- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sssent
senior tag
válasz Zola007 #19022 üzenetére
Én nem vagyok se kereskedő, se szervizes, se különösebben tapasztalt, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy egy adott "gyártó" 70 és 170 ezres bringája jellemzően nagyjából ugyanazokra az alapokra és ugyanolyan összeszerelési minőségben készül, "csak" a hajtás/váltás elemei egyenként lesznek jobbak. Az, hogy végül rendesen össze van-e rakva és be van-e állítva az inkább a kereskedő felelőssége, és ebben elég nagy szórás lehet. Pl. ismerősöm Deore agyai egy Specin olyan szinten szarul voltak gyárilag beállítva, hogy ~2000 km-en szétverte őket. Fel sem merült benne, hogy ezekkel már foglalkozni kellett volna
-
sssent
senior tag
válasz Zola007 #19026 üzenetére
"Specifikáció és fotó alapján nincs 2 azonos alkatrész a Tour-on és az Epik-en
Ennek kapcsán nem merném kijelenteni, hogy azonos alapokra épül"Jó, hogy nincsen mert az egyik MTB, a másik meg trekking. Még jó, hogy tudtommal nincs Caprine országúti, amit hozzájuk keverhetnél
Egy trekkinget egy kétszer annyiba kerülő másik trekkinggel hasonlíts össze!
-
sssent
senior tag
válasz Zola007 #19026 üzenetére
Egy kis ebédidős gőzkieresztés, nem kell elolvasni, és persze akinek nem inge...
Én megértem, ha egy kereskedő nem szeret egy 70-ezres bringa árrésébe még egy munkaórányi alapos beüzemelést is beleszuszakolni, de én - mint potenciálisan tökéletesen műszaki analfabéta vásárló - tőlük egy szakszerűen beüzemelt kerékpárért (merthogy ők jellemzően ezzel is érvelnek pl. a nagyáruházak ellen) fizetek annyit, amennyit ők az árcédulára írnak. Én nem a gyártótól vásárolok, így nem érdekel, hogy ott mennyire szarul hányták össze a cuccot. Ehhez képest nekem nagyon úgy tűnik, hogy egyáltalán nem egyedi eset szarul beállított gépet kifogni, amit a fenti fényében felháborítónak tartok. Ha a rendes beüzemelés nem fér bele az árba, akkor adják többért, vagy szükség esetén számlázzák külön, de ne adják át szarul, mert az a vásárló megtévesztése. És ez nem a gyártó, hanem a kereskedő hibája.
Valószínűleg az olcsó bringát vásárlók elég jelentős része (akinek a szemében egy 70 ezres bringa már nem is feltétlenül olyan olcsó) nem használja eleget a paripát ahhoz, hogy az az egy éves garanciális időn belül látványosan széthulljon, még akkor sem ha ritka szarul volt beállítva. Hogy rendesen beállítva esetleg 10 évig is eljárt volna vele a teszkóba, az talán sose derül ki.
Jorus: Jé, de ilyet kapni már nem lehet, mármint újonnan, gondolom.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #19033 üzenetére
Egy új bringa beállítása nem sok idő, 15-20 perc. Ha dobozból kell kicsomagolni és mondjuk valami trekking amire sárvédőt, meg lámpát is fel kell szerelni, akkor max 30 perc.
Az utóbbi időben még a kónuszokat is átnézem, amióta Lasali kolléga javasolta, előtte bevallom őszintén ezzel annyira nem foglalkoztam új bringa beállításánál. Ha belefér az időbe, nem baromi nagy a hajtás, akkor mindenképpen.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #19036 üzenetére
Persze hogy nem egyszerű a képlet, de felesleges azon fennakadni, hogy egy 70 ezres bringán kicsi az árrés, ezért nem állítom be ingyenesen mert nem éri meg, de a másik 200 ezres bringán meg sok az árrés, mert mondjuk konténerrel jött. Meg ott vannak az eladott alkatrészek, ahol szintén van azért árrés, plusz a beszerelés szervizdíja. Ettől függetlenül nem minden esetben aranybánya egy kerékpár üzlet és nem kevés munka van vele, de méltányosnak kell maradni. Mi nem egyszer adtunk úgy kedvezményt, hogy behoztak hozzánk bringát nagyszervízre, átnéztük és annyi sok mindent kellett kicserélni, hogy a tulajnak nem fért bele a keretbe, akkor úgy alakítottuk az árat, hogy beleférjen, nem pedig elhajtottuk. Persze azért nem ráfizetéssel nyilván, volt rajta haszon így is csak nem annyi, összességében kell nézni, utána biztos máskor is visszajön és nálunk vásárol. Másik embernek meg eladod teljes áron, úgy is az a nagyobb része.
Laza küllőkkel nyilván nem szabad kiadni a bringát, valóban előfordul, de szerencsére többnyire jó a gyári fűzés. Olyan is előfordult, hogy a dobozból kivéve, akkora 8-as volt az egyik kerékben, hogy ki se lehetett centírozni, ilyen is lehet, de ez ritka.
[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz Zola007 #19033 üzenetére
Ez egy ördögi kör, amiből nem látom, hogy hogyan lehetne kilépni. A tudatlan vásárló a legolcsóbb helyen veszi a bringát, mert fogalma sincs, hogy egyáltalán nem mindegy az sem, hogy kitől veszi. Emiatt a kereskedők, akik érthetően nem akarják bezárni a boltot, kezdhetnek egymás alá ígérgetni. A pénzt többségük gondolom szintén nem nyomtatja a műhelyben, így valahol spórolni kell, amit egy idő után már csak ott lehet, ahol az ügyfél nem látja. Nem állítom, hogy mindenki ezt csinálja. Reprezentatív minta hiányában még az is elképzelhető, hogy csak merő véletlen az összes általam ismert vagy épp elszenvedett baki. De akárhogy is, én a tapasztaltak alapján sajnos nem tudok megbízni abban, hogy valóban egy rendesen beüzemelt gépet kapok, így eleve úgy kalkulálok, hogy az sehol nincs benne az árban. Ennek egyenes következménye, hogy szintén megveszem a lehető legolcsóbb helyen, és ezzel a kör bezárult
(#19034) Runner_fxr:
Nekem nincsenek irreális elvárásaim egy 70 ezres bringával kapcsolatban, és egy szóval nem állítottam, hogy az mindenféle karbantartás nélkül 10 évig fog menni. De ha eleve úgy jön ki a boltból (néha még a 100km-s utánállításról is), hogy nincs rendesen beállítva, akkor mi esélye van? Megintcsak, nem állítom, hogy mind így jön ki, de előfordul. Jóval drágábbakkal is.(#19036) Zola007:
Azért ha egy 300 ezres bringa speckóját dobnád az ebike kosaradba, az is valószínűleg kicsit többre jönne ki. De azt továbbra sem vitatom, hogy 70 ezer egy bringáért egyáltalán nem sok (csak a magyar átlagjövedelemhez képest).(#19033) Zola007: Nem akartam kötözködni, ha ezt vontad le akkor félreértettük egymást, vagyis azt hiszem nem pontosan ugyanarról beszéltünk
-
pengemetal
aktív tag
válasz Zola007 #19112 üzenetére
Jaja, ilyen súlynál egy kiadós wc-n ülés is a gumik súlykülönbségének többszöröse
Amikor versenyeztem, az edzőm valamiért egy súlycsoportot erőltetett és pont a felső határán voltam. Volt, hogy pár kör futás és wc kellett a ,00-ás mérlegeléshez.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
rootkiller
őstag
válasz Zola007 #19118 üzenetére
Nyilván nem, de nem fogok 300g-s drótos gumit rakni a bicajra, 240-ig hajlandó vagyok elmenni.
Amúgy rajta vagyok a tömeg csökkentésen, meg átalakításon is, heti 2-3 tekerés, valamint ugyanannyi gym időtől függően. Ma is tolok egyet négy körül.
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
troland26
őstag
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Zola007 #19191 üzenetére
Igen, először láncnyúlás mérővel estem neki. A patentszemnél beleesett a láncba A többi helyen jó volt.
Viszont ha tényleg ilyen különbségek vannak a láncok között, akkor lehet, hogy egyik lánc csak fele annyi kilométerre jó, mint a másik, mert eleve nagyobb a távolság a görgők között?Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Zola007 #19198 üzenetére
én: mit zagyvál ez itt össze?! ... ebike ... hetven...három ... dafuq? Mit rakott fel a budai üzlet?! A féket sem állították be jól ... lánc elő, rozsda megkapar: 73 ... pfhiiijjjj ...
Kicsit belém állt az ideg egy pillanatra
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #19305 üzenetére
Én a 2.2 es conti race king el nem egyszer mentem 1.9 barral, én se ütöttem még fel, de én nem megyek le lépcsőkön meg ilyenek.. lightweight 62.5kg vagyok jelenleg, mondjuk igazából ez állandó súly 7 éve kb, egyszer volt egy ingás lefele betegség miatt 57, aztán felfele kondi miatt 65.5, aztán megint 2 éve ugyan annyi vagyok..
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #19367 üzenetére
Nincs a felhasználási területével bajom, elvégre egy km órába nehezen tudnék mást elképzelni gomb elem helyett.
A minőségével van bajom. A 300 Ft-os - és lehet még sokat is írtam - "GP" gomb elem és a 700-1000 Ft-os Philips és közismertebb márkák között nem érzem a minőségi különbséget.
Épp jó nevű Mitsubishi CR2032-esekkel nem akart megmozdulni a kütyüm, míg a noname szarral igen fél-, harmadáron. Jah, abból is felbontottam vagy kettőt, mire az egyik jó volt.
Vicc kategória.Lábjegyzetbe: a márkásabb elemekkel a téli álom előtt még atom stabil jelem volt az órában, elemcserére figyelmeztető jelzés se akkor, se azóta nem volt.
Tudtommal önkisülésük kb nincs is, de azért kivettem az órából télire. Tavasszal visszaraktam és már nem volt jó.
Egy ilyen elemnek egy évtizedig is el kellene állnia. Most akkor ez mi?[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz Zola007 #19638 üzenetére
17000-ért veszel egy U lakatot amivel a hátsó kerekedet a vázhoz tudok kötni... mert mondjuk egy villanypóznán nem dobod át... és mivel általában valamihez láncolod a bicód ezért kalapácsot nem fognak használni. vágni viszont valóban könnyebb a láncot!
[ Szerkesztve ]
-
fraba
aktív tag
válasz Zola007 #19858 üzenetére
jó, persze értem én ezt. csak vakon elkezdeni lövöldözni nem túl hatékony. és így, hogy papírra vetetted ezeket a 'sértő sorokat', már adtál valami útmutatást, hogy te hülye, az ellenfél úgy északkelet felé lehet, és arra indulj el..
nem tudom, érted-e, mire gondolok.
Pl, nem is tudtam, hogy lehet így az ebike-ról rendelni, és még az árát is visszaadják, ha visszaküldöm..! -
razzorr
őstag
válasz Zola007 #19865 üzenetére
Magamból indulok ki, hogy életem során eddig kb.3x volt új bringám és nem volt gond a megszokással. Pedig elég keskeny üléseim voltak/van. Na mindegy, nem vagyunk egyformák.
(#19864) Stauffenberg
Én inkább máshol válogatnék, ebben az árkategóriában pl. [link]
[link]
[link]De majd jön valaki és rácáfol vagy megerősít.
[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz Zola007 #19865 üzenetére
Az én csípőm minden, csak nem átlag széles
Minden eszközömhöz így állok, és működik. Pl. amikor az aktuális korimban először voltam edzőtáborozni, 13 különböző helyen volt víz- illetve vérhólyag vagy csak simán lenyúzott bőr a lábfejemen. Ma már ez a legkényelmesebb kori a világon, pedig nem formáztam egyszer sem.
Alapvetően a lábmintára készült bringás és (bocs hogy megint ezzel jövök) koricipőket is meg kell szokni, ami beletelhet akár 50-100 benne töltött órába is, és ezeknél nem mondhatjuk hogy nem megfelelő az egyén anatómiájához..
Abban az esetben, ha nem eszméletlenül kirívó a különbség az ideálishoz, ez biza járható út!
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
D.Orion
veterán
válasz Zola007 #19917 üzenetére
Átfogalmazom akkor: Nagyobb a marketing, mint a mögötte levő érték.
Így azt hiszem már korrekt.
Saját példámból kiindulva a 2010-es Gepida 500-as vázamnak is most értem el a határjaira. Cross gépről van szó, de képes vagyok aszfalton úgy kanyarodni vele, hogy érzem, hogy csuklik a lánc és támvilla, megránt a gép. A gyári kerékről ne is beszéljünk, hátulról kidobtam, mert semmi tartása nem volt. Kiállva tekeréskor, egy egy sprint erejéig érezhető, hogy tekeredik az egész középrész. És nem is tolom neki őrült módjára, csak egy kulturált gyorsítás nagy tányérral hátul 5ről indulva.
Az olcsóbb vázaknak meg vannak a saját hiányosságai.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz Zola007 #19920 üzenetére
Kiváncsi lennék, hogy egy 3*-os Royal vázra ha rádobnánk egy 105-ös szettet kompletten, akkor mennyi idő alatt lehetne darabjaira törni a vázat ill. úgy megcsavarni, hogy ne lehessen használni.
Remélem jól mondom, mert nem vagyok képben teljesen, hogy melyik fajtája egysebis és melyik többsebis kialakítású. De akár lehet 4*-os is.
Odaadnánk Csabinak vagy Tominak és hajtsák meg. Gyanítom lennének jelentkezők.
[ Szerkesztve ]
-
#48525824
törölt tag
válasz Zola007 #19920 üzenetére
Nem csak a lelektani hatar a lenyeg, hanem varosba miert jo sokszor annyiert leader vazat venni, amikor ket sarokkal arrebb nekedmegy egy idiota, mert ha nem kamionnal vagy, akkor nem ad elsobbseget?
Szerintem a nem csak hobbibol bringazok jo resze se nezi, hogy most ez mennyire csavarodik, szerintem ez tokre olyan lett, mint a fotozas, hogy pixelbuzeralas megy, hogy ennek az obinak milyen a vonalelessege, de akik ezeket targyaljak egy normalis/izgalmas fotot nem tudnak elkesziteni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #19944 üzenetére
Nem hiszek annak a forrásnak.
Nem látom a logikát benne különösebb érvelés nélkül, hogy 19 mm-nél miért szűnik meg az addigi linearitás a növekedésben.
Ellenben a Yasec-féle táblázatban ésszerűnek látszó lineáris felfutása van a párosításnak, amit akár grafikonon is lehetne ábrázolni.Amúgy a bringagyártók trükkösek, bevett szokás, hogy az olcsó, spórolós vékony felnire ballonos gumikat pakolnak fel a kényelem jegyében, de amennyire tudom nem ez a normális.
A gyakorlat ugyan azt mutatja, hogy némileg el lehet térni a Yasec/Ebike féle tábálzattól, de nem ennyire szélsőségesen, hogy 63 mm-es gumit rárakjak egy 19-es felnire. Az minden, csak nem biztonságos. Lehet, hogy boltba járni gyök kettővel jó lesz, de senki ne mondja nekem, hogy az a gumi nem fog leugrani a felniről intenzív hegyikerékpározás alkalmával jelentős oldalirányú erőknél!Persze nem szentírás a Yasec-féle táblázat sem, de jó iránymutató a maximális biztonság jegyében.
Ettől eltérni csak a felhasználással járó kockázatok mérlegelésével lehet. Attól függ csak hol és mire.És akkor még a gumi szerkezetéből adódó sajátosságokra ki sem tértem, miszerint a túl ballonos gumi túl vékony felnin idő előtt tönkremegy, stb.
(#19941) nauro
Lásd: linkelt táblázat.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #19962 üzenetére
Én jelenleg most is 21mm es felnivel megyek (külső szélesség), és 2.2 es ballonos gumit használok rajta.
(Nem beszélve arról hogy felni fékes a felni tárcsával használva, valamint 376 gramm a súlya.)
Így ahogy mondod, semmit nem számít szinte ez a felni szélesség téma...
Annyi hogy jobban feszíti kifele a gumi, és így könnyebben leszakad egy versenyzésre tervezett ultra könnyű felni oldala. De egy nagy gumit meg nem fújsz fel 3-4 bar fölé, ahol ez érvényesülne. ZTR meg hozzá hasonló komoly felniknél, amik gyárilag tárcsásak, kicsit szélesebbek is, mindnél van nyomás korlát, 65 psi körül.
Egy igazi hátrányát látom, hogy kanyarba, oldal terhelésnél, jobban csavarodik a gumi a felnin, de nekem még full laposan se fordult le, nem is igazán éreztem ezt a jelenséget.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #19962 üzenetére
Ezeket a köröket már lefutottam.
A topikbéli tapasztalatok azt mutatják, hogy általában probléma nélkül lehet használni egy-két mérettel a táblázattól eltérő párosításokat is.
Ami engem illet én még életemben nem láttam 19-es felnin 3.0-s gumit, aki ezzel lejtőzik, ott már fejben is lehetnek gondok.
Akik 3.0-s gumival nyomulnak, nem 19-es felnit használnak sztem.Az, hogy a gyártók mivel szerelik a kerékpárjaikat, nem releváns ahogy azt már írtam volt.
Had ne ismételjem magam...Mavic amúgy vállalja a felelősséget is az oldalán közzétett adatokért?
Ha én meghalnék emiatt a szélsőséges párosítás miatt, akkor a Mavic-ot szét lehetne perelni, ugye?
Vagy nem, mert van vhol vmi apróbetűs rész, ami kizárja a felelősséget? Ha igen, akkor nem hiteles adat.
Ha nem, akkor meg csak nem volt még rá precedens.Nálam a városi gépen a 19-es felnin 54-es gumi van fent 4,5 baron. Szinte alig van vmi tartása oldal irányban.
Úgy hajlítgatom kifelé a gépen ülve, ahogy akarom (letérdel a gumi, ahogy riszálom a seggem a nyeregben).
Nem is merem nagyon lefektetni aszfaltra, se kirakni a gép hátsóját, mert majrézok tőle.
Meg merem kockáztatni, hogy talán kézzel le tudnám fordítani a felniről a gumit még azelőtt, hogy teljesen leereszteném.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #19962 üzenetére
19mm-es felni, szerintem 2.35-ig okés, teljesen jól látod, ha ennél szélesebb külsőt akarunk, akkor érdemesebb szélesebb felnit venni, de ez sem szentírás. Emlékszem rá, amikor összeraktam az első kona stinky bringám, a pénz keret igen szűkös volt, váz, tag, villa, fékrendszer elvitte a pénz nagy részét és a többi alkatrészre már alig maradt, így abból kellett építkezni, ami volt. Hátul egy sun ds2-xc felni volt, mint látható 17,5mm a belső szélesség, nekem ezen 3.0 duro külső volt! Nyilván ez egy állatság volt, meg érdekesen is nézett ki, de nem jött le a felniről a gumi egyszer se, szóval nem érdemes ezen annyira aggódni. Aztán persze amit lett egy kis pénzem cseréltem is MTX 33-ra.
Hasonló téma, a belső gumiknál is sokan nézik, hogy rá van írva 2.125-ig, húha akkor a 2.35-be nem jó, fenéket, 3.0-ba is simán belefújtam, de 2.5-be gond nélkül, használtam dh belsőt is, nem vettem észre, hogy az tartósabb lett volna mint a normál ami 2.125-ig ajánlott.
Inkább az lehet gond ha keskenyebb külsőbe akarunk szélesebb belsőt gyömöszölni.
Országútinál is rá van írva 19-23 ig jó, 25-ös külsőbe vagy akár 28-asba is simán bele lehet fújni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #19992 üzenetére
Jah bocs, én csak ETRTO méretekben gondolkodtam.
Ha ez nem téma, akkor szerintetek mi a jó válasz ezekre a kérdésekre?
"Mindegy, csak ne trialozz vele?"
És a mi a helyzet a gumi oldalfalának terhelésével? Le van ejtve?(#19994) Because
És mennyiben releváns az, h kinek mennyi pénze van, hogy kell-e jogsi egy jármű forgalomban való részvételéhez, vagy nem??
Elég nagy gáz sztem, hogy emberek Kresz ismeret nélkül ki mernek egyáltalán menni a forgalomba.
Ha most én meg úgy gondolom, h ha a közösségben ezt nem képesek szabályozni önmaguktól, akkor az állam feladata lenne rendszabályozni.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs