- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz t72killer #15209 üzenetére
sajnos annak is van szórása
ami nekem volt egy fél évig, az a 16-85 csak az első felében volt egy egészen hangyányit élesebb, mint a régi, gagyi 18-135, fölötte pedig már fordult a helyzeta bokeh-ről már nem is beszélve: más obitól sosem láttam még olyan ocsmányat, amit néha a 16-85 tudott produkálni. Tájképhez, épületekhez jó igazán, mert ott ez nem szempont, a 16 mm-es nagylátó pedig nagyon hasznos
-
Degeczi
nagyúr
válasz t72killer #15217 üzenetére
annak idején D70-en észre sem vettem a Tamron 17-50 CA-ját, így nem hiszem, h a gyakorlatban komoly gond lenne
(pláne azért nem, mert a D90/D300 óta már automatikusan korrigálják is ezt a vázak JPG-ben, vagy Capture NX-ben, és Lightroomban is van ehhez eszköz, csak azt nem tudom, az adott típust ismeri-e)nagyobb baj, h az újabb vázakon roppant könnyen fordul elő vele AF bizonytalanság, különösen a régebbi, csavarhúzós modellen (ami pedig önmagában jobb lenne, mert gyorsabb, mint a motoros változata)
-
Degeczi
nagyúr
válasz t72killer #15219 üzenetére
elvileg valóban ez is lehetne, a gyakorlatban azonban mégsem: uis mivel elfogadhatóan fókuszáló Tamront nem találtam, végül Sigma 18-50/2.8 mellett maradtam
a photozone tesztje szerint nagylátóban az is hasonló CA-t produkál mint a Tamron - mégsem vettem észre egyszer sem a D300-on, még úgy sem, h LR-ban nem volt bekapcsolva az obikorrekció...
minden obi jelentősen javul a rekeszeléssel - és ha a képen CA-t provokáló, nagy kontrasztos részek vannak, akkor már jellemzően úgysem nyitott rekeszt használsz
szerintem ilyen, max. 1-1.5 D200 pixel körüli CA miatt nem kell aggódni, emiatt nem kell kizárni egy obit
az egyetlen, amin már nekem is azonnal szemet szúrt, anélkül, h kerestem volna, egy haver Sony 18-70-e volt
most néztem meg a tesztjét: 3 pixel körüli CA
na az már tényleg gáz -
Hth
tag
-
rumos14
nagyúr
válasz t72killer #15214 üzenetére
16-85, melé 35/1.8 vagy 50/1.4. én ezt választanám.
a 17-55 bivaly drága, és nekem az a tapasztalatom, hogy ha fényerő kell, akkor gyakran a f2.8 is kevés.
a 17-35 sztem nem alternatíva, nézd meg az árát, egy fényerős ultranagylátó zoom FF obit aps-c-n használni több mint luxus. -
rumos14
nagyúr
válasz t72killer #15236 üzenetére
az a "gáz", hogy a Tamron 17-50/2.8, a stabi nélküli változat ennél a Sigmánál sokkal jobb optikailag. egyrészt nézd meg a photozone és egyéb teszteket, másrészt használtam 10 és 14 mpixeles aps-c vázon is, és f2.8-on is jó, már f3.2-n is nagyon éles, f4-en pedig borotvál. az a teljes tartományra igaz. viszont Nikon bajonettel sokan panaszkodtak a pontatlanságára.
-
Degeczi
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
válasz t72killer #15240 üzenetére
következő generációt? jönnek azok folyamatosan melyik Sigma-d van, a HSM vagy a sima? amúgy croppos vázon biztos jó obi. alá meg vehetsz egy nagylátót, ha hiányzik az ekv. 36mm alatti tartomány - nekem hiányozna. vagy ha nem annyira, akkor szentségtörés ide vagy oda, még egy kitobit is csatasorba állíthatsz 18-24mm között.
-
Hth
tag
válasz t72killer #15232 üzenetére
Kb. Egy éve próbáltam , egy különben szép állapotú példányt ! Én is a tesztek alapján nagyon jónak gondóltam . Bár többen mondták hogy nem az !
A saját dobozán fényképeztem a szöveges részt ( amin igen jól látható az élesség , már monitoron is ) , és ott láthatóan életlen volt F4-en ! F5,6-on javúlt , de csak F8-on volt számomra elfogadható .
Kicsit később próbáltam egy Tamron 70-200 F2,8-as obit , az F4-en hozta kb. azt , mit a Sigma F8-on . Annak viszont az AF-jével voltak a tesztekben is emlegetett gondok -
Throme
veterán
válasz t72killer #15252 üzenetére
Obi kipróbálásra itthon is van lehetőség. Legutóbb laptopot is vittem és a képeket azon néztem vissza. Ráadásul nem néztek ufo-nak, mert előttem sokan ugyan így tettek.
Ahol meg nem engedik ott bye bye....Egy UK-ben elképzelhetetlennek tartom, hogy ezt a lehetőséget megtagadnák.
Ott még az is megtörténhet, hogy összehasonlításra adnak két obit és kipróbálás után egyiket megveszed a másikat visszaadod... -
Throme
veterán
válasz t72killer #15268 üzenetére
Ezek szerint a 70-200 VRII f2.8, 10-24, 24-70 f2.8 lencsék az AF-S miatt drágák?
Szerintem nem.
Itt a fórumon is többször olvasni, hogy inkább gyengébb váz jó obival, mint fordítva.
Elég nagy tartomány le van fedve AF-S obikkal. Drágákkal és olcsóbbakkal egyaránt.
Szerintem jó választás a D3100. Elméletileg magasabb ISO tartományban jobb a D90-nél.
Van ismerősöm, akinek ez pl jobban számít, mint a nagyobb kereső, prizma, jobb lcd...stb.Egyébként meg a türelmes ember kivárhatja, hogy lemenjen az ára a D7000-nek. Ebben benne van a D90 és a D3100 együttvéve.
Én akkor már nem bohóckodnék a D90-nel .
Akinek meg nem létszükség Ijk által leírt plusz szolgáltatások halmaza, annak biztos, hogy jó a belépő kategória. -
Throme
veterán
válasz t72killer #15271 üzenetére
Ha egyszer váltok, akkor én is a D7000-et célzom meg, de nem valószínű, hogy ez bekövetkezik, mert nagyon elégedett vagyok a mostani vázzal.
Ezt nem egészen értem: "Ha valakinél nagyon számít a pénz, és SLR-t szeretne használni, annak mégis azt mondom, hogy arra törekedjen, hogy a jó lencséi+legújabb generációs szenzora legyen"
Jó lencse és új szenzorral szerelt gép pont a legdrágább megoldás. Éppen hogy az nem tudja ezt megfizetni akinél ki van számolva a zsé...Na majd tavasszal írhatod az élménybeszámolót .
-
válasz t72killer #15273 üzenetére
közben megnéztem az árgépen a d3100 árát, tény, kitobival uannyi, mint obi nélkül. Ezesetben nyilván kitobival érdemes venni, és ha az ember többet akar, még mindig eladhatja.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
hemaka
nagyúr
válasz t72killer #15273 üzenetére
simán elveri egy jobbféle kompakt. (P7000 például)
azért ebben nem lennék olyan biztos. azért a számok törvénye sosem téved és az általad írt kompaktnak ~43mm2-es érzékelője van, míg egy N-DX váznak ~367mm2. a különbség nem elhanyagolható. persze tény, hogy egy régebbi és gyenge obival retek képeket készít egy DSLR is.
Persze verőfényes napsütésben lehet nem annyira feltünő egy jobb kompakt képminősége, de ahogy egyre kevesebb fény lesz, annál jobban maszatolja szét a képet a kis szenzor miatt.
persze ezt lehet csak én látom/tudom így, nyugodtan cáfoljatok meg, ha valami hülyeséget írtam. -
Throme
veterán
válasz t72killer #15273 üzenetére
D5000-rel küldöm .
Kezdésnek nem akartam jobbat. Számomra fantasztikusan jó képeket készít. Ezért is tudom megérteni azokat, akik első dslr-nek D90 alatt nézelődenek. Ha kevés lesz a belépő kategória még tovább tudnak lépni. Viszont az is megtörténhet, hogy nem és akkor minek egy haladó-amatőr váz?
Én csak akkor fogok átnyergelni D7000-re, ha azzal fejlődni tudok fotózás terén. Addig meg teljesen jó a mostani gép.Néztem összehasonlításokat. Ken Rockwell oldalán olvastam - ha nem csal az emlékezetem - hogy a D5000 jó fényviszonyok mellett akár D300 minőséget is tud .
Ha nem így van, akkor bocs .Persze hogy olcsóbb egyből jó lencsét venni, mint gyengébbet, aztán a jót, de ez itthon mindig is nehéz kérdés lesz.
Kezdőként szerintem pont az a gond, hogy nincs elég tapasztalat és így nekiugrani a használtpiacnak...hát...
Nemrég olvastam itt valamely fórumon, hogy használt obi vásárlást követően a fórumozó még mindig keresi, hogy hová fókuszál az obija.... így lehet az olcsó használtból drága levélnehezék. -
Throme
veterán
válasz t72killer #15288 üzenetére
Nem hiszem, hogy váltok. Csak mint opció nem zárkózom el előle.
Addigra nem lesz értelme eladni a vázat, mert annyit nekem is megér. pl második váznak megtartom, vagy inkább odaadom valakinek (közeli ismerős, ilyesmi ).
Amire én használom a mostani váz is tökéletes és - a kezdeti problémák ellenére - nagyon szeretem.Szerintem 2 -3 évig nem lesz semmi új D7000 kategóriában.
Talán - ha lesz - D5100 ami még érdekes lehet... igaz mértbeni változás nem valószínű csak a funkció. És itt jön az a kérdés mit vesznek ki belőle és raknak a helyére[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz t72killer #15298 üzenetére
akkor rossz lenne a specifikációja...
ha pl. egy külső fénymérővel állapítod meg, h az adott fényviszonyok között egy adott érzékenységhez és rekeszhez milyen záridő kell tartozzon, akkor az minden fényképezőgépre érvényes: mindegy, h kompakt, DSLR vagy épp egy nagy, középformátumú cucc
persze eltérések ettől még vannak: kompaktoknál néha előfordul, h az érzékenységet kissé optimistán adják meg, de ilyen, téli időben valszeg csak a havas táj miatt dolgozik eltérően a kiértékelő fénymérés
M módban azonos értékeket beállítva nem szabad nagy eltérésnek lennie a kész képeken, különben ott nem korrekt vmi
(kis eltérés lehet. Még akkor is, ha ugyanarra a vázra teszel föl eltérő obikat: azok sem pontosan egyformák egy adott, névleges rekeszértéken. Sőt: még ugyanaz az obi sem tudja tökéletesen ugyanúgy beállítani a rekeszt képről-képre. De az már végképp parányi eltérés, csak mozgóképként lejátszva vehető észre az ingadozás)[ Szerkesztve ]
-
-
Degeczi
nagyúr
válasz t72killer #15310 üzenetére
erről, de még inkább a több perces felvételeknél
egyébként a legtöbb mai váznak nem gond a 20-30 mp-es expó black-frame kivonás nélkül sem
(már az öreg D70-nél sem volt gond)nevezetes kivétel pl. a Pana GH1, ahol állítólag már pár mp-es képeknél is muszáj második expós csökkentést használni, annyira sok lesz olyankor a hotpixel
ez persze teljesen mozdulatlan témánál nem sokat számít, de ha vmiért tőled független időpontban kellene indítani a képet (mondjuk fénycsíkokat szeretnél a képre, és épp jön is egy megfelelő jármű az amúgy kihalt utcán), akkor nagyon idegesítő lehet, ha még a zajcsökkentés másodexpója miatt nem lehet
-
csakb
őstag
válasz t72killer #15316 üzenetére
Nem kell, hogy bármit is jelentsen, de érdekes módon a DxOMark szerint (klikk az ISO Sensitvity-re) meg a K-5 ISO-értékei állnak közelebb a valósághoz...
-
Degeczi
nagyúr
válasz t72killer #15328 üzenetére
"Aktuális legolcsóbb magyar ár: 265eFt, a kezdő ár 300kFt felett volt."
ahol van, ott most is 300!
270 körül a már linkelt egyetlen olyan cég található, aki elvileg hivatalos garral adná - de ott nincsen, így nem igazán vehető komolyana többi nem a "magyar ár", hanem külföldről beszerző szürkeimportőröké, ahol így csak 1 év a garancia, szemben a hazai 3-al
-
Flow
senior tag
válasz t72killer #15328 üzenetére
Pont ezt mondtam én is, részben a frank miatt.Viszont míg a legtöbb svájci "bolt" Nikon partner, az itthoni olcsóbbak mind szürkeimportosok, ha jól látom.
Amúgy hoztam már ismerősnek gépet, nem nagy ügy, segítek szívesen bárkinek, ha esetleg lenne rá igény. Havonta járok kb haza...
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Kleroo
veterán
válasz t72killer #15473 üzenetére
Szerintem a büdös életben nem lesz jobb egy 10ed akkor szenzorral készített kép
.
Én legalábbis már nagyon ráálltam a dologra.És a legjobb kompkat képén is valahogy érzem,hogy kásás,zavaros,és kis képérzékelőrből van kierőltetve.Egy dslrnek pedig gyönyörű homogén képe van. Bár az tény hogy csökkent a különbség,de a hatás még mindig más.Egy jó kpmakt gyönyörű képet csinál.Viszont a legalapabb dslr is szájtátós képet csinál.Sokszor meg sem lehet magyarázni mi a jobb.egyszerűen olyan HŰŰŰŰD40-D40x-D60-D70 "vitához"
Szerintem a D40 is kiváló képet készít.Van ken rockwell oldalán is teszt,és remekül helytáll.
És hobbi szintre a 6mp is bőven elég.Legalábbis én most 14mp-el vagyok megáldva,mégsem olyan feltűnő,hogy nagyobb képe van,mint a korábbi 6mp-es kompaktom.
És a 6mp előnye,hogy egész jól tűri a zajosodást(kenrokwell teszt)
A d40x kb ugyanaz, a d80 érzékelőjével,ami szerintem eléggé szeret zajosodni (főleg az új cmosokhoz képest)
A d60 szinte tök ugyanaz.(sztem itt azért már gáz,hogy csak 3 "fókuszpontja" van.)A D70 pedig elég öregecske,de van benne af motor,és tök nagy a gép,így lehet hogy kényelmesebb.
Énis hasonló úton indulta,hogy mit szeretnék,és addig álmodoztam, mígnem egy vadiúj D3100 lett belőle
Én D70et,vagy D40x-et vennék. Miért?
A d70 nem csinál rosszabb képet,mint a d40,de van benne af motor
A d40x is ugyanaz mint a d60.(és így lehet alkudni,hogy bezony milyen öreg széria már )Én D3000ben gondolkodnék használtban( énis így tettem,csak ugyebár nem bírtam magammal.... )
Mert abban már a fókusz rendszer végre frissült
És jó alkualap,hogy 99k-ért adták hetekig az edigitalban,valamint még friss gép. így 85-90ért meg lehet kaparintani egy friss gépet,kit obival(amire már 3éves gari van).
speciel tudok is egyet,amit majdnem megvettem,csak a szereleme a D5000/D3100hoz kötött valamint kaptam egy bomba jó ajánlatot a d3100ra,amivel élnem kellett[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Kleroo
veterán
válasz t72killer #15529 üzenetére
Nálam az a fura,hogy számomra még könnyebb is így fotózni.A nikon hihetetlen hogy mennyire kitalálta a gombokat,módokat. Baromira kézre áll minden,és pikk-pakk be lehet lőni mindent. Azt hittem tök macera lesz,de gyorsabban lövök vele,mint a kompaktommal
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
-
fireproof
őstag
válasz t72killer #15625 üzenetére
AF-S Nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6G DX VR obihoz Ez a napellenző jó ugye? Azért van ára ennek is... Legalábbis abban a boltban.
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz t72killer #15647 üzenetére
de mikor nézed 100%-on a képeket?
még a legnagyobb monitoroknak is csak 2-3 Mp a fölbontása, nyomtatásban pedig még az A4 is ritka, nemhogy A3 és még nagyobbakén pl. a RAW képekről is max. 4-5 Mp közötti JPG exportot készítek, mert nézegetős archívumba nincs értelme nagyobbat
ilyenkor pedig nem hátránya, csak előnye van a nagyobb fölbontásnak, ugyanazzal az üveggel is
-
Ijk
nagyúr
válasz t72killer #15653 üzenetére
Szerintem ez marhaság. Lehet, sőt biztos hogy 100%-os nézettel előbb bemozdul a 16MP-es érzékelőn a kép, mint mondjuk egy 6MP-esen, de az elkészült képet tekintve nem lesz különbség 6MP-es leméretezésnél.
Az objektívekre majdnem ugyanez vonatkozik, persze vannak tényezők amelyek befolyásolják a végeredményt az objektív felbontása és a pixelméret függvényében, de leméretezésnél ez szintén elhanyagolható.
Összességében egy gyengébb obival nem lesz rosszabb képed egy nagyobb felbontású érzékelőn, ugyanakkor egy jó üveggel többet tudsz kihozni rajtuk, mint egy kisebb felbontású vázon. Amatőr szinten is van jópár megfizethető fix, amiben van potenciál.
Amúgy meg vakura kell költeni, mert fény nélkül még egy millás szett sem ér szart sem[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
szatocs
őstag
válasz t72killer #15677 üzenetére
Fotó a fő cél.
Hotpixelesedik? Azaz maradandó kár keletkezik benne a videózástól? Teszem azt évi 20x10 perc pl.
Meg nem nagyon értek még hozzá (nem is most venném még a gépet, csak próbálok utána nézni), így az lenne a másik kérdésem, hogy az az objektív, amit említettem, mire elég, mire kevés, sajnos nem sok elképzelésem van róla.
=== Szatocs ===
-
Ijk
nagyúr
válasz t72killer #15677 üzenetére
Azért nem értem a problémát, mert nem létezik olyan most kapható újabb Nikon obi, amit ne tekernék fel szívesen egy D7000-re.
A vágást pedig alapból nem szeretem, mindig úgy komponálom a képet, hogy azon legfeljebb kis igazítást kelljen végezni, főleg hogy 6MP-es D50-em van. Nem is értem egyébként ezt a vágást, miért van arra szükség. Remélem senki nem várja azt egy 16MP-es váztól, hogy majd abból rendszeresen crop-ol 2MP-es részleteket./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz t72killer #15695 üzenetére
Hát ami képes kirajzolni tágabb rekeszen is, azok az új profi obik, olcsóbbak közül pedig rekeszelve. A 17-55 szerintem pont nem a karcolós fajták közül való, sajnos APS-C-n lenne mit dolgozniuk, mert vannak hiányosságok.
Felbontást tekintve a D3x van olyan helyzetben hogy szinte már a középformátum szintet hozza, mert FF-re bitang üvegeket dobált ki az utóbbi időben a Nikon.Mindenesetre az üveg a fontosabb mindig. Inkább egy megfelelő célobi egy régi vázzal, mint mondjuk d7000 egy olcsó obival.
Ha sorrendet kellene állítani, akkor a legfontosabb a vaku/világítás, ami a legszöszölősebb is, utána az üveg és végül a váz./人◕ ‿‿ ◕人\
-
válasz t72killer #15695 üzenetére
Lejárt az időlimit, közben kutakodtam a témában, hogy mennyi lehet a fizikai határ, itt egy egész jó leírás a témában és itt egy topic a dpreview-ról.
Röviden: Jó minőségű optika esetén (ahol a diffrakció a szűk keresztmetszet és nem maga a lencse) egy f/5.6-os obi simán képes kirajzolni 20+MP-t a Rayleigh határon, egyelőre van még tere a MP-növelésnek. (Jó obikkal!)A kompaktoknál más a helyzet, ők már bőven átlépték ezt a határt az 50MP/cm2-es pixelsűrűségükkel...
#15696: egyetértek, rákapcsolok a jó obik beszerzésére, a 17-55 nekem se annyira tetszik, kiadhatnának belőle egy javított változatot, és tehetnének bele VRII-es stabit.
A vaku nekem annyira nem fontos, mert főleg természetet fotózom, nem embereket - ott meg a vaku fel van függesztve az égre (ha meg nincs, akkor azt éjszakai tájképnek hívják)[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Aktív témák
- Opel topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- DJI topic
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
- Nikon D5600 váz, kifogástalan állapot, kevés expo!
- Canon EOS R5 + EF-RF adapter + Sigma 28mm f/1.4
- Canon 250D + 18-55mm STM + táska + tartozékok 4K 800expo
- kowa cctv lens lmvz4411 1/1.8" 4.4-11mm/F1.6 Manual C-Mount, Edmund Optics 4mm/F1.8 33300 optika
- Olympus M.Zuiko Digital ED 12-50mm f/3.5-6.3 EZ