Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #104920 üzenetére

    A használt bringák témához még pár gondolat. Ma úgy volt, hogy végre összeáll a bringám. Erre kiesett még egy csontváz a szekrényből (kerékpárból), a kormánycsapágy alsó csapágya kuka. Beázott és ez bizony karbantartva nem volt, szétszedtem, de menthetetlen. Gondoltam sebaj, majd veszek egy új csapágyat aztán kicserélem. Cannondale-hez itthon semmi sincs. A legnagyobb kerékpárboltoknak se. Elég speciális méret, ilyen csak Cannondale-ben van. Szóval cseszhetem a hétvégi bringázást. Még a Német webshop-ok se nagyon tartanak ilyet.
    Aztán egyik ismerősöm ajánlására rákerestem erre az oldalra:
    Dr. Cannondale
    Úgy néz ki itt van minden. Szóval akinek esetleg Cannondale bringája van, és kellene valami speciális alkatrész, az itt keresgéljen.
    Ha már rendelek csapágyat, akkor még mellédobok ezt azt. Már nézegettem a láncvilla védő utódját, mert az is kezdi elengedni magát, ez is elég speciális, kifejezetten a Moterrához van. Van az is: [link]
    És van még egy jópofa cucc, egy plusz védő burkolat az akkuhoz alulra, hogy kevésbé érje sérülés vagy szennyeződés: [link]

    Szóval összegezve, megvettem egy 1 éves, prémium kategóriás bringát, 2000 pár száz km-el. Ránézésre makulátlan állapotban volt.
    Hibalista:
    Lánc kuka, sor kuka, hátsó agy csapágyai kuka, első agy csapágy szárazon futott, de az menthető volt. Kormánycsapágy alsó része kuka, a hajtás is elkezdett recsegni, a motor tartó csavarokat be kellett zsírozni és alul, a motor védő burkolat csavarja alá is kosz ment, és az is recsegett, de ugye itt az a macera, hogy megtaláld mi recseg. Ezen kívül még ki kell cserélni a váltó bovdent és házat, ami egy ilyen váznál szintén elég macerás, mert nem egyszerű belül elvezetni a házat. És természetesen a telók is csont szárazok voltak belülről, azokat is le kellett szervizelni. Gondoltam még a forgáspont csapágyakra is, de az szerencsére gyönyörűen mozog, semmi hangja, nem lóg, így ahhoz nem nyúlok. Ja és természetesen a fékeket is légteleníteni kellett. Ha ezt nem magam csinálom, és mindent kiskerből szerzek be, akkor nagyjából így nézne ki a ránézésre makulátlan, 1 éves kerékpár korrekt rendbetétele. Munkadíj kb 30 ezer ft. Sor 20 ezer, lánc 10 ezer, kormánycsapágy 15-20 ezer, hátsó agy csapágyak kb 10-12 ezer. Durván 90 ezer ft, és utána már száguldhat is a boldog tulaj. :D Természetesen én még megfejeltem pár új alkatrésszel (Pike villa, Reverb nyeregcső, Maxxis külső), de az más tészta.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák