Hirdetés
-
Homeworld 3 - Amit a játéktól várhatunk
gp Akik a drágább verziót vették meg, már játszhatnak a teljes változattal.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Egy gyors megerősítést szeretnék kérni; jól sejtem, hogy egy Pest megyei és egy Komárom-Esztergom megyei matricával Budapest-Tata távolság megtehető pótdíj nélkül az M1-en? Egy kis szakaszon Fejér megyét is érinti a pálya, de ott pont csak egy lehajtó van és ha jól sejtem, akkor az a szakaszt lefedi a két szomszédos megyei matrica "túlnyúlása".
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz focvis #76200 üzenetére
"...nincs ülőhely..."
Az meg tudom ígérni, hogy ha látlak a buszon állni és nincs ülőhely, akkor majd átadom a helyem az
időseknekNeked.Egyébként +1, kiegészítve azzal, hogy az utóbbi években egyre több furcsa emberrel is találkoztam a(z elsősorban belvárosi) tömegközlekedésben, akiket inkább elkerültem volna távolra.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #76277 üzenetére
"...a prémium részét képzi a nyolc évre kiterjesztett ingyenes szervizelés is."
Akkor ezek képesek akár 8 évig is működni?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ma megértettem, hogy miért szidják ennyien a nyomorult M1-et. Biatorbágyig jó, Herceghalomig tűrhető, de utána Szárligetig horror. Ráadásul tele van 100-as korláttal, aminél vagy 90-el battyogok a kamionok között és hallgatom a futómű szenvedését, vagy 130-al a kicsit kevesebb kátyút tartalmazó belső sávban próbálok megmaradni a sok siető Octavia között. Most komolyan lesújtott a tény, hogy egy autópályán ilyen állapotok előfordulnak.
De legalább a BC szerinti fogyasztás 6.9 l/100 km lett (valós 7.3-7.4 lehet), pedig 130-140 km/h megvolt, ahol lehetett.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ez azért egy tanulságos történet volt számomra. Emlékszem, hogy volt oktatóm is mesélt egy hasonló sztorit, ő egy 1.7 CDTI H Astrával járt majdnem hasonló módon. Pályán egyszer csak elkezdte okádni magából a füstöt, a motor fordulatszáma meg ment egyre feljebb. Leállósávba le, beváltott 6-osba és egy erős fékezéssel lefullasztotta a kocsit. Viszont kérdés, hogy egy automatánál mi lenne a megoldás?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Mennyire pofátlanság Spar/Tesco/Lidl/Aldi/Penny parkolót használni egész napos parkoláshoz? Vagy sok a dodzsem arrafelé és amiatt inkább ajánlott valami nyugodtabb helyet keresni?
-
BigBlackDog
veterán
válasz szabonagyur #76490 üzenetére
+ (#76489) Tsebacsi: Akkor jól éreztem, hogy nem ez az optimális megoldás. Hiába, még nincs elég tapasztalatom, hogy reflexszerűen tudjak idegen helyen egész napos parkolóhelyet kiválasztani. Mondjuk ahogy nézem, pl. közösségi házak, templomok környékén egész nagyméretű és nyugodt, ingyenes parkolók vannak, amik hétköznap és hétvégén is gyakorlatilag üresen állnak az idő nagy részében (és egy-két felújított vasútállomás túlméretezett P+R parkolójára is igaz ez, különösen hétvégén). Paneltömbök/társasházak parkolójába megint csak nem akarok bepofátlankodni...
(#76491) Saint_: Komáromról lenne szó. Nem kell a belváros közepén, de azért ne a szomszéd faluban kelljen a kocsit letenni. Mondjuk nálunk (Biatorbágyon) a Penny parkoló bejáratához kikerült egy éve már két sorompó és egy "magánterület, vásárlók részére fenntartott parkoló" tábla (ami mellesleg elszállítással is fenyeget, ha jól rémlik). De pl. Budaörs mellett lévő Aldinál is hasonló a helyzet emlékeim szerint.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz EQMontoya #76519 üzenetére
Hát, gondolnék arra esetleg, hogy a hengerben fellépő történés (olajos-gázolajos égés) átégeti a hengerfejet/dugattyút és úgy kicsit már gyorsabban elkezdi felzabálni a kocsit a történés. Olyan gyors nem lehetett a kigyulladás, mert még el tudtak szaladni a benzinkúthoz, majd onnan is vissza tudtak érni úgy, hogy még a kocsi egyben volt (gondolom, mivel sikerült még beleülni).
-
BigBlackDog
veterán
Akkor a mai napon kiderült, hogy nem veszek dízelt, főleg nem automatával. Mert büdös, meg hangos, meg elkezd önállóan működni néha és kigyullad a kocsi.
-
BigBlackDog
veterán
Ma elhatároztam, hogy veszek egy Volvot.
(#76597) Aggregátor: Hú, basszus, ez eladó?! Akkor tudom is, hogy melyiket.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz Speeedfire #76996 üzenetére
Franszia szar...
-
BigBlackDog
veterán
Úgyis csak a b*z*knak való. Azért kíváncsi leszek, hogy hány balesetet fognak erre fogni...
(#77001) Speeedfire: Mármint mikor is felelt meg a francia nekem (a jelenlegi egy szíve mélyén japán angol)? Egyébként, komolyra fordítva a szót, csorog nekem is a nyálam, elfogadnék egy olyan GSI-t. Nem ítélek származás alapján egyébként sem, hiszek benne, hogy lehet változni és mindenki tud jót csinálni, csak akarni kell.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Speeedfire #77398 üzenetére
Qru szokott ajánlani egy szakit, aki neki is csinálta.
-
BigBlackDog
veterán
Újautó-használautó témához lazán kapcsolódik; a 13 éves Zafirában most lettek kicserélve a motortartó bakok. Hát, eddig még csak egy rövid körre vittem el, de basszus, eléggé meglepődtem. Belül sokkal halkabb, kisebb a rezonancia, nem rezeg a kasztni (induláskor már hallhatóan kopogott valami, emiatt kellett a csere is). És kívülről is tök csendes lett, modern, "kulturált benzines" hangja van.
Azért a motortartó bak nem kopó-fogyó alkatrész szerintem, ráadásul csak 145e km-nél jár a Cafka. Mégis ez cserére érett lett (de sok más alkatrész meg teljesen jól bírja látszólag). Ebből kiindulva azért el tudom képzelni, hogy új korához képest, így 13 évesen már jóval másabb a hangja, menetteljesítménye, komfortja. Szóval, szerintem, egy 10+-os használt autó is lehet nagyon jó, de az értékéhez képest iszonyú sok pénzt kéne beletolni és sok mindent kéne cserélni új alkatrészre ahhoz, hogy hozza pontosan azt a szintet, amit 0 kilométeres korában tudott.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Elkövetkező napokban aktuális lesz egy műszaki vizsga. Hogyan szokott ez zajlani manapság? Odamegyek, fizetek, azt annyi? Ha jól rémlik, mifelénk a kulcsot elkérik az adatfelvételnél és a szerelő áll a be a vizsgaállásra (legalábbis mintha ez rémlene). Ez mennyire természetes?
Érdemes valami előkészítésre áldozni, vagy, ha működik a világítás, duda, nem dülöngél a kocsi, nem füstöl, akkor már garantált a siker?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ígérem, hogy az utolsó kérdéshalmaz olajjal kapcsolatban, csak még most segítsetek egy kicsit légyszí!
Szóval a Honda gyári könyve szerint az ajánlás ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, or ACEA A5/B5. Az is szinte biztos, hogy 5W-30-as olajat szeretnék választani (legalább 10-15 kilométeres utak szoktak lenni, de 80-90%-ban minimum 20-25 kilométert megyek vele leállítás nélkül).Ami olajak jelenleg fent lennének a listámon a következőek.
Eneos Sustina SAE 5W-30 (ACEA A3/B4, ACEA C3)Motul
8100 ECO-NERGY 5W-30 (ACEA A5/B5)
8100 ECO-CLEAN+ 5W-30 (ACEA A5/B5/C1 (a nagyon alacsony SAPS értékek miatt némely motorhoz nem ajánlott. ))Liqui Moly
TOP TEC 4200 5W-30 (Jóváhagyás: ACEA C3, Liqui Moly ajánlás: ACEA A3, A5, B4, B5, C2)
TOP TEC 4300 5W-30 (Jóváhagyás: ACEA C2, Liqui Moly ajánlás: ACEA A1, A5, B1, B5, Honda)
TOP TEC 4600 5W-30 (Jóváhagyás: ACEA C3, Liqui Moly ajánlás: ACEA A3, B4)
LONGTIME HIGH TECH 5W-30 (Jóváhagyás: ACEA C3, Liqui Moly ajánlás: ACEA A3, B4)
SPECIAL TEC 5W-30 (Jóváhagyás: ACEA A1, B1)Mit javasoltok a fentiekből (2007-es, 1.8-as benzines, UFO Civicbe)?
Mit jelentene egy ACEA A3/B3 előírás? Jól sejtem, hogy a Bx-es résszel nem kell foglalkoznom, mert az a dízelekre vonatkozik csak? Ha valamit nem tudok/gondolok jól, javítsatok nyugodtan.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Akkor büdös és hangos lesz? Ne legyen igazam, de szerintem nem sok minden fog valóra válni ebből a hétköznapi forgalomban.
-
BigBlackDog
veterán
Jó hír! Mindenki alhat nyugodtan most már, Tücsök átment a (műszaki) vizsgán! A kedves szerelő szerint "hibátlan" teljesítményt nyújtott!!!44
Mondjuk őszintén szólva durvábbra számítottam. Először körbefényképezték elölről, hátulról átlósan, belülről, majd az alvázszámok helyét is megörökítették. Ezután "megrángatták/megrezgették" a bal első kereket, aztán a jobb elsőt, majd első tengelyen fékhatást mértek. Ezt követően jött a bal hátsó, illetve jobb hátsó kerék megrángatása, majd a hátsó tengelyen a fékhatás mérés. Utána akna fölé gurultak, kicsit futómű környékén szemlélődtek, pisszegtettek valamit (gondolom futóművet ellenőrizték ) végül levezetésképpen picit még állítottak a fényszórón is. De ennyi és nem több (bár nem tudom, hogy kellet-e volna még valamit csinálni egyáltalán). Nem padlózták a motort (pedig direkt voltam előtte melegítőkörön is), nem dugtak a kipufogójára semmit, pedig már napok óta hányingerem volt a gondolattól is, hogy mit akarnak csinálni szegénykével. Így az ígért 1.5 óra helyett 55 perc alatt meglett az egész. És külön öröm, hogy nem spriccelték össze a frissen mosott szélvédőt, tetőt!
Ja, és bátorításképpen még kapott a délelőtt friss olajat, olajszűrőt is. 0w30-as Motul ment bele, eddig 5w30-as Liqui Moly volt. Nagy változást nem vettem észre, talán mintha picit halkabb lenne úgy összességében (bár lehet, hogy placebo), viszont azt határozottabban érzem, hogy magasabb fordulaton mintha kevésbé ordítana.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen