- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
andorra
őstag
Na most, hogy már csak néhányan maradtunk ezen a fórumon, végre beszélgethetünk a pozenegombáról !
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
"Értem én, hogy nagy általánosságban a monitorok nem tudnak olyan mélyre menni, mint az állók, de utóbbihoz ezek szerint felesleges is lenne megtartani a sub-ot?" Általában több kárt okoz, mint hasznot, de nem eleve elvetendő. A te Yamahád például nem eleve elvetendő, és az sem biztos, hogy a Proson frontjaidat ki kéne dobni egy jó sztereóhoz vagy 2.1-hez, tehát megfontolandó, hogy a forntsugárzók átemelésével a sztereó rendszerbe, és minden pénzt a sztereó erősítőbe fektetve jobban járnál, mintha a fele pénzt egy újabb hangdobozpárba fektetnéd. Már csak azért is, mert erősítő téren is ugyebár feladat lenne a Denonod sztereójának felülmúlása, ami megintcsak nem olyan egyszerű, tehát a következő opció az lenne, hogy esetleg a forráskészüléked cseréje lenne a legfontosabb feladat, és az erősítőd-hangdobozod akár meg is maradhatna, okos beállításokkal sztereóban használva.
Ez az alapfilozofálás, ehhez képesti megfelelő előzetes döntések után lehetne azon gondolkozni, hogy milyen konkrét márkák típusok jöhetnének szóba, de a döntéshez és a márkákhoz-típusokhoz is elengedhetetlen tudni azt, hogy mégis konkréten mennyi az a "Pénz szűkében..."? Sokan jönnek olyan kérdéssel, hogy "mi az ami már elég jó lenne?", "mennyit kellene költeni rá, hogy már elég jó legyen?" - ezek a kérdések azonban nem valóságosak. Az a kérdés a valóságos, hogy "minden gatyaszíjat meghúzva maximum X pénzt tudok rászánni, mit érdemes ezzel a pénzzel kezdeni?" - és akkor mi megmondjuk, hogy miért lenne mégis érdemes X+Y pénzt rászánni.(#41399) Auratech Úgy van!
(#41398) Lompos48 Persze, a helyes szó a konverzió, pongyola voltam. Ezzel együtt továbbra is csak azt tudom mondani, hogy hallgatózz, oszd meg a meghallgatási tapasztalataidat, és annak fényében tudunk beszélgetni-ötletelni-hipotetizálni-bizonyítani, hogy minek mi az oka. Így csak elbeszélni tudunk egymás mellett, mivel te abból indulsz ki, hogy van ingyenleves, a hifisták-audiofilek pedig évtizedek óta ezen a területen is hallják, hogy nincs ingyenleves, és ennek fényében gondolkodnak arról, hogy minek hol lehet a rejtett vagy manifeszt költsége.
[ Szerkesztve ]
-
TCr
veterán
válasz #71562240 #41402 üzenetére
Világos, köszönöm a hozzászólást.
Első körben azt mondom, hogy az AVR 1908 talán el tudna menni 50 körül.Zenét és filmet a Popcorn-nal játszok le, jelenleg digitális coax-on megy ki a hang.
Azt mondják, hogy az analóg kimenete nem valami fényes, gondolom akkor illeszteni kellene a médiajátékos és az erősítő közé egy DAC-ot is?"...okos beállításokkal sztereóban használva."
Ez alatt pontosan mit értesz?
IBKR - - Revolut - - Gránit Bank <--- ajánlói kódokért küldj privát üzenetet. ;-)
-
#71562240
törölt tag
"Első körben azt mondom, hogy az AVR 1908 talán el tudna menni 50 körül." Még egy kicsit bonyolítom. Vannak ugyebár afféle képletek, hogy egy adott színvonalú sztereó erősítő sztereójához képest hányszoros áron nyújtanak a házimozi erősítők azonos szintű sztereót. Az egyszerűség kedvéért vegyük úgy, hogy jellemzően 2-3-szoros áron. Általában az a tapasztalat, hogy a házimozi erősítők sokkal gyorsabban és nagyobb mértékben veszítik az értéküket, mint a sztereó erősítők, tehát egy idő után jó eséllyel kiegyenlítődik vagy majdnem kiegyenlítődik az árkülönbség, vagyis bizonyos életkor feletti készülékeket tekintve jellemzően közel azonos áron kaphatsz meg egy adott szintű sztereó erősítőt és egy hasonló szintű sztereót nyújtó házimozi erősítőt. Házimozi erősítőt nem nagyon tud az ember előnyösen eladni bizonyos kor felett, ez részben annak is köszönhető, hogy a házimozi erősítők elavulnak a szolgáltatásaik és szabványaik elavulása miatt, ám egy sztereó hifi erősítőn nem nagyon van mi elavuljon, ott az a követelmény, hogy jól szóljon, ami sok-sok évtizeddel ezelőtt feltalált kapcsolásokkal is megoldható. Tehát nagymértékben szerencse kérdése, hogy a használt házimozi erősítő eladása és a használt sztereó erősítő vásárlása között létrejöhessen számottevő sztereó hangminőségnövekedés, miközben a csere révén elveszted a házimozi szolgáltatásokat. A sztereó hangminőségnövekedést az ilyen erősítőváltás esetében tehát elsősorban a belefektetett pluszpénz tudja nyújtani, arról azonban továbbra sem nyilatkoztál, hogy a rendszered adott elemeinek eladásából befolyó potenciális pénzen kívül mennyi további tőkét fektetnél bele a rendszerfejlesztésbe, pedig ezen a további pénzen múlik az, hogy miben érdemes gondolkodni.
Igen, a soktényezős variációban-kombinációban-permutációban adott esetben az is egy értelmezhető fejlesztési irány, hogy a Popcorn mögé egy rendesebb DAC-ot tennél.
Okos beállításon például azt értem, hogy a házimozierősítő beállítási lehetőségei közül elvetjük az összeset, és a lehető legnaturálisabb "direct sztereo", "pure stereo" módon használjuk.
-
TCr
veterán
válasz #71562240 #41409 üzenetére
Mivel még nagyon elméleti szinten mozog a dolog, így egyelőre halvány lila fogalmam sincs, hogy mennyi kellene ahhoz, hogy érdemes legyen váltani.
Pár hete volt tv csere, úgyhogy a plusz pénzmag az most igencsak szűkös, néhány tízesben kimerülne.Toobee "ajánlata" tetszik, az általa írt maximális árakkal is meglenne 100-ból (alatt) az Emotiva páros, de rájön egy durva mértékű szállítási díj.
Máshol azt írta egy kolléga, hogy 70k körül kellene megfognom egy Marantz PM 7200-est.[ Szerkesztve ]
IBKR - - Revolut - - Gránit Bank <--- ajánlói kódokért küldj privát üzenetet. ;-)
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz #71562240 #41409 üzenetére
A konkrét esetnél maradva: Ha elmegy az erősítője 50-ért, abból az összegből nagyságrendekkel jobb hangú sztereó erősítőt kap mint amit a Denon tud. Szub árából talán összehozható egy dac, az 5.0 árából + pénzből pedig a mostaninál jobb doboz. Persze nagyon át kell gondolni, hogy meglépje-e. Jobb lesz-e annyival, hogy beáldozza a "mozi szolgáltatást" vagy egyáltalán tényleg ennyivel többet hallgat-e elmélyülten zenét mint mozizik.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Ez esetben most én szinte biztosan a forráskészülék cseréjébe-fejlesztésébe fektetném azt a néhány tízest, illetve az esetleges eladásból (forráskészülék, center- és háttérhangdobozok) még hozzá jövő pénzt. Az Emotivák szinte költségmentes behozatalához van alkalmas közvetítő cég, gondolom Toobee és mások is tud ilyet mondani, de Gorbep biztosan. És akkor tényleg nagyon megérheti, illetve tudsz venni persze használtan is.
A Marantz PM7200-re váltás a fenti lehetőségnél valószínűleg sokkal kisebb javulást hozna, bár ennek megítéléséhez nem ismerem eléggé a Denonod (sztereó) hangját.
(#41411) Tamoo No igen, elég nagy a szerencsefaktor, hogy mit mennyiért tudna valójában eladni. Gondolom 50ezerért valóban el tudna menni a Denon, és azt valóban őneki kéne kisilabizálnia, hogy mennyire fájna a házimozi szolgáltatások elvesztése, mert azért az ötven-hetvenezerből kihozható sztereó hang azért nem lesz az a mindent elsöprő javulás.
[ Szerkesztve ]
-
TCr
veterán
válasz #71562240 #41412 üzenetére
Köszönöm az eddigieket, mérlegre kell tennem a dolgokat.
Volt "szerencsém" hallani normális körülmények között egy Marantz SR 7005-öt Usher BE-20 hangsugárzókkal, azóta sajnos nagyon nem vagyok megelégedve az otthonival, próbálok kis pénzből javítani, akár a házimozi beáldozásával is. De mondom, elhatározás még nincs, csak elméleti dolog.
Tudom, kis pénz kis foci...IBKR - - Revolut - - Gránit Bank <--- ajánlói kódokért küldj privát üzenetet. ;-)
-
Tamoo
MODERÁTOR
Elméletben nekem is forog az agyam már vagy fél éve, de még mindig nem tudom biztosra merre kellene lépni. Nem akarom felszámolni a mozit, valószínűleg komplett 5.0-t cserélek ha lesz annyi elkölteni való pénzem... de előtte ugye tájékozódni kellene mire számíthatok, mit tud a mostani mozierősítőm jobb dobozokkal. Nekem az elégséges-e zenére ...
(#41415): sajnos nem én
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Bocs a reklámért, de hátha érdekel valakit a jelenlegi eladó szubom:
Jelenleg autós ládában van, így is messze veri a hasonló áron kapható mozis szubokat, de ha valaki tud még rá áldozni és csinál vagy csináltat neki egy 110 liter körüli masszív reflex dobozt, akkor olyan 22-23 Hz-ig tudna lemenni -3db-vel, amivel gyakorlatilag a fél milliós mélnyomók szintjén mozogna. Én sajnos nem tudok rá többet költeni jelenleg.
[ Szerkesztve ]
-
marcias
őstag
válasz #71562240 #41335 üzenetére
Köszi szépen a kimerítő választ, és az őszinteséget, hogy hi-fist kérdezve nem biztos, hogy azonos igényszinttel rendelkezünk. Sajnos az erősítős rendszereket nézegetve én is úgy látom, hogy 100 alatt szinte lehetetlen megúszni, ha újat szeretnék. Egyelőre akkor marad az álmodozás, mert ennyit most nem tudok ráfordítani.
Steam: marcias88
-
LW
őstag
Sziasztok.
Az utóbbi időben elég sokat informálódtam, sok kérdést is tettem fel. Megérkezett ma a NAD T770 erősítő. Hihetetlen jó hangja van analog bemenettel, alaplapi koax viszont hasonlót sem tud produkálni. Nem vagyok nagy hifista, de nagyon hamar feltűnt, hogy máshogyan kell ennek szólnia.Jelenleg egy Xonar D1 hangkártyával kötöttem össze a vasat egy gagyi jack-RCA kábellel. Péntekre várok a kácsa audiótól és egy másik helyről optikai kábelt, koax kábelt és xonarD1-hez való adaptereket.
Mi lehet az oka, hogy gyenge a minőség digitális átvitellel? (16bit 48000Hz) Az erősítő régi, magasabb frekvencián és nagyobb felbontással nem fog működni szerintem, de ennek is jónak (jobbnak) kell lennie.
Van a gép felől zaj és iteratívan valami kattanás analog összekötés esetén, ha nem sikerül jobb minőséget kicsikarni a digitális megoldásból, akkor ezt hogyan lehet megszűntetni?A kezdeti csalódás után pozitívan koppant az állam, nagyon-nagyon szépen szól a 17 kilós vad.
Jelenleg zaj és rossz minőség között választhatok. -
#71562240
törölt tag
Kiállításbeszámoló
Andorra kolléga a Balatonon nyaralt egy hétig, így jó alkalom ígérkezett, hogy közösen meglátogassuk Gorbep kollégát (aki elektromérnöki stigmája ellenére gyakorló audiofil), és meghallgassuk különlegességekkel is bíró hangberendezését. Így is tettünk. Előtte egy-két nappal Andorra egy másik veszprémi hifistát is meglátogatott, akinek milliós szintű NAIM lánca van, de (érdemei elismerése mellett) mégsem tetszett igazán az a rendszer Andorrának. (A látogatás következményeiről a „Miért lett hirtelen háromszorosan öngyilkos az életvidám hifista?” című cikkben olvashattok a Fennsík Online-ban. A halottkém jelentése szerint az illető először leugrott a húszemeletes tetejéről, majd kardjába dőlt, végül a biztonság kedvéért főbe is lőtte magát.) Ugorgyunk.
Még be se csöngettünk Gorbepékhez, Andorra már az utcáról kiabált befelé, hogy a házat akusztikai célzattal el kell fordítani negyven fokkal, a ház mögött levő hegyoldalt hátrébb kell helyezni, és az egész épületet feljebb kell emelni két méterrel, alája fémállványt helyezve, tüskékre állítva. Ahogy felmentünk a lépcsőkön a zenehallgató szobába (amerikai konyhás nappali), Andorra már ugrott is, egyik kezébe vésőt, másik kezébe csavarhúzót, harmadik kezébe vakolókanalat szorított, és „Országomat egy szimmetriáért” felkiáltással már kezdte is volna áthelyezni a jobb oldali hangdoboz mellett asszimetriát okozó ajtót, valamint kibővíteni a helyiséget kettéosztó elválasztófalat, de gyorsan meglasszóztuk a gondosan előre odakészített kötelekkel, és lekötöztük a székére. Így végre körül lehetett nézni, hogy pontosan mije is van Gorbep-nek.
Essünk túl hamar a hangberendezése gyengébb pontjain, ami egyrészt az eccerű (cserélni tervezett) kábelezésből és az alapfokú, HTPC jellegű forráskészülékből áll, szerintem ezeknek a cseréjével kellene kezdenie (és ennyivel akár be is fejeznie) a rendszer fejlesztését. A további eszközei azonban már egy igen érdekes rendszert alkotnak. Az Emotiva XDA-1 DAC hangjával sok mindent lehet kezdeni, de már halad az XDA-2-re történő csere projektje (pedig szerintem a forrás és a kábelek cseréje lenne fontos - de lehet, hogy ezt már mondtam). A DAC-ból a jel egy korai verziójú Heed Obelisk Pro-ba vándorol, ami egy ügyes, méretre kisebb, de hangban igen nagy erősítő, karakteres erényekkel (lásd hídkapcsolás) és enyhe hibákkal (lásd hídkapcsolás), Gorbep a DAC után ennek a cseréjét tervezi (pedig szerintem a forrás és a kábel cseréje lenne fontos, - ha még nem mondtam volna). A hangdobozok helyén pedig az est fénypontja, egy pár valódi hangszer, azaz Bösendorfer VC2 áll.
A Bösendorfer hangszerek és hangdobozok között nem csak névrokonság áll fenn, hanem testvérek, azaz azonos szülőktől származnak, sőt a Bösendorfer hangdobozok is bizonyos szempontból úgy működnek, mint a hangszerek, azaz a hangszórók hanghullámait afféle „kvázi tölcsérként” megtámogatja (erősíti-csillapítja) a hangdoboz hangolt rezonációja (mérnökök gyönyörűségére: Helmholtz-rezonátor elv is játszik), valamint a hangdoboz két oldalán elhelyezett, akusztikusan csatolt fa rezonátortáblák, amelyek átveszik és a kívánt frekvenciasávban erősítik a szintén mindkét oldalfalon elhelyezett középmélysugárzók mélyfrekvenciáit, akár a zongoráknál. Több szempontból is „abszurd” konstrukció. Így aztán, az igen kicsi, 13 centis középmélysugárzók ellenére a hangsugárzó gyakorlatilag lineáris kb. 30Hz-ig lefelé. A készülék Hans Deutsch hangszórói nem különösebben drágák, ellenben viszonylag olcsók, a fő költséget a dobozkonstrukció képezi, a fő értéket pedig a létrejövő hangminőség, aminek eredményeképpen a VC2 mintegy1,5-2 millió forintos árszinten mozog. Gorbep azonban szerencsésen jutott hozzá a doboztesthez 70ezerért, a hangszórókészletet pedig sikerült 30ezer körüli áron beszereznie, így a hamarosan feljavítandó vezetékezés után sem sokkal megy majd 100ezer fölé a VC2 költsége.
Miután elkezdtünk hallgatózni, hamar megelégedéssel nyugtáztuk, hogy érdemes volt. (Közben Andorra kiszabadította magát kötelékeiből, és egy plédet megragadva ráugrott a középen a falra szerelt tévére, és elkezdte fojtogatni, hogy a sík lap akusztikai visszahatását csökkentse. Andorrát újra lekötözvén megkezdhettük az elmélyült hallgatózást.) A Heed Obelisk Pro-tól és a különleges hangdobozkonstrukciótól elvárt különleges térhatás, életnagyságú hangszermegjelenítés bizony még az elég kicsi hifitérben is kiválóan érezhető volt, négyszer-ötször ekkora helyiséget is gond nélkül be tudna tölteni a karcsú állódoboz. Amellett, hogy a driverek szépen szólnak (acélkosaras, szénszálakkal átszőtt papírmembrános középmélyek, viszonylag kis membránú, akrillal impregnált selyemdóm magassugárzó), a hangszórók és a doboztest csodálatos összehangolása eredményeképpen a kifejezetten mély hangoktól a legmagasabbakig valami teljesen szokatlan módon olyan egységes a frekvenciamenet, hogy ilyet ritkán hallani gépektől. A komoly mélyenergiák ellenére a hangkép teljesen transzparens (áttetsző), részletező, pontos, a magasak elegendően fényesek, a tér pedig kifejezetten háromdimenziós, de utóbbi persze nem igazán meglepő az „omnidirekcionális” konstrukciót ismervén. Egyértelműnek tűnik, hogy az Obelisk Pro és a Bösendorfer nagyon jól tudnak együttműködni, félve bontanám meg ezt az egységet erősítőcserével. Ragaszkodtam hozzá, hogy a hangdobozok elé a járólapos padlóra szőnyeg kerüljön, ami nagyon jót tett a tér és a hangok további „feltisztítása” révén, persze Andorra, ahányszor megszabadult fogságából, mindig felszedte a szőnyeget, merthogy érthetetlen okból neki úgy jobban tetszett a hang. Mindezzel együtt zavartalanul hallgatgattuk volna az újabb és újabb zenéket (mellette egy kis „könnyűzenét” és „határterületet” is), ha Andorra nem találja ki, hogy ő jobban szereti, hogy ha a hangdobozok nincsenek befelé fordítva, hanem előre néznek. Egyik kiszabadulásakor rá is ugrott a Bösendorferekre és kijjebb fordította őket, ami nem tett jót a hangképnek, de Andorrának úgy persze jobban tetszett. Szerintem, ha engedtük volna, annyira kiforgatta volna őket, hogy már-már hátrafelé néztek volna, de miután kitombolta magát az előre néző állapottal, megengedte, hogy visszaállítsuk az eredeti, befelé fordított állapotába a dobozokat, így újra zavartalanul lehetett hallgatni az újabb és újabb zenéket (és „könnyűzenéket”) órákon keresztül. A hangerő az erősítő potméterének tíz-tizenegy órás állása környékén is irdatlan volt, de nagyon kevés (kifejezetten szúrós hangú) hangfelvételnél volt hangosnak érezhető, ezt is csak az igazán jó rendszerek tudják, ám a hangskála korábban említett megdöbbentő egységességét, integráltságát még tölcséres hangsugárzóktól vagy koncentrikus hangszóróktól is ritkán hallani, különösen ilyen részletesség mellett.
Korreferál Andorra, Gorbep. -
#71562240
törölt tag
Várd meg, hogy a rendesebb kábelekkel mi lesz, aztán utána gondolkozzunk, ha kell.
Nyilván a hangkártya hardveres és szoftveres paraméterei és az erősítő DAC-jának paraméterei közötti jó együttműködést is meg kell találni jó beállításokkal, minél kevesebb konverzió legyen. Kísérletezz. -
rappit4
őstag
Sziasztok!
Nem is tudom hol kezdjem a mondókám, de megpróbálom az elején. Szóval most lett meg az első fizetésem (17 éves vagyok) nyári munkából és régi álmomat teljesítve egy sztereó rendszerre akaromelb*sznielkölteni. Ez a keret kb 150ezer ft lenne legelőször is erősítőre. Hangfalak vannak kezdésnek Wharfedale Valdus VR-400 illetve Vardus VR-300. Később szeretnék hozzá saját hangfalakat is. Illetve kéne még értelme jelforrás is hozzá és ez szerintem előrébb van a külön hangfalaknál. Első szempont a DIY erősítők lennek már a barkácsolás miatt is, meg ezt faterral ketten építenénk, mert ő már épített anno egy quad erősítőt szóval meg tudnánk oldani, mondjuk ma azon gondoltunk, hogy egyáltalán megérné-e építeni, ha használtan lehet kapni ilyen arcamokat meg ca-kat is. Szóval a kérdés az lenne, hogy ebben az árban mit lenne érdemes kezdeni, legyen DIY ha igen akkor melyik (zenék lennének szinte minden de tényleg, a klasszikustól elkezdve az elektronikusig, a fülünk mondhatni audiofil mind a kettőnknek, ezért is akarunk egy különálló sztereót a hm-től) ha nem akkor készből melyik, használt vagy új stb. Előre is köszi a válaszokat!
Szerk.: (#41432) kammerer : Bocsi, ha elterelném a figyelmet a beszámolódról.(király lett)[ Szerkesztve ]
-
LW
őstag
válasz blattida #41436 üzenetére
Ha jól emlékszem nem vettem észre jelentős különbséget 44,1 és 48 között. Már alszanak a házban, nem hangosítom fel. Holnap kipróbálom, mindenesetre köszönöm a tippet.
Közben eszembe jutott, hogy a Denonon 96k volt, ami szépen szólt a többi frekvencián nem szólt olyan jól (ugyan az a forrás, P55-UD3). Nagyon bizakodom benne, hogy a Xonar D1 digitális átvitele megoldja majd.
-
-
blattida
nagyúr
válasz eclipse006 #41439 üzenetére
Szerencsére a kapott hang messze nem csak az ártól függ.
Amúgy például az enyém (a jelenlegi, családi okokból ritkán használt) olcsóbb, mint a Tiéd.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
eclipse006
őstag
-
vodkaboy22
addikt
-
#71562240
törölt tag
válasz rappit4 #41435 üzenetére
Ha újonnan akarsz venni erősítőt 150ezer körül, akkor elég sokminden szóbajöhet jó vételként, persze szigorúan meghallgatgatások után. Ha használtra költenél ennyit, akkor a választékot tekintve "határ a csillagos ég", tehát használt esetén inkább a fellelhető hirdetések közül kiemelve a leginkább jónak tűnőket kéne majd kérdezned, hogy szerintünk melyik érné meg a legjobban - ami persze nem független a rendszer későbbi elemeitől, amelyeket még nem ismerünk. (Az említett Wharfedale típusok nem igazán zenére valók, a későbbiekben valóban érdemes lesz hangdobozt is intézni.)
Best buy példák az új készülékek közül, 150ezer Ft környékén:
Advance Acoustic MAX 250 - Viszonylag all-rounder, ha nem is a velőtrázó mélyfrekvenciáiról híres, de van bőven energiája, kellemes, audiofil irányultságú hang, igen jó ár-érték aránnyal.
Advance Acoustic MAP102 - Fentihez hasonló irány, talán még jobb ár-érték aránnyal, kicsit kevésbé izmos hanggal.
Cambridge Audio 651A - Virtigli best buy, egyszerre hifi és audiofil erényekkel, erős is, okos is, szép is, "gazdag" is, kissé túl korrekt hangú, nem szépíti meg a rút hangfelvételeket.
Music Hall A25.2 - Nem első hallásra szerelem, nem a legrészletezőbb, legpezsgőbb hang a világon, de hosszan hallgatható, audiofil irányultságú, finom hangú, kicsit finomkodó.
NAD C356BEE - Pezsgő, látványos, dinamikus, színes, energikus, testes hang, igazi NAD, - kicsit szinezett.
Yamaha A-S700, vagy ha nem fér a keretbe, A-S500 - A hangja is éppen olyan klasszikus, hagyománytisztelő, mint a kinézete. Nagyot szól, de nem irdatlan nagyot, szépen szól, de nem sziruposan... ergo maga a józan erősítő megtestesülése.
Exposure 1010 - Igazi angol iskola, erről elég is ennyi, magáért beszél.
Audiolab 8000SE - Lásd Exposure.
Marantz PM6004 - letisztult, bársonyos, puha de nem puhány hang, sose fog falat bontani, de nem is fogod elvárni tőle.
Rotel RA-05 - Tipikus középkategóriába belépő Rotel, tiszta, nyugodt, hosszan hallgatható, de nem "felmelegedő" hang, elegancia, de nem hűvös, hanem érzelmes, ha nem is túláradó. Szóval "jut is, marad is". Az SE változat kicsit többért még ilyenebb.
Myriad Z142 - Tipikus "büdzsé" audiofil, szépen szól, hallgathatós, ergo nem igazán energikus.
Most azok közül válogattam, amelyek mostanában viszonylag könnyebben fellelhetőek Magyarországon, de kis utánajárással még több más is adódhat. Nem láttam például mostanában az Arcam-hoz itthon forgalmazót...
A DIY-okat pedig már mondják a többiek. -
Toobee
veterán
válasz #71562240 #41432 üzenetére
"Még be se csöngettünk Gorbepékhez, Andorra már az utcáról kiabált befelé, hogy a házat akusztikai célzattal el kell fordítani negyven fokkal, a ház mögött levő hegyoldalt hátrébb kell helyezni, és az egész épületet feljebb kell emelni két méterrel, alája fémállványt helyezve, tüskékre állítva." Ezen jót nevettem
https://barbieripnk.hu/
-
r4z
nagyúr
válasz #71562240 #41434 üzenetére
Aztamocskos... Felraktam ezt a JPLAY-t, alig koppant az állam a padlón Mennyivel élettel telibb lett a zene vele, el sem hiszem... Kár, hogy 100 EUR
Ez pedig zseniális, az Andorrás részeken borultam
[ Szerkesztve ]
I don't love people. I love 911s, Astral Projection and french fries, in that order.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt