- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Projektor topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
Valamint egy okosan kialakított szenzorral egyszerre lehet mérni a pedálfordulatszámot és a kerékfordulatszámot, nem kell két külön érzékelő, csak egy-egy mágnes a küllőre és a hajtókarra.
Én próbáltam síkon, aszfalton a cad zónát az ideálisnak mondottban tartani, nem sikerült. Azóta pulzust figyelve tekerek, ez bejött.
rétisün: ez így van, én is hiába kezdtem kisebb lánckereket használni elől, hátha rá tudom magam szoktatni a pörgetősebb bringázásra
Nekem sikerült, egy városban végigtekert tél kellett hozzá, amikor tudatosan végig középtányéron tekertem. Nem volt egyszerű, hetekig matatott az ujjam a váltón, mert a nyomatékból tekerést és a nagytányért preferáltam. Hegymenetben következő nyáron már éreztem a pozitív hatását.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #1599 üzenetére
Én elég jól érzem a leadott nyomatékot az izmaimban és könnyen tudom határolni azt, valamint megtalálom azt az áttételt, ami közel ugyanakkora sebességben tart kisebb erőkifejtés mellett.
De a gyakorlat mégis azt mutatja, hogy jobban leizzadok és nyugtalanabb lesz a légzésem, ha magasabb fordulaton közlekedek. És kevésbé izzadok meg a mindennapokban, ha alacsonyabb fordulaton megyek.Jéh tényleg, a gravitáció még eszembe se jutott.
(#1603) rétisün
Spd szenzor, speed szenzor, sebesség mérő.
Nem cad. szenzorról beszéltem.
Amúgy sztem simán felcserélhetők, csak más funkciók alatt jeleníti meg az óra.
...így lehet 3-400-as pedálfordulatot generálni.Jah igen, nekem külön szenzor jár a hajtókarhoz, ez nem Shimano Flightdeck.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz Teasüti #1598 üzenetére
az első keréken hogy mérsz pedálfordulatot?
a pedálfordulat-mérő ugyanolyan elven működik, mint a km-óra (kivéve a fentebb említett fligh-deck, az kiszámolja a pedálfordulatot, nem méri) van egy szenzos a láncvillán, egy mágnes a pedálon.
mod: valóban, egy szenzorral is lehet pedálfordulatot és sebességet is mérni, de ez se könnyű az elsőkeréken.
(#1601) dqdb: " egy városban végigtekert tél kellett hozzá"
na ez nekem most van (mert nyárról nem igazán beszélhetünk) és a 42-es első lánckerék pont jó ilyenhez
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz venember83 #1600 üzenetére
Az ismeretségi körömben több VDO is van/volt és nem igazán hallottam rájuk panaszt. Lehet csak nem mondták?
(#1601) dqdb
Nekem egy (hazai viszonylatban) profi maratonista/xc-s mondta anno, hogy meg kell tanulni "lassan", pörgetősen menni, ami sokkal nehezebb mint ahogy hangzik.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Solad
őstag
Saját, illetve ismerős élsportolók tapasztalatai alapján, akik közül mindenki arra jutott, hogy sokkal megbízhatóbbak, kevésbé kényesek, és ami a legfontosabb: pontosak! Polartól nem láttam mégy nyugalomban mutatott 260-as frekit, az általad említett 10K-s Aldis minőségtől már igen.
Nem véletlen, hogy a sportcélra is alkalmas pulzusmérők közül a Polar az egyetlen,amit TB-re is el lehet számolna orvosi indokoltság esetén (lehet már más is bekerült ebbe a körbe, amikor én vettem akkor biztos hogy így volt)
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
-
Packersbay
tag
Ma du. 6-tól közúti forgalom elől lezárják a Margitszigetet,ettől még bringával szerintetek még végig lehet menni rajta??
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
zoli03
őstag
Persze, hogy egy élsportoló megveszi, neki szüksége is lehet a funkcióira és van rá pénze. De Cathfaern leírta, hogy egy másik, nem márkás óra sem fog mást mérni. Én nem említettem sehol Aldis órát, azok közül tudtommal egyik se kódolt. Én azt írtam, hogy lehet kapni kódoltat 10e körül (én még Kalenji CW 300-at vettem), és az teljesen ugyanazt fogja mérni, mint a Polar, nem lesz félremérés. Ahogy olvastam, a Polarok is elromlanak, az elemcsere meg szerintem külön vicc.
-
-
Teasüti
nagyúr
Valószínűleg nem egy szenzor lesz az, csak egy egységet alkot a kettő érzékelő, vagyis egy készülékházban van.
Én mondjuk két oldalon külön reed kapcsolókat tudnék elképzelni. Egy a kerék felől, egy meg a hajtókar felől.
A reed kapcsoló néhány mm távolságig üzemel, így nem zavar be egymásnak a két oldal.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Van vkinek fogalma arról, hogy a féktárcsák hozzávetőlegesen mekkora hőmérsékleten kezdenek el tönkremenni?
-
dqdb
nagyúr
Öööö, ahogyan Teasüti is írta, én szenzor alatt nem a konkrét érzékelőt, hanem a komplett bringára szerelhető dobozt értettem Szóval egy doboz, két érzékelővel a két végén, például a Garmin GSC-10 ilyen.
Teasüti: másik megoldás a mérésre, ha olyan telefont veszel, amelyben van ANT+ jeladó (Sony/Sony Ericsson telefonok jelentős része ilyen), és ANT+ övet veszel (a Garmin pulzusmérője ilyen, és a hivatkozott GSC-10 is). Ekkor később a telefont egy ANT+-os órára cserélve nem kell új szenzorokat venned. Azt nem mondom, hogy olcsóbb, de modulárisabb.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Solad
őstag
válasz Mr.Csizmás #1618 üzenetére
De hazafelé teleportálnak, szóval csak félmunkát végeznek
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1616 üzenetére
Én is lágyítási hőmérsékletekre tippelnék, csak nincs fogalmam arról, hogy milyen ötvözet és milyen szövetszerkezet a jellemző egy féktárcsánál. Mert így az a 250-300 könnyen lehet akár 5-600 is, vagy akár A3-A1 görbék felett is (912-723°C).
Azt szeretném tudni, hogy mi az a kritikus üzemi hőmérséklet, ami felett már károsodik a tárcsa.
Erre szeretnék tervezni egy eszközt, ami hangjelzéssel figyelmeztet, hogy eddig és ne tovább. -
brownus
veterán
válasz Mr.Csizmás #1618 üzenetére
lol
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1622 üzenetére
Egyelőre én is csak érdeklődöm a dolog iránt. Puhatolózom, hogy egyáltalán vannak-e hozzá olcsó elektronikai eszközök, amiből meg lehet építeni (úgy tűnik akad), stb.
Én Infra hőmérő szenzorban gondolkodok közvetlen a tárcsát mérve.Szóval kérdésedre válaszolva, nem, nem próbálkoztam még vele.
Egyelőre bármiféle támogatás nélkül csak papíron gondolkodom rajta és lehet nem a saját gépemet fogom beáldozni rajta az XT tárcsával.(#1621) Doki-HUN1978
Ezzel az a baj, hogy nincs egzakt válasz arra, mikor megy tönkre a tárcsa. Ehhez, hogy hiteles legyen, el kéne égetni egy rakás tárcsát különböző hőmérsékleteken és teljes színképelemzésnek alávetni őket, amihez mérőlabor és felszerelés kell (suliban adott) és pár maréknyi féktárcsa (ami nem adott).
Meg gondolom tárcsa ás tárcsa között is szignifikáns különbségek vannak.Hmm vajon a gyártók szóba állnának velem ez ügyben? Talán megérhet néhány emailt.
[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Mr.Csizmás #1622 üzenetére
Ugyan autós, de elég érdekes videó a témával kapcsolatban.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Teasüti #1624 üzenetére
esetleg a tarcsa feluletere hiteles szalat valahogy applikalni, es ellenallasalapon merni a homersekletet.
Doki-HUN1978 vasuti tarcsafekek temajaban tudok hozni anyagot, ha leosztjuk a sebesseg/tomeg/anyagvastagsag/fekezo felulet tenyezoket, talan kozelito erteket kaphatunk a kerdesre
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1626 üzenetére
A közelítő érték nekem már megfelelne, elvégre biztos nem kalibrálnám be az eszközt minden egyes tárcsára külön-külön, hanem venném a leggyengébb eredményt egy népszerű tárcsáról és azt használnám egy kis biztonsági tényezővel.
Vagyis egy konkrét hőmérsékletet, aminél jelezne a kütyü. Aztán ha a szuper vas még bírna további 100 fokot is, az sem zavarna, csak jó lenne tudni menet közben, hogy mondjuk most épp elértem az 500 °C-ot, vagy ilyesmi.Amúgy nem hiszem, h ez kivitelezhető lenne a jelenlegi fizikai ismereteim alapján.
Nekem már múltkor abba is beletört a bicskám a fékes témánál, hogy egyáltalán képletet felállítani a hőmérsékletre a sebesség (visszahűlés) szerint.(#1629) Mr.Csizmás
Úgy olvastam a fémes betétek az egész jól viselik a magas hőmérsékleteket.
Autónál is láttam már nem egy videót, ahol konkrétan felrobbantják a tárcsát és ott úgy tűnt, hogy a betét és maga a féknyereg még bírta a terhelést. Könnyen lehet, hogy utána azok is kukázhatók voltak, de akkor is.[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Teasüti #1628 üzenetére
metallurgiabol az ilyen vizsgafeladat szokott lenni, nem?
btw. van egy homerseklet, amikor mar elveszti a jellemzo fizikai tulajdonsagait, es joval e folott van a vorosizzas.
de tartom, hogy a fekpofa elobb menne tonkre joval, minthogy kihevuljon a tarcsa.
a visszahules az gyors, mert a tomegehez kepest nagy a felulete a tarcsanak (bevagasok, lyukak, stb.)
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1629 üzenetére
Metallográfia.
Inkább mondanám diploma munkának.
Vizsga feladat színvonala az "csak" a laborvizsgálat lenne.
Lábjegyzetben hozzáfűzném én a diplomától még azért messze vagyok, ez csak olyan hobbi dolog.
Lehet pár hét múlva megunom és hagyom az egészet a picsbe, de amíg érdekel, addig is tanulhatok vmit.
Viszont ha sikerül, akkor meg alkottam vmi eredetit. (Ami kétséges, mert autóversenyzésben nem újdonság a fékek hőmérsékletének mérése, de semmi infóm nincs erről.)[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Teasüti #1630 üzenetére
enis csak erdeklodes+hobbi szinten foglalkozok ilyen technikai dolgokkal, mert erdekel.
vasuti fektarcsakrol annyit, hogy telen hidegebb idoben/hoban eloiras az, hogy kb. kozep allasban fekezve kell vontatni (nem allandoan persze, csak megiteles szerint), hogy ne rakodjon fel jeg. na kepzelheted, hogy 1-2000+ kW mozdonynal mit kaphatnak a vagonok fektarcsai, hogy tartjak az utazosebesseget.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1631 üzenetére
Írtam a Shimano Road FB oldalának, hátha.
Meglep, hogy nem találtam kontakt email címet. -
fpeter07
veterán
-
félisten
Heló!
Ti hol szoktatok elemlámpa rögzítőt venni? Kormányra akarok tenni egy ultrafire lámpát, de az ebay-en elég gyanús darabok vannak (pl. ez: [link]), máshol meg eddig még nem találtam olyat, ami elforgatható lenne.
Merre keressek?
kösz!Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz fi:zi'k #1635 üzenetére
Köszi, de ezzel az a baj, hogy nem lehet egyenesre állítani.
A kormányom formája kissé hátrafelé ível, és így vagy az árkot, vagy a szembejövő sávot világítanám.
Ezért szeretnék forgathatót.
Amit linkeltem, pont jó lenne, de hátha van megbízhatóbb forrásból is.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Zebu
addikt
Na ma próbáltam néhány országúti gépet. Igaz csak rájuk ültem, hogy a felsőcső hosszt próbálgassam.
Cube Peloton 56-os: Akkora mint, egy gyerek bringa nekem. Baromi kicsi. A kormány az első kerékagyat nem hogy nem takarta, a közelébe sem volt... kb még egy 8-10-es strucnit elbírt volna. sajna 58-as Cube sehol sem volt...
Scott Speedster S30 56-os. Teljesen jó volt a méret. A kormány tökéletesen kitakarta az első kerékagyat.
Mindkettőn görgőztem is ipphogy, felültem rájuk. Az 56-os Cube tényleg mini volt.
Bianchi Nirone 57-es. Hibátlannak éreztem szintén. Kormány és első karékagy távolság stimmelt.
Ezután bodyscanning. Ott csak Gianttal foglalkoznak. Kiderült, hogy rövid a lábam és nagy a testem és hosszú a karom. Illetve a kar hosszal nincs baj. Plusz a vállam is lehetne szélesebb. Sebaj ez van Sajnos a mérési eredményeket nem adták oda. Viszont Defyből M, vagy M/L kellene. Tehát az L-es Rapidom teljes mellényúlás volt... Javasolták, hogy menjek el hozzájuk próbakörre. Egy bringapróba 5000 HUF. Sajnos a mért eredményeket nem adták oda
Ezután megnéztem egy Cube Agree 56-os gépet is környéken. Hát az is mini volt.
Ezek alapján az a konklúzióm, hogy felsőcsőből nekem az 560mm az ideális. Az a 2 bringa amire felültem, ott mindegyiken ekkora volt és kényelmesnek éreztem.
Ez alapján, ha a Rapid R1-et választom, akkor biztos az 58-cast rendelem meg, mert kb ugyanaz a geometriája, mint a Cube-nak.
-
Packersbay
tag
Mielőtt fölraknám az új pedálokat érdemes e előtte a menetet bezsírozni??
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
zoo8800
veterán
válasz Teasüti #1614 üzenetére
Erre kiváncsi lennék én is. Az egyik tárcsámat (amikor még kistárcsát használtam elöl) jópárszor megsütöttem, de semmi baja. Azóta is teljesít, csak a hátsó keréken
Normál fékbetéttel fékezve egyébként előbb lesz 0 a fékhatás, minthogy baja legyen a tárcsának.[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
nagyúr
válasz Packersbay #1647 üzenetére
Nem érdemes, hanem kötelező. Feltéve, ha még valamikor le akarod szedni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow