Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Új órával készül a Black Shark
ma A Xiaomi gaming brandje az S1 Pro formavilágát viszi tovább, amit immár MIL-STD szabványokkal egészít ki.
-
Bemutatta fizikai szintű, GDDR7-es implementációját a Rambus
ph A vállalat szerint a friss fejlesztésük 48 Gbps-os tempót is lehetővé tesz.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Monya78
veterán
Szerintetek érték/ár arányában megérné?
[link] -
Xantomas
őstag
Elvileg igen, gyakorlatilag pedig csak akkor, ha olyan a papucsod, ami ezt támogatja.
Régi fajta, előre nyitott, csúszó, lemez papucs, amin megvan a fül a csavaros váltóhoz, és a csavar lyuk, vagy a papucsba való félhold alakú betét, ami rögzíti, hogy ne csavarodjon el a váltó.Miért akarsz ilyen régi, sérülékeny, és rosszabb minőségű váltót feltenni?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Teasüti
nagyúr
Ebből is csak 120-as létezik 1.95 szélességben.
De tele a net a 60-as tesójával, sőt még 30-ast is találtam egy helyen.
Most akkor mi az igazság?
Mert engem is érdekelne.(#2749) Doki-HUN1978
Nem akarom nehezíteni a bringát. Így is sztem legalább fél kilót pakoltam rá, mióta megvettem.
Másik nyereg, 530-as pedál, váztáskák, óra, két kulacstartó.
És úgy tudom a kerék pereménél a forgó tömeg háromszorosan számít, szóval ha a jelenlegi 430-as köpenyeknél csak 100 grammal nehezebb gumit választok, máris 600 grammal nehezebb bringát kapok effektíve.
Forgó tömeg agilitását könnyen megérezni, nehezebb mászni vele, nehezebben gyorsítható, fékezhető.
És a kényelemben is rengeteget számít a tehetetlen tömeg súlya, főleg a forgó tömegé.
Egy könnyebb nagy tpi-s köpeny jobban csillapít, kevésbé ver fel. Míg egy merev 27 tpi-s nagy tömegű külső alaposan csökkenti a komfortérzetet, jobban átjön minden az út felől, nagyobbakat ver oda a kéznek és a sejhajodnak.
Nem mindegy a háromszorosan számító tömegnél egy 1 kilós kerék "támadja" a bringát és bringást alulról, vagy egy kerék, amin csak a köpeny 1 kg.
A rugózás is meghálálja a könnyebb kerekeket, elvégre kevesebb a dolga a teleszkópnak, ha kisebb tömeget kell kordában tartania a lengéscsillapítónak. Hát még egy full merev bringánál...
Harmadrészt meg nyilván a gumi az egyetlen kontakt felületed az úttal a száguldó biciklin.
Ezért nekem elég fontos, hogy hogyan viselkedik a kerék és rajta a gumik. Mennyire ballonos; milyen széles; milyen mintázat; milyen "Shore A" keménységű gumikeverék(ek); szilikon adalékok, ami segít csillapításban, tapadásban; milyen finom szövetsűrűség, ami a defektállóságban játszik szerepet, az elérhető legkisebb tömegben, valamint az út egyenetlenségekhez való alkalmazkodásban, ami közvetve befolyásolja a tapadást és a csillapítást.Ha választani kéne minek a legfontosabb a súlya a bringán, akkor egyértelműen a kerekeken kezdenék el spórolni először.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Típusra - a Shimano váltók sorrendje a belépő kategóriában a Tourney-Altus-Acera-Alivio, tehát durván leegyszerűsítve a Kelly's-é "kettővel jobb".
Viszont a Caprine hivatalos oldala már arra is Aliviot ír, szóval a boltban/telefonon érdemes mindenképpen tisztázni, hogy mikori modellről és milyen felszereltségről van pontosan szó.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
belaazallat
addikt
válasz ludsimon #2760 üzenetére
Ha tavalyi útvonala maradt, kíváncsi leszek arra a 40-es átlagra!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Xantomas
őstag
Addig ok, hogy a 11 éves "megarange" váltó bizonyított (ami mellesleg a tourneynak a TX, TY, TZ szériája), de azóta a shimano ebben a kategoriában kb minden alkatrészt lecserélt műanyagra.
A SiS csak annyit jelent, hogy pozicionált váltáshoz van, nem fokozatmenteshez.Pár helyen még kapni a régebbi, a nem full fekete, teljesen fém TZ-50-es szériából, füles verzió. Az egész megbízható, viszont dög nehéz.
Viszont, ha jó, és olcsó váltót akarsz, akkor az m430-as Alivio már olyan konstrukció, ami szintén sokáig fogja bírni, igaz, nem egy árkategoria a kettő.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
HollyBoni
veterán
Új első agyat akarok nézni országútiba 4-5k körül. Cserélhető csapágyasat szeretnék, most kónuszos van, kotyog de nem lehet vele semmit csinálni, kuka. Viszont pár helyen olvastam hogy a kónuszos agy jobb, nagyobb az élettartalma stb. Ti melyiket ajánljátok?
-
fpeter07
veterán
[link] Szimpatikus ez a "túra". Részt kellene rajta vennem. Kicsit messze van, de vonattal szerintem megoldható lenne.
-
SOAD19
addikt
Ha, nem akaródzik lejönni a pedálnak, akkor itt egy jó kis technika, igaz kicsit agresszív. Meg nem árt, ha valami komolyabb villáskulccsal próbálkozunk, nem úgy mint én. A szomszédtól kértem kölcsön kulcsot, és kicsit megsínylette a dolgot, így elmentem, és vettem neki 1k-ért egy másikat, erősebbet.
Ha, enyhül az idő lehet lemegyek, és kipróbálom az spd-s témát, kíváncsi vagyok.fi:zi'k: Lehet "drukkolni"!
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Teasüti #2756 üzenetére
Milyen kerékpárod van és jelenleg mennyit mutat a mérleg alatta?
Értem az érvelésed és el is fogadom, viszont egyéb más tényezők sokkal inkább számítanak -mondjuk egy versenyen- mint az hogy 20 dekával könnyebb éppen a gumi vagy nehezebb.
De ha jól emlékszem pont veled volt egyszer egy vitám a mozgó tömeg lendületével kapcsolatban?! (29 vs 26 kapcsán)
Most viszont had írjam én azt, hogy a nagyobb tömeg -előnyét élvezve- a lendületet visszakapod mondjuk lejtmenetben."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #2769 üzenetére
Egyszer levezettem egy képletben, hogy a nagyobb tömeg jobban gyorsul a lejtőn - nem a gravitáció miatt, hanem a légellenállás miatt. De ott nem volt szó 26 vs 29er-ről.
Egy XT-s Mistral-om van.
Bakker 13 kg majdnem a gépem, és ebben nincs benne se a kulacs, se a minipumpa, se a nyeregtáska tartalma.
Kicsit többet pakoltam rá, mint hittem.
Sztem akkor is szempont a súly, ha 11 kg a gép, meg ha 15 kg, akkor is. Nem?
Ha levenném az összes köcölét és felraknék egy 520-as pedált, hasra ütésre olyan 7-800 grammot tudnék faragni, de akkor kopasz a bicikli. Ha jövőre cserélem a villát, akkor még egy fél kg leugrik majd legalább.Lejtmenetben nyuszi vagyok még, a legutolsó túrán simán otthagytak a többiek eleinte.
Ha én mondjuk olyan 35-nél éreztem, hogy jót megyek, akkor a többiek mentek egy 10-zel többet.
Ha utánuk mentem, akkor már éreztem az adrenalint, ami gondolom nem szerencsés.
Igaz felfelé is otthagytak, de mentségemre szóljon, hogy az én semi-slick gumijaim semmit nem tudtak kapaszkodni és ülve kellett felmennem. -
szki
őstag
válasz belaazallat #2761 üzenetére
Nem tudom már a tavalyi útvonal milyen volt. Az ideiben a börzöncei emelkedő biztos szétrázza a mezőnyt. Baromi meleg lesz, és nem hiszem, hogy 40-es átlagot fognak tekerni. Zala megyében nem olyan egyszerű száguldozni a dombokon, és a rossz útburkolaton Meg ez ugye maraton, és nem verseny.
Nekem egy 200-as esedékes vasárnap Pécsről hazafele, ami übereli ezt a maratontMás: 2013. július 21. Lendva, 10. HÁROMORSZÁGOS PANNON MARATON
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz Teasüti #2771 üzenetére
Ha utánuk mentem, akkor már éreztem az adrenalint, ami gondolom nem szerencsés.
ez relatív. egyrészt baromi jó érzés, másrészt van, aki pont azt kergeti aztán ott van az is, aki nem szeret határon menni, teljesen érhető okokból.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
belaazallat
addikt
válasz fpeter07 #2765 üzenetére
Klassz! Megmozgatta a fantáziámat. Milyen lehet az út, már csak gumi választás miatt is?
Szerk:
Szki: itt írtam a tavalyiról.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
hoffman_
nagyúr
ez a gép egészen tetszik. valakinek vélemény a Marin vázakról? én nem ismerem. az egy tányér is nagyon szimpi elöl.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #2773 üzenetére
Csak az a ciki, ha úgy megyek olyan tempót, mint a többiek, hogy nincs hozzá meg minden feltétel, mondjuk a semi-slick gumik.
Tisztára mint a fully vs full merev gép esete: egyiken halálfélelmed van, másikkal meg nyugodtan lejössz.Talán ha felkerülnek a bütykösök, javul vmennyit az időm is.
[ Szerkesztve ]
-
Zebu
addikt
Megjött a válasz:
"
Many thanks for your message.The maximum inflation pressure for all tires 700x23C Lugano is about 130 psi. A maximum of 110 psi is suggested just for a size of 700x25C.
Hope this answer could help you. Please let us know, if you have any further question.
Best regards
Johannes Binner
Marketing
" -
SOAD19
addikt
válasz fi:zi'k #2768 üzenetére
Na, megvolt az első tekerés, kis, csendes utcákon próbálgattam a dokkolást, és szétválasztást. Még kicsit szokatlan, nem mindig ment egyből a dokkolás, de jó lesz az. Esni, természetesen nem estem , ami nem is csoda, hisz, most csak, erre kellett figyeltem. A későbbiekben lesz nagyobb esélye egy borulásnak, mikor kihagy az ember figyelme. A tekerés végén azért teszteltem, hogy vészhelyzetben, milyen gyorsan tudom oldani. A panel lépcsőfeljárójához tempósan érkeztem, és kivártam az utolsó pillanatig, mikor már a lépcsőhöz értem. "Vészfékezés", sikerült oldani, de éreztem, hogy jó lesz ilyen helyzetben majd figyelni.
A cipő nagyon tetszik, mind kinézetre, mind pedig használhatóságra. Szellős is, tekerés közben a gyöngyvásznon keresztül beáramló levegő jól hűti az ember lábát. Külön örülök, hogy abszolút jól lehet a cipőben sétálni, nem sokkal rosszabb, mintha egy hagyományos cipő lenne, persze túrázni, azért nem ilyenben kell. Városban kisebb sétákra abszolút megfelel szerintem.
Annyira nem éreztem, hogy könnyebb lenne a tekerés spd-s rendszerrel, igaz észrevettem, hogy csak tolom a pedált, húzni, még nem nagyon húztam, később lehet ráérzek majd.[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Teasüti #2771 üzenetére
Persze, nyilván szempont a kerékpár súlya minden esetben.
Én úgy gondolom, hogy azt a -tegyük fel- 1 kg súlytöbbletet te nem fogod megérezni 30-50 és 100 km-en sem.
Ha mondjuk naponta mész 100 km-eket, akkor valószínűleg a 4-5 nap után lenne mit a kerékpár súlyára fogni.Cáfoljatok, ha nincs igazam, de nem gondolom, hogy egy-két kiló mérvadó lenne amatőr szinten.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
-HajTömeg-
őstag
Hát gyerekek...
Lecseréltem a Tour trekkingemen a korábbi 40-es gumikat vékonyabb, 25 -ös Continentálra.
Hát tényleg jobban lehet vele menni,de konkrétan szétrázza a seggem még a bicikliút is
Meg fogom én ezt szokni vajh?
Többnyire bringaúton közlekedek, terepen zérót,de így is meglehetősen kényelmetlen, bár még csak 4 napja van fent.Alias: Júzer error
-
gmatti
csendes tag
válasz -HajTömeg- #2786 üzenetére
Sajnos ezt csak elviselni lehet!
-
-HajTömeg-
őstag
-
amargo
addikt
válasz Doki-HUN1978 #2785 üzenetére
"Cáfoljatok, ha nincs igazam, de nem gondolom, hogy egy-két kiló mérvadó lenne amatőr szinten."
Amikor a 2.-ra kell felcipelnem, beérve a 43,5C-os hőmérsékletből, akkor egy fogyókúrás gépet szívesebben cipelnék“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Vasinger!
nagyúr
Hellósztok!
Visszatértem
Az egyetemnek már 2 napja vége, így ismét jut idő a kerékpározásra. Szeptember óta nagyon keveset tekertem, ami azért meg is látszik az állóképességemen, de sajna a tanulás miatt nem nagyon tudtam, pontosabban a sok utazás vitte el az időt, a tanulás mellett.
Mától kezdtem el az idényt, a kerékpárjaim 90%-osak kb. be kéne lőni 1-2 apróságot rajtuk, de azon kívül nem szorul semmi se cserére. A ruházat már majdnem kész, csak egy SPD-s cipő kéne és öröm és bódottá'.
Mostantól követni fogom a topikot és próbálok segíteni is a többieknek.
Máris 1 kérdés:
- Mitől lehet az, hogy fáj/égeti a szemet a nap még a legerősebb UV szűréssel ellátott lencsével is? Miután hazajöttem, tökre olyan érzésem volt, mintha napokig egy CRT monitort néztem volna... -
Vasinger!
nagyúr
válasz -HajTömeg- #2791 üzenetére
Nem
Sports Tracker és Endomondo. Számomra ez a kettő Best.
-
hoffman_
nagyúr
válasz -HajTömeg- #2793 üzenetére
nekem endóval egy éve, amióta megvan, semmi bajom. fizetős verzsön.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
HwAdokVeszek
aktív tag
Garmin Fit se rossz
-
Tomi_Sci
őstag
válasz -HajTömeg- #2793 üzenetére
Endomondo kb. egy honapja használhatatlan nekem. Frissítettek Azota Strava-t használok.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
hoffman_
nagyúr
mod:
ez a videó valami fantasztikus. a srác überbrutál tehetséges, és a hangulat ezzel a gyerekszobával óriási, padlón az állam
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #2785 üzenetére
Hőhő oda adom neked kipróbálni a Mistral-t ha erre jársz, majd utána a Neuzer-t!
Vagy előbb a Neuzer-t, aztán a Mistral-t.
Egyik jelenleg 13 kg körül mozog, másik 18 kg.
Utóbbin 1 kg-os CST külsők vannak. De poénból felrakhatnánk a Mistral-ra is a CST-ket a 430 grammos Maxxis-ok után. Meg a Neuzer-re a Maxxis-okat (arra én is kíváncsi lennék, mennyivel lenne kényelmesebb a rugózása). Aztán nyilatkozhatsz.Nem edzettség kérdése ez. Nyilván egy profi, akihez már hozzánőtt a bringája megérzi még azt is, hogy milyen kenőanyag van a láncán. De a 1 kg-os nagyságrendű súlykülönbségeket egy laikus is megérzi.
Egy barátom, aki a kis pille könnyű (az a kis kék vázas használt gép régebbről) full merev acélvázas montija után átült a Neuzeremre (amúgy kb két hónapja biciklizik, ha vki, akkor ő aztán amatőr), fél óra tekerés után kifakadt, hogy mi ez a vacak.
Mondja, ha az ő gépét elkezdi tekerni, meg sprintelni, akkor kirobban, könnyen gyorsul, jól kezelhető, merev és rövid visszajelzéseket kap a bringájától.
Az én kis fully-mról meg eképpen vélekedett: nehéz és lágy/puha, mint vmi hajó. "Ha az ő gépét elkezdi izomból tekerni, akkor bizony az megy. Ezt elkezdi tekerni és kb nem történik semmi: csak elfáradok."Egyszer talán megcserélem a gumikat, ha lesz kedvem. Na az tanulságos lesz.
Szumma szummarum: nem csak nagyban érezhetők a különbségek. Igaz, hogy nem vagyok olyan kifinomult, mint egy versenyző, de azért botlábú se.
szerk: nem tudom te hogy vagy vele, de ha én véletlenül teli kulaccsal mászom meg az ösvényt, azt vhogy azonnal megérzem, pedig nincs egy kg se.
[ Szerkesztve ]