- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Gaming notebook topik
- BIOS frissítés
- Videós, mozgóképes topik
- Apple asztali gépek
- Házimozi belépő szinten
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
válasz ivana #182197 üzenetére
(Balra) nyíl alakú zöldnél ritkán van ilyen szvsz (telezöldnél gyakoribb). Az engem is meg tud lepni. De amúgy tényleg figyelni a gyalogoslámpát, és kész. Azt mondjuk utálom, amikor a gyalogoslámpa az autóshoz képest késleltetéssel vált zöldre. (Mondjuk ez jobbra kanyarodásnál szokott lenni, ott azért számít rá az ember.) Az full balesetveszélyes.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz ivana #182197 üzenetére
Szóval kicsit nézd át a kreszt mielőtt összemész valakivel, vagy elütsz egy gyalogost.
Lehet nem túl feltűnően, de pont ezt csinálom - láttam egy számomra értelmetlen helyzetet, és érdeklődöm - itt is. Ráadásul nem is abban az irányban közlekedek, amit felvetettem, épp ezért szúrt szemet, ahogy a zebrán 30-cal átment a gyalogos előtt egy autó.. felesleges kockázat szerintem ez a lámpa hangolás az adott helyen, ahol van dedikált zöldje a gyalogosnak.
Ahhoz meg hogy valaki elüssön egy gyalogost, nem a kresz ismerete / nem ismerete, hanem a figyelem hiánya lesz a kulcs.szemtanúja voltam, ahogy egy gyalogos a világ legtermészetesebb módján, kényelmesen sétál át a zöld zebráján, és az sem zavarta, hogy bal nagyív manőverrel, fény és hangjelzés kíséretében egy rendőrautó fordul felé.. meg nem állt, gyorsabban nem ment, bele kellett állnia a fékbe a rendőrnek, hogy ne üsse el. Az államat kerestem, nem akartam elhinni..
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
ngaba
aktív tag
Nem tudom, itt Szegeden olyan helyeken is van, ahol a sávból csak jobbra lehet menni. Aki nem lő ki, az pont akkor ér oda általában, amikor eresztik a gyalogosokat. Most ez megér annyit, hogy lekezeljük azt a szitut, amikor pont egy jobbra kanyarodó áll elöl (de a kettőt már nem)? Meg eleve, 1 db autó gyors elengedése mit számít általában? Azt hittem, hogy valami biztonsági oka van: kicsit később engedik a gyalogost, hogy a piroson átsurranó autó biztos, hogy ne csapja el (hirtelen le tud lépni, míg az autónak kell idő, mire elindul).
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ngaba #182208 üzenetére
Az is tuti benne van amit írsz de sajnos a bp-i közlekedést csupa kettessel végzett közlekedési mérnök szervezi az az érzésem. Lásd kanyarodó kiegészítő zöld. Ott is ha az első nem fordul akkor mögötte hiába kanyarodnának 100-an...
A másik, hogy civilizáltabb helyeken a kieg. lámpa is úgy működik hogy villog párat mielőtt kialudna. Nálunk? Semmi kialszik, ha pont akkor átmentél az szívás. Amivel nincs is baj amíg nem ütsz el így senkit, vagy nem mész neki senkinek...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Egész meggyőző technikát pakoltak bele.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
18,5M lesz az Suzuki Accros ára itthon. Hát ilyenem sem most lesz ahogy elnézem...
#nincsbennetarcsi
-
Peter.70
addikt
válasz tboy93 #182199 üzenetére
Ez igaz, csak ha ilyenkor elcsaposd a gyalogost, Téged hoznak ki hibásnak. Én ilyenkor mint gyalogos megpróbálok nem anyázni, ha az autós nem enged el , autósként meg ha megállok, akkor azért megy néha a fohász, hogy az esetlegesen mögöttem lévő autós is úgy gondolkozzon mint én. Mint pl kereszteződésben ha már látom hogy nem érek át zöldön, akkor megállok, és mögöttem ne valami p@... legyen aki ledudálja a fejemet, hogy miért nem megyek át ( és ragadok be a kereszteződésben )
-
nagyúr
Haverral dumálgattuk délelőtt, hogy az ilyen kereszteződésekben mi a hivatalos eljárás jobbra kis ívben kanyarodásra (de lehetne nagy ívben balra is, mindegy), ha sárgán villog a lámpa. Ha megállsz a zebra előtt, nem látsz ki balra, ha kilátsz, rajta állsz a zebrán és ott dekkolsz, amíg végre nem jön senki balról - ez legutóbb bő 2 perc volt pl. és nem kevés gyalog jött időközben a zebrán.
Oké, a gyakorlatban nyilván ráállsz a zebrára, a gyalog meg vérmérséklettől függően kikerül vagy magyaráz, de most a hivatalos eljárás érdekelne és nincs kedvem kitúrni, ti meg olyan sokan vagytok itt okosak.[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #182217 üzenetére
De a Acrossból nem lesz fapados, kvázi a fullost viheted haza ennyiért. Kizashi-ból sem volt fapad.
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
Sziasztok, hátha itt több embernek van vele tapasztalata:
Az antiallergénes pollenszűrők szag terén jobbak mint a sima aktívszenesek, vagy érdemi különbség csak a polifenolos bevonat? Pár helyen olvastam, hogy kevesebb levegőt enged át mint az aktívszenes, ebből gondolom hátha korom/füst ellen is hatásosabb lehet talán.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
6030D
Ármester
Februárban letámasztottuk a Corollát garázsba, hogy várja az új gazdi mikor viszi el, de közbejött a covid. Após néha beindította, meg kigurult a garázs elé, hogy mozogjanak a gumik, de annyira szűk a hely, hogy két emberes a kitolatás, nem mentünk vele. A 4 éves Banner akksi megadta magát (edig volt töltögetve), kapott egy újat, a februári E10 benzinnel vígan elindult. Töltöttünk rá 5 l 100-ast, azzal mentünk tegnap próbakörre. Fék érdekes volt, de magára talált, kerékcsapágyak kimozogták magukat, egyedül a (hidrós?)kuplung nem az igazi, bent fog 5 centin, erre ránéz a szerelő. Érdekes volt "nosztalgiázni", de azért a Skodát jobban élvezem. Viszont alapjáraton a Toyota halkabb.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Peter.70
addikt
Egy kis közvéleménykutatás.
Elsősegélycsomagnál ha úgy keresem, hogy B kategóriába kell, akkor lehet találni olyat is, amibe nincs fertőtlenitő oldattal átitatott kendő csak a kötszerek ( DIN 13164 ), meg olyat is amiben van.
Most akkor melyiket vegyem?
Bocsi, ha hülyeséget kérdeztem -
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #182234 üzenetére
De nem almát hasonlítasz a körtével? Az új plug-in Rav4 még nem kapható, nem?
mod:
Bingó.
"A gyakorlatilag átbrandelt plugin hibrid Toyota RAV4-nek tekinthető, összkerékhajtású Suzuki Across egy 4,6 méter hosszú és 490 literes csomagterű szabadidő-autó, mely elsősorban 306 lóerős összteljesítményéről, illetve mintegy 75 kilométeres e-hatótávjáról ismerszik meg. Érdekesség, hogy az említett Toyota alapmodell hazai ára egyelőre ismeretlen." - [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
válasz Tsebacsi #182210 üzenetére
De ott van a súlyosbító körülmény 90km/h haladt, annyival nem mehetett volna, hiába mentőautó és megkülönböztető jelzés, a fékezés ellenére 77-78 km/h ütötte el a gyalogost.
Kereszteződés, piroson ment át+ zebrán, ilyenkor fokozott figyelemmel hajthat át a piroson, nem 90-el, igaz pont akkor váltott pirosra,de 90- el nem is mehetne lakott területen.[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #182238 üzenetére
Megkülönböztető jelzéssel annyival megy amennyivel akar/tud. Sőt megkülönböztető jelzéssel még a gyalogosnak sincs elsőbbsége a zebrán. De az tény, hogy úgy kellett volna megválasztani tempóját, hogy egy esetlegesen elé lépő gyalogost ne gázoljon el.
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
49. § Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek
(1) A gépjármű megkülönböztető jelezéseket adó berendezéseit csak abban az esetben szabad működtetni, ha a feladat sürgős ellátása, a személy-, élet- és vagyonbiztonság, továbbá a védett személyek és kíséretük biztonsága érdekében az szükséges, és a forgalmi viszonyok azt indokolttá teszik.
(2) A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.
(3) Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek találkozása esetében - egymás közti viszonyukban - az általános szabályok az irányadók.
(4) A megkülönböztető fényjelzést - ha a jármű olyan helyen áll meg, ahol a megállás egyébként tilos - működtetni kell. Megkülönböztető hangjelzést álló járművön használni nem szabad.
(5) A megkülönböztető jelzéseket használó gépkocsit tompított fényszóróval lakott területen belül nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Szerintem lakott területen belül a 90 km/h az ebbe már nem fér bele, főleg nem egy lámpás kereszteződés elött
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
grizlisandor
veterán
válasz MC Pite #182228 üzenetére
Március közepén tettem Mann FreciousPlus a Pirosba, tök jó volt, szűrt rendesen. Az elmúlt 2 hétben kezdtem érezni, mikor egy jó füstös dízel megy előttem, esetleg a ramattyal begyújtottak vagy a szennyvíztisztító telep mellett jövök el. Nem tudom telítődhet a pollenszűrő?
(#182235) Csabroncka:
Létezik HEPA Bosch pollenszűrő az is nagyon jó és elvileg olcsóbb, mint a Mann.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest