Hirdetés
Aktív témák
-
Larry303
addikt
válasz aleister #28051 üzenetére
ok, nyilván úgy is értettem, hogy sztem az sem megbízható teljesen, ha nem tökéletesek a körülmények...első körben sztem érdemes pl a szenzor(ok) pontos méretét/helyét meghatározni utánna a teszteket elvégezni, az a4es lapra nyomtatottnál sztem vannak jobb alternativák csak ezt szerettem volna megoszatni!
https://www.flickr.com/photos/kocsisbalazs
-
Kleroo
veterán
válasz balpis #28043 üzenetére
Szerintem jó dolog ha van. Én elég sűrűn cserélem az obikat,de még nem került semmilyen por a szenzorra(természetesen vigyázok is rá nagyon).
Főleg amatőrebb fotósnál szerintem sokat jelenthet,hogy ezzel nem kell vacakolnia/pánikolnia.
De emellett egyetértek a nézeteddel.Lehet,hogy ha nincs akkor sem lesz koszos,évek múltán sem.Én egyébként a D80-at venném,ha 15-20k van max benne, és megkímélt. Többet érne mint egy gari végén lévő kis D3000. De ez szubjektív.
Felmerült még itt a D90 is. A D90 nem éppen D80 ársávban van.
De ha nincs meghatározva,hogy a D80 szintjén kell maradnia az árnak, akkor én is azt ajánlanám kapásból. Egy remek all-in gép.Hodor. Hodor? Hodooor!
-
aleister
veterán
válasz Larry303 #28052 üzenetére
Tudtommal a 2 legfontosabb tényező a betekintési szög és a homogén megvilágítás.
Én úgy vagyok ezzel, hogy tesztlappal -mindenféle tízezredes pontosság nélkül- meg tudom határozni, hogy fennáll-e a fókuszhiba, vagy sem. Innét meg már a szerviz dolga, hogy halál pontosan és precízen elvégezze a mérést, kalibrációt.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
t72killer
titán
válasz aleister #28054 üzenetére
Valamennyi szórása úgyis van a rendszernek, hiába is kalibrálja az ember nanométer pontossággal. Lényeg az, hogy amikor élesben fotózik az ember, akkor a 1,4/85-ös vagy 2/200-as obija beletegye a céltárgyat (pl fotóalany szeme) abba az 5-10mm-es tartományba, ahol éles a kép.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
forceberg
veterán
Volt már?
[Nikon 18-300VR - a cikk is az oldalon]
Na, ez aztán az utazózoom, de gondolom, bőven meglesz a 200k-s ár, kiindulva a ráncfelvarrott 18-200VR árából.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
dabgergo
őstag
válasz forceberg #28057 üzenetére
Ennyi szó esett itt a fókuszhibákról, meg ha jól olvastam az is elhangzott h Nikkor obiknál is bőven előfordul.Egy képet légyszi szúrjatok be h lássam milyenre gondoltok. Volt N 35, 50, 85 1.8-asom, 18-105-ösöm, 80-200/2.8-am a D90-hez de úgy érzem mindegyik pontos volt. Ennyire szerencsém lett volna?
Most h írtátok ezt a használt D80 vázat egészen elgondolkodtam másodgépnek beszerezni egyet. Esküvőkön jól jönne.
t72killer, Peethy: majd írjatok már h mire jutottatok az alapzoommal kapcsolatban én is egy ideje egy nagyfényerejű jó kis alapzoomot keresek főként esküvőfotózáshoz, de igazából eddig egyikre se tudtam azt mondani h megfelelő lenne...
-
t72killer
titán
válasz forceberg #28057 üzenetére
hja... vizualizáltam a D7k-val repesztő vérpistikét, egy ilyen obival, ahogy adja a társaság "fotósát"... Ha tényleg 200kHUF-ba kerül, abból lehet, h kijön egy új tamron 17-50+ egy használt AFS 70-300. Tény, néha obit kell cserélni, és adódik kb 3/4-ed kiló túlsúly, de sztem megéri a minőségért cserébe (főleg, h pénzben többe nem kerül)
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
forceberg
veterán
válasz t72killer #28059 üzenetére
A 70-300-akat lehet eldobni. A 18-200-am is teljesen használható 200mm-en.
Ha a 18-200 200mm-ének vagy az 55-300 300mm-ének a szintjét hozza 300-on, akkor már nem érdemes cserélgetni az obikat.
Egy Tamron 17-50-et ki kellene már próbálnom, hogy milyen az AF benne, de a 28-75-ömben az AF gyenge fénynél használhatatlanul lassú volt a D200-zal. + Peethy panaszkodott a bokehra (is).http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
t72killer
titán
válasz forceberg #28060 üzenetére
"Egy Tamron 17-50-et ki kellene már próbálnom, hogy milyen az AF benne"
Visít (=veszettül hangos, nem ajánlom videózni). Amúgy a d7k segédfényével egész használható. A bokeh tényleg elég szálkás
Amúgy személyesen nem volt szerencsém nikkor 70-300-hoz, sigmám volt még a filmes korszakban. Na, az csak 10*15-ös képméretig volt használható... A nikkorról viszont olvastam jókat. Persze, ha vki komolyan gondolja a teleobis fotózást, akkor 2.8/70-200 v 4/300 a beugró...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
forceberg
veterán
válasz h1ght3chzor #28062 üzenetére
A 18-200-akra is azt mondták, és tesztek alapján a Tamron 18-270 is használható.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Pilács
senior tag
[link] ...megint csak panaszkodni jöttem ide
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
A Zéé
addikt
válasz h1ght3chzor #28062 üzenetére
D3200 24Mpixellel, meg egy 18-300 obi, és az egyszeri júzer számára már versenyben lesznek a dslr-ek a mai "szuper kompaktokkal", és a laikusok is elhiszik, hogy jóóó a gép.
Parasztvakításnak jó
És az ilyen szettet birtokló emberkék ismerősei nem ciccegnek, amikor meghallják, hogy "pff, csak 14 megapixel, pff, csak 5,6x zúúúm, és mégis ilyen nagy, amikor a kicsi zsebgép 16 megapixel, és 10x zummot tud?"
Én megkaptam ezt, de inkább nem álltam neki megmagyarázni a dolgokatJust a simple Lineman...
-
Kleroo
veterán
Én már nem haragszok az ilyen "beszólásokra". Akinek nincs különösebb fotós ambíciója,azt a marketing 100%-ig megvezeti. Márpedig a marketing ezt sulykolja-sulykolja-sulykolja.
A 24MP szerintem is inkább már a parasztvakítás kategória.(max akkor nem,ha 1:1ben a Nex7 érzékelője az.De ez mindenképpen a rossz irány.)
Ez a 18-300 meg inkább egy elhibázott,kiszivárgott április 1.-i tréfa.
A 70-300Vr sem valami acélos 200 felett. Akkor ettől mit várjon az ember?
Nomeg a 18-200 tartomány sem fog profitálni belőle...Ha nem paraszt-vakítani,hanem inkább egy tényleg, még inkább allin obit akart volna kidobni a Nikon,akkor én egy 15-150/16-160 átfogást tudnék elképzelni. Na az aztán egy vagány átfogás lenne.
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
-
Throme
veterán
válasz Kleroo #28067 üzenetére
Ezek a vélemények mindig elhangzanak különböző emberektől az idők során. Igy lehetett ez a 2, 3, 4, 5, 8, 10, 12, 14, .....stb MP megszületésekor.
Most, hogy szóba került a D3200 24 MP-e akkor fúj fúj, szar meg marketing.
Mikor bejelentették a D800 36MP-ét az meg mekkora királyság és micsoda részletek. Ok, hogy az FF kategóriában jobbak az obik optikai tulajdonságai és lehet könnyebben asszimilálódnak a 36MP-hez de lássuk be erősen befolyásoló tényező melyik kategóriáról van szó.A 70-300 VR-t lehet szidni, de azt is figyelembe kell venni, hogy belépőszint, ahogy a D5100, D90 és a D7000 is. Hiába itthon a borsos árazás, attól még kezdőknek szánják.
Tehát hiába a fanyalgás, attól ezek a lencsék -szvsz- a saját kategóriájukban jók.
Én használtam tizenvalahány x zoom-os bridge gépet és annak a vége, na az a fos.
Ezek a dslr ultrazoomok simán alázzák és vállalható képet adnak.
Átlagember csak a száját tátja.Miért lenne marketing által megvezetett, az aki szeretné a részletgazdagabb képet (sok sok MP) és miért megvezetett, aki ultrazoom-ot akar? A 18-270 is elég jó átfogás, ehhez képest a 18-300 már nincs messze.
Általános felhasználásra jók.
Ha lesz pl családom és szeretnék azért kiruccanásokon fotózni, akkor a sok bisz-basz cucc mellett egy ultrazoom nagy szolgálatot fog tenni, hogy ne kelljen cserélgetni, vagy lemondani egy témáról.Többen lenézitek ezeket az obikat, miközben nektek sincs jobb. Itt szerintem senki nem rendelkezik nikkor 24-70, nikkor 70-200, ...stb finomságokkal és gyanítom nem is fogtok... (én se)
Amit írtál "15-150/16-160" elképzelt obik is nagy fosok, mert torzítanak a két végen, meg könnyen fókuszhibásak lehetnek, szar az építése...és hasonlók, bezzeg a fix-ek
Na de nem támadásból, szóval
-
horseface77
tag
Sziasztok,jó reggelt! Én kérdeztem tőletek,hogy egy Nikon D80 + objektív DX 18-135mm szett jó lenne e vajon kezdő gépnek.köszönöm az eddigi válaszokat egy kicsit pontosítanék.A cél ismerkedés a dslr technikával,hobbifotózás,családi események jó minőségű dokumentálása illetve kirándulások során némi természetfotózás.Konkrét jelöltem is van már:[link]
Tehát megfelelne nekem a fenti célokra a gép illetve a linkelt ajánlat jónak tűnik e? köszönöm."Szívritmus pihenés közben 42,megterhelés alatt 43"
-
t72killer
titán
válasz Throme #28071 üzenetére
A D3200 belépőszint, ez igaz, a d90/7k már középkategória, komolyabb vázfelépítéssel, beépített fókuszmotorral.
FX36MP kb 18MP DX szenzornak felel meg, ilyenből elég sok szaladgál a piacon (canon 550D és utódai). SzVSz az obiknak ezt nehéz lesz megemészteni, uis óriási szenzorméreten várunk el tőlük extranagy felbontást. Sztem csak a prémium fixek tudnak ilyet, lehet h már egy 2.8/24-70 is felejtős lesz.
"Többen lenézitek ezeket az obikat..."
Elismerem, egyik-másik használható teszteredményeket produkál . Egy 18-105-ös viszont jóval élesebb képet ad, és családi túrákon nem tudom, mivel ad többet egy 18-200 a 18-105-nél...
Hogy nekem eddig milyen obijaim voltak? félig beletrafáltál: 18-105-ös alapzoom ("gyenge") - viszont van mellé egy AFS 4/300, minőségi tele-munkához, ezeket használom kb 2 éve. Most jutottam el oda, h beszereztem egy fényerősebb tamron alapot és egy 2.8/14-es samyang obit (ezutóbbi most utazik haza Lengyelo.-ból.De végülis mindenki azzal fotózik, amivel szeretne (izé, amit meg tud fizetni... kérem az AFS 4/600-amat), és aminek meg van elégedve a teljesítményével.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
tunyicsab
csendes tag
Sziasztok
Egy Nikon d3100 as géppel kellene kórust fotózni
de én csak live view módban akarom.a kórus két sorban fog felállni.
de nem tudom milyen beállításokat használjak például ménelyik af area módot válassszam a wide vagy a normál vagy a face priority?
én a leírásból nem értettem meg hogy mikor melyik kell.
pl ha kórust,csoportképet akarok fotózni akkor melyik legyen? -
t72killer
titán
válasz horseface77 #28072 üzenetére
Szia! A 18-135 nem túl jó lencse+ valszleg nehéz lenne túladnod rajta. Márpedig a DSLR műfaj a jó lencsékről szól
Vázakból van újabb az árkategóriában:
A hardveraprón van egy D5000 váz 90k-ért. Emellé lősz egy 18-105-öt, és 1 kis alkudozással kb ugyanott vagy a büdzsében. Cserébe egy lényegesen jobb szenzorral ellátott gépet kapsz.
Másik lehetőség a D3100, ebből is akad néhány. - Én személyszerint induláshoz ezt választanám, 18-105-ös alappal.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Degeczi
nagyúr
válasz tunyicsab #28074 üzenetére
miért akarod magad szívatni lassú AF-el, instabil, könnyen bemozduló tartással?
a Live View állványos munkánál, különösen makrónál praktikus, normál felhasználásban csak hátránya vanegyébként meg tökmindegy: ha kórus, akkor sokan vannak, vagyis nem túl közel vagy hozzájuk, így még ha több sorban is álltak föl, mindegyik sornak bőven bele kell férnie a mélységélességi tartományba ilyesmire átlagos, mondjuk f/8 körüli rekesszel, bárkire is állítottad az élességet
-
tunyicsab
csendes tag
-
Degeczi
nagyúr
-
tunyicsab
csendes tag
A másik hogy beltérben kell napellenző és messzebbre(kb 10m) af segédfény??
(vaku gondolom nem mert olyan messzire nem lát a vaku és csak hátráltat)[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz tunyicsab #28077 üzenetére
nem használtam D3100-at, de mondom, mindegy melyik szereplőre állítasz élességet: szemedhez emeled a keresőt, a középső AF csoportképnél épp rajta lesz vkin, megnyomod a gombot, és kész
ha növelni akarod egy bemozdult kép esélyét és ragaszkodsz a LV-hoz, akkor sincs különbség: a csoport ott is kitölti a képet- ugyanazt az eredményt adná minden
-
Kleroo
veterán
válasz Throme #28071 üzenetére
Igen, mindig fanyalognak az emberek,hogy minek 6 helyett 10,és minek 10 helyett 12,16.Ami szerintem inkább csak egy kis maradiság.
Azonban itt is kell lennie határnak. A kompaktok MP-parasztvakító háborúja is megállt 12-14Mp-nél.
Úgy vélem,hacsak nem a NEX-7 24Mp-es szenzoráról van szó,akkor ez inkább vevőcsalogató lesz azoknak akik erről az oldalról "tájékozódtak",tehát MP=minőség, Zoom"szám"=minél nagyobb,annál jobb. De máskülönben semmit sem tudnak,csak amit a marketing sulykol. És ez nem is baj;nem érthet mindenki mindenhez.
Viszont a Nex-7 szenzora nem hiszem,hogy sok profitot termelne egy belépő vázban,tehát kérdéses,hogy ezt rakják-e bele.De úgy általánosságban, APS-C-re a 24Mp szerintem már túl sok. A D7K 16mp-énél is nagy felzúdulás volt,hogy kirajzolják-e normálisan az obik. A 24MP-nél szerintem már tényleg jogos is a felvetés... A D7k 16mp-e,avagy a Canonok 18MP-e szerintem bőven elég arra is,hogy álló képet fekvővé croppoljunk. Inkább az ISO teljesítményre kéne rágyúrni.Ha DX-en is elérik,hogy a 6400 is alig jelent kompromisszumot,akkor az már elegendő.Ám itt még nem tartunk.Még a D7k csodás szenzora sem.
A 36Mp FX-en pedig pl kevésbé sűrű mint a D7k 16Mp-e,ha jól emlékszem/tudom.
A 70-300VR-t én ezzel nem szidni akartam.Egy remekbe szabott obi. De mégis ahányszor,akárhol szóba-kerül megemlítik,hogy 200ig zseniális "csak".És ezek nem éppen vérpistikék. A 18-300 is belépőszint/kitobi lesz,így jogos a felvetésem,hogy ha a remek 70-300VR nem karcol 300-on,akkor egy ilyen gigazoomtól mit várjunk.
Nomeg már a 18-105 is szeret CA-zni,torzítgatni. Mit várjunk ezen a tartományon?Ha valaki akar egy jó Allin obit,akkor ott a 18-105.Az mindenre elég.Ha pedig több pénzünk van,és kicsit többet áldozunk a minőség oltárán,akkor 18-200 már tényleg bármire elég. A 18-300 szerintem inkább már vicc. Vagy akkor 3-4év múlva már jöhet 18-400 is?
Szerintem nem nézi le senki ezeket az obikat. Én rengetegszer zengtem már ódákat több kitobiról is. Én csak a 18-300-at kezdtem el előre fikázni. Mert szinte látom magam előtt a sok vérpistikét,hogy 24Mp+18-300 és ők a királyok(és persze semmi más nem lesz nekik a géphez). És rajtuk jót is fog kaszálni a Nikon.
Én amondó vagyok,hogy kell egy frankó túraobi,amire a 18-105 elég;ha netán nem akkor a 18-200 biztos. Igazi konkrét "művészkedésre","alkotásra" pedig komolyabb fényerős üvegek. Aki pedig csak 18-300-al használná a gépet, az inkább vegyen egy frankó kis bridge gépet.[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Larry303
addikt
válasz tunyicsab #28077 üzenetére
sztem face re semmiképp, ott már túl sokat gondolkodik magától, nem tudom milyen távolságra leszel, de ki tudja mit fog arcnak vélni és nekiáll teljesen más dologkra fókuszálni...
amit a kollega mondott úgy kell csinálnod...8as sztem akár simán 11es rekesz normal vagy wide az most tök mindegy lesz , mert nem kell követned a témát (wide ra ha jól emlékszem azt írták, hogy előre megjósolható, horizontális mozgásnál kell)
fogod középső tagra lockolod a fókuszt aztán jónapot kívánoka 70-300al kapcsolatban én is csak azt tudom mondani, hogy a végén tényleg lágy, ennek ellenére sztem nagyon jó objektív, főleg ha azt vesszük, hogy kb 90ért makulátlan darabokat lehet szerezni, ha nem profi természet/sport fotózásra kell az üveg sztem tökéletes vétel.
tébbi részével egyetértek.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/kocsisbalazs
-
Kleroo
veterán
válasz h1ght3chzor #28087 üzenetére
Még jó-hogy elmegy messzebbre is mint 5m. Az ISO nevű találmány segít.(nomeg egy fényerős lencse)
A probléma inkább az,hogy nem feltétlenül szép végeredmény lesz.Mert ha 10m-re lévő objektumot akarunk fotózni,és vannak tárgyak 1-2 m-re is amik a képen látszódnak,akkor azok csúnyán kiégnek...
Ezért remek találmány a vakuban a "zoom".Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Degeczi
nagyúr
válasz flash- #28086 üzenetére
nem nagy fényerejű obi mellett valóban nem, még egekbe tekert ISO-val is alig
konkrétan: a beépített kisvakuk általában 12 körüli körüli kulcsszámúak, vagyis ISO 100-on egy átlag, f/5.6 rekesszel 12 / 5.6 = 2m a hatótáv, ami az érzékenység kétszerezése mellett 1.4-el szorozható, tehát ISO 200-on 3m, 400-on kb. 4, és így tovább - vagyis még 1600-on is csak 8m, így csak 3200-on fér bele biztosan a 10m
(de ezt pont "flash"-nek írjam? ) -
Throme
veterán
válasz Kleroo #28082 üzenetére
Nem azt mondom, hogy egy 70-300 vagy éppen a 18-300 a tuti lencse, csak azzal volt bajom, h ne tekintsük már megvezetett embernek azt aki ilyeneket vesz, vagy éppen megtetszik neki a 24 MP.
Mindenesetre én várom a D3200 teszteket, ha megjelenik tényleg ez a gép és már előre várom az új D5200-at (vagy számozzák bárhogy is).Hát a sony adja a nikonnak a szenzort, szóval minek csinálna egy másik 24 MP-s megoldást?
Természetes, hogy egy ultrazoom tulajnak kompromisszumot kell kötni.
Én is 2 lencsével fedem le a 18-300 tartományt, de nem kizárt, hogy eljön az idő/szituáció mikor veszek egy ultrazoomot, hogy megkönnyítsem a turistafotózást .
Viszont ne is várjunk ezektől a lencséktől fix vagy 70-200 f2.8 minőséget vagy ne ezekhez hasonlítsuk.A nikon sw-ek meg szerintem segítenek a torzítás mérséklésében és leszedik majd a 18-300-as képekről is a CA-t, ahogy teszik ezt most is a 18-105-el.
Én eleinte azt hittem a 18-105 vagy a 35m fix nem is CA-zik....persze a sw kiszedte .Azzal vitatkoznék, hogy dslr ultrazoom helyett inkább bridge! Nem sírom vissza azt a gépet.
Azzal szerintem ne foglalkozz, hogy vérpistike mivel villog. Sőt, legyen csak sok ilyen vérpistike akik halomra veszik a nikon cuccokat, legalább jobban észrevesz minket (Magyaro.) a gyártó . Pl egy magyar menü nyelvvel. Tudom ez sokakat nem zavar, de biztos van aki ezért nem vesz nikont itthon....
Na pü-ben majd küldök egy két képet. Nekem az elég ( S mód, és kissé borús időben készültek)
-
Throme
veterán
válasz t72killer #28073 üzenetére
Na ok, a D90 és D7k nem belépő, de - szvsz - nem is középkategória. Arra ott a D300 vagy ha kijön a D400. De ezen tényleg kár "vitázni".
A 18-200/300 nem képminőségben jobb egy családi kirándulásnál, hanem praktikusságban mutatkozik meg az előnye.
A gyerekesek biztos tudnak mesélni mi mindenre kell ilyenkor figyelni .
Ahogy írtam Kleroonak, egyelőre én is cserélgetem a budget lencséimet.Ha nem gond szívesen megnéznék egy-két képet az AFS 4/300 gondozásában!
-
Degeczi
nagyúr
válasz Throme #28090 üzenetére
én sem értem, honnan jön az a népszerű, de alaptalan nézet, h "ultrazoom obi helyett vegyen inkább kompaktot", hiszen a DSLR fő előnyei megmaradnak nagy zoomátfogás mellett is, mint pl.:
- gyors AF
- gyors működés minden téren
- sokkal jobban kontrollálható mélységélesség, szebben elmosható háttér
- jó dinamika
- alacsony zaj
- szép színek (kis érzékelős gépeknél rohamosan fakulnak, torzulnak a színek az érzékenység emelésével, akár "hardveresen", akár utószerkesztés során emelve a sötét részeket)ezek jórészt ráadásul kis méretű képeknél is átjönnek (mert a másik népszerű szöveg, h "10x15 képekhez ugyanolyan jó egy kompakt is"), kategóriakülönbség van egy kompakthoz képest
hogy kisebb zoomátfogással, netán fix-el ezek egy része még tovább fokozható? igen - de ezt bízzuk már rá a fölhasználókra: el tudják ők dönteni, h a kényelem fontosabb számukra, vagy a még jobb minőség
-
Ijk
nagyúr
válasz Kleroo #28082 üzenetére
Miért baj a 24MP? Egy jobb fixel nagyobb felbontásod lesz, zoom obikkal pedig nem lesz rosszabb a képminőség mint egy 12MP-es vázon. Egyetlen hátránya a nagyobb számításigény, ami ugye aki jpeg-ben fotóz az nem veszi észre.
18-300-al sem értem mi a bajod. Nem a te igényeidhez való, viszont aki bridge-ről tér át, annak megmarad a kényelem, sokkal jobb képminőséggel. Amatőr szinten pedig elég sok mindenre jó még a gyengébb képminőség is az átfogásból adódóan. Tisztában kell leni a korlátaival, verőfényes napsütésben, utazózoomnak jó kis obi lesz az./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Throme
veterán
válasz Degeczi #28092 üzenetére
Anno nézegettem néhány 18-200-as képet és az akkoriban megjelent 18-270 tamit (aminek asszem már van frissített kiadása). Nyilván fixekhez szokott szemmel lágyak, életlenebbek, de a bridge-hez képest tuti jobbak. Viszont árban sincsenek ott mint egy komolyabb fix vagy 70-200-as.
Valószínűsítem azért mondják, hogy a 10x15-höz elég a kompakt, mert csak az elvárt minimum képfelbontást nézik, ami úgy 1600-as hosszanti oldalt jelent. Ezt egy kompakt is tudja a sok sok MP-s (de ici-pici) szenzorával.
-
Kleroo
veterán
Egyébként nekem sem annyira más a véleményem. Inkább csak más oldaláról nézzük jelen pillanatban a dolgokat. Én onnan nézem,hogy a nagy átfogású,elérhető optikákból minden van,ami kell. Valamint a DSLR lényege az,hogy cserélgessük az obikat,mindig az legyen fent,ami a legjobb az adott célra.
Nem vetem meg a 24Mp-t és ezt a kitobit sem. Tényleg jól jöhet,csak szerintem ez már nagyon a számháború felé megy el, és leginkább azok veszik majd akiket a marketing informál.A 24MP-el az a problémám,hogy előny már nincs belőle sok,max akkor,ha gigantikus komponálási hibát vétett a fotós,és a képnek csak kb a 20%-a lesz a végső kép.
A1 nyomatok nem hiszem,hogy D3200 vásárlók köre. Cserébe viszont az ISO teljesítmény romlik. Azért filóztam azon is,hogy a Nex-7 lapkája kerül-e belé,mert a Nex-7 is drága,és még egyetlen Nikonban sem volt benne. Az meg érdekes lenne,hogy a legolcsóbb vázba pakolnák bele elsőnek.Erre eddig nem volt példa. Ha pedig annál gyengébb lesz,akkor az nem jó hír.Azért említettem,hogy érdemesebb bridget venni,ha kizárólag egy ilyen gigaátfogású optikával lőne az ember,mert az való arra,és töredék áron kapható.A DSLR egy ilyen optikával nagyjából egy ferrari lenne 150-es noname gumikon
Bár én egy ideje nem követen szorosan a bridge felhozatalt. Nem tudom,hogy van-e utódja a Pana, Leica 12x zoom 2.8-as FZ sorozatnak. Persze nyilván a 18-300+jó váz is zárójelbe helyezi a legjobb bridget is,de kb 2x-es áron.És a lényeges potenciál sosem lesz kihasználva.Egyébként én fényerős profi obikról nem beszéltem,nyilván nem egy 300/2.8-hoz kell méregetni.
Vagy csak nekem ennyire brutál,hogy most 18-300-at akarnak? És nyilván nem lesz egy nagyondrága,profi optika.
De majd meglássuk mit tud. Én szkeptikus vagyok.Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Kleroo
veterán
válasz PRO-peller #28098 üzenetére
Nem könnyű megtalálni azt a helyet,ahol tényleg pompás minőséget kap az ember.
A DM/Saturn/MM, hasonló sémára épülő helyeken pedig SZERINTEM nincs is értelme próbálkozni. Az arra van,hogy könnyen kényelmesen "előhívasd" a kompakttal lőtt xy képeket.[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest