- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gaming notebook topik
- A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
- Mindenkinek elérhetővé teszi a képgenerálást a Lossless Scaling
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- GeForce GTX 1060 6GB vs Sapphire NITRO+ RX 580 8GB
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
it A Bloomberg szerint az Apple arra készül, hogy az USA-n kívül is piacra dobja a drága Vision Pro headsetet.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Red Dead Redemption - Újabb jel, hogy PC-re is megjelenhet?
gp Vajon a Rockstar meddig húzza még az időt azzal, hogy végre elhozza még egy platformra a játékot?
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tizedes1
aktív tag
átolvastam a szabályt.
csak nem fér a fejembe, hogy Fehérváron egy adott útszakaszon miért van a mellékutak becsatlakozása után kerékpáros közlekedést tiltó tábla.... és miért nincs bizonyos mellékutak vagy fő közlekedési csomópont UTÁN!Mert ha nem tiltja tábla, én akkor sem mehetek az úton?
Nem jelzi tábla, hogy főútvonal, sem tiltja, hogy ne biciklizzek...Más.
Múlt hétvégén egy rendőr őrnaggyal és haverjával tekertünk egy 90 kilométeres kört a Velencei hegységben.
Nem tartottunk jobbra, mert rossz volt az út széle - finoman szólva.
Én mennék a szélén, ha néha volna egyáltalán széle az úttestnek! -
Tizedes1
aktív tag
Letekertem Fehérvárról Adonyig és vissza. 82km, fél óra pihenőidővel(spd igazítás és 40kmes fordulónál kaja) bruttó 3 óra, 799m szintkülönbség és 27.2 átlag.
Olyan szél volt visszafelé, hogy inkább a 35 fokos meleg, mint ez a hátráltató szél.
Odafelé még 32.6 volt az átlag.
Kelly's trekkinggel nyomom, majd később oútival is -
Tizedes1
aktív tag
Erre én is kíváncsi vagyok!
Szintén Schwalbe-m van, a szervizpumpán a bar-mérő szerint 9-re fújon az oútit, 6-ra a trekkinget ( Continental ) de 7-ra és 4-re csökken a nyomás. Mindkettőben szingó szelepes ( ha jól rémlik a neve ) .
az oútisban mind a belső, mind a külső új, a trekkingen csak a köpeny.Valamint azt vettem észre, hogy a CATEYE 8 kézikönyv alapján beállított 32-622 és 20-622 értékek nem uganazt a sebességet mutatják.
Szerelőhöz vittem az oútit a trekkinggel. Mindkettőn fent az óra és az oúti 0.5km /h -val többet mutatott.Ma jöttem melóba. Elindulás, megállás között 300 méter különbséget mutat a runtastic és a CATEYE óra 5 km-n belül. Szóval nem tudom, melyik érték lenne a mérvadó, de a tegnapi 82km-es tekerésemnél melyik legyen a mérvadó: a runtastic, vagy a kmóra ??
-
Tizedes1
aktív tag
válasz lukaszokni #3547 üzenetére
én is megfullasztom , az biztos. Úgyis ki szeretném reszelni a felnit, mert a Kelly's csak szingó szelepet fogad az autószelep helyett.
Vagy csak rossz beidegződés, hogy nem szeretem a szingó szelepet... -
Tizedes1
aktív tag
válasz Tomi_Sci #3558 üzenetére
De, egyszerűbb lenne, de se nekem, sem a szerelőmnek nincs akkora fúrószára, reszelője viszont van.
Így viszont nekem kell megcsinálnom, viszont ingyenes......
Bár lehet , hogy hagyom a csudába, talán nem ér meg annyi vesződséget...... szelepátalakítót most találtam meg 10 perce, így a kúton való pumpálás gondja is megoldva .lukaszokni : kíváncsi fáncsi leszek, sikerül e....
[ Szerkesztve ]
-
Tizedes1
aktív tag
ultegra első váltómmal szívok egy ideje.
Ha kicsavarom mindkettő csavart, és lazán hagyom a bovdent, akkor a kicsi lánctányéon és hátul a legnagyobbon tudok váltani (3x9), tekerni úgy, hogy nem ér hozzá a lánc a váltóhoz.
Gyorsan hozzáteszem, hogy a csipkézett középső és nagy lánctányért és a láncot, racsnit most cseréltük, előtte nem volt gond a váltással.Most a középső és a nagy lánctányért cseréltük,a középsőn nincsen váltást felsegítő rész, mert kéttányéros volt a lánctányér - akcióban.
de ez nem játszik szerepet, mert nem ott van a gond.Hanem akkor ,amikor elkezdek felfelé váltani és a fékkarváltóval lehet egy nagyobb tolással nagyot váltani, azaz fel, de picit igazítani is. A középső lánctányérra váltás megvan, viszont ott már igazgatni nem lehet, mert vagy hagyom, hogy a lánc hozzáérjen a váltóhoz, vagy felnyomom a váltót a nagy lánctányéra, de akkor szinte túlvált a váltó és csak a hátsó 4 racsnin tudom használni.
Persze állítottam én a csavaron, hogy ne váltson túl a váltó, de akkor nem tudom a karral annyira tolni a váltókart, hogy felváltson.
Ha felvált, akkor a leváltásnál nagyon nagyot kattan és le is dobja a kis lánctányérra.A lánctányérok cseréje után azt vettem észre, hogyha a középsőre teszem elöl és 8.ra hátul, azaz majdnem a legkisebbre, akkor a lánc!! hozzáér a nagyobbik lánctányérhoz.
Az a sanda gyanúm, hogy a gyári hajtókar, ami kettes, nagyobb támasztékkal rendelkezik a lánctányérok között.
Bocs, ha nehezen érthető a gondom.
Még egy kérdésem lenne: a stucni magassága, az a rész, ami rámegy a villanyakra, vagy mire, rövidebb, mint ami gyárilag rajta volt és így most ~6mm-rel magasabb a nyak.
LEvágni nem szeretnék vasfűrésszel a villanyakból, viszont amíg nem teszek gyűrűt nyakra, használhatom a drótszamarat??Köszönöm a segítőkészségeteket.
lehet, hogy ki van kopva a váltó mechanikája, 8 éves körül van már.
[ Szerkesztve ]
-
Tizedes1
aktív tag
válasz lsebestyen #4356 üzenetére
ezzel csak óvatosan.
Most szívok az 58as vázzal,mert a 120as stucni túl hosszú és kényelmetlen a 183 centimhez.
Az átlépő magasságom is 58as méretet javasolt.szóval stucnit cseréltem de még nem tudok,hogy a 60as jó lesz e.
-
Tizedes1
aktív tag
válasz HwAdokVeszek #8496 üzenetére
Szia. nézz szét a termékeik között, majd egy éve van nálam slazenger, olcsóbb, mint a gatorade.
-
Tizedes1
aktív tag
válasz beleszólok #34301 üzenetére
Én nem értem, hogy hogyan lehet felesleges a lockout
6barra fújt 32/s8-as gumi-Kelly's Trekking - ez a bringám.
Ezelőtti , ellopott bicajomon is volt és most is van és mindig is lesz rajta...
Miért?
Mert egy jó minőségű, esetleg kiváló, sima, egyenes szakaszon 3-4km/h-val nagyobb átlagot tudok tekerni ugyanazzal az erőkifejtéssel.
Arról nem is beszélve, hogy igenis számít, hogy mennyit vesz ki belőlem a lockout hiánya miatti emelkedő egy 130km-es szakaszon pl a somogyi-tolnai-dombság vagy a nadapi emelkedőkön a Velencei középhegységben igenis sokat kivesznek az emberből akkor, ha a teleszkóp elnyeli az energiát.
Most nem arról van szó, hogy egy kisebb szakaszon nem 10-12km/h-val tekerek fel a közelünkben egy kaptatón ~500m, hanem kiállva a nyeregből 18-20km/h-val is képes vagyok feltekerni ugyanazzal az erővel.
Hanem arról, hogy kisebb erőkifejtés kell ahhoz, hogyha a lockoutot bekapcsolom, és ugyanazzal a sebességgel akarom megmászni az emelkedőket.
Az már csak hab a tortán, hogy el nem tudom képzelni kormányszarv nélküli hosszabb tekeréseket, de most ez off topic.Van úgy, hogy egy-egy dolog csak szemfényvesztés, de ez nem olyan.
Nem akarok én senkit megtéríteni, ellenben több , mint 7000km van a hátam mögött lockoutos telóval és tudom, mi a különbség.
Tovább megyek: amikor az oútimmal megyek, vannak olyan szakaszok, ahol egy kisebb csillapítás bitang jól jönne... nem véletlenül tesznek rezgéselnyelőket a bicaj bizonyos pontjaira.
Mert 20 kilométerre mindegy, hogy van e teló, vagy 40/28 vagy 20/28-as a gumi. Hacsak nem időfutamon vagyok -
Tizedes1
aktív tag
válasz beleszólok #34339 üzenetére
Egy kocabringásnak, simán megkockáztatom, hogy a teleszkópos villa nagyobb átok, mint a merev.
Lsd: teleszkópos villa - alsó és még lentebb lévő kategória - karbantartása és egyéb nyalánkságok.Ha már egyébként is merevebb a villád, akkor egyértelmű számomra, hogy nem veszed észre azt a különbséget, amit mi, lockoutos villát használók érzünk.
Ha nem tekersz hosszabb távokat és rendszeresen hetente, havonta, akkor csak akkor ajánlatos meggondolni a lockoutos villára való áttérést illetve a vásárláskori megfontolását, ha az a 4-7000 forintos különbséget megbírja a pénztárca.Más:
Első agyba épített agydinamót használ valaki?
Megéri az árát -karbantartás/súly/ár-érték arányt tekintve?
Mert ugye, ha megvan az első kerekem, akkor még a plusz kerék vásárlás is közbejátszik
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Esik a hóóó!!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vicces képek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Battlefield 2042
- Robotporszívók
- Gaming notebook topik
- DIGI kábel TV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs