Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Doki16

    addikt

    VAG topikban nagyon off volt ezért inkább ide írok az Aurissal kapcsolatban.

    Kérdezte xboy89, hogy milyen motor van benne. A jelenleg kapható Auris Hybrid teljes egészében a 3. generációs Prius hajtásláncát kapta meg. Ha jól tudom mindössze annyi változtatás történt, hogy kicsit másabb invertert kapott, mert a Prius 3-nál azzal néha akadtak gondok. Bizonyos Auris típusok kaptak erősebb invertert, hogy lehessen rá vonóhorgot tenni rá és vontatni vele. Ezt csak a gyárban tudták berakni, utólag ami horog rákerül azzal max 350 kg húzható, de inkább csak kerékpár szállításra ajánlják :)
    A benzinmotor egy 1,8-as Atkinson ciklusú egység. Ebben nincs EGR. Mindössze 99 lóerő az összteljesítménye. És ez is a nyomatékkal egyetemben magas fordulatra van optimalizálva. Alacsony furdalton gyakorlatilag nem is ér semmit arra ott van a villanymotor ami 80 lóerős és 207 Nm-es. A kocsi lényegében mindig ezt használja az elinduláshoz és olyan 25-30 km/h körül kapcsolódik be a hajtásba teljesen a belső égésű társa. Nikkel-metálhidrid akkumulátor van benne ami 1,3kWh-ás. Ezzel kb 2 km-t tud elmenni tisztán elektromosan, de hát lényegében nem is erre lett kitalálva. Kicsi az esély az elromlásukra nagyon megbízható konstrukció. Számítógéppel néztem menet közben és a maximális élettartam eléréséhez a töltést mindig 30-70 között tartja ami a legoptimálisabb. Ha esetleg el is romlik egy cella akkor cserélhetőek. Az én kocsimban van most 168e km, de szinte gyári értékeket produkál az akkupack. Most így hirtelen ennyi jutott eszembe, ha bármi bárkit érdekel nyugodtan kérdezzetek :)

    i-sti: Te is itt kérdezz ha még valami érdekel a technikával kapcsolatban :)

    [ Szerkesztve ]

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

Új hozzászólás Aktív témák