- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- SSD kibeszélő
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Autóhifi
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Steam Deck
- iPad topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz kutymorg #7994 üzenetére
tükrös gépeknél kézzel, mechanikusan tekered az objektíven a zoomot!
(mondjuk pont emiatt nem érdemes videó közben használni mégsem: nagyon darabos a mozgása)a megadott ár környékén csak duplakit jöhet ki (bár az is nehezen), tehát lesz külön egy normál zoomod kb. 28-80-nak megfelelő látószöggel, és egy tele, kb. 80-300-ig
-
-
Degeczi
nagyúr
válasz kutymorg #7996 üzenetére
az említett Sigma az egyik legrosszabb 70-300...
ami most a leginkább optimális megoldás, az a Tamron 70-300 VC, nem sokkal 100e fölött
gyengébb 70-300-ra szerintem nem érdemes áldozni, akkor már inkább egy 55-200
(nem feledd a crop faktor miatti látószög változást: az 55-200 azt a képkivágást adja, amikor 300 mm-nek megfelelő állás körül jártál a kompaktoddal)a legtöbb, otthonra megfizethető zoomobi erősen lágyul 200 mm állás fölött (ez alól a Nikon 70-300 VR sem kivétel - az említett Tamron viszont igen!), és a látószögkülönbség sem olyan hatalmas a 200 és 300 között
-
csakb
őstag
válasz kutymorg #7999 üzenetére
Ja, úgy értettem, hogy gyors mozgásokat akarsz videózni. Arra nem lesz sokkal jobb a DSLR, úgy érzem. Fotózáshoz viszont nagyon is!
Természetesen van követőfókusz minden gépben. Sokkal gyorsabb, mint a kompaktokban, de az más kérdés, hogy mennyire pontos.
A Nikon 3D-trackingje állítólag különösen jó, de nincs vele saját tapasztalatom.Napkeltéhez bármilyen obi jó, aminek jók a bevonatai, és nincsenek belső reflexiók.
Tájképhez nagyobb látószög kell, ha meg nagy napkorongot akarsz, akkor minél hosszabb tele.Ez pl. kit tele, 200-as végen, enyhe croppolással.
[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
válasz kutymorg #7999 üzenetére
Másik dolog, ami neked jól jöhet technikai sportokhoz, ha a tele stabilizátora tud panning módot, vagyis csak az egyik tengely mentén próbál stabilizálni.
A Canon és a Nikon drágább teléi ezt biztosan tudják, az olcsóbbakkal nem tudom, hogy mi a helyzet.
A Pentax és a Sony szenzor-stabilizálása tudtommal nem ismeri ezt a módot.
A másik fontos dolog, különösen olcsó teléket használva, hogy nagy ISO-n is jó képet adjon a váz. Az olcsó telék eleve nem fényerősek, és még rekeszelni sem árt őket egy kicsit, szóval muszáj növelni az ISO-t, ha rövid expóidőket akarsz.
A korábban emlegetett Canon/Nikon/Pentax gépek nagy ISO-n elég jók, a Sony-kból nem tudom, hogy melyik lehetne nyerő.
-
goranje
tag
válasz kutymorg #7999 üzenetére
Sziasztok.
Én is ilyesmi cipőben járok mint kutymorg. Kb. egy hónapja olvasgatom a fórumokat és elmondhatom hogy az itt levő urak segítettek tisztába tenni a dolgokat. Ezúton hálás köszi mindenkinek.
Én személy szerint amit leszűkítettem magamnak az a Nikon D90, Canon 550D, Pentax K-x, és az Oly 620. ( a sorrend véletlenszerű ).
Most mégis úgy látom hogy a Pana GH1 (vagy G2), az ami izgatja a fantáziámat.
Nekem is jól jönne a videó mint kutymorgnak, és evvel a géppel megy videó közben is az autófókusz, + közben tudsz fényképezni is. A hozzáadott 14-140-es objektív kellően nagy átfogást tud biztosítani a 2x szorzó miatt.
Csak az a gond hogy az m4/3 rendszerű objektívek még nem túl olcsók, de remélhetőleg egyre inkább elterjednek, és még ott vannak az egyéb adapterrel felcsavarható obik is.Szerintem tehát aki szeretne videót, és valamennyire azért csak hobbifotos, aki nem ebből akar megélni, de minőséget szeretne, akkor ezen el lehetne gondolkodni.
-
johnjohn
addikt
válasz kutymorg #8133 üzenetére
Szinte semmit, ennyibe egy fényerős kistele kerül használtan, vagy egy használt Canon 70-200/f4 L és akkor marad 80 000.- valami használt Canon vázra, de az már valószínűleg valami régebbi lesz.
Ez még belefér, de az objektívekkel már csak jó nappali fényben fogsz boldogulni. Kezdésnek és gyakorlatszerzéshez viszont jó.
Ez is jó, de hosszabb az ára .[ Szerkesztve ]
-
johnjohn
addikt
válasz kutymorg #8145 üzenetére
Már látom, valóban nem cross. Rendszerint a kétobjektíves készlet csaknem minden gyártónál az "alap" olcsóbb objektíveket tartalmazza.
Vannak persze más minőségű összeállítások is.
A Fuji 6500 egy elég jó bridge gép volt, a DSLR-re váltás ennek ellenéret fog hozni javulást minőségben.[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
válasz kutymorg #9720 üzenetére
Ha komolyan kell jó sorozatfelvétel ill. jó fókusz akkor az Canonban a 7D (ill. 1D, de ugye az egy másik kategória).
5 féle 70-200-ból lehet hozzá választani. A nagyon jó ár/érték arányú f/4 IS nélkülitől (használtan százegynéhány ezertől) a 2.8 IS II-ig (jóval fél milla feletett).
A Nikon D7000 is jó, viszont nem ilyen jól ellátott teléből (Nikon inkább normál gyutávon és nagylátón erősebb).
A Canon xxxD-t (pl. 600D és nem D600) kihúznám mert se gyors sorozatot se tud, se a fókuszrendszere nem áll azon a szinten (a 60D fotós képességeit többek között pont a lassabb sorozattal butították az 50D-hez képest, cserébe kapott videót ezzel is motiválva a vásárlókat a 7D vásárlására).
Canon esetében a videó egyáltalán nem tud követő AF-et (és rém lassan keresgél, ez mindegyik canonra igaz), a Nikon valamivel jobb, viszont gyakorlatban ez is manuális ha nem akarsz elrontott fókuszos részeket.
Ez ugye dióhéjban, de ennél kicsit komolyabban kellene utánnanézz mert egy jobb szett egy izmos 6 számjegyű összeg, de inkább 7.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
cOxeR
Ármester
válasz kutymorg #9730 üzenetére
El kell döntened, hogy lesz-e később még keret a bővítésre a közeljövőben, valamint ha megírod, mire szeretnéd használni, akkor könnyebben lehet tanácsot adni, mit érdemes választanod... szükségesek-e a 7D előnyei, vagy jobban jársz egy olcsóbb vázzal, és egy aránylag jobb üveggel, a keretösszegből.
Nem felesleges az IS mozgó témánál, az új 70-200 f2.8-ban van oldalirányú panning támogatás IS-el, no de ez nem az olcsó keretmegoldás...[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
válasz kutymorg #9732 üzenetére
Sportesemény fotózása, hogy stílusos legyek egy drága sport.
Fényerős obi pl. azért is szükséges lehet mert a középső fókuszpont így lesz dupla keresztérzékelős (f/2.8 obi esetén), azaz érzékenyebb/pontosabb.Egyébként elnézve a képeket ill. a videót vsz. ehhez nem kell különleges váz ill. obi. Nem is értem miért kell neked a hosszú sorozat (és miért nem rövid, de gyorsabb).
Pont ez a téma lenne az ahol vsz. nem felesleges az IS (panning, ahogy már írták is).
Egyébként a Canon xxD ill a 7D is tud kisebb RAW-t (mármint felbontásban kisebb), ennek ellenére nem biztos, hogy érdemes használni mert utólag kevésbé tudod vágni ami a nagy távolság/relatíve kis gyutáv miatt jól jöhet.
Ha jók a fényviszonyok akkor inkább jpg, RAW (vagy RAW+JPG helyett) helyett.Fogyasztás: Ne viccelj, a nyáron vettem néhány utángyártott LP-E8-at az 550D-hez 3k alatt volt, most úgy tűnik felment kicsit (3k) pl. itt.
Azaz az alacsonyabb katagóriás vázaknak lehet kevesebbet bír az akkuja, de fillérekért lehet venni utángyártottat.Röviden a képek ill. videó alapján: Erre középső fókuszpontot használva bármelyik váz jó lehet (max. JPG-t kell használni a sorozathoz) és valami jobb ultrahang fókuszos obi. A panning mód miatt az IS is jól jöhet.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
JohnyBlue
őstag
válasz kutymorg #9746 üzenetére
Hmm, amúgy mennyit akarsz rászánni? Mert a múltkor d5100at kérdezgetted kitobival most meg már nemigazán azon a szinten mocorékolsz. Meg már vagy "10 gépet" felsoroltál x üveg kombóval
Ja meg a másik Ha kiadsz x száz ezret egy rendszerre ne egy 8000 ft os aku pakkon dőljön el a dolog
[ Szerkesztve ]
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
flash-
veterán
válasz kutymorg #9759 üzenetére
hát itt mindegy számomra most az a legkevesebb.de vajon jó vétel lehet egy 5000 két ilyen obival?
úgy indultam neki hogy jó a d3100 is de aztán olvasgattam és abban nincs expó sorozat,márpedig egy kezdő fotósnak talán az hasznos lehet...
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
BotaN
senior tag
válasz kutymorg #9890 üzenetére
Az obiba épített stabilizálás mindig jobb és hatékonyabb mint a body-ba épített, mert ott kifejezetten az objektívhez hangolják a stabilizáló részt, így szebb eredményt érnek el. Míg a Pentax megoldása ugyan az bármilyen obira nézve így előfordulhat hogy kevésnek, vagy éppen soknak bizonyul a korrigálás. Az eltérés nem eget rengető, de látható.
A másik előnye a Canon és Nikon megoldásának hogy ott nem csak a végtermék (a fénykép) stabilizált, hanem a viewfinder képe is, mivel a rezgések csillapítása már az obiban megtörténik. A body-ba épített megoldásnál csak a kép lesz stabilizált, a viewfinder, vagy a live view képe ugyan úgy mocorogni fog, így néha nehéz megmondani mi is lesz valóban a képen.
Viszont nagy előnye pl a Pentax-nak hogy csak egyszer fizetsz a stabilizálásért, és minden obival megy, így hosszú távon pénzt spórolhatsz. Nem is keveset.
Ezek apró dolgok, legjobb ha bemész egy üzletbe és kipróbálod élőben, melyik hogy tetszik.
http://www.flickr.com/photos/kristofkulcsar/
-
BEE
addikt
válasz kutymorg #9890 üzenetére
Az obiba épített stabi elvileg jobb, valamivel hatékonyabb.
De a mai vázstabik a Pentaxnál már elérik azt a szintet,
hogy átlagos embereknek elegendő a legtöbb helyzetben.
Sőt !
A legújabb gépekben már nem csak függőben és vízszintben mozog,
hanem csavarja is a szenzort, amit pedig az optikai stabi nem tud.
Ebből adódott egy új lehetőség, ha kéred, akkor vízszintbe húzza
a képet kisebb eltérések esetén.
Hab a tortán, hogy a legrégibb, legócskább M42-es obi is stabilizálva van,
ugyanolyan hatékonysággal, amire Canon, Nikon esetén nincs lehetőséged.És ahogy írták is, csak egyszer kell kifizetned, nem obinként.
BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
Peetry
senior tag
válasz kutymorg #10244 üzenetére
tudtommal telében a canon, nagylátóban nikon az erősebb, de ha neked megvan hogy tami 17-50 lesz, akkor ez canon fele húz szerintem. Amúgy canont 2 év garral adják több helyen is pl 220Volt. Nikonban nekem 18-105-ös kitobi, ami nagyon fáj (mármint hogy canonban nincs )
-
Mercutio_
félisten
válasz kutymorg #10246 üzenetére
Tamron 28-75/2.8 kültérben elég jól karcol.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
zolka78
senior tag
válasz kutymorg #10250 üzenetére
Szerintem ezt nem érdemes így összehasonlítani. A 600D ugyan nagyobb pixel számú szenzorral rendelkezik, de jobb szenzort is raktak bele. Újonnan már nem kapsz 500D-t, ha még is akkor nem érdemes rajta gondolkodni, inkább 600D. 500D-t csak olcsóbban és használtan. Nekem 500D van és az általad is emlegetett Tami. 17-50 obival használom a legtöbbet, jó párosítás. Én ugyan Canon párti vagyok a szolgáltatásai miatt, de nem megvetendő az D5100 a Nikontól, a jó szenzor és a 3 év gari miatt. Ha most vennék gépet akkor efelé húzna a szívem.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
Mercutio_
félisten
válasz kutymorg #10249 üzenetére
17-50/2.8 helyett egy Tamron 10-24 vagy Sigma 10-20 és máris van értelme
Egyébként az egymást átfedő (17-50, 18-105) jellegű obik egymás melletti használatával az a baj, hogy mindig a jobbik képminőségűéhez fogod a gyengébbet hasonlítgatni, de lustaságból gyakran a nagyobb átfogásút fogod használni
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
válasz kutymorg #10271 üzenetére
Pentax, abból is a fém bajonetes, bár a műanyag is ugyanaz optikailag, de nincs quick-shift és talán távolságskála valamint napellenző sem, szóval azt érdemes megvenni, csak nem annyiért mint a nem butított verziót. Pl. itt egy
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
zolka78
senior tag
válasz kutymorg #10290 üzenetére
Ismered a mondást: ami eltud romolni, az el is romlik. De nem ebből kell kiindulni. Rendeltetésszerű használattól nem igazán fog hamar tönkre menni. Nem is nagyon olvasni meghibásodott vázakról, leszámítva 1-2 esetet. Viszont a Nikon 3 éves garancia ideje azért elgondolkodtató, és megnyugtató. Kíváncsi lennék hány Nikon gép hibásodott meg komolyabban az első 3 évben. Vagy akár bármelyik másik gyártóé.
Azért még mindig lehet kapni 20, 30 vagy akár 40 éve működő vázakat, és szerintem az azóta is működő gyártóknak nem lett rosszabb a minőségpolitikájuk.
[ Szerkesztve ]
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz kutymorg #16272 üzenetére
"Várható D300s utód jövőre?"
Nem tudni még, de nem úgy néz ki. Talán egy D400 várható, de nem tudni, hogy az egy pro-DX vagy egy alsó kategóriás FX lesz-e. Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy tulajdonképpen mi az a szint amit keresel, de komoly sportfotós vasak nem ebben a kategóriában vannak hanem jóval feljebb.
Egyébként ha ilyen D7100 körüli szinten gondolkozol, akkor javaslom bérelj egyet, vidd el egy körre és kiderül mennyire felel meg az igényeidnek. Egy gyors kört futva már találtam helyet ahol kiadják 3500 Ft/nap áron. Szerintem ennyit simán megér. Én sűrűn dolgozom bérelt géppel (főleg 5D Mark II vagy Mark III), szerintem ez egy jó módja a próbának és mégsem egy bemutatóteremben bohóckodsz, hanem élesben tesztelheted.