl mycso
ő még annyit 1.5 dci kombiknak egy hátránya van hogy majdnem mind céges mert kedvező az adózás rá és takarékos motorja van.. viszont ez lehet előny is hogy ha mázlid van kifogsz egy olyat amit márkaszervizbe szervizeltek és akkor nem lesz sok bajod vele.. ja meg 200k alatt futott 1.5 dci nincs max ha rommá törték
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz imyourfriend #31628 üzenetére
Ezért mondtam én is hogy 5-6 között van a reális fogyasztása
-
cellpeti
veterán
82LE nézegetem, 106os nekem most drága.
82LE mennyire lehet elég? Vagy maradjak a sima Limonál? Tudtok ajánlani valami jó kereskedést esetleg?
[ Szerkesztve ]
Tigris, tigris, csóvafény...
-
Doki16
addikt
Nekem 1.5 dci van a 106 loeros, a computer tanulsaga szerint a varosi 4.8 az orszaguti 4.1-2.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
viperabácsi
addikt
Üdv
Ismét van egy kérdésem.Mi az igasság 1.5 dci motorok hajtókar csapágyával?Több helyen olvastam , hogy olajjal és a szűrővel együtt cserélendő a csapágy mert olyan xar.
Az Űr veszélyes hely , főleg , ha a két füled között van !
-
just
aktív tag
válasz viperabácsi #31636 üzenetére
Helytálló, nem nagy összeg, kb +10.000 ft a csapágy
Two things what i hate. People that can't count...
-
Josi
aktív tag
válasz viperabácsi #31636 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy a problémák megelőzéseképpen 150-200 e km közt érdemes kicseréltetni a hajtókarcsapágyakat.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
tresh
addikt
+1 ezért írtam is a kollégának ha 200 fölött futott példányt néz ami rendesen volt márka szervizbe akkor 99% hogy ezen a műtéten átesett az autó már + kuplung+vezérlés így a maradék 100ezer km amit autózik max majd vele probléma mentes lesz csak kopó alkatrészeket kell majd cserélni utána úgy is eladja 5 év múlva
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz viperabácsi #31636 üzenetére
"hogy olajjal és a szűrővel együtt cserélendő a csapágy mert olyan xar."
Ezt ki írta hol.
Mert az úgy ért a renault motorokhoz mint én a Paksi atomreaktorokhoz.Baromság nem, is kicsi, 150.000.- környékén valóban ki kell cserélni a csapágyakat a 106 lovas verziónál, mert az alul méretezett.
De vagy a csávó nem cserél túl sűrűn olajat, vagy bicikli golyós kosarat rak csapágy helyett be.
Ráadásul, ha jó minőségű csapágyra van kicserélve akkor többet nem is kell cserélni, mert a gyári összeszerelésnél volt a bibi, hogy nem a megfelelő terhelési indexel rendelkező csapágyak kerültek be.
Ezt el is ismerte a Renault.Szóval ez egy baromság amit olvastál.
Renault power
-
tresh
addikt
Most néztem hát 1.5 dci-k terén elég gyengusz a felhozatal 1,4misi körül volt olyan amire azt mondanám elmegyek megnézem kategória..
-
tresh
addikt
-
aktív tag
válasz rob210 #31605 üzenetére
rob210: Szerintem tenyleg igaz a mondas a BMW-nel (meg igazabol mindegyik kocsinal): "Ha jot veszel jo lesz, ha nem, orokre elatkozod a napot"
Nyilvan vigyazni kell vele, mert sokan szethajtani veszik mar ezeket a kocsikat. En azert kerestem a legkisebb, 1.6-os motorral szerelt valtozatot, mert azt csak erre a piacra gyartottak, illetve remeltem, hogy azt nem driftelni veszik. De utolag kiderult, hogy azzal a motorral tobb gond van, mint az atlagos BMW motorokkal.Aztan meglattam a makulatlannak hirdetett 320-ast, es megvettuk. MAGISZ-nal ismeros szerelovel ellenoriztettem: tenyleg egy tulaja volt, vegig szervizkonyv, annyi volt, hogy meg 60ekm-es koraban hatulrol megkoccoltak, amugy semmi mas.
Meg nincs meg sok ideje nalam, de remelem nem lesz semmi szivas vele. Nagyon furcsa, hogy egy 14 eves kocsiban semmi sem szakad, kopott, csavarok nincsenek szethajtva. Minden ott fog, ugy nyilik, ugy kattan, ahogy kell. Nem csorog, zorog... stb stb... Minden resze mukodik.
Aztan egyszercsak elkezdett akadozni a valto egyesben, ha gyorsan tettem be (nagyon ritkan), gondoltam, hogy ez sem tokeletes kocsi, 14 eves, jon itt is a valtocsere, mint a Magene-ban. Annyira nem ijedtem meg, mert forumokon 10-15eFt-ert (igen, ennyi!) adjak a valtokat, minden olcso hozza.
De a szerelo mondta, hogy ez BMW, ennek nem megy csak ugy tonkre a valtoja.
Mult heten lecsereltunk minden olajat, szurot (motorban, valtoban, difiben) es a valto azota ugy megy, mint az olajozott villam. Mult hetvegen is 700km-t tettem a kocsiba, egyszer sem akadt meg, pedig en sem kimelem a kocsit, gyakran van, hogy a fordulatszammero tiltasban van, megsincs az az erzesed, hogy mindjart kiesik a motor.Amikor megvettuk, akkor kicsit kopogott a futomu (ennel a tipusnal gyakran kell cserelni a lengokart), megcsinaltattam aranylag gyorsan, de addig is olyan jo volt vele menni, nem erzed azt, hogy mindjart szetesik a kocsi.
tresh: 1.4m-ba volt mindennel egyutt (kocsi ara, regado, vagyonszerzesi illetek, stb stb). Azota ketszer voltam szerelonel (magisznal csak ellenoriztettem, meg atneztek), kb. 150eFt-ot koltottem: osszes olaj, szuro csere, hatsofek, kezifek, hatso lengescsillapito ( csak 26eFt volt porvedovel egyutt a par!!! Zsir uj! Meganebe a ket elso 44eFt...) meg az elso ket lengokar szilentekkel egyutt.
Viszont mivel lancos a motor megsprolotam a vezerlescseret, szoval ez az osszeg semmi.Szoval nekem egyelore nagyon megerte a valtas, remelem igy is marad.
A hetvegi szerelesek helyett inkabb neha lemosom. Van hogy 2-3 oran keresztul mosom es gyonyorkodok benne
Na meg persze masok is megnezik, volt mar egy-ket erdekes sztori... es persze at utakon is mindig tobb figyelmet kapokSzoval en azt mondom, hogy jobb, hogy eladtuk a Megane-t (bar nagyon szerettem, es jo kis kocsi volt), de szerintem hosszu tavon meg anyagilag is meg fogja erni a valtas (plane, hogy ez a BMW szerintem eleg jol tartja az arat), de ha nem is, erre legalabb szivesebben koltok, mert nagyon nagy almom volt.
Bocsanat mindenkitol az OFF-olasert, nem a BMW-t akartam sztarolni, csak az en kis story-mat leirni.
-
rob210
Topikgazda
válasz SocketA #31644 üzenetére
A bátyám úgy kezdte, hogy gyere nézd meg milyen állat isteni ez a kocsi.
1 hét múlva váltócsere, mert neki az olajcsere nem segített, szétestek a fokozatok.
Aztán elkezdett csúnyán búgni a difi az új váltóval, magyarán már az is a végét járta és amikor megkapta a szájára a normális működés közbeni terhelést meg is adta magát.
Az összes lengőkart cserélnie kellett.
A fékek kritikán alulira voltak kopva amikor megláttam, mondtam neki azonnal add ide a kulcsot és amíg nincs fék cserélve nem adom vissza.
Valóban iszonyat vékony volt ki túlzással mint egy vastagabb kartonlap.
Ráadásul ki volt cserélve a sima nem hűtött tárcsára.Na mindegy szóval ő nagyon belenyúlt, nem is értettem, hogy tudta megvenni.
A klíma sem megy azzal még szívni fog az alkatrészek már megvannak hozzá de azt még be is kell szerelni.
Egyszóval igen alaposan megszívta a nepper BMW-t.Az enyém is 14éves és renault létére nem zörög nem csörög, egyedül a jobb első futóműnél kéne kitalálnom mi kezdett el kopogni.
Ha azt is megcsinálom utána már nincs gond.
Meg eddig is elég jól összebarátkoztunk, ő hűségesen szolgál a gondos karbantartásért
Pedig ez nem BMW csak egy renaultRenault power
-
aktív tag
válasz rob210 #31645 üzenetére
rob210: Ezert mondom, hogy meg kell nezni, mit veszel. Az enyemet ket szerelo latta, de mindketto azt mondta, hogy jo vetel volt, megeri megtartani.
Amugy az a vicces, hogy tesod kocsija is olcson kihozhato lenne: valto+dificsere, lengokar meg fek, ezt ket szerelo egy nap alatt megcsinlja 30eFt munkakoltseggel egy 100-asbol kihozhato. Szilentekbol meg mar van poliuratan, ami allitolag sokaig birja. Lengokarbol is mar nem csak preselt van, hanem van olyan, amin cserelheto a gombcsuklo.
De mondjuk az ilyen kocsit en mar nem tartanam meg. Szerintem nekem hatalmas szerencsem volt, es lehet, hogy tenyleg sikerul kifogni az idos epitesz hetvegi kocsijat. Semmi tuning nincs rajta, minden gyari, kiveve az elso loko lett nemreg egy M-es atcserelve, es ennyi.
-
just
aktív tag
válasz rob210 #31641 üzenetére
Nem csak a 106 lovas 1.5 dci-t érinti a gyárilag gyenge csapágy probléma. Ugyanúgy a 80 lovast is. A Megane kb 1300kg-t cipel, míg egy clio csak 1 tonna körül ugyanazzal a motorral. Tessék szépen cserélni minden dci-ben a csapágyakat mert rosszak, nem akkora tétel hogy utána kikönyököljön egy hajtókar. Vonatkozik 1.9 dci-re is.
szerk: Ja, és szűrőt is meg olajat is 10 ezrenként cserélni. Tankolni meg csak márkás kutaknál, noname kutakat el kell kerülni.[ Szerkesztve ]
Two things what i hate. People that can't count...
-
giigz
veterán
Az a 10k-s olajcsere periodus meg a regi olajra vonatkozott, tehat 10W40-re. Az uj szintetikus olajoknak tehat ami Renault-ba kell 5W, also hangon mehet bele 15k km, hosszu tavu hasznalat eseten (mi masra vesz az ember dizelt) 20k is tokeletes. Sok varossal okes a 10-15k km koruli csere, de orszaguton, palyan hasznalva 1ev/15-20k km szvsz Foka 20k-kent (1 ev) kapott uj 5W30-at, meg kell hallgatni a motort, mintha szalonbol jott volna ki, 8 eves letere is, mikor leadtuk, azt mondtak, hogy hibat kovetunk el, mert uj allapotban van az auto...
Persze akinek nincs jobb dolga, artani nem fog a 10k-s olajcsere, de kotelezonek semmikepp nem mondanam...
-
aktív tag
(#31647) giigz Eleinte tenyleg nem hittem, amikor mondtak, hogy az 1.6 is annyit eszik, mint a 2.0 vagy akar a 2.2-es. De tenyleg igaz, annyi megkotessel, hogyha ugyanugy mesz vele. Nyilvan a nagyobb motorral gyorsabban is lehet menni, akkor fogyaszt tobbet.
A 98Le-s 1.4-es Megane-al 8 liter volt az atlagfogyasztas, ezzel a 6 henger 2 literes 150LE-s motorral pedig most 8.7-8.9 kozott vagyok.
De ez most is ugy, hogy 150-el fel Pestre, ott meg varosban akar 80-90. Hungaria koruton is Opeles meg akarta mutatni mit tud, vagy 10 lampanal gyorsultunk, ilyenkor tiltasig huzatom.Mielott vettem a kocsit egy ismeros mondta, hogy akar 12 litert is megeszik, de neki pont ez a motor az E39-es 5-os BMW-ben van benne, kikapcsolt kiporgesgatloval, meg talan automata.
Szoval en 10l-errel szamoltam, amikor megvettem, de igy, hogy 9 korul (vagy inkabb alatta) van, teljesen elegedett vagyok. Nekem ennyit meger.
Es ha olyan tempoban kozlekednek vele, mint a Megane-al, akkor ki tudnam hozni azt a fogyasztast. BMW forumon irnak ilyen motorbol akar 6.7L-es fogyasztast... igazan, kevesen
Mar kicsit sajnalom, hogy ez a motor nem a 170LE-s valtozat, viszont ennek a 6 hengeresnek isteni hangja van, es a 150LE miatt fele annyi a teljesitmenyado, mint a 170-esnek, szoval igy annyira nem banom