- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Híres régészprofesszor segíti a GeForce-ok eladását
- Projektor topic
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csabyka666 #8198 üzenetére
millió pro és kontrát tudnék mondani, a legszembeötlőbb az utángyárott alkatrészek silány minősége. normális alkatrészekből összerakott MZ nem szokott maga alá hányni.
De ahhoz nem a berta dugattyút kell venni, hanem a lengyelt 6000 ért, sorolhatnám. Rengeteg 20 filléres alkatrész van a piacon, és egy fabatkát sem ér egyik sem.Tranzisztoros gyújtással jött ki, annyi, hogy a megszakító van lecserélve, ugyanúgy van trafója, és akkuról megy.
Nyugatra gyártott típusokban volt különolajozás, angliából vehetsz ilyen deklit a sima 251 eshez, esetleg Kanuni márkanéven is kaphatsz, és vehetsz bele olajpumpát. Ezeket Nem BVF hanem Bing karbival szerelték, ami takarékosabb volt, és pontosabb működésű.
Explosión de dos tiempos
-
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #8196 üzenetére
Félgáz lehetett kettesben, ott azért még nincs akkora nyomaték, de igazad lehet.
MZ ilyet nem produkál? Azzal az áttétellel az is szedi a lábát. -
vendingo
veterán
válasz vendingo #8186 üzenetére
Akkor ezeken a lehetőségeken kívül más nincsen, hogy olcsón megússzam a pakolhatóságot?
Nem tudom, hogy minden befog-e férni. Még nem voltam több napos túrán.
Motorral kapcsolatba miket érdemes vinni? Láncolaj, lezáró, tárcsazár, szigszalag,esőruha, kábelkötegelő.....?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
csabyka666
veterán
Köszi a választ mindenkinek! Egyben válaszolnék az elhangzottakra!
Mint mondtam, Simsonom van, így tudom jól, milyen az utángyártott alkatrész. Szerencsére az én motoromon a fő alkatrészek mindmind eredeti DDR gyártmányok, és lekopogom, hogy nem kellett eddig hozzányúlni! A biztonság kedvéért persze beszereztem pluszba 3 db eredeti trafót, 1 db eredeti tirisztort, de ezeket még nem kellett cserélnem.
Nem titok, hogy én is szívesen vennék japán motort (Kawasaki ER-5 például nagyon tetszik), de ezzel több problémám is van. A vételára 2,5x-ese az ETZ-nek, és ezen felül az alkatrész őrült drága bele. Nem beszélve arról, hogy 200km-enként láncspray, 2500km-enként olajcsere...hajjaj. Nem akarom magam megszívatni azzal, hogy nagynehezen összekaparom az árát, aztán ha valami elromlik rajta, akkor nem tudom kifizetni - és nézegethetem a motort a garázsban...
Jó, aláírom, hogy teljesítményben nem hasonlítható össze az ETZ-vel, de nekem nem is az a célom, hogy száguldozzak, hanem hogy fel tudjam venni a forgalom ritmusát. 100 km/h körüli utazósebességgel már kibékülnék.Páran már írták neten, hogy az ETZ, és egyáltalán a szoci motorok megítélése azért olyan, amilyen, mert nagyon sokan hiszik, hogy értenek hozzá, és kókányolják. Persze, hogy szerencsétlen motor feladja!
Én is azon a véleményen vagyok (már csak a saját Simsonomból kiindulva), hogy ha egy szoci gép tényleg eredeti alkatrészekből van összerakva, akkor csak tankolni kell!
Ha az utángyártott hulladék miatt romlik el egy motor, az nem biztos, hogy a járgány hibája.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
vendingo
veterán
válasz csabyka666 #8207 üzenetére
Az ER5-t nem kell 200 kilométerenként sprézni(kivéve, ha elkap az eső), se 2500-nál olajat cserélni (5000-nél bőven elég). Igazából ez használattól is függ, de az er5 nem az a tipikus gyilkolni való motor, hogy indokolja a rövidebb csereperiódust.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
doc
nagyúr
válasz csabyka666 #8207 üzenetére
ez a 200km spray, 2500 olajcsere hatalmas baromsag, nem tudom ki mondott neked ilyet...
a lanc siman elmegy 6-800 km-t egy fujassal (S100 rulez ), olajcserere az en motorom kezikonyve 12000-t ir, altalaban felenel (6k korul) szoktam cserelni
raadasul lancot szoci motoron is kell fujni, az nem tipusfuggo..."ha valami elromlik rajta, akkor nem tudom kifizetni " - na ezt a szoci-mentalitast kell elfelejteni... miert romlana el? az en 16 eves motoromba raktam eddig 13 ezer km-t, es SEMMI baja nem volt ezalatt. abban igazad van, hogy a fenntartasa nincs ingyen (egy lancszett-csere egy 100+ LE-t gepnel siman 35-40 ezer, kisebb motornal azert kevesebb), de egy megbizhato 250-500 kobcis motor fenntartasa szerintem hosszu tavon nem dragabb mint egy MZ
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #8205 üzenetére
Jo kis dunlop slick kellene ra. Akkora aztan rancibalhatnad lapn a gazt nem csuzna meg
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz vendingo #8186 üzenetére
"A hengertáskát le lehet normálisan rögzíteni az üléshez, hogy ne mocorogjon?"
Egy ilyesmi hengertaskat hasznalok vagy 7 eve. [link] Teljesen hibatlan. Neha szoktam meg ra rakni 2 gumipokot pluszba, akkor 200 felett nem mocorog.... MOndjuk a kepen is latni hogy hosszaban raktam fel, pont amiatt, mert haveroknak neha elgurul a gyogyszer autopalyan akkor nem maradhatok le
-
csabyka666
veterán
Sajnos ettől függetlenül nem lesz pénzem japán motorra. Illetve motorra még csakcsak lenne, de mint mondtam, nem akarok úgy járni, hogy fenntartani már nem lesz miből.
Csak érdeklődés képpen kérdezném: mennyiben van egy évben egy japán vas? Tegyük fel, hogy 10.000 km-t megyek vele. A tankolást nyilván ne számoljátok hozzá, de amúgy minden mást igen.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Topiccsendőr
addikt
Nem kell, tokozott lánca van
Neked is van ak hidegindítási problémáid tudtommal, arra költeni kell nemsokára hiába japán, kopik az is.
Azt nem mondanám, hogy semmi baja, inkább, hogy neked nem tűnik fel. Simán rá lehet borogatni egy százast bármikor egy ilyen idős motorra, és nem lesz gyári még mindig. Karbitól a futóműig.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Varoz
addikt
raadasul lancot szoci motoron is kell fujni, az nem tipusfuggo...
Pedig típus függő, ugyanis az MZ, Jawa tokozott, így nem kell láncspray.hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
csabyka666
veterán
Ha már a kilométereknél tartunk. A Simson-t is agyonfikázzák sokan, ugyanazokra hivatkozva, mint az MZ-nél: nincs hozzá alkatrész.
Mondod, hogy 13.000-et tettél a motorodba. Az enyém (mármint az S51B) kb 10.000km-t ment eddig alattam, és tankoláson kívül nem kellett rá semmit költenem. Jó, hazudok, volt egy első defektem, és akkor már kicseréltem a külső gumit is egyúttal - ez vagy 3500 forintomba került.Tudod, hányan vannak, akik megveszik a drága motort / autót (mindegy, hogy japán, vagy német...), és utána nem tudják fenntartani? Na, én nem akarok ilyen lenni.
Inkább beismerem magamnak, hogy nincs annyi pénzem, mintsem utána szívjam a fogam.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #8215 üzenetére
ja, tokozva konnyu jo, akkor szamoljunk hozza evente egy lancspray-t (16 EUR, orult nagy kiadas )
hideginditasi problemaim? keversz valakivel
egyetlen egy problemam volt eddig a mocival, mikor par mp-re leallt a 'villany', mert mikor tavasszal visszaraktam, nem pucoltam le az akksi erintkezoirol a saletromos mocskot, ezt azota potoltamcsabyka666:
nehez megmondani hogy 'egy evben' mennyibe kerul, inkabb km-fuggo a szerviz
en mondtam hogy kb. 6 ezrenkent cserelek olajat, ez mondjuk evente kettot jelent, most Castrol EVO Extra olajat kap, szurovel es a szerelo munkadijaval egyutt ez mondjuk 10ezer (evente 20) (a hivatalos kezikonyv szerint feleennyi olajcsere is eleg lenne, de en nem akarok centizgetni)
iden szezon elejen kapott uj lancszettet es az osszes fekbetetet csereltuk, plusz teleszkopolajat, ez volt kb. 60ezer (lancbol nem a 100 LE-sre, hanem a 130 lovasra valot rakattam ra, mint mondtam nem centizgetek), de ez nyilvan nem fogy el egy ev alatt. tavaly ilyenkor kapott uj gumikat, azok boven jok lesznek meg erre az evre, tehat azt is szamolhatjuk ket evre (kb. 50ezer saccra, pontosan mar nem emlekszem)
ha ezt osszeadom, akkor kb. 75ezer jon ki evente (evi 10-15ezer km-rel, es sportos kozlekedessel szamolva). nem keves, az igaz, de ne felejtsd el hogy ez egy 100 loeros moci, egy feleekkora gepre minden olcsobb, es valoszinuleg tovabb is birja (akar fekbetet, akar gumi, akar lanc az amirol szo van). ha az egyetlen szempont az lenne, hogy minel olcsobban jarjak vele, akkor valoszinuleg vennek egy 250-es robogot, de azert az nagyon nem ugyanaz az elmeny (bar valoszinuleg veszek majd egy 150-200 koruli robit bevasarolni)[ Szerkesztve ]
-
csabyka666
veterán
Köszi a korrekt választ. Én is ilyen értékekkel találkoztam a netet bújva.
Nekem ez nagyon sok. Lehet, hogy azért, mert hozzászoktam, hogy a Simo-nak az összes költsége a 3000 forintos biztosítás...Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
shiNIN
tag
válasz vendingo #8206 üzenetére
Ja, ilyesmiket. Defektspray se árt, Alvaro örült volna, ha van, amikor május elsején, vasárnap Ausztriában defektet kapott... Bár sikerült azért szerezni
Én hosszú túrán még nem voltam, csak párnaposon, bár onnantól csak a ruhamennyiség nő meg kissé, illetve több hétnél már mosnom/mosatnom kéne, mert nincs is annyi ruhám minden típusból. Én legalább elég kényelmes vagyok ahhoz, hogy ne sátorozzak, úgyhogy sátor, hálózsák nem kell, törölköző is csak ha fürdeni is megyünk (ilyen még nem volt), a szállásokon adnak.
Én csak a dobozt fogadom el normális pakolóhelynek, úgyhogy a problémádhoz nem tudok hozzászólni. Anno Cilit oldaltáskákkal (és kormányrojtokkal ) vettem, azok elég hamar leamortizálódtak, különben sem vízállóak és bezárni se lehet őket, valamint nyilván rontják a légellenállást is, ahhoz képest kicsik. Az oldaldobozok rém drágák voltak, amúgyis, eddig a hátsó doboz elég volt, s voltaképpen a hátsó ülésre is fel lehet fogatni dolgokat. Hátizsák semmiképp, az zavar, a tanktáskámba pedig csak apróságokat teszek, amik nem fontosak, 120-nál vagy akár alatta szélben leesik, hiába a mágnesek meggyőző feléépése, szájhősök. Szíja nincs, de majd valahogy csinálok ráMiről volt még szó itt? Kesztyű. Nekem van egy protektoros, egész szimpatikus, valamire csak jó, bár elég olcsó volt. Kissé megharagudtam a csuklót fedetlenül hagyó darabokra, amikor eltört a csuklóm, még ha ilyesmi megtörténhet így is, úgy is. Valami védelem azért legyen. Alvarónak is ilyen kis rövidke nyári kesztyűje van, protektor sehol, csuklója kint, hosszú túrákon leég.
Ami pedig Horvátországot illeti, ahol még sosem voltunk, épp most tervezünk egy Plitvice/Bled és Bohinj nyaralást. Bledben két éve nem voltam és ezt egyre nehezebben viselem, kedvelem Szlovénia ama részét.
-
.mf
veterán
válasz csabyka666 #8207 üzenetére
Ha ER5 nem fér bele a keretbe, akkor valami kisebb, mint pl. YBR125? Nagyon megbízható, jó értelemben igénytelen, takarékos motor hírében áll, nem hiába használja a Posta is ezt, ott már akadnak gond nélkül 100k km-t futott darabok is. Persu majd kijavít, ha nem, de szerintem futóműben és fékben is jobb, gyári mz-etz-ts.
A költségekkel el vagy tájolva, mint a többiek is mondták, nálam 800-1000 km a lánc fújása száraz időben, s megvan pár perc alatt; valamint gyári előírt 12000 az olajcsere, de még 6-8000-nél cserélem is, az a 10k Ft, az se sok, két tankolás.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
doc
nagyúr
válasz csabyka666 #8220 üzenetére
jo, mondhatod azt is hogy a nagymotor osszes koltsege a biztositas. a simsonon is cserelni kell idonkent dolgokat (kezdjuk ott, hogy olaj abba is kell), gondolom lancot azon is kell cserelni neha (az mas kerdes, hogy amennyit a Szimokkal altalaban mennek, elobb rohad szet mint hogy elerjen annyi km-t ahol mar csereerett)
meg a ketutemu technika amennyire tudom, azert rendesen magaban foglalja az idonkenti komoly atbuheralast (dugocsere, stb)meg azert azt vegyuk mar eszre, hogy egy 50 kobcentis Simsont hasonlitunk egy 750 kobcis sporttura motorhoz
igaz hogy en sik hulye vagyok a szereleshez, de meg ha nem igy lenne, akkor sem mernek egy Simsonnal elindulni pl. a horvat tengerpartra. sot, meg egy MZ-vel sem, legalabbis nem egyedul, tobbfos turakat mar szivesen bevallalnek vele, ott csak van valakinel az ami eppen kell ha valami megdoglik utkozbenamugy teljesen jo es szimpatikus a jozan hozzaallasod, hogy nem akarod anyagilag tulvallalni magad, grat
azert a helyedben en komolyan fontolora vennek egy kisebb, MZ-nel joval fiatalabb, mondjuk 250-es negyutemu motort. ott egyreszt minden alkatresz olcsobb, mint ami egy joval nagyobb gephez kell, masreszt nem is tepi annyira a lancot/gumit/feket -
shiNIN
tag
Azért is nehéz megmondani, mert a pontosabb számításokhoz az kell, hogy az ember eleget használja a motort ahhoz, hogy elhasználja a kopóalkatrészeket (ha alig használja, akkor pedig a vételár mellett eltörpül a többi, illetve ha aprópénzbe került a motor, akkor a karbantartási költség járul hozzá a vételárhoz, az igaz).
Nálam jelenleg úgy 12-13 ft/km fenntartási költség van (keveset ment még a motor, most jár 32ezernél és az esés nincs is beleszámítva ), 13 ft/km benzin és a vételár is ott van valahol, egyelőre igen magas, de folyamatosan csökkenő értékkel. De a fenntartási költség is csak azért ennyi, mert még bőven kitart a nem olcsó gumipár és a lánc is, a fékbetétben is benne van még sokezer... De 10 ezer km-nél egyszerűen nem lehet párezres karbantartási költséget kihozni akár egy kisebb motorra, főleg ha az ember max. olajat cserél sk, ez a műfaj nem olyan. -
csabyka666
veterán
Nyilván az összehasonlítás nem szerencsés a Simo és a 750-es motor között.
Én ahhoz szoktam, hogy a gépet (legyen az autó, vagy motor), arra használom, amire tervezték: A-ból B-be eljutni vele. Nem érdekel az "állatkodás", nem széthajtani akarom.
100-as utazó, oszt' csókolom.Az ETZ-re visszatérve. A vélemények 90%-a arról szól, hogy a megszakító miatt szívnak a motorral. Nos, a 251-est pont azért néztem ki, mert elektronikus a gyújtás, szóval ez pipa.
Fel kell újítani a motort? Egy fúrással elmegy 40.000km-t, szal' 4 évente ráköltök 20-30.000 forintot, és megint van motorom.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
-
shiNIN
tag
Igen, én is egy kisebb motort tudok tanácsolni, ha nem muszáj a sok lóerő... A gumi is többet bír, a biztosítás is kevesebb... Ha annyira fontos a pénz, akkor talán az sem mellékes, hogy mennyit fogyaszt, ez azt leszámítva, hogy a nyelezés vagy közel nyelezés és a dugó nem tesz neki jót, elsősorban a motor típusán (másodsorban pedig az időjáráson) múlik
-
shiNIN
tag
válasz csabyka666 #8228 üzenetére
Hasznos infó, ha az ember szereti a számokat. Én ugyan nem számolnám, de Alvaro megteszi mindkét motorhoz, engem csak érdekel az eredmény
-
doc
nagyúr
válasz csabyka666 #8227 üzenetére
allatkodni en is ritkan szoktam tobbnyire kozlekedek a mocival (havi 3-4-5 alkalommal Budapest es haza, ez oda-vissza 350-400km/alkalom) meg turazok
allatkodni a palyan kell100-as utazot egy 125-os negyutemuvel is el lehet erni, a fenntartasi koltsege minimalis, benzint alig eszik
-
doc
nagyúr
12-13ft/km? az eleg soknak tunik...
ha osszeadod amiket az elobb leirtam, a 75000 ft / evi 12000 km, az kb. 6-6.5 ft/km, a fele annak amit te irtal, es en mar az osszes kopoalkatreszt csereltem a mocin (azert valoszinuleg iden meg akarok fekfolyadekot csereltetni, de az mar nem egy nagy osszeg) -
vendingo
veterán
Mi a probléma? Megköszöntem a rendességét, hogy belinkelte a cikket, de jeleztem neki, hogy közbe én is rábukkantam már. Nem tudom mi nem tetszik neked ebben?
Shinin:
Nálam kicsit neccesebb a pakolás. Kell a motorhoz sok apróság, legalább 3 törcsi, búvárszemcsi, pipa, hálózsák, polifoam, sátor, kaja-pia, szesz, tisztálkodószerek, karton cigi... és a ruházatot még meg se említettem.. cipő, papucs, meleg ruha, fürdőgatya, normális ruha ha bemennénk valamelyik városba nézelődni. Kb ezeknek kéne beférnie egy tank+hengertáskába.
Szerintem reménytelen
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
shiNIN
tag
Igen, ez így van. Gumicsere volt, nem olcsó, nem valami tipikus méretekben. Még alig koptak, úgyhogy elég nagy számmal képviseltetik magukat. Az új plexi is bejátszik, s az is sokáig rajta lesz. Kellett új láncvédő, az elején doboztartó... A következő közel 8ezer km-en lesz egy olajcsere összvissz, de eddig ennyi jött ki egy km-re, ez van.
-
shiNIN
tag
válasz vendingo #8234 üzenetére
Huhh hát ez nem egyszerű, belátom... Mi a cipőt és papucsot eddig kihagytuk, nem fér. Kiscipő igen, rendes nem, régen bakancsban motoroztunk a hosszú túrákon, csak a piciket motoros csizmában, de már nem teszünk ilyet. Persze fel lehetne pókozni meg ilyenek, de eddig maradtunk a fejenként egy doboznál.
Ha valóban fontos lesz valami, hátsó ülés, doboz tetejére pókolás fog bejönni. Alvarónak már van egy táskája elől, mert a CS-nél ott van egy kis hely, nekem a pici tanktáskám játszik be, nagyobb nem is kéne, tuti zavarna.
Próbálkozni kell, de az általad vázolt mennyiséghez én tuti dobozszettben gondolkodnék, mert másba nem nagyon fér, vagy nekem kényelmetlen lenne.
Mindenesetre sok sikert hozzá...
(Italt helyben lehet venni, cigit meg ne használjon az ember , a többi nagyobbal nem tudok mit kezdeni. Mert a fürdőgatya és tisztálkodószer az kb. semmi helyet nem foglal...
Esetleg ilyen távolkeleti stílusban rá lehet fürtözni a dolgokat, de ne feledd el lefotózni az épülésünkre Bocs, télleg nem tudom, mit lehetne tenni itt.)[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
125-öse válogatja. Nagyobb végsebességűeket kell megcélozni, max. gyorsulni nem tud jól, s akkor már csak szembeszél ne legyen... Kompromisszumokkal használható országúton, az én szemszögemből. Viszont bámulatosan alacsony fenntartási költségekről beszélnek a tulajok. Azt nem is értem, miért olcsó rá a gumi. Az enyémre annyi volt, mint egy nagymotorra (ugyanakkor alvaróéra sokkal kevesebb volt, de az nem is olyan tartós).
-
vendingo
veterán
1 valamit tudok tenni, szelektálni, és igénytelennek lenni.
Baromira nem SV-t kellett volna vennem.
Egy varadero, vagy egy DL650 full dobozrendszerrel kellene ehhez az úthoz, esetleg 1200GS.Sanszos, hogy kényelmetlen lesz az SV főleg a 900km-es hazaúton
Lehet kezdésnek valami lightosabb túra kellene, vagy előtte edzenem kéne rá egy kicsit, meg gyakorolni a csomagolástCsak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
doc
nagyúr
azert a gyorsulasa egy MZ-nek sem kimondottan szedito (bar gyanitom hogy egy negyutemu 125-ost azert siman otthagy). en a robogonak celoztam be ezt a meretet, 15 km-re eljarni a Tescoba tokeletes lesz, es Qrva sokat lehet pakolni bele/ra (bar ha a VFR-rel megyek, tanktaska + hatso ulesre halo kombinacioval meglepoen sokat tudok pakolni, ha a top case-t is felrakom, az meg mar a kanaan ), emelle fogyaszt meg max. 3 litert, de lassan jarva meg annyit sem, alig dragabb mint a bicikli
vendingo: ha mar arra keszultok, hadd ajanljam a Logoutos irasomat a tavalyi horvat nyaralasunkrol (klikk ide a nevem ala), hatha talalsz benne hasznosat
kimondottan cipot mi nem vittunk, helyette volt fejenkent egy-egy gumipapucs a tengerbe (plusz ugye rajtam motoros csizma, Zasszonyon meg edzocipo). de azzal is ugy voltam, hogy ha hazafele annyi cuccunk lenne (pl. ajandekok, stb miatt) akkor a ket par gumipapucsot otthagyjuk, minimalis erteket kepviselnek. aztan nem kellett, belefertek hazafele is, hutomagneseket meg kepeslapokat vettunk meg begyujtottunk egy fel szatyor kagylohejat
kajat/piat teljesen felesleges vinni, kint egy supermarketben nem dragabb mint itthon, sot, Horvatorszagban kimondottan jo aron lehet akar pizzat is enni (isteni finom!)
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz vendingo #8234 üzenetére
Törcsi, szemcsi, meleg ruha, és nem férsz el egy táskában? Ajjaj, rossz hírem van számodra
Méghozzá, hogy nem vagy elég rutinos utazó
Sztem 1 kis-közepes + 1 közepes-nagy törölköző elég.
Búvárszemüveg helyett úszószemüveg, 8-10m-ig nekem avval sem volt bajom.
Pipa úszáshoz vagy dohány? Úszáshoz sztem felesleges, dohányzáshoz meg úgyis viszel cigit. Egy kartonhoz nem tudom, mit szólnak a határon. De kint is tudsz venni, úgyhogy én nem vinnék.
Hálózsákból vannak egész kompaktok is, s mégse fagysz meg benne.
Polifoam helyett felfújhatós matrac, kisebb helyen elfér, és aludni sokkal kényelmesebb.
Szesz? Drink and drive?
Tisztálkodószerek: én kis, 50-80ml-es szállodai vagy termékminta-flakonokba töltök tusfürdőt + sampont, egész sokáig kitartanak, és így elég kicsire össze lehet csomagolni a tiszta-csomagot.
Cipő kérdéses, én csak papucsot viszek magammal, abból is vékonyabbra csomagolható fajtát.
Meleg ruha = 1 vékonyabb, de termo pulcsi. Hosszú nadrág úgyis lesz rajtad, abban mész, hacsaknem oda is bőrt vennél fel, de minek.
Helyhiánynál fürdőgatyából se a térdig érő ötzsebes fajtát vidd, máris jobban elférsz.Sima ügy.
Ennyit már vittem nem túl nagy tanktáska + szintén csak közepes méretű hátizsák kombóval, sátor és hálózsák a hátsó ülésre pókozva. Nyeregtáskával pedig hátizsák se kell, s még kényelmesebben elférsz.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
vendingo
veterán
Annyi különbséggel, hogy DL-re legalább lehet kapni doboztartó rendszert, van rendes kialakítás hozzá, ráadásul a cingár SV-re nem szívesen raknék otromba dobozokat.
Ha DL-t vettem volna, akkor tuti dobozokkal együtt, túrázásra készen.doc:
Majd este megnézem az írásod
A kaja pia csak annyi, amennyi épp az útra kell. Nem úgy gondoltam, hogy fél kiló fagyasztott lecsó+ 2 grillcsirke csalamádéval, meg 1 kiló kenyérrel. Szenyó, műzliszelet, egy flakon víz...Majd ha fix lesz a túra, akkor indulás előtt pár nappal csinálok egy próbapakolást.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
alvaro
senior tag
válasz vendingo #8242 üzenetére
Nálam egyébként étel-ital el szokott férni a "tanktáskában", minden más a hátsó dobozban. Mondjuk az esőruha és a cipő képes problémát okozni, kiszorít más dologokat, de szigorúan véve tényleg csak váltásruha kell, pénz+bankkártya nem foglal sok helyet. Meg persze fogkefe+fogkrém, ezek mindenképp kellenek, de sok más egyéb szokott lenni szállásokon, törülköző is. Sátorral persze más a helyzet, azt még nem próbáltam motorral.
-
shiNIN
tag
Nadrágot speciel pakolni kell, mert az ember nem abban megy, hanem motoros ruhában, viszont az utóbbi megoldja a meleg ruha gond egy részét Én nyáron egyetlen vékony pulóvert szoktam vinni, ha nagyon fázom, felveszem a motoros kabátot. Viszont (nyári) hidegben, esőben motorozáshoz kell a bélés és az esőruha. A két flakon (lánc- és defektspray) és a komplett fényképezőgép+objektívek is ott vannak, még jó, hogy két motorral és két dobozzal megyünk. ja, viszem az összes kesztyűmet, mert a protektoros csak száraz meleg időben jó. Felesleges dolgokra tényleg nincs hely. Nemrég olvastam egy cikket pakolásról, ott speciel egyesek szerint kötelező elem a hajszárító, no, azt soha nem vinném Véletlenül van egy, de itthon se használom soha.
Láncot ritkán viszünk, bár egy biciklilánc jó, ha van, odafogatni a sisakokat, ha megállunk és elbóklászunk valahol, de azt nem a hosszabb túrákon szoktuk. A dögnehéz biztonsági láncokat pedig nem visszük, azért megyünk nyaralni, hogy a szálláshelyen legyen egy megfelelően biztonságos hely a motoroknak. Ezt mindig jó előre megbeszéljük. Utcán nem hagyjuk őket semmiképp.
A tisztálkodószerek minimalizálása alap, még kapni is lehet parányi kis tubusokat és flakonokat, de nem is szoktuk túlbonyolítani. -
Topiccsendőr
addikt
válasz csabyka666 #8227 üzenetére
Megszakító sarkallatos pont tud lenni, lehetőleg ne tajvanit vegyél, hanem németet. Én rábukkantam DDR eredeti bontatlan csomagoltra vettem belőle 4 et. 300 forint/stück. Néha beég, de a túl nagy megszakítóhézag miatt. Csiszolás után megintcsak használható, szóval nem nagyon cseréltem még. Ellenőrzéssel ez is kivédhető. A hall jeladós gyújtás ugyanilyen megbízhatatlan. Nem ez a legnagyobb gáz. Utángyártott hajtókar alsó tűgörgője valamiért meg tud szorulni. Vagy nekem most a szívócsonk repedt meg amitől annyira befalsolt, hogy főtengely, dugó, henger generál. Nem nagy pénz, 4000 egy fúrás, 5-6000 egy normális dugó, kb ennyi a főtengely felújítás, csak idegesítő, hogy nekem kell kifejlesztenem egy normálisan működő motort. Az első teló szimeringje nincs zégerrel biztosítva. Ez is egy vicc sztm. Nagy igénybevételnél alap, higy irány az esztergályos, és megcsinálni a csúszószárat biztosítva.
Szakszerűen összerakva elmegy ez sokáig, de tudni kell a bajait, és mindent lebiztosítani.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Ha bármilyen generállal kapcsolatos dolog felmerül, akármilyen 4 ütemű drágábbra jön ki, mint egy etz. Még akkor is ha alegjobb alkatrészeket veszed az mzbe. Szögegyszerű kétütemű blokk.
Nem egyszerű kérdés, hogy mi éri meg. Melyik a jobb. Talán a kezdőtőke a legnagyobb különbség ezeknél[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #8248 üzenetére
nyilvan egy negyutemu sokkal bonyolultabb, tobb alkatreszbol all mint egy ketutemu, tehat egyertelmu hogy a general is dragabb
cserebe sokkal ritkabban van ra szukseg
Neked nyilvan nem kell mondani hogy egy normalisan karbantartott, odafigyelve hasznalt negyutemu blokk boven 100ezren felul elmegy general nelkul
ezt egy ketutemuvel nem hiszem hogy meg lehetne oldani...Nem egyszerű kérdés, hogy mi éri meg.
az biztos
raadasul mivel teljesen mast is nyujtanak, meg osszehasonlitani sem igazan lehet oket...
masok, na -
Topiccsendőr
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest