- Vezetékes FEJhallgatók
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Durva lett a Lian Li motorizált asztala
- Milyen egeret válasszak?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
bkercso
nagyúr
válasz blattida #29900 üzenetére
Ezt alá tudod támasztani? Pont ezt vitatom. Ha így lenne, akkor azt kellene mondanunk, hogy hallunk 24 vagy akárhány kHz-is, és hallanunk is kellene a 24 vagy akéárhány kHz-es szinuszt önmagában is. Ha 20kHz-is hallunk, az azt jelenti, hogy a 20kHz négyszöget is 2kHz szinusznak halljuk, a felharmonikusokat nem halljuk.
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
-
bkercso
nagyúr
válasz Lompos48 #29902 üzenetére
Na majd otthon... De akkor hogy is van ez? A hangszóró torzítását hallom? Vagy ha 2 függelnek hangszóróból sugároznék 7kHz-et és 21kHz-et, akkor halanám, amikor bekapcsol a 2. hangszóró, csak azt nem hallom meg, ha egyedül szól a 21kHz?
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
Lompos48
nagyúr
válasz bkercso #29903 üzenetére
Nem tudom. Még nem próbáltam. A kérdés, hogy van-e hangzásbeli különbség a kettő között. Két hangszóróval és két független 7 és 21 kHz-es jellel gondolom csak akkor érhetném el ugyanazt (nagyjából, mert matematikailag kellenének kisebb amplitúdóval az 5., 7., 9. ... rendű komponensek is, hogy a négyszög összeálljon), ha sikerülne a 2 jelet szinkronizálni.
-
-
-
kjani18
őstag
-
eclipse006
őstag
Ismét rám jött a takaríthatnék, most a kis JVC-m volt az "áldozat". Képek, akit érdekelnek.
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
eclipse006
őstag
2x ment.
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
#10726912
törölt tag
Üdv!
Sokat olvasom a fórumot, s a minap elmosolyodtam.
A lényeg: Több "kommersz" hatású erősítő után lett egy Yamaha RXV 395-ös erősítőm. Az eddigi darabokhoz képest elég komoly előre lépés (sajnos most nem futja másra, az anyagiak miatt előre láthatólag egy régi Rotel, vagy NAD is drága marad évekig számomra): jobb a hangminőség, dinamikusabb, részletesebb (utolsó erősítő ezelőtt egy PIONEER A-229 volt, előtte pár darab egyéb).
Hallgattam rajta a rádiót, az "újdonság varázsa" hatás után egy-két órával fura zajok ütötték meg a fülem egy bizonyos dalnál. Ráncoltam a homlokom: Ez meg mi..? Aztán rájöttem, hogy ez oda való, van. Csak eddig nem tudta kiadni a szerencsétlen rendszer ezeket a hangokat
Azt tudtam, hogy nagyon rossz, amit hallgatok, de hogy ennyire...
Egy két kedvenc zene lemezről: ott is meglepetés (pozitív )
Szóval akkor most audiofil élményben volt részem (cseréltem valamit és más hangokat hallok, olyanokat, amikről nem is tudtam, hogy vannak Bocs, csak viccelek )
Kísérletképp megcsinálnék egy-két dolgot, de nem tudom, hogy van-e buktatója, vagy egyáltalán értelme
Szóval:
Mi a szerencsésebb: ha két méter hosszú az RCA kábel, vagy, ha 30, 40 centi, azaz éppen elegendő hosszú ahhoz, hogy elérjen a forrástól az erősítőig? Vagy ennek szinte semmi jelentősége nincs?
A másik: Van "recept" arra, hogy pár ezer forintos átjátszó kábelek minőségét elérő RCA kábelt készítsen magának valaki? Nagy tisztaságú rézvezeték használatával például.
Ezen a szinten (az erősítőre gondolok) lehet várni vezeték vagy átjátszó kábel csere miatti minőség javulást, vagy egyáltalán hallható változást?
Vagy az itthon forrasztott átjátszó kábel eleve bukott dolog még a teszkós szintű RCA-kal szemben is? -
bkercso
nagyúr
válasz kjani18 #29915 üzenetére
Nem interferenciának, hanem lebegésnek hívják, de ismerem a jelenséget. Az eredó hullám burkolóját önálló frekvenciaként hallod. Ez amúgy lehet egy magyarázat a kiterjesztett sávszél hasznára. Viszont a fül alkatrészei hasonló rezgő rendszerek, mint a mikrofon, így ezeknek a hallható sávba eső burkolóknak bele kell kerülniük a felvétel 20-20kHz-es sávjába is, tehát továbbra sem vagyok 100%-osan meggyőzuődve róla, hogy van értelme kiterjeszteni a sávszélt. (Az más kérdés, hogy egy 35kHz-ig menő hangsugárzó másként szól egy 20kHz-ig menőnél, hiszen másik hangsugárzó.)
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
bkercso
nagyúr
válasz #10726912 #29917 üzenetére
És mit mondanak a hangok?
A tescos kábeleket el kell felejteni, nemrég (1-2 oldallal ezelőtt) tapasztalta valaki, menyyi zajt szedne. A többinek egy alap rendszerben nincs jelentősége szerintem, ami 600Ft-nál többe kerül és max. 1,5 méter, azt megveheted nyugodtan. Majd mások utánam mást mondanak. De nem a legolcsóbb DAC-om és füleserősítőm van, mégis elég az 1000Ft-os kábel ahhoz, hogy kijöjjön a különbség erősítők, sőt alkatrészek között.
Ezüstözött csatikkal szerelt "olcsó", tehát pár ezer Ft-os dolgot viszont ne vegyél! Szulfátosodnak levegőn és éveken belül sobhatod ki. A sima Ni-galvános vay az aranyozott jó.kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
Lompos48
nagyúr
válasz bkercso #29918 üzenetére
Interferencia, ha hullámként tekintünk a dologra. Ehhez nagyon közelálló klasszikus megoldás volt hosszú évtizedeken át (ma már elég ritkán hallgatjuk) - amíg az amplitúdómoduláció uralkodott a rádiózásban - az AM demoduláció. Középhullámon 455kHz körül volt az eredmény. De volt az analóg TV-nél (38.9 MHz), meg az analóg műholdvételnél is (950-1450MHz).
-
#10726912
törölt tag
válasz bkercso #29919 üzenetére
Most azt mondják a hangok, hogy fertelmesek a hangfalak, ami hibákat eddig csak sejtettem, az most iszonyatosan előjött (nem írom le, mi van most, nem hibái vannak, hanem maga a hanfal egy nagy HIBA ).
De ezen a meg nem nevezett nevű hangforráson is megjött végre a kísérletezős kedvem, végre a rossz hangfalak ellenére is számomra minőséget jelentő hangok szólnak a lakásban
Ja és azt is mondják, hogy:
"Add el az egyik veséd, vegyél rajta egy normális erősítőt és egy pár hozzá illő hangfalat!"
...ha kell valakinek egy megkímélt darab, akkor írjon privibe...
Szóval itthon ne szerkesszek ilyesmit? -
#71562240
törölt tag
válasz bkercso #29918 üzenetére
Mondom (ahogy blattida is), több évtizedes, sokszor megtapasztalt hifi-audiofil közhely, hogy ha a rendszer képes átvinni a hallható tartomány feletti (fel)hangokat is, akkor a hallható tartományban is más (jobb, hűbb) lesz a hang mint anélkül. Már csak a hangszín miatt is, ami a felhangokon múlik, de nem csak emiatt, hanem mert ha nem is közvetlenül a hallásunkkal, de valamilyen módon mégiscsak érzékeljük, hogy ott vannak-e a hallható sáv feletti frekvenciák vagy nincsenek ott. Részben persze a hallható sávban megszólaló zene minősége is más, ha ott vannak azok az ultra frekvenciák.
A/B illetve vakteszt kedvelőknek kiváló lehetőség például kísérleteket végezni a Tannoy Super Tweeter csipogójával, csak a hallható tartomány felett dolgoztatva, ki-bekapcsolgatva.
De erősítőnél is, és bármely hi-fi készüléknél nagyon is van értelme kieterjeszteni a sávszélt, és az nagyon is jól hallható a hangon, - ami jó dolog, ha a "kiterjesztett" sávszél jó minőségű. Azt csak a mérnökök találták ki annak idején, hogy a CD szabványhoz jó lesz a kevéssel 40kHz feletti mintavételi sűrűség, mert azzal már 20kHz-ig meg lehet oldani a frekvenciamenetet, és az bőven elég. Nem elég.(#29917) Tiger.huhhhh:
1.; Általában (szinte mindig) szerencsésebb a minél rövidebb kábel. (De mivel ez egy többismeretlenes egyenlet, az optimális illesztési követelmények miatt néha előnyösebb lehet a minimálisnál hosszabb kábel.
2.; Van recept arra, hogy otthon értelmes kábelt tudjál farigcsálni magadnak, sőt többféle recept is van rá. Ha komolyan érdekel a dolog, érdemes kiművelned magad hifikábel-témában.
3.; Az erősítőd szintjén is komoly hangbéli változások várhatóak kábelcsere kapcsán.[ Szerkesztve ]
-
djsensore
tag
Bár naiv vagyok és tudatlan, mégis az adatok engem érdekelnek. Kerek mindenkit hogy magyarazzatok el nekem ne fennhangon kioktassatok, mert én érdeklődni jöttem hozzátok.
1. Miért van akkor az, hogy vegyünk egy Sony fej hallgatót aminek a frekitartomanya 5hz-22khz és egy egyéb fej hallgatót melynek 20hz-20khz a tartománya. Egyéb különbözet az érzékenység, mely a sonynal 100dB, másiknál 106dB. Mégis a Sony hangja sokkal dinamikusabb, sokkal tovább bírja a hangerőt torzítás nélkül, szebb a mely, magasabb a magas.
2. Nem vagyok fizikus, a matematikától meg hanytam, de ha jól tudom és el tudom magyarázni a gondolataimat, akkor a hertz nem más mint frekvencia mertekegysege, tehat a jel kilengése a nulla pontról. Azaz ha ebben az esetben a hangszoronak 5hz jelet adunk, akkor az gyakorlatilag 5x kileng a nyugalmi állapotából, ezzel a levegőben rezgest okozva, melyet hang formájában mi feldolgozunk fulunkel. Márpedig 5hzet lehet hallani, és úgy gondolom hogy 20khz felett is hiszen ez egy szabvány "közép" érték, egyén válogatja ki mennyit hall.
Valahol én régebben valami vizsgálaton arra emlékszem, hogy 10-19khz ig jeleket adnak a fülünkbe és meg kell mondani honnan jön a hang. Ott kérdeztem és ők mondták a frekitartomanyt.
3. Azzal viszont tisztában vagyok, mivel hobbi producer vagyok, hogy a masterelés folyamatában, érdemes 30hz alatt megvágni a zenét hiszen a koncerthangositas általában nem használ 30hz alatt produkáló hangfalakat. És sokszor 18khz felett sem. Mégis minden mély, és tiszta. -
baluka26
nagyúr
válasz djsensore #29923 üzenetére
5 Hz-et lehetetlen hallani. Az egy másodperc alatt öt kilengés.
Azért volt jobb a Sony, mert jobb fejhallgató.
Nézd meg a Sennheiser HD25 specifikációját. Semmi extra, mégis az egyik legjobb hordozható fejes. Egy sokkal jobb adatokkal bíró olcsó akármit fossá ver.
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
baluka26
nagyúr
válasz bajnokpityu #29925 üzenetére
Extrém hangnyomáson/közelről/testtel nyilván lehet hallani különálló ütésekként.
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
#71562240
törölt tag
válasz djsensore #29923 üzenetére
1.; Az általad megadott gyári adatok nem (vagy kevéssé) függnek össze azzal, hogy mennyire jó hangú egy fejhallgató. Másrészt ezek a gyári adatok jobbára csak kitalációk.
2.; Persze nem egyforma a hallásunk frekvenciaterjedelme, de azért lent és fent is van olyan határ, ami alatt/felett már egyetlen ember se hall.
3.; Az általad vázolt okok miatt még egyáltalán nem biztos, hogy érdemes megvágni a mastert, sőt, inkább nem érdemes megvágni. Ha "megvágódik" egy adott lejátszó berendezés által, hát megvágódik, de emiatt a masternek felesleges, sőt általában káros mesterségesen "visszavágni" a sávszéleit.[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
válasz djsensore #29923 üzenetére
Kevered a frekvencia és az amplitúdó fogalmát. A hangerő az amplitúdótól függ, az pedig a teljesítménytől. Valószínűleg a Sony nagyobb terhelhetőségű. A hang színe függ a frekitől.
A hang tisztasága meg a torzítástól függ.
Az egész "a paramétereket nem kell nézni" dolog alapja, hogy a paraméterekkel az a célunk, hogy igen bonyolult rendszereket 1-2 számmal jellemezzünk. A számháborúban a gyártók meg aztán gátlástalanul trükköznek ezekkel a számokkal, míg más, lényeges dolgokról nemhogy nem beszélnek, de az átlag vásárló nem is tud a létezésükről.bajnokpityu: A különálló pattogást csak a hanggenerátorprogi csinálja, normális generátorról nem ilyen. Egy szinusznál hol lenne az ütés kezdete? Az ütés egy tranziens, hirtelen dolog.
kammerer: Amíg "az egész hangfal egy nagy hiba", addig én nem bajlódnék kábelekkel. Az legyen az utolsó.
[ Szerkesztve ]
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
bajnokpityu
félisten
válasz bkercso #29928 üzenetére
hardveres frekigenerátorral néztük,nem PCről.
és nem pattogás volt,hanem ütés.Baluka: egy nagyon régi szoci dobozt hozott be gimiben a fizikatanár. ma csak lesek, hogy hogy a bánatba adta ki azt a hangot. ugyanigy,akkor még megvolt a 20kHz felső érzékelési határom...
[ Szerkesztve ]
eladó topping dac
-
bkercso
nagyúr
válasz Lompos48 #29920 üzenetére
Interferencia, a legebést meg fentebb linkeltem. Az interferenciánál a tér egy adott pontján időben állandó a hangnyomás, ez az állandó meg a hely függvénye. Lebegésnél minden helyen ugyanúgy változik időben a hangerősség a különbségfrekvenciával (nyilván a forrástól való távolságtól azért függ). Interferenciát a források távolsága okozza, míg a lebegést a frekvenciák különbsége. Ezek alapjelenségek, nyilván egy hangfalnál mindenféle effektus egyszerre áll elő.
bajnokpityu: Érdekes. Menydörgésnél nem hallok ütést. De elhiszem., hogy ezt hallottad.
[ Szerkesztve ]
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
dudika10
veterán
válasz djsensore #29923 üzenetére
Ne izgulj, 40-50 éves korra a 14-15kHz feletti hangok eltűnnek a legtöbbeknél (minél nagyobb ajterhelés éri az embert, annál hamarabb, annál magasabb frekvenciák tűnnek el)
20Hz-20kHz egy egészséges fiatalra jellemző adat.
A fülünknek bizony van jópár korlátja. Ez is ilyen.
Más felépítésű érzékszervek (kutyák, denevérek ... ) más korlátokkal rendelkeznek.Az általad nézegetett számok pedig teljesen random értékek, amik a marketingesek fejéből pattantak ki.
Ráadásul meg lehet őket adni többféleképpen, hogy ne tudd összehasonlítani őket átváltások nélkül például. (Pl.: érzékenységet mW-ra vagy V-ra is meg lehet adni ráadásul különböző távolságokról is, szerencsére hangfalak esetében egységesen W és méter).Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
bajnokpityu
félisten
-
bkercso
nagyúr
válasz bajnokpityu #29932 üzenetére
Nem lehet, hogy az sem tudott, csak a csévefelütődést hallottad? Fizikaórára nem drága kísérleti eszközökkel szokott bevonulni az előadó.
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
bkercso
nagyúr
Érdekes cikket találtam.
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
kjani18
őstag
válasz bkercso #29918 üzenetére
Interferenciának hívják. Amiről te beszélsz, a lebegés akkor jön létre, ha a két jel közötti különbség a hallástartomány alatt (20Hz alatt) van. Ezt használják ki a zenészek pl. hangolásnál már rég óta.
Nem kell, hogy a hordozók, sőt a kialakuló interferencia a hallástartományba essenek. Lásd KF 7.ábra a rádióknál.Olvasd el, benne van a megbízhatóságom is! https://logout.hu/bejegyzes/kjani18/uzletszabalyzatom.html
-
Ear001
addikt
válasz blattida #29900 üzenetére
Külön, önmagában valóban nem halljuk a 24kHz-et,
Még ez is erősen kérdéses.
Inaudible High-Frequency Sounds Affect Brain Activity: Hypersonic Effect
Tsutomu Oohashi1,2, Emi Nishina3, Manabu Honda4,5, Yoshiharu Yonekura4,6, Yoshitaka Fuwamoto7, Norie Kawai8,9, Tadao Maekawa10, Satoshi Nakamura6, Hidenao Fukuyama4, and Hiroshi Shibasaki4
+ Author Affiliations1 Department of KANSEI Brain Science, ATR Human Information Processing Research Laboratories, Kyoto 619-0288;
2 Department of Network Science, Chiba Institute of Technology, Narashino 275-0016;
3 Human Interface Research and Development Section, National Institute of Multimedia Education, Chiba 261-0014;
4 Department of Brain Pathophysiology, Kyoto University School of Medicine, Kyoto 606-8507;
5 Laboratory of Cerebral Integration, National Institute for Physiological Sciences, Okazaki 444-8585;
6 Biomedical Imaging Research Center, Fukui Medical University, Fukui 910-1193;
7 Department of Environmental and Information Sciences, Yokkaichi University, Yokkaichi 512-8512;
8 Institute of Community Medicine, University of Tsukuba, Tsukuba 305-8577;
9 Foundation for Advancement of International Science, Tsukuba 305-0005; and
10 Art and Technology Project, ATR Media Integration & Communications Research Laboratories, Kyoto 619-0288, Japan
Submitted 15 November 1999. Accepted in final form 6 March 2000.
AbstractAlthough it is generally accepted that humans cannot perceive sounds in the frequency range above 20 kHz, the question of whether the existence of such “inaudible” high-frequency components may affect the acoustic perception of audible sounds remains unanswered. In this study, we used noninvasive physiological measurements of brain responses to provide evidence that sounds containing high-frequency components (HFCs) above the audible range significantly affect the brain activity of listeners. We used the gamelan music of Bali, which is extremely rich in HFCs with a nonstationary structure, as a natural sound source, dividing it into two components: an audible low-frequency component (LFC) below 22 kHz and an HFC above 22 kHz. Brain electrical activity and regional cerebral blood flow (rCBF) were measured as markers of neuronal activity while subjects were exposed to sounds with various combinations of LFCs and HFCs. None of the subjects recognized the HFC as sound when it was presented alone. Nevertheless, the power spectra of the alpha frequency range of the spontaneous electroencephalogram (alpha-EEG) recorded from the occipital region increased with statistical significance when the subjects were exposed to sound containing both an HFC and an LFC, compared with an otherwise identical sound from which the HFC was removed (i.e., LFC alone). In contrast, compared with the baseline, no enhancement of alpha-EEG was evident when either an HFC or an LFC was presented separately. Positron emission tomography measurements revealed that, when an HFC and an LFC were presented together, the rCBF in the brain stem and the left thalamus increased significantly compared with a sound lacking the HFC above 22 kHz but that was otherwise identical. Simultaneous EEG measurements showed that the power of occipital alpha-EEGs correlated significantly with the rCBF in the left thalamus. Psychological evaluation indicated that the subjects felt the sound containing an HFC to be more pleasant than the same sound lacking an HFC. These results suggest the existence of a previously unrecognized response to complex sound containing particular types of high frequencies above the audible range. We term this phenomenon the “hypersonic effect.”
-
-
ecosse
csendes tag
Olvasva a fenti sorokat, akkor egyesek megkérdőjelezik a nagyfelbontású zenék létjogosultságát?? (96kHz/24bit-192kHz/32bit ésatöbbi...)
Az van (és ezt most nem nagyképűségből mondom) hogy amíg a lánc nem olyan 'fejlett' hogy a nüanszokat is átvigye, a hallgató valóban nem fog hallani semmit egy mezei 44/16-hoz képest.
Személy szerint döbbentem ültem, mikor az új HD USB/SPDIF konverterem bekötöttem a régi után és ua-okat a HD nótákat raktam fel (főleg classic&jazz).
Annyival élőbb, annyival dinamikusabb, ZENEIBB volt a megszólalás, sallangmentesen!Vannak olyan felvételeim is, melyek megvannak 44/16-ban és 192/32bites felbontásban is.
Míg az alacsonyabb quality kicsit forszíroz és 'jólmegmutat' mindent, a HD anyag kisujjból rázza ki ugyanazt már-már fellengzős könnyedséggel.El kell dönteni hogy valakinek szüksége van erre vagy nincs, de megkérdőjelezni hogy ennek van-e értelme? Badarság.
[ Szerkesztve ]
-
baluka26
nagyúr
válasz blattida #29941 üzenetére
Pontosan ez az. Az analógnál nincs jobb elvileg.
Tehát LP>nagyfelbontású dig.>CD. Ha tagadod, hogy a CD-nél jobb a nagyfelbontású, akkor szerintem azt is, hogy a CD-nél jobb az LP.They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
andorra
őstag
válasz baluka26 #29943 üzenetére
Itt válik el az elmélet a gyakorlattól.
Az én egyéni preferenciám, hogy minden olyan zenéhez hozzájussak, amiket szeretek, vagy valamikor szerettem. Ezekhez jó minőségben csak CD-n tudok hozzájutni. Az egyenletes minőségű zenehallgatást preferálom, nem boldogít, ha van néhány SACD-m (van néhány), nem demonstrálok, zenét hallgatok. -
dudika10
veterán
válasz ecosse #29938 üzenetére
Játszunk egy kicsit gondolatban.
Kapsz 2 pontot, és rajzold fel belőle a szép szinuszt. (44,1kHz -> 22kHz)
Kapsz 9 pontot, és rajzold fel belőle a szép szinuszt. (196kHz -> 22khz)Ugyan ez 11kHz-nél, ami már bőven hallható, 4 és 18 pont.
Ha alkatrészt cserélsz, akkor már nem reális az anyagok összehasonlítása...
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
bkercso
nagyúr
válasz dudika10 #29947 üzenetére
Ha valóban "hallunk" 20kHz fölött - amit nem zárok ki, csak eddig bizonyítékkal nem találkoztam, egészen a fenti cikkig - , akkor igazad van. Ha nem hallanánk, akkor előáll 2 pontból a szinusz, mert felrajzolom a háromszögjelet és meredeken megszűrőm, aztán tádáá: szinusz lesz!
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
#71562240
törölt tag
válasz ecosse #29938 üzenetére
Nem a nagyfelbontás létjogosultságát kérdôjelezik meg, hiszen azt gondolom nem tagadja senki, hogy az SACD pontosabban szintetizálja a hallható hangtartományt, mint a CD - lásd dudika példáját. Azt kérdôjelezik meg, hogy a hallható tartományon kívüli (fel)hangok hatnak-e a hallható tartományban.
bkercso: Minél sûrûbb a mintavétel, annál pontosabb lesz a szintetizált szinuszgörbe, illetve a létrehozott hang. Elv versus tapasztalat. A CD szabvány kidolgozóinak (egyik) ôsbûne, hogy ôk is azt mondták, hogy abból a két pontból majd pontosan szintetizálható lesz a szinuszgörbe illetve a hang. Hát nem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest