Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz fi:zi'k #2014 üzenetére

    Olcsó gépek négyszöges hajtókarjai legtöbbször 170 esek, trekking felhasználású karokból a felső kategória is általában 170 es, országútinál is rengeteg 170 es van, bár sűrű a 172.5 es is, ami oda szerintem egy elég ideális méret sok embernek.
    MTB on jött nagy divatba a 175 ös kar a nagy nyomaték miatt.

    Tüzi
    Én régebben annyi féle módszert és képletet olvastam, próbálgattam, hogy mára lassan nem tudom elmondani 2 mondatba hogy lehet beállítani a helyes nyeregmagasságot. :D
    Ha valaki milliméter pontosságra akar törekedni, ott brutális sok befolyásoló tényező van, szerintem még 2-3mm pontossággal is baromi nehéz megállapítani úgy hogy csak colstokod van meg számológéped. Én annó mikor sokat mentem, hetente módosítottam egy kicsi a magasságon, pár mm el mentem fel vagy le, és próbálgattam a körkörös hajtás technikáit, hol hatékonyabb, hol dolgozik optimálisan a combom..
    Múltkor nézegettem a hogy milyen adatok alapján számol a body geometry, és szerintem az is kevés.
    Pl baromira nem mindegy hogy milyen cipőd és stoplid van, mennyit emeli el a pedáltengely középtől a talpad, valamint mennyire rugalmasak a sejhajod feltámasztására szolgáló eszközök, pl nekem az országútin vékony uszó rövidgatyában (sokat hordok ilyen szabadidő ruhának nyáron :D ) ülve alacsony a nyeregbeállításom.. míg az bringás gatyában levő vastag betét, emel annyit hogy pont jó lesz. Lehet hülyének hisztek meg azt mondjátok hogy bemesélem magamnak, de tényleg érzem. :D
    Másik hogy ki milyen stílusban teker, van akinek amikor 6 órához ér a pedálja, akkor a sarka lent van, míg nekem teljesen be van feszítve a vádlim és fent van a sarkam. Ehhez a két szélsőséges pedálozáshoz teljesen más nyeregbeállítás dukál.
    Hasonló dolog befolyásolja pl hogy mennyire kell előre vagy hátrahúzni a nyerget a nyeregcső fejben.. ez is baromira érdekes. Mert ha elolvasod a szakirodalmat erről, akkor mindenhol azt írják hogy ehhez a beállításhoz már feltételezzük a helyes nyeregmagasságot, 3 órához rakjuk a pedált, tehát a hajtókar vízszintes állapotban van, és a sípcsont tetejéhez fogjuk egy függő zsinórját, ha jól van beállítva a nyereg vízszintes pozíciója, akkor a madzagnak metszenie kell a pedáltengelyt. Na igen ám.. először is.. ha felülsz a bicikire, 10 ből 9 szer garantálom hogy nem ott fogsz ülni a nyergen, ahol majd 10km biciklizés után ülni fogsz, tehát van nagyon érzed miről van szó és oda ülsz, befészkelődsz a beállításhoz, vagy mész pár kört, aztán utána állsz neki játszani a függővel. :D
    És akkor ez még mind semmi, mert ha 3 órás kar pozíciónál eljátszol ugyan azzal mint amit a magasság beállításnál írtam, hogy hogy áll talpunk, fent van-e a sarok vagy lent vagy pont vízszintes, iszonyú eltéréseket fogsz produkálni.. tehát tudnod kell ehhez a beállításhoz, hogy mikor már tekersz, akkor milyen talp szöget használsz amikor 3 órához érsz a forgatással. :B
    Na nem is folyatom tovább mert meghülyültök tőlem..

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák