Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tizedes1

    aktív tag

    ultegra első váltómmal szívok egy ideje.
    Ha kicsavarom mindkettő csavart, és lazán hagyom a bovdent, akkor a kicsi lánctányéon és hátul a legnagyobbon tudok váltani (3x9), tekerni úgy, hogy nem ér hozzá a lánc a váltóhoz.
    Gyorsan hozzáteszem, hogy a csipkézett középső és nagy lánctányért és a láncot, racsnit most cseréltük, előtte nem volt gond a váltással.

    Most a középső és a nagy lánctányért cseréltük,a középsőn nincsen váltást felsegítő rész, mert kéttányéros volt a lánctányér - akcióban.
    de ez nem játszik szerepet, mert nem ott van a gond.

    Hanem akkor ,amikor elkezdek felfelé váltani és a fékkarváltóval lehet egy nagyobb tolással nagyot váltani, azaz fel, de picit igazítani is. A középső lánctányérra váltás megvan, viszont ott már igazgatni nem lehet, mert vagy hagyom, hogy a lánc hozzáérjen a váltóhoz, vagy felnyomom a váltót a nagy lánctányéra, de akkor szinte túlvált a váltó és csak a hátsó 4 racsnin tudom használni.

    Persze állítottam én a csavaron, hogy ne váltson túl a váltó, de akkor nem tudom a karral annyira tolni a váltókart, hogy felváltson.
    Ha felvált, akkor a leváltásnál nagyon nagyot kattan és le is dobja a kis lánctányérra.

    A lánctányérok cseréje után azt vettem észre, hogyha a középsőre teszem elöl és 8.ra hátul, azaz majdnem a legkisebbre, akkor a lánc!! hozzáér a nagyobbik lánctányérhoz.

    Az a sanda gyanúm, hogy a gyári hajtókar, ami kettes, nagyobb támasztékkal rendelkezik a lánctányérok között.

    Bocs, ha nehezen érthető a gondom.

    Még egy kérdésem lenne: a stucni magassága, az a rész, ami rámegy a villanyakra, vagy mire, rövidebb, mint ami gyárilag rajta volt és így most ~6mm-rel magasabb a nyak.
    LEvágni nem szeretnék vasfűrésszel a villanyakból, viszont amíg nem teszek gyűrűt nyakra, használhatom a drótszamarat??

    Köszönöm a segítőkészségeteket. :R

    lehet, hogy ki van kopva a váltó mechanikája, 8 éves körül van már.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák