- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
Hirdetés
-
Megjelent a Solo Leveling: Arise teljes változata (PC, Android, iOS)
gp A régiós tesztek után végre mindenhol elérhető lett az adaptáció végleges kiadása.
-
Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
ph Az Arrow Lake-S generációt amolyan mindenes platformként kezeli az Intel.
-
Két új verzióban érhető el két Huawei okosóra
ma A Huawei Watch Fit 3 mellett a Watch 4 Pro és a kisebb Watch GT 4 is új színben mutatkozott be.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sepyi
aktív tag
A tisztán hidraulikus fékeknél, (tehergépjárműveknél levegő-folyadék hibrid) nincs visszahúzò rugò. A főfékhengerben lévő dugattyút tolja vissza egy rugó, aminek célja a rendszerben lévő nyomás elengedése. A dugattyúkat a tárcsa üti vissza az egyébként 0 nyomású rendszerbe. Ezért tud a fékpofák kopása ellenére a fék ugyanott fogni. Magyarul a pedálút nem lesz nagyobb.Önbeálló.A nyergekben lévő rugók szerepe a betétek kiesését akadályozzák. Nincs hidraulikus fékem a bringán, de ha igaz, hogy kicsinyített változata az autónak, akkor elég behatárolhatò a hiba. Tételezzük fel hogy a tárcsa centirozott, a nyereg jó helyen van ( kerék visszarakáskor behúzott fékkel középre kerül) és kipròbáláskor fékezés után nem megy vissza a dugattyú. Személyautòknál az esetek 90-ában ilyenkor valamilyen fizikai szennyeződés akadályozza a dugattyú mozgását. Egy levált tömítésdarab egy pici rozsdadarab.
[ Szerkesztve ]
Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
dom1n0
aktív tag
Mentem ma egy lightos kört hatvan-jászfényszarun, ~30km, végre már jól éreztem magam ma a bicón, kipróbáltam az új itt ajánlott specialized nyerget, nem rossz nyereg, viszont picit keményebb mint a meglévő selle, illetve a gyári cube-nál is keményebb picit, szokni kell.
Ami meglepő volt ma, összejött egy szakaszra egy PR, nem tudom hogy sikerült, mert direkt nem foglalkoztam sebességgel, tempóval, hr-el, csak érzésre mentem ahogy jól esik.
És ellátogattam a helyre, ahol volt a crash is 3 hónapja, ez mentálisan sokat segített, utána már jobban elkezdtem néha nyomni neki
Egy kép a placcról:
-
addikt
válasz fulton #265146 üzenetére
Mondjuk erre az is igaz, mint autóra: lehetőleg csak magánszemélytől érdemes vásárolni, bolttól nem.
De most linkeljünk fultonnak újra kerékpárokat, mintha ő nem tudna keresni, hogy totál ignorálja az egészet, és megint feleslegesen utazzon valami szarértDark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Csokicsibesz
tag
válasz lsebestyen #265153 üzenetére
Teljesen őszintén megmondom nekem ez a geo érzékelés még mindig egy ilyen mambo-jumbo.
Kb. 5 évig használtam a Big Nine-t arról váltottam a Luxra. Érdekes módon nem tudnám neked megmondani, melyiknek hány fok a fejcsőszöge.Az érződik, hogy a Lux hoszabb, meg stabilabb magasabb tempónál, de nem tudom azt mondani, hogy ez csak a geo miatt van. Teljesen más a felfüggesztés, a kerekek, más a villanyak hossza, szélesebb a gumi stb.
Szerintem maga a kormány magassága, tucni hossza sokkal jobban érződik mint 1-2 fok valahol a bringán.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Csokicsibesz #265155 üzenetére
Hidd el, ha Csepelről ülsz át valamire, minden fokpercet, tizedmillimétert érzékelni fogsz
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
válasz Csokicsibesz #265155 üzenetére
Outinal a nyeregcsoszog kb mindegy, offsetes nyeregcsovel es nyereggel korrigalhato, a fejcsoszog helyett inkabb a trail szamit es a stucnihossz+kormanyszelesseg, ez adja meg vegso soron a kormanyozhatosagot.
van aki erzekenyebb ezekre, van aki nem.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Csokicsibesz #265155 üzenetére
[Egy kutatás] szerint a bringások nagy része egy vakteszten azt sem veszi észre, ha más nyergen ül...
Ebből mindenki levonhatja magának a következtetést, hogy az épp aktuális geo változtatás a saját szakágában valóban a szokásos 2 évenkénti "game changer", vagy egy újabb marketing bullshit
Mondom ezt egy dánkántrival meg egy murvával, tökéletesen immunisan a divatbringákra.....[ Szerkesztve ]
-
válasz Csokicsibesz #265155 üzenetére
Én 3 országútit használok kvázi párhuzamosan, mind teljesen más jellegű modell, az egyik ráadásul női. Mind fasza, pedig gyakorlatilag látatlanba, illetve egy rövid próba után vettem meg őket.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sepyi #265151 üzenetére
A bringákon annyiban különbözik, hogy ott a fék munkahengernek (remélem jól nevezem) vissza kell menni a helyére mert hallod ha a tárcsa ütögeti vissza és zavaró, ezért lehet az a billegő gumitömítés.
#265158mauimagic...ja, azt sem tudja milyen nyergen ült, de érzi milyen merev a telója, vagy 1,5°-al laposabb a homlokcsöve. Amúgy meg erre is csak azt lehet mondani, hogy ha a zsoké faxán érzi magát a moderrrrn és aggggressszív bringáján akkor faxán is tolja neki.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz mauimagic #265158 üzenetére
Igazából a frissítéseknek azért szokott értelme lenni, mert azért vannak tervezési hibák, pl. az előző generációs Luxnál a felfüggesztésben lévő link nem volt jó megtervezve és tört. Ezt a Canyon javította az új generációnál és akinek a régebbiben ez eltörik ez az elem az kap a helyére egy újat.
Lehet még javítani kábel elvezetésen, vagy éppen BB-nél el lehetne hagyni a pressfit-et, láncvilla hosszon lehet csiszolgatni, esetleg a felfüggesztés karakterisztikáján. Ennek a longer, slackernek is van egy vége szerintem.
Olvasgatok angol nyelvű forumokat, ott pl. az elől-hátul 120mm mozgó Specialized Epic Evo az etalon bringa. De szerintem ott a monti az inkább ilyen trail jellegű bringázást jelent, míg szerintem nálunk inkább fitness orientált a történet.
500-600 méter magas hegyekre szerintem felesleges 100mm felé menni rugózásban, mert elég limitáltan tudod kihasználni. Nyilván a nagyobb rugóutban benne van, hogy kevésbé kell figyelni mert a bringa megoldja, elnéztél egy követ, na bumm 140mm-es villa lenyeli és szevasz.
Itt nincsenek fél órás lejtőzések meg szipi-szuper trail rendszer. Az enduros meg DH-s arcoknak van pár épített pályája, amin 1-2 perc alatt leérnek, meg vannak az erdei túrautak és csók. -
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #265160 üzenetére
Meg mikor valaki érzi, hogy 10 grammal nehezebb a bringa, de hogy naponta több tíz dekával ingadozik a súlyunk, az nem számít
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
orbano
félisten
Adott:
- Nem-boostos QR monti váz
- 73mm-es középcsapágyház
- Shimano BB-MT801 68-73mm középcsapágy
- 1, azaz egy darab gyűrű a jobb oldalon, ahogyan elő van írva
- Shimano FC-M7100-1 (q = 172mm, cl = 52mm)
Eredmény:
- A biztonsági szeg nem megy be a helyére, nem nyúlik át eléggé a tengely a baloldalraWTF? Valakinek ötlet? Sz*rjam le és vegyem ki az alátétet a csapágy alól?
A vér nem válik VAZZE!™
-
dellfanboy
őstag
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #265153 üzenetére
Tegnap egy Cube Agree gtc sl próbáltam 2014-es de annak tudatában ültem rrá amit mondott a boltos hogy 3-4 éves model. (azoknak meg a geója tudtam hogy egyezik az új agree-val, ezért mentem el kipróbálni.
Felülve éreztem hogy nagyobb a drop mint számok alapján kéne éreznem, + utólag képeket is megnézve láttam hogy mintha lentebb is lennék - nem tudtam hova tenni.
A kerék feltűnően beleért a cipő orrába, szintén nem ezt vártam a geó ismeretében...ez akkor vált érthetővé mikor este ezek miatt utána jártam és kiderült tök más geón ültem mint amit hittem. Amit nem lehetett érezni, az a váz..egy jó gumi megfelelő nyomással többet ér sztem (bár alu vázon nem ültem).. hiába karbon nem éreztem azt a merevséget hogy annyira hatékony lenne a hajtásom általa stb..nekem ez nem érzékelhető. De az egész élményt tönkre vágta a nyikorgó lánc borzalmas állapotban volt a bicó.
Ami érdekes, az irányítás nem tűnt élesnek hiába verseny szögek meg rövid tengelytáv (ha jó a geó ismeret),..elhittem hogy lazább fejcső, pedig elvileg nem az 73 as ez is. Az irányítás is stabilabb volt, ezek szerint rövidebb elérésnek köszönhetően, most nem éreztem bizonytalanságot nagy sebességnél, 50 el is mentem és jó volt. Egyedül a felsőcső fogás volt nagyon közel.a most próbáltat, a cube agre gtc 2015 alapján vittem be: [kép]
a próbált scultura 6000: [kép]
és a nem próbált Agree C62: [kép]
A nyereg ülés pozicióját mindegyik fixre vettem hogy hiteles legyen a drop és elérés a bicókoon. a stack, reach és középcsapágy esés nyereg és fejcső szög az pontos, a többi maszlag mint nyeregcsőhossz stb nem módosítottam csak a kulcs értékeket.Az agree-ban tetszik a stack 591, amolyan se nem tipikus endu se nem race, és a 72.5 fokos fejcsőszög..sportos endu ilyesmit kerestem. Meg a megjelenése is, és az ára is jó.
Scultura ezzel ahogy látod sok volt nekem elérésben. Ott mivel meredekebb a fejcsőszög nem szívesen mennék 100-ra le stucniban, inkább a agree-t növelném ha úgy van. kb ennyi. Am teljesen megszoktam most második útra az országúti filinget, tetszik. Teljesen kényelmes volt leszámítva a felső cső fogás közelségét és hogy néha bezavart a kerék beleérésse a lábfejbe, meg picit volt mély a drop, de az is csak akkor mikor ráfeküdtem a kormányra (stucnit tökig felszedettem). Kezem nem állt/nyomta el, jobb volt mint a merida di2 105 fogása, vagy az elérés miatt..ezen egy ultegra 2014 es di2 szett volt. Semmi bajom nem volt a 60km en testileg. Szóval akár egy TCR M\L is jöhet, csak ott megint a tengelytáv zavar. Akkor már inkább 72.5 fokos nagyobb táv a cipőtől,,agree.Így próbák után, azt tudom mondani, hogy a magamfajta abnormális végtagok , 92.5 belső lábhossz, hosszú karok, 185cm magasság, és rövid tözsnél, nem fog jól illeszkedni egy nagy váz. Hiába sokan rávágnák hogy az XL váz is kéne, nem kéne. Pont hogy a rövid törzshöz kell méretezni a vázet ez esetben, és azt alakítani a végtagoknak megfelelően, az lesz az igazi járható út, ez az én véleményem a dolgok ismeretében
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #265166 üzenetére
Várjá má, gyorsabb is lesz tőle mérhető másodpercekben.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lsebestyen
addikt
válasz fulton #265171 üzenetére
Itten van 3 Cube összehasonlítva, évjáratok: 2013, 2022, 2018.
Ilyesmire gondoltam. -
monster95
tag
Sziasztok
Valaki ismer olyan ingyenes appot amely tudja követi a sport tevékenységeim?Leginkább kerékpározásra lenne használva.Fontos hogy az útvonalat is tudja rögzíteni térképen ,
megtett km számát is tudja követni…..
Köszi -
itouchfan
senior tag
válasz fulton #265171 üzenetére
Szerintem ez nagyon túl van tolva ez a geo kérdés. Ha veszel egy nagyjából jó bringát (és most arra gondolok hogy ami az ajánlásnak megfelelő, tehát neked nem egy 53as vagy 62es méretűt, hanem egy 57-58-ast), akkor azon 100%, hogy az alkatrészek (nyeregcső, stucni, kormány magasság/hézagolok száma, kormány drop, flare) mindent be fogsz tudni állítani úgy, hogy tökéletes legyen.
De mondok személyes példát, most hogy majd egy hónapig nem ültem az outin, ma felülve tök hosszúnak, nyújtózkodósnak éreztem, de amikor sokat megyek és megtalálom a jó pozíciót, nyilván a hátam, hajlékonyságom is alkalmazkodik, akkor meg azt érzem hogy kb derékszögben hajlított karral is simán jó és baromi kényelmes a "fekvős" a pozíció. Tehát ezzel csak azt akarom mondani, hogy úgyse azt fogod véglegesnek érezni, amit egy-egy, életed első outis tekerései alatt érzel, teljesen más feeling lesz napi szinten használni.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
vlevi
nagyúr
válasz monster95 #265178 üzenetére
Igen, ez a része ingyenes.
De tud olyat is, hogy szegmens.
Ez az a kijelölt szakasz (lehet 200méter, de többtíz km is), amit valaki egyszer megjelölt, hogy itt szeretné mérni az időt.
Ez abban jobb, mintha a teljes edzésidőt méred, mert abba mindíg benne lesz az a +/- félóra, amíg kijutsz a városból, a rendes kerékpárútra, ahol lehet tolni neki.
Másik pedig, hogy nem kell stopperrel indítani, megállítani, mert a Strava a GPS koordináta alapján automatikusan jegyzi.
És akkor a Strava külön jegyzi, hogy ki, mikor mennyi idő alatt ment itt végig, és kőkeményen statisztikázza.
pl. neked is jelez, ha megdöntötted a saját rekordodat. -
Friczy
senior tag
válasz itouchfan #265181 üzenetére
Ahogy mondod. A négy bringám közül három gyökeresen eltér, egy gravel, egy országúti (ezt vehetjük egy stílusnak), emellett egy trekking jellegű ebike, valamint egy fekvő. Bármelyiket használom hosszú időn át kizárólagosan, átülve a másikra az első pár kilométer roppant bizonytalan, utána már sima ügy.
-
nagyúr
jonas meg roglic mögül most szakad le kuss. olyan hegyen mennek, hogy a motoros megborul. meg köd.
a piros maradt, szokásos jumbo 1-2-3 lett végül.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
dom1n0
aktív tag
válasz velizare #265184 üzenetére
Hát nem semmi amit itt a pokolban is letett az asztalra a Jumbo megint, nehéz mit írni.
Annak különösen örülök, hogy Kuss-on maradt a piros végül, igaz csak picivel, sajnálom a végén a kis leszakadást, de ebből is látszik, hogy Roglic-ot, Jonas-t megy amennyit tud a hegyen, házi bajnokság van. -
nagyúr
válasz dom1n0 #265185 üzenetére
nagyon érdekes volt a leszakadása. 2km-nel a vége előtt kidurrant a lufi, Jonasék ellovagoltak előle a ködbe. kb. 20 mp hátránnyal beérte az addigi negyedik Landát, akit a végén visszaelőzött, és vele együtt ért be, de a különbség inkább csökkent Jonasékhoz képest. gyakorlatilag a leszakadása után Roglic már nem erőltette a dolgokat, Kuss meg vett két mély levegőt, és változatlan tempóban ért be.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz parandroid #265159 üzenetére
Van aki tud alkalmazkodni a géphez és van aki Imike.
Tényleg róla tud valaki valamit? Nagyon eltűnt. Csak nem talált egy megfelelő bringát? Vagy átnevezte magát fultonra.
Més que un club!
-
szuszinho
őstag
válasz Napfénysüti #265189 üzenetére
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #265162 üzenetére
Igen, ezzel nincs is semmi gond, így oldják meg az önbeálló fékbetét és tárcsa közti távolságot. De nem ez húzza vissza a dugattyút.
DE itt azon van a lényeg, hogy a hidraulikus munkahengerben nincs semmilyen rugó, mert nincs rá szükség a müködési elve miatt. Az olaj áramlása ami mozgatja a dugattyút. Elég megnézni a munkagépeket, amiben hidraulika van. Annyi a különbség a méreten kívül, hogy az olajnyomást a szivattyúk hozzák létre, nem kézi pumpálással, mint egy fékkar esetén. Ott is ahogy leáll a szivattyú a nyomás leesik és visszahúzza a dugattyút. Nincs a munkahengerben rugó. Géptanban ezt nevezik kettős működésű hengernek. Az egyszeres működésű munkahengernél a dugattyú önsúlya állítja kezdő pozícióba a dugattyút.
-
tisn
addikt
halasan koszonom mindenkinek a bicajvasarlos tippeket
vegul nemetorszagbol jott egy
Cube Nulane Pro FE grey n black 2023hetfon megerkezett
ma beuzemelodott, es megvolt az elso probakornagyon jo bringa, mar beleszerettem
-
fulton
addikt
Korábban volt szó a lánc gyári kenésről, jelzem nálam megbukott a dolog. Semmire nem jó. 100 km ha kibír utána nem hogy lánchang, hanem nyikorgó száraz lánchang. nulla.. nem érdemes szenvedni vele, megveszed lemosni róla és mehet a wax. De legalább ezt is tapasztaltuk ja és Connex 908 a lánc, lehet ez is számít(kenő anyag miatt).
-
tisn
addikt
válasz andrisbandi #265194 üzenetére
nem, egy hozzaerto srachoz vittem beuzemelni. rakott bele pecsetet, de nyilvan nem sokat er. szerintem nincs is cube szerviz szegeden...
-
fulton
addikt
válasz Lacerta #265196 üzenetére
Itt valaki azt mondja kenés, mind1, * és kész
Itt a bringa boltos tulaja mondja nekem, hogy csinálom hogy elmegy a láncom 10k.
Mert hogy neki a kmc lánc, 2500 km alatt meghó. Mondom neki mivel kened?
Azt mondja nem keni semmivel, mert a gyári kenés pont addig tart ki neki, míg elnyúlik a lánc, így felesleges kennie....öööö csak pislogtam. no comment[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz fulton #265193 üzenetére
"Korábban volt szó a lánc gyári kenésről, jelzem nálam megbukott a dolog"
Ugyanezt tapasztaltam gyári Deore lánccal. Talán itt a fórumon olvastam hogy a gyári nagyon jó, mert még összeszerelés előtt, az alkatrészek egyesével vannak olajozva, ezért egy ideig nagyon jó. Én kb. 500 km után alaposan leoldottam a gyári kencét és a koszt, utána waxoltam, másnap kipróbáltam, és nem győztem csodálkozni mennyivel jobban ment a bringa.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #265191 üzenetére
Amit te mesélsz, meg a linkelt szaki magyarázata a dugattyú visszahúzásra az olaj által, ahogy nagy nyomásból visszatér a mentes helyzetébe, és húzza magával a dugattyúkat, az nagyobb gépekre vonatkozhat.
Nézd meg amit már linkeltek bicajos videót.
https://youtu.be/vQXFFgRButo?t=73Félbevágva és animáción is bemutatják a visszatérést.
A féktest nyúlványaként a belsejében egy erős gumi fogja a dugattyút.
Ez egy picikét tud nyúlni a dugattyú kibújásával.
Feszültség alatt van, amit az olajnyomás ellensúlyoz. A fékkar elengedésével a nyomás lecsökken, a gumi visszarántja a dugattyút.A két oldalon talán 1-1 mm amit ténylegesen ki be kell járniuk a dugattyúknak.
Végletekig kikönnyített fékrendszeren, mini furatokon, jelképes mennyiségű olajjal.
Gondolom ezért találták ki a gumis visszahúzást, a gépeknél bevált olajos ide túl lassú, vagy elégtelen lenne.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest