Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ZolkoW

    őstag

    Nnakérem, nem célom teleírni fórumot, de ugye nem minden nap rak az ember össze új biciklit, nektek sem kell magyarázni - és ígértem a listát a súlyoktömegek miatt. Nem azért, mert akkora világrekord született, hanem mert tanulságos lehet másnak is.
    Váz: 1900 g tengellyel, nybilinccsel
    Reba: 1703 g tengellyel, lock karral, 205mm-es csővel
    Kerekeket nem mértem alkatrészenként, csak egyben, szóval azt nehéz lesz hasonlítani, de csak ilyen adatom van.
    Első: 1963 g (Fulcrum red power HP, átütős, 180-as HS1 tárcsa, 2,25 drótos Nobby, belső, szalag)
    Hátsó: 2409 g (mint előbb, de 160-as HS1 tárcsa, XD dob, 10-42 Sram sor, típusban nem vagyok biztos)
    Lánc: 274 g (PC1130, ezután még kivettem egy szemet, és a műanyag dobozával együtt mértem)
    Váltókar: 130 g (GX 11s bowdennel, b.ház nélkül)
    Váltó: 262 g (GX 11s)
    Kormány: 243 g (Cannondale C4, 66 cm)
    Fékek: 591 g (XT 785 kompletten, párban)
    Pedál: 423 g (On-One El-Guapo)
    Nyereg: 195 g (WTB Silverado titánsínes ősi példány)
    Kormánycsapágy: 87 g (kupakkal, váz tartozéka)
    Középcsapi: 103 g (ZTTO menetes-PF hibrid)
    Nyeregcső: 247 g (Toseek 31,6 x 400 szén)
    Markolat: 70 g (valami alis bilincses szivacs, konkrétan @operate van ráírva)
    Hajtómű: 701 g* (GX Eagle 170mm, BB30. Ez alu 32-es tányérral mért adat, azóta acél 28-asra cseréltem)
    Stucni: 105 g* (ennyire emlékszem, de elfelejtettem megmérni. Uno 65mm OS)

    Ebben nincs benne a váltó bowdenháza, mert utána vágtam méretre, pár csavar, a különbség az acél kistányér miatt, szóval összeadva nem pontosan egyezik a bőröndmérleg által mérttel, de a ~11,4 még jobban is hangzik - 0,3 kiló különbség amúgy nem tudom, hol jön össze, gondolom valamelyik mérleg hazudik :)

    180cm vagyok, a legutóbbi két biciklim 620-as felsőcsővel bírt, ami nekem határeset volt 65-ös stucnival is. Épp jó, de szerintem egy centivel rövidebb lett volna ideális. Ennek most 605mm-t mértem, a gyári adat 607mm. Egyébként arányosabbnak találom, ha kb. félúton van a bilincs a nyereg és a középcsapágy között, de ez főleg optika, nyilván fontosabb hogy milyen hosszú. Még kisebb váznál már gond lehetett volna a cső kihúzásával, de ebben még van 3-4 centi tartalék is. Ide be mertem vállalni a kínai karbont, mert aluváz, vastag alu csővel nekem rosszul hangzott a vas után.

    A pedálba már belenyugodtam: nyáron SPD, télen taposó, és akkor nincs szenvedés, hogy nincs rendes biciklis bakancsom, megyek a bundás túrabakancsban, aztán kész :)

    Nem vagyok annyira képben, hogy mik számítanak jó súlynak, szerintem egyedül a nyereg számít annak, az meg nem nagy súlytétel - de árban sem, tekintve hogy sok éve 3000-ért lőttem apróról :)
    Talán még a fékek, a kerekek is inkább csak átlagosak. A váz sem hiszem, hogy könnyűnek számít, még aluból sem. De bízom benne, hogy lesz még olyan konfig, ami a 11 alá megy..(mondjuk nem mindegy, hogy 400, vagy 700 grammot kell ehhez leadni)

    Végül kép oldalról, mert aztán jön a topicgazda, és kitilt, hogy nincs hajtás oldali.. ;)
    Ja, és szerintem jó választás volt a 28-as tányér, ezzel a 28:42 majdnem akkora áttétel, mint a 32:50, de maradhattam a 11 sebességnél. Én úgy vagyok ezekkel, hogy ha a 12 a (megvehető) csúcs, akkor nekem jó eggyel alatta is. A 28:10 pedig azért nem rossz így sem.

    Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

Új hozzászólás Aktív témák