- ASUS ROG Ally
- 3D nyomtatás
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Mini PC
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
-
Küszöbön lehet végre a Beyond Good & Evil: 20th Anniversary Edition megjelenése?
gp A Sony rendszerében már látható, hogy kapott egy frissítést a játék, valamint a trófea rendszerét is aktiválták.
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz KTMHobby3 #87462 üzenetére
Köszi, anno a yamahán a hátsó izzőm ilyen volt. Viszont ide nem lenne jó, és ott sem szuperált teljesen tökéletesen, mert ott úgy oldották meg, hogy a rendszámtábla világítás a fő lámpabúrából van megoldva, ahol egy helyen - alul - ki van hagyva a piros színezet, és annak a fénye világít le (egy pici tükör segítségével) a rendszámra. Viszont, ez a ledes helyzetjelző (hátsó) nem szórta úgy a fényt le a rendszámtáblához. (vagy lehet, hogy a piros szín miatt, mert alapból pirosat vettem)
-
Gabis
őstag
válasz KTMHobby3 #87552 üzenetére
Ez jó kérdés. Arra tudok gondolni, mint amikor a hideg gyertyát megnézem, és ilyen kis koksz darabkákat látok. Talán ezek csapódnak le a csonknál, a belső falon... Tavaly tavasszal vettem kb. 7000 km-el, 2006-os, gyártmányú (sokat állt). Próbálom a lehető legtöbbet kihozni, de nem vagyok szaki (pedig érdekel, csak van mellette még csomó más). A gyertyakép alapján (korábban csatoltam), nem tűnik rossznak. Bármit szívesen meghallgatok, de jelenleg nem igazán használható, mert lassan egy rolleres lehagy, és ezt kell most megoldanom.
-
-
Gabis
őstag
válasz KTMHobby3 #87566 üzenetére
Tisztában vagyok vele, és köszönöm is. Nem tudom hol írhattam olyat ami félreérthető volt, de nem volt szándékomban. Valahol félrecsúszhatott a dolog akkor, ha így gondolod. Figyelni fogom az olajfogyasztást, és a szerelővel is beszélni fogok ezzel kapcsolatban, mert ez is egy nem várt kiadás lesz, de amit használunk, karban is kell tartani.
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #87582 üzenetére
Nem értek hozzá, így nem tudom megítélni, hogy az interneten mi hiteles és mi blődség. Ezt azon témák alapján mondom, amikhez értek.
Anno ugyanitt linkeltem ezt az olajat, új kora óta kb végig ezzel ment ez a robogó, 20+ év és 10k km, eddig hiba nélkül.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #87582 üzenetére
Tévedésben vagy ezzel az olajjal kapcsolatban amit Maci használ. Valóban már versenyolajról beszélhetünk ha ezt az olajat nézzük, viszont ennek power1 racing-nek van egy olyan kedvező tulajdonsága más hasonló teljesen szintetikus verseny olajokkal szemben, hogy ez képes elégni relatív kisebb hőfokon és alacsonyabb fordulaton is. Ezáltal egy teljesen gyári 2T robogóba is bele lehet önteni, maradéktalanul el fog égni. Pont ez a tulajdonsága miatt, viszont a nagyon keményen tuningolt robogókba és más keményebb versenymotorokba már annyira nem is tökéletes. Jó még, de van jobb is. Az ilyen motorokhoz vannak még ettől is drágább motorolajok (pl repsol-nak), amiket már abszolút csak nagy fordulathoz és magasabb hőmérsékleten való elégéshez terveztek. Na ezek az olajok már valóban nem fognak elégni rendesen egy széria robogóban és lerakodás fog keletkezni tőlük, hiába teljesen szintetikus olajról van is szó. De a Castrol Power 1 racing nem ilyen, nyugodtan lehet ajánlani hétköznapi használatra is ha elbírja a pénztárca.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #87596 üzenetére
Én már maradok ennél. Tavaly sokat mentem, 2k km-t, az 2 liter olaj nekem. Idén remélhetőleg 4T-re ülök rá és ha megmarad a 2T, akkor azt feleségem fogja hajtani, szerintem 1 liter olaj 2 évre is elég lesz neki... Nem látom értelmét kísérletezni.
Az 5k-s olaj helyet veszek 1,5k-ért, alattam 1000 km, fele ekkora ember alatt mondjuk 1600 km. Ennyi idő alatt ha nem is dugítja el a kipufogót, azért lehet jele. Lehet leszedni, kiégetni, leszívni a maradék olajat, kidobni, venni a következő kísérleti alanyt, vagy visszatérni a drágához. És ugye ezek közül több olyan dolog is van, amit nem tudok önerőből megcsinálni, akkor már szerelő is kell. Míg megvenni és beleborítani a tartályba megy egyedül is.
Nem tudom, mennyiért égetnek ki kipufogót, szereléssel, segédanyaggal együtt és mennyire garantált az eredmény.
A motorszereléshez nem értek, megfizetem azt, aki igen.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Gabis
őstag
válasz KTMHobby3 #87604 üzenetére
Köszönöm szépen az információt.
Beleástam magam jobban a témába, és az alábbi információkat szedtem össze (persze nem biztos, hogy tényleg így is van).
Lobbanáspont: A kétütemű olajok lobbanáspontja egy trükkös koncepció. A legtöbb kétütemű olajat oldószerrel hígítják, és a lobbanáspont közvetlenül kapcsolódik az adott oldószerhez és a hígítás mértékéhez. Az oldószer alig, ha egyáltalán nem képes kenni, és inkább kijuttatási/keverési segédanyagként működik az olaj tényleges kenő részében.
A lobbanáspont egy teljesen szörnyű módszer a kétütemű olajok teljesítményének megítélésére. Sajnos ez a legkönnyebben elérhető és nagyjából az egyetlen információ, amelyet a gyártóktól kaphatunk.
Hiba egyetlen tulajdonságot kiválasztani, és egy olajhoz értéket rendelni kizárólag ez alapján. Eltekintve attól, hogy mennyi olaj párolog ki egy zárt tartályból az előírt hőmérsékleten, a lobbanáspont önmagában semmi hasznosat nem mond a teljesítmény meghatározásában. Vannak viszonylag magas lobbanáspontú olajok, amelyek rettenetesen működnek. Vannak viszonylag alacsony lobbanáspontú olajok, amelyek csodákra képesek, és fordítva is.
Viszkozitási index : Minél magasabb, annál kevésbé csökken a viszkozitás a motor hőjének növekedésével. Tehát a magas viszkozitási index a legjobb azoknál a motoroknál, amelyek széles fordulatszám-tartományt használnak.Ennek a kalkulátornak a használatával könnyen ki lehet számolni (amennyiben nincs megadva az adatlapon).
Pl.
Repsol Smarter 2T - 130
Motul Scooter Power 2T - 148
Castrol Power 1 Racing 2T - 144Semmi célom nincs ezzel, és pár dolognak még szeretnék utána nézni, csak gondoltam megosztom veletek (már ha egyáltalán volt benne új információ).
-
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #87612 üzenetére
Szerintem kb annyira van létjogosultsága ezzel a dologgal kapcsolatban a félszintetikus olajnak, mint amennyire igaz az, hogy "fél évig" járassunk egy mostani öntött vas hengert. De ez csak az én véleményem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #87615 üzenetére
Az egész eszmecsere onnan indult, hogy a 2T motoroknál a motorolaj nem csak a hengerben dolgozik, hanem a kipufogóban is lerakódást képezhet.
Igazad van abban, hogy egy átlagos utcai vashengeres robogó motorját teljesen kiszolgálja egy félszintetikus 2T motorolaj is. De mi történik a henger után?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
_voodoo_
tag
válasz KTMHobby3 #87753 üzenetére
Hát igen, csak gondold el mennyi a valószínűsége, hogy pont felújítás alatt dugul el a főfúvóka...
Persze hogy erre gondoltam utoljára...
Bár az is igaz, hogy ha nem dugul el, akkor nem cserélem a főtengely szimeringeket, és akkor az olajpumpa szimering kopás sem derül ki, ami eresztette az olajat mint az állat, így legalább azok is újak... -
setup
tag
válasz KTMHobby3 #87865 üzenetére
Ti lehet, én feketét használok és azt is fémspirálban.
Éppen a napokban találtam meg egy menetes kupakú borosüveget, amibe anno benzint tettem még amikor még a szilót vakartam le konyhai munkalapról abból locsolgattam a rongyra. Teljesen el is felejtettem, hogy a maradékot bedobtam az üveggel együtt egy dobozba. Kinyitottam, nulla lerakódás, pedig két ujjnyi por volt már az üvegen, nem tudom pontosan mennyit állt, de rengeteget, nem egy telet hanem teljes naptári éveket. Szóval ez a megromlik a benzin a télen a tankban c. történet ez egy kényelmes magyarázat, de a valami oldódik az üzemanyagrendszerben a sokkal valószínűbb, ha tavaszra tele a karbi trutymóval és innen jogos a kérdés, hogy minek szívni bármi olyan alkatrész miatt, amiből az idális is filléres? Elég ha megtűzi a nap nyáron a fémet és 50 fokos a bármi is. Egy 60 fokig használható cső szerintem egyszerűen nem való járműre. Egy fűkaszára esetleg.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #87899 üzenetére
15 km/h átlagsebességgel 2/3 óra alatt teszel meg 10 km-t, az pedig 40 perc.
Budapest, Zuglóból Újbudára, 9,7 km, 35 perc. Lakásból már kabátban le a 2 szinttel lejjebb lévő teremgarázsba. Sisak, kesztyű, berúg. Nem volt dugó, de szokás szerint a lámpák nem zöld hullámhoz vannak hangolva. Munkahelyen teremgarázsban lévő tárolóban letámasztom a robogót, sisak, kesztyű, tárolót bezárom, ránézek az órára.
Város és város között van különbség.
Tolni pedig lehet, legalábbbis velem a kutya sem foglalkozott, mikor a lerobbant robogóért csak másnap mentem vissza hazatolni. Természetesen semmilyen motoros cucc nem volt nálam, például sisak. Ha épp nem a lakatot vágod le róla, senki rád sem néz tolás közben.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz KTMHobby3 #87922 üzenetére
Igen, ünnepek után elmegyek, megnézem személyesen, és meghallgatom mit mondanak, mik a tapasztalatok. 16.-ig vannak a Keeway/Benelli akciók.
Tuti tippet nem vártam, viszont kaptam pár tippet.
Na, köszönöm mindenkinek, akkor egyenlőre le is zárom a vásárlásos témát, nem is agyalok tovább rajta, nem nézek teszteket, okosabb nem leszek, csak belekeveredek.
Teszteket nézegetve, összevetve a szerzett információt azzal, hogy mire akarom használni, jelenleg a TRK 251 tűnik optimálisnak. Túraenduro kivitel, kényelmes. Gyári plexi, illetve van hozzá plexi magasító. Valószínű túrázgatni ez a leg-kényelmesebb. A Vieste inkább városi-agglomerációs ingázó, a V motoros Bobber meg egy stílus, nulla szélvédelemmel.
Itt tartok, egyenlőre nem olvasgatok tovább. Asszony is nagyon pozitívan áll a kérdéshez, jövő héten körülnézünk.
Mindenkinek köszönöm, ha érdekel benneteket mi lesz, akkor majd jelentkezem. -
Topikgazda
-
Topikgazda
-
printer71
csendes tag
válasz KTMHobby3 #87959 üzenetére
Ugyanezen a véleményen vagyok én is . Ahogy kijött a jóidő márciusban két hét alatt 3 motorost ütöttek el zalában mind meg is halt . Minndent megteszek , hogy észrevegyenek , mert tapasztalom , hogy a fekete ruhás motorost fekete motoron én is későn látom meg . Led menetfény , Led csíkok , fényvisszaverő csíkok , és sárga kukásmellény az is fényvisszaverővel . Az autósok rohannak figyelmetlenek , rajtam ne múljon .
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #87967 üzenetére
Én közelebb állok ahhoz, hogy úgy tekintek minden 2-nél több kerekűre, hogy szemzőben vezet, rövidlátó és hályog van a szemén.
Inkább lassítok, minthogy utána pingvinezzünk mindketten: látszottam, látott is.
Hányszor látom akár robogóról, akár autóból, hogy el se néz balra, fordul ki jobbra kisíven, jobb esetbe csak a buszsávba, ahol ugye robogósnak is szabad mennie. Tökmindegy, hogy világítok, ha felém se néz.2. rutin órám volt, első alkalommal 125 ccm-re ültettek, ma 600 cm-n. Még a váltós 125-ös is röhögve gyorsulja le a 2T 50-es CVT-t.
De azt nagyon meg kell szoknom, hogy gyakorlatilag csak a jobb kezem csinálja azt motoron, mint robogón, semmi más.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #88267 üzenetére
Igazad van, a motor és a robogó nem ugyanaz. Viszont annyira nem, hogy a robogó nem is motorpótló, másra való, más szemléletet kíván.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Rivaul
addikt
válasz KTMHobby3 #88284 üzenetére
Igen, ennek 113l az igénye. A rendes ipariak dupa ennyit kérnek. De a lincos inkább kisipari mint barkács. Mondjuk fél colos cső van a kompresszoron 5 méter. Mellé csak egy csatlakozó, a tartályra direktbe kötve csati nélkül. Nagyon sokat számít.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
IMIIKE1998
őstag
válasz KTMHobby3 #88360 üzenetére
Köszi, azt nézem a környéki boltokban is itt körül van az ára.
Még mondjuk van benne elég, mert az előző tulaj teletöltötte majdnem. Sajna azt nem tudom, milyet öntött bele, de 2T-s robogóknál rátölthetek más fajtát is? Autónál ha jól tudom, ezt nem szabad, hanem teljesen le kell cserélni az olajat, tehát más típust nem ajánlott rátölteni.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #88403 üzenetére
Tehát nem kell elfelejteni ezt a rendszámos dolgot. Ha a kezébe tudja adni a csekket, akkor büntethető.
Zoli bácsi: rollerest is mértek már be trafival pár éve. Lehet, hogy nem minden berendezés alkalmas rá, de van olyan, ami igen.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz KTMHobby3 #88568 üzenetére
Oh, köszönöm, ez kellene nekem.
Ezt a visszajelzőre kellene rákötni ugye, vagy máshova egyszerűbb..?
szimi57: Gratula. Akinek volt motorja, azért mindig vágyik két kerékre. TS250 nekem is volt, nem a "peregyes", az előző, a négyfokozatú váltóval szerelt.
Nekem nem jött be a robogó, nemrég újítottam be egy motort. Bár azt mondom, a robogó praktikusabb.
Ilyen robogója volt egyik kollégának. Használtan vette, évekig nyúzta, gyakorlatilag karbantartás nélkül használta. Télen, hidegen elindítva azonnal koppgázon. Bírta, szóval strapabíró konstrukció. Kétütemű ugye? Kollégáé az volt, amiről beszélek. -
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #88935 üzenetére
Maradjon is igy
Viszont a varosi de foleg a budapesti forgalomban rengeteg olyan szituacio van, amit sehogy nem tudsz kivedeni, akarmennyire defenziven vezetsz. Nem tudod elkerulni peldaul, ha a melletted levo savban a draga sofor egyszer csak gondol egyet es konkretan mintha akadalyt akarna hirtelen kikerulni, ugy rantja at a masik savba az autot, mindenfele index es korbenezes nelkul. Erre nap mint nap latok peldat, probalok is minnel rovidebb idot eltolteni auto mellett, de ez nem megoldas arra, ha eppen rad vagy elotted egy meterrel rantja at az autot.
De volt pelda arra, hogy keresztezodesben a mogottem allo melos auto szimplan mintha leugrott volna a kuplungrol, megugrott es belokott a keresztezodesbe. Nem lett belole se borulas, se baleset, ami csoda.Sajnos az utobbi 1-2 evben en is egyre tobbet azt latom, amit Fenix is ir, iszonyatosan szabadelvuen(aaah, az meg csak 1-2 masodperce valtott pirosra, atferek) illetve az egesz kornyezetet leszaro soforoket latok, akik nagy resze csak azert nem torte meg romma magat, mert a korulotte kozlekedok "megmentettek" ettol.
Ha csak a motoros baleseteket nezem, akkor az utobbi 1-2 honapban tobb olyan van, amit sehogy nem vedesz ki. Piros lampanal allo robogost hatulrol telibe kaptak, mert nem figyelte az autos az allo jarmuveket es a piros lampat sem. Vagy a legutobb a motoros akit a hirtelen atsorolo taxis lokott fel.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #89028 üzenetére
Bécsben azért ez X-es. Van, aki tényleg előzékeny, de azért ott is sokan budapesti mintára hajtanak. Azt tapasztaltam, hogy legkésőbb a 3. autó engedett sávot váltani. A pálya ott is katasztrófa, igaz, csak annyira, mint nálunk egy lájtos szombat délután. Vidéken meg ugyanaz, mint itt, csak gyorshajtás nélkül: mész, amerre akarsz, engednek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #89030 üzenetére
Sok ott a vendégmunkás, Bécsben is, a pályákon pedig mennek Németország, Ny-Európa irányába. Amit mi az M5, M3 - M0 - M1 vonalon érzékelünk, annak nagy része ott is átmenő forgalomként a pályákon realizálódik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #89121 üzenetére
Nem is nekem volt problémám vele.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!