- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Mini-ITX
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- iPad topik
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
Hirdetés
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz brumi1024 #79929 üzenetére
Vagy úgy. Én utóbbi időben Autoglym gumiápolóját szoktam használni. Az nem fényesíti ki ennyire, hanem kicsit selyemfényűvé teszi.
Jut eszembe, TISPOL még tart? Ma megvolt az első igazoltatás, Budaörsön a Kamaraerdei úton intettek le (ahogy észrevettem mindenkit, aki arra járt), volt vagy 5(-6? > gondolom nem, mivel nem fértek volna be az egy szem kocsiba) rendőr egy B osztállyal. És most már tudom, hogy van olyan alkoholszonda is, aminek nincs semmi tölcsére/csövecskéje, amit a számhoz/számba kéne vennem.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Na jó, de azért a fénykürt indokolatlan alkalmazásába tényleg bele lehet kötni (ha le van írva a szabály, akkor arra azért lehet hivatkozni). De az integetéssel, mutogatással (utas részéről), vagy waze-ben való bejelentéssel nem nagyon lehet már mit kezdeni.
Btw. persze, persze finggörbítés igen, de a szabályok arra vannak, hogy kiszámíthatóbbá tegyék a történéseket (elvileg). Ha nem tetszenek lehet indítványozni a megváltoztatásukat, vagy alternatív módszerrel kell a célt elérni. Legalábbis én próbálok így gondolkozni; ha én betartom az írott elvárásokat, akkor jogosan várhatom el mástól is ezt ezáltal tudok előre kalkulálni a várható történésekkel, hisz úgyis csak a szabályok szerint történhet a dolog (és én az ideális világban élek).
(#80042) Jorus: Egyébként az OK, hogy mi tudjuk, de vajon hányan szokták rendszeresen olvasni azokat a PDF-eket? Egyáltalán hányan tudnak róla?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Speeedfire #80148 üzenetére
Akkor már valami gond van az autó belső lelkivilágával. Szerintem inkább cseréld le egy szélesebb, de kevésbé hisztis példányra!
-
BigBlackDog
veterán
Nemrég megérkezett a hangnyomásszint mérő. Kicsit méricskéltünk az M1-en (~14 °C külső hőmérséklet mellett). Még mielőtt belekötne valaki, én csak vezettem és az út-forgalom párosával voltam elfoglalva . Rádió, szellőzés kikapcsolt állapotban volt, így jöttek az alábbi értékek ki;
GPS szerinti 130 km/h (óra szerint 135 km/h) - 73, 5 dB
GPS szerinti 104 km/h (óra szerint 109 km/h) - 71, 5 dBNem csalódtam, viszonylag magas a zajszint mérés alapján is. Ennek ellenére azért érzetre nem szörnyű, óra szerint 135 km/h-nál a motort alig lehet hallani, szélzajból van valami, de a gördülési zaj dominál. Mintha melegebb útburkolaton jobb lenne a helyzet, de majd egy mérés ad pontosabb képet is. Mindenesetre nem kell még ilyen sebesség mellett sem emelt hangos beszélni.
Esetleg vigyem holnap is a talira, van rá érdeklődés?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Kinek jöttét a nap mely órájára, percére datálhatom? A Suzukis kolléga megint megelőzött...
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Jó volt a tegnapi tali, csak este már hulla voltam, mire hazaértem, nem volt erőm gép elé ülni. De most pótolom az elmaradást. Örülök, hogy ennyien eljöttek és sikerült kicsit beszélgetni. Az autópark összetételét tekintve a japán vasak kicsit alacsony számban képviselték magukat.
Végre megvolt a próbaköröm Aggregátor öreg Mercijével. Hát, finom kis szerkezet. Kellemes élmény volt egy jóval korábbi korszakba visszarepülni és hajózni egyet követve a mindig előttünk lévő vezércsillagot. Volt egy hangnyomásszint mérés is, az alábbi értékeke jöttek ki (elől, középen, fülmagasságban mérve);
- Alapjárat, álló helyzet - 49 dB
- GPS szerinti 110 km/h - 66.5-67.5 dB
- GPS szerinti 130 km/h - 72.1 dBÖsszehasonlításképpen Civicnél az alábbi módon alakultak az értékek;
- Alapjárat, álló helyzet - 43.3-43.5 dB
- GPS szerinti 104 km/h - 71, 5 dB
- GPS szerinti 130 km/h - 73, 5 dBVégre sikerült w333 kollégával is összefutni és szemrevételezni a gépét. Elég korrekt állapotban van, szerintem jó vétel volt, remélem sokáig nem lesz gondja vele!
Nagy megnyugvást okozott, hogy focvis még mindig nem ette le az abroszt és makulátlan a konyhája.
Jaffának üzenem, hogy mindenre van megoldás és próbáljon minél gyorsabban kikerülni a letargikus állapotból, miután ismét a Civic kulcsát veszi kézbe.
Indulás előtt még Tomcsi is elvitt
huligánkodniegy körre. Hát, meglepett az az 1.8T Leon. Gondoltam, hogy tud menni, de hogy ilyen szinten megindul kb. mindenhonnan, arra nem számítottam. Ja, és van rajta fék is! Szerintem nagyon egyben van kívül-belül, nem látszik meg a kora. -
BigBlackDog
veterán
válasz barnam_ #80390 üzenetére
Alapjáraton a Tücsök motorját alig lehet hallani (főleg, ha a klímakompresszor is lekapcsol). Meg aztán benyás jószág.
(GPS szerinti) 100-nál kb. 2700-2750-et, 130-nál 3500-at forog. Számok alapján tényleg nem nagy a különbség, viszont jóval másabb a hang összetétele. Nálad gumizajt nem hallottam, szélzaj moderáltan, motorzaj alig (de az is nyugtató dorombolásnak tűnt), illetve még kicsit a diffit lehetett hallani -ez mondjuk engem nem zavart. Nálam motorzaj közepes, szélzaj egy picit talán kisebb, mint a Merciben (bár lehet, hogy csak elnyomja más), viszont a nyári gumival gördülési zaj van bőven.
Mellesleg most, hogy mentem egy kört Tomcsival, gyanítom, hogy a sportgumik miatt van a nagy mértékben útburkolattól függő zaj/reconancia. A Leonban is éreztem egy picit (persze, jóval kisebb mértékben), hogy érdesebb felületen felerősödik a gördülési zaj és kicsit jobban "bizsereg" a talpam alatt a padló. Eddig más kocsinál nem nagyon volt jellemző, hogy meg tudtam volna ezt figyelni.A rugóval kapcsolatban meg enyje-bejnye! Jól van az úgy is, ahogy van (ha nem érzel/hallasz semmi különöset), nem látszik szerintem semmi szokatlan rajta, jó a kiállása. Inkább tedd félre a zsetont állófűtésre, úgy is jön a tél lassan! Ha beszerelteted, legalább lehetne télen is tali a nyári rezidencián korlátozott résztvevőszámmal.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Hát, ő, izé. Ezek szerint lehet, pedig a szándék megvolt.
(#80393) Tsebacsi: Jó úton valóban nincs gond vele, de pl. az 1-esen eléggé idegesítő a régi burkolaton (kb. innentől előre).
-
BigBlackDog
veterán
válasz barnam_ #80409 üzenetére
Ok, észben tartom!
Még kicsit tovább boncolgattam ezt a zaj kérdést és csináltam egy egyszerű frekvencia spektrum analízist (egy-egy videó 3 másodperces hanganyagából). Mindkét jármű GPS szerinti 100-105 km/h közötti sebességgel haladt, a hangrögzítés eszköze ugyanaz volt. Az eredményt az alábbi képen lehet megszemlélni (kattintásra megnő).
A Civic esetén látható egy kiugrás 80-100 Hz között, amit én a gördülési (gumi) zajnak tulajdonítok. A Mercinél egy picivel magasabb frekvencián és láthatóan kisebb mértékben van jelen egy hasonló púp. Ami még jól megfigyelhető, hogy 1000 és 1200 Hz között milyen szépen látható a Merci diffijének hangja a három kék púp jelenlétében.
-
BigBlackDog
veterán
válasz kisza25 #80495 üzenetére
Nem úgy volt, hogy a 84 lovas motor alig tud többet, mint a 75 lovas változat? Igazából, ha tényleg csak magasabb fordulaton van különbség (gyanítom, hogy nyomatékban nem tud többet, csak magasabbra tették az rpm limitet), akkor nem lenne szempont részemről. Meg aztán egy olaszból behozott használt autót vs. itthoni szalonból kihozott új között is van némi kockázatbeli különbség véleményem szerint. Persze meg kell nézni, de meg van az "ára" az alacsonyabb árnak.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz #94529552 #80519 üzenetére
Hmm... Valószínűleg németben kicsit másabb az emberek hozzáállása, gondolkodása.
Ezzel kapcsolatban eszembe jutott egy megtörtént eset; kb. másfél éve volt egy 2-es, 2007-es Fóka, 1.6 benzinnel, ~70e km-el hirdetve itthon, Budapesttől 50 km-re lévő településen. Árban 2M Huf volt a hirdetésben, 1.9M Huf alá nem akartak menni. Az állapota szép volt elsőre. Motor szépen járt. Aztán felfedeztünk egy öklömnyi hólyagosodást a bal első kerék mögött a sárvédőív alsó részén. Az eladó tagadott, eddig nem látta, ő is csak most vette észre. Aztán feltűnt, hogy a jobb első ajtó teteje lejjebb van fél centivel, mint a jobb hátsó ajtó teteje. Szóvá tettük, eladó tagadott, higgyem el, semmi baja nem volt az autónak! Legfeljebb kell rajta kicsit állítani. Csak egy idős házaspár használta az elmúlt években, semmi balesetük nem volt. Hát jó, elhittem. Még tanakodtunk 5-10 percet, mire már kicsit ingerültebben szólalt fel az eladó, hogy higgyem már el, hogy semmi baja ennek a kocsinak, makulátlan és csak jobban tudja ő, mint az egyik Ford szalon ex szervizvezetője. A kérdés már csak az, hogy hogyan nem sikerült észrevennie a tenyérnyi hólyagosodást a sárvédő alján? Ettől a ponttól kicsit óvatosabban állok hozzá a szerelők/márkakereskedésben dolgozók/autókereskedések tulajdonosai által továbbadott autókhoz. Lehetne áldás is (alapból annak kéne lennie), de az itthoni átlagos mentalitásból kiindulva inkább gyanakvóan állok hozzá ezekhez az eladókhoz.
-
BigBlackDog
veterán
Reggel semmi extra nem volt XI. ker. felé. 6.15-re már bent is voltam.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz tboy93 #80655 üzenetére
Indulj korábban! 6.15 előtt minden tök nyugi és tiszta. És egész évben ugyanolyan, nem ingadozik a forgalom pl. az ünnepeknek megfelelően. Délután meg 15.00-15.30-ig abszolút simán le lehet lépni, a forgalom még akkor sem vészes. Persze, ha nem rugalmas a munkaidőd, akkor nem játszik.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz szentkuti11 #80721 üzenetére
Hát 145-150 ló között és 180-183 nyúlmókus a tippem. Németeknél egyébként is nem a leírt értékek fölé lövik be a motorokat újkorukban?
(#80738) Aggregátor: Szerintem meg pont, hogy pörgetés nélkül is szépen szedi a lábát (persze egy szívóbenzinhez képest).
-
BigBlackDog
veterán
válasz K Norbi #80843 üzenetére
Nagyon vótmá (legalábbis nekem). Viszont volt másik kellemetlenség is. De azóta már csak javították a "bugot".
-
BigBlackDog
veterán
Gondolom egy kombinál a nagy terhelést vették alapul, ezért van csak egy érték.
Ha már itt tartunk, kérdezek. Guminyomás változtatása milyen következményekkel jár? Gondolom (a gyárilag megadotthoz képest) alacsonyabb guminyomás mellett jobban tapad a gumi, meg talán kisebb a gördülési zaj, ha pedig túl van fújva, akkor kisebb a fogyasztása. Meg aztán tippelnék, hogy mindkét esetben elkezd rendellenes kopni a gumi. Esetleg van még más előny-hátrány?
(#80867) Qru: Olvastam én is, gondoltam is rá, hogy kibekkelem Tücsökkel 2019-ig, aztán majd átülök egy 3-asba. De egyrészt gondolom lesz ára újonnan, másrészt új konstrukció lesz még akkor nulla tapasztalattal és akkor még ott van a Mazda rohadási hajlama is.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Peter.70 #80869 üzenetére
Az újabbak állítólag már nem rohadnak annyira
Nos, hát reménykedek benne, hogy ez nem csak egy új, rozsda színéhez optimalizált fényezés megjelenését jelenti. Most komolyan, kezdem már néha azt érezni, hogy kartellhangulat van már jó néhány éve. Mazdáék jönnek a jó motorokkal és formákkal, de elcseszik a korrózióvédelmet, Hondáéknál egyre jobban megfojtott szívóbenyákkal próbálkoztak egy jó darabig (majd a turbóbenzines típusoknál meg árban kezdenek elszállni), németeknél meg érzésem szerint a tartósság/gondozásmentesség kérdőjelezhető meg az utóbbi 8-10 évben, koreaiaknál meg a motorválaszték eléggé harmatos. Elég sok márkát ki tudok lőni, főleg használt autók terén.
Persze ez csak a saját meglátásom, lehetséges, hogy csipa van a szememben.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Azért a garancia szempontjából nem annyira egyszerű az alvázvédelem. Pl. Dacia´-nál -ha jól tudom- bukod a garit egy ilyen mutatvánnyal.
Meg aztán az is igaz, amit írtál, nem lett egyszerűbb a motor, kellene legalább 5-6 év végfelhasználói tapasztalat is.
[ Szerkesztve ]
-
-
BigBlackDog
veterán
Egy apró kérdés; ezek nem tengelyterhelést mérő szenzorok? Teherautóknál értem a dolgot, ha jól rémlik, ott van tengelyterhelés korlát is. De személyautóval áthajtva hogy fog kijönni a teljes tömeg, ha csak tengelyenként mér?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs