- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Tamoo #108848 üzenetére
Már nem tudtam szerkeszteni.
Gondoljuk végig a folyamatot. Adott egy Szabó Gábor felvétel 1968-ból, ami (aki tudja tudja, aki nem annak mindegy) úgy szól, ahogy. Analóg (AAD), kissé fedett, kissé lapos, kissé nazális egy közepes, vagy gyengébb rendszerben. Na most jön a dsp és kreál (megpróbál) belőle egy 2022-es hangot, mert honnan is tudná szerencsétlen, hogy adott felvétel milyen karakterű eredendően? Kb. sehonnan. Algoritmusok alapján dolgozik, ami ugyan biztosan hallgatható, de hogy köze nincs az eredeti elképzeléshez, az is biztos. Nálam és ahová elvittem eddig ezt az albumot [link] , el voltak ragadtatva tőle, hogy mennyire klassz, "analógos" hangzású felvétel. Szóval, nem vagyok meggyőzve...
Az élő hangnál nincs jobb, ugye ezt nem vitatja senki? Nos, az élőhang is lehet százféle, mert lehet az templom, vagy aréna, esetleg klub, vagy szoba. Nagyon kíváncsi lennék, mit tud nyújtani a dsp olyankor, mikor fogalma nincs, hogy a felvétel mondjuk a Mátyás templomban készült, ahol az akusztika rendkívül összetett és fantasztikus. Honnan is tudja majd a dsp, hogy templomban vagyunk és ahhoz kéne igazítani az akusztikát? Ha meg tudja, az a legnagyobb kamu, hiszen nincs a tarsolyában "Mátyás Templom" eq, de ha lenne, az is csak egy copy lenne. És mivel a rendszer valós idejű korrekciókkal dolgozik, el sem karom képzelni, mit tesz egy ilyen felvétellel. Érted legalább egy kicsit, mit mondok már második napja?
A világ legfejlettebb CGI-ja is láthatóan mesterkélt. Még nem tart ott a "tudomány", hogy megtévesszen egy grafikus megoldás az élővel szemben és a zene még ennél is árnyaltabb játszótér. Természetesen mint mindig: SZERINTEM.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
nagyúr
válasz dgyuri0123 #108849 üzenetére
"Egy szoftver hogy tudna igazi hangot? Inkább egyvalaki fejében lévő hang"
Amit egy nap alatt csak itt leírtak erről, már az megfelel egy gyorstalpaló tanfolyamnak, ennek ellenére szerinted ez úgy működik, hogy valaki kitalálja, hogy ő milyen hangot akar létrehozni a szoftverével, aztán színezgeti, saját magára szabja, az ízlésére formálja? Ráadásul önmagadnak mondasz ellent egy poszton belül, egyszer azt írod, a dsp uniformizál, pár mondattal később meg hogy egyvalaki fejében lévő hang.....
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #108849 üzenetére
Végülis felfogható uniformizálásnak is, de valójában pont, hogy ezáltal kap szabadabb teret rögzített hanganyag. Ha meghagyjuk egy visszajátszó rendszer karakterét (hibáit), nem "uniformizáljuk" (ide nem ez a jó szó), akkor a rendszert fogjuk hallani, nem(csak) a hanganyagot ami rögzítve van.
Nekem pl sokkal inkább hasonlít egy szilikonmellre (ha már ilyen béna hasonlatot felhoztál) egy 10-15dB mélykiemelés, amit mondjuk a szoba okoz, mint a DSP, ami ezt meg tudja szüntetni, mivel az a kiemelés eredetileg nem szerepel a hanganyagban, az csak a szoba karakterének a rátelepedése a hangra. De azt is el tudom fogadni, hogy valaki ezt karaktert szereti, csak azt nem kellene terjeszteni, hogy az igazi zene így szól, mert ez nem igaz, sem az elő zene, sem a rögzített hanganyag nem tartalmazza azt a mélykiemelést, hogy csak egy nagyon általános példát mondjak.
Ettől függetlenül még beállíthatja magának a DSP-t az ember saját ízlése szerint, ha pl ebből vagy abból többet vagy kevesebbet szeretne hallani, szóval valójában az uniformizalás sem igaz.[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz liszi70 #108852 üzenetére
Az "egyvalaki fejében" lévő hang, az bizony uniformizálás. És az is uniformizálás, ha elveszem egy hangsugárzó saját karakterét, majd behelyettesítem az "egyvalaki által" elképzelt világba. Nem jól működik a szövegértésed.
Én semmilyen gyorstalpalót nem olvastam eddig, csak azt, hogy milyen jó a dsp, de semmilyen konkrétum nem hangzott el eddig, csak a mókus vakítás.#108853denesdr
"De azt is el tudom fogadni, hogy valaki ezt karaktert szereti, csak azt nem kellene terjeszteni, hogy az igazi zene így szól, mert ez nem igaz, sem az elő zene, sem a rögzített hanganyag nem tartalmazza azt a mélykiemelést, hogy csak egy nagyon általános példát mondjak."És mi van a Mátyás templommal? Ott nagyon nem kéne hozzányúlni az esetleges hangi "kicsapongásokhoz", mert teljesen elvész a hangulata a zenének. Soha nem lineáris egy templom akusztikája, mert nem arra lett tervezve. Ott az egyik legfontosabb, hogy legyen kellő utózengés különben studió hangulata lenne az orgonafelvételnek. És ez csak egy apró szelete annak, hogy mit ronthat még el az eq.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
#01758976
törölt tag
válasz VoidXs #108838 üzenetére
Ha a kíváncsiság hajt és nem a párbaj szellem teszteljünk, benne vagyok. Mondjuk a tesztet nem értem a lényegét sem látom, de nekem nyóc.
Újra olvastam, tehát te csinálsz egy 256 mp3-at amit fel kéne ismernem az eredetivel összevetve? - Tidalom van vazz , egy sztrímeren.
De! jól látod, valszeg buknám a dolgot. Azt meg halkan kérdezem, hogy ki állított olyasmit, hogy a DSP elnyel? Én azt mondom, nem visz közelebb az élőszerű élményhez, egy jól felépített DSP nélküli rendszerrel szemben. Tehát a DSP magában alul marad, ezt mondom. Mint élmény. A kettőnk "meccse" inkább az lenne, hogy megmondom e mikor szól DSP és mikor nem.Visszaolvastam 2.0
Látom Gy. szavait, én sem hiszem az elnyelést, az egy kaptafa megszólalás már közelebb az igazsághoz, "szól szól, de minek?" talán ezt hozza a legjobb DSP mit eddig halottam.
Ismétlem magam, benne vagyok egy ilyen tesztbe is, amit írtál, csak a következtetés az eredményről helyes legyen.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz dgyuri0123 #108851 üzenetére
Mi az hogy megpróbál belőle egy 2022-es hangot kreálni?
A szoba és a rendszer hibáit veszi ki és adja vissza a felvételt. Te pedig hallgatod a dobozod és a szobád saját hangját.
De megint hozzáteszem, semmi baj azzal, hogy neked ez tetszik. Csak ne állítsd be a dolgot úgy ahogy.
(Persze a DSP arra is képes, hogy valamit szimuláljuk vele pl. a Mátyás templom akusztikáját, de ahhoz arról is kellene mérés. De most nem ilyenekről beszélünk. )#108850 ozzy711: Persze, egy jó akusztika az mindig nagy pozitívum. De ritka aki olyan szinten foglalkozik vele mint Te.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #108854 üzenetére
Amit írsz, az már csak elvakult ellenkezés a DSP ellen. Pont, hogy személyre szabható a DSP által a rendszer, nem uniformizálásról szól a dolog, hanem átviteli hibák megszüntetéséről/kezeléséről.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz ozzy711 #108850 üzenetére
"A stúdiófelvételhez, "valósághoz" sokkal közelebb lehet kerülni DSP-vel.
Vagy egy jól beállított szoba-akusztikával."És gondolom a kettő kombinációja hozza a legjobb, a legvalósághűbb reprodukciót, ami a felvételek erényeit és hibáit is megmutatja. Ez lenne elvileg a hanghűség magasfokon, nem az, ami "nekem tetszik".
dgyuri:
"Nem jól működik a szövegértésed."
Ez a te klaviatúrádból igen viccesen hangzik.[ Szerkesztve ]
-
ozzy711
őstag
válasz denesdr #108853 üzenetére
Ha ...nem uniformizáljuk, akkor a rendszert fogjuk hallani,
Pont ezért van mindegyikünknek különböző rendszere ( megint képbe jön az ízlés ). Ellenkező esetben elég lenne egyfajta lejátszó rendszert forgalmazni a világon egy hozzá beállított dsp-vel és kész, nem?
Sokunknak pl. a beszakadások ( most ne 20+ dB-re gondolj ) vagy kiemelések miatt tetszik egy hangdoboz karaktere, amit a dsp biztosan ki tudná kalapálni, +-1 dB-re is akár, de pont a doboz saját karaktere veszne el vele, amiért szeretjük. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #108857 üzenetére
Mi az hogy személyre szabható? Az "audiofiliában" nincs olyan, hogy személyre szabható. Egy Müpa felvételt is személyre szólóra akartok igazítani?
Egyre beljebb megyünk a sötét erdőbe és még én vagyok az agyilag "fejletlen", mert nem kérek ebből a művi sz@rságból.
Mi az átviteli hiba egy templomban? Ahol minden zeng-bong és több tized mp az utózengés? Ezt hová/hogyan akarjátok moddolni? De leginkább minek, hisz ezek nélkül a "hibák"/akusztikai sajátosságok nélkül elhal a felvétel varázsa, oda a hitelessége.
#108856Tamoo szerintem te nagyon jól tudod, mire gondolok, de mented a mundér becsületét, amennyire tudod. Nálam bukott ez a mundér.
És egy utólagos Mátyás templom "szimuláció" mennyire fér bele az audiofil hangba? Azt gondolod, hogy megméred és annyi? Ugye érzed, hogy mennyire röhejes ez az egész így? Majd elmegyek Londonba, ott megmérem a templom akusztikáját és hazarepülve betáplálom az eq-ba és máris ott az "eredeti" Londoni templom hangulata ??? Ne szórakozzatok már velem. Aki vevő erre, annak tessék oltást adni, csak engem hagyjatok már békén ezekkel a guminő témákkal.#108858liszi70 jó lenne, ha nem kezdenél el személyeskedni, ahogy szoktad.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz ozzy711 #108859 üzenetére
De senki nem azt akarja ráerőltetni a másikra, hogy mi kell, hogy tetsszen. Csak ha nekem a dobozom-szobám hangja tetszik, akkor ne akarjam belemagyarázni, hogy úgy adja vissza legjobban a felvételt vagy valóságot. Már több ellentmondást láthattunk ezzel kapcsolatban akár egy hozzászóláson belül is dgyuri0123-tól.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz dgyuri0123 #108854 üzenetére
"Az "egyvalaki fejében" lévő hang, az bizony uniformizálás. És az is uniformizálás, ha elveszem egy hangsugárzó saját karakterét, majd behelyettesítem az "egyvalaki által" elképzelt világba."
Én nem vagyok sem a dsp mellett, sem ellene, nincs hozzá kötődésem és elfogultságom, de tényszerűen nem ártana már megértened, hogy nem, az egyvalaki fejében lévő hang az nem uniformizálás, és a dsp nem arról szól, hogy "egyvalaki fejében" lévő hangot állítson elő.
"jó lenne, ha nem kezdenél el személyeskedni"
Mondod te, miután leírtad, hogy nem jól működik a szövegértésem......[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz ozzy711 #108859 üzenetére
Persze, értem amit írsz, de itt többen vannak, akik azt állítják, hogy a valódi zene nem úgy szól, ahogy azt egy DSP-s rendszer megszólaltatja. Ha így nézzük, akkor úgy sem szól, ahogy egy DSP nélküli rendszer szólaltatja meg.
Lehet szeretni egy hibáktól hemzsegő átvitelt, szó se róla, de amit egy ilyen rendszeren hallasz, az teljesen más lesz, mint amit a stúdióban vagy felvétel készítésekor hallottak a készítők, hacsak nem pont ugyanolyan átviteli hibákkal és karakterrel rendelkező környezetben/rendszerrel masterelték a felvételt, mint a tiéd.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz dgyuri0123 #108854 üzenetére
"És mi van a Mátyás templommal? Ott nagyon nem kéne hozzányúlni az esetleges hangi "kicsapongásokhoz", mert teljesen elvész a hangulata a zenének."
Ott az van, hogy ha a Mátyás templom hangulatát, "hangi kicsapongásait" sikerült rögzítenie a felvételnek, akkor azt meg kell szólaltatnia a rendszernek. Ha nem sikerült rögzítenie, akkor NEM kell megszólaltatni a rendszernek.
Pontosan. Istenem, és hányszor volt már szó erről.
[ Szerkesztve ]
-
Saughassy
aktív tag
válasz #01758976 #108855 üzenetére
A teszt lényege annyi, hogy bizonyítja egyrészt a hivatkozott aranyfül meglétét, másrészt a szintén hivatkozott rendszerfelbontast.
(Hiszen mindig ugyanide lyukadunk ki: gagyi a rendszered és süket vagy, azért nem hallod a kábelek hangját.) Ezt tesztelni 15 perc, de lam: Gyuri is inkább órákon, napokon át írogat tekintélyelvű "érveléseket" sem mint hogy megcsinalna egy ilyen tesztet, ami után Void végre elhallgatna.
-
ozzy711
őstag
válasz denesdr #108864 üzenetére
Gyakorlatilag egyről beszélünk.
Egyébként ez a kikalapált átvitel sem hiszem, hogy bejön mindenkinek, tényleg ízlésfüggő a dolog. Egy ismerősöm aktív rendszerének frekvencia-átvitelét ( mély-közép-magas külön hangnyomás állítható ) belőttük 3-4 dB-en ( tehát -+2 körülire ) belülire a hallgatási pozícióban, de mikor hallgatta, azt mondta, hogy ez így neki sok, a mély "elveszik", így vissza kellett venni a közép-magas hangnyomásból a lineárishoz képest, miután elégedetten hátradőlt, hogy most igen, erre gondolt!
Gondolom a dsp-vel is lehet ilyet tenni, csak megemlítettem. -
Tamoo
MODERÁTOR
válasz ozzy711 #108869 üzenetére
Lehet ízléshez igazítani. Flat átvitelt szinte senki nem hallgat szerintem. Én sem úgy hallgatom. Mély kicsit emelve van, a magas meg vágva. De még mindig laposabb az átvitel mintha maradna a doboz sajátja és a szoba saját kiemelése.
Biztos hogy nagyon sok embernek nem tetszene a kikalapált átvitel. Főleg aki éveken keresztül máshoz szokott. De nincs ezzel baj. Ízlés, megszokás.[ Szerkesztve ]
-
Mathiask
senior tag
válasz dgyuri0123 #108860 üzenetére
"Mi az hogy személyre szabható? Az "audiofiliában" nincs olyan, hogy személyre szabható. Egy Müpa felvételt is személyre szólóra akartok igazítani?"
Totál elbeszéltek egymás mellett.
Az alapfelállás az, hogy a DSP-vel azt kapd vissza a hallgatási pozícióban, ami a felvételen van, úgy, ahogy a felvételen van. High fidelity a cél. Magas hanghűség ahhoz ami kijön a stúdióból. Ha a felvételen rajta van egy templom utózengése, akkor azt adja vissza maradéktalanul, ha valami úgy van keverve, hogy az egyik hangszer hangosabb, mint a többi, akkor azt, stb. Ezt úgy éri el, hogy a végén, ami eljut a füledhez, azon nem változtat a felvételhez képest. De mivel az eszközök és a szoba sem tökéletes, ezek átviteli hibáit kompenzálja és azt kapod a fülednél, ami a felvétel készítő célja volt.
Ha hallgatsz egy felvételt és mondjuk az egyik hang 1000Hz-en 80dBSPL-el ér a füledhez és van a felvételen egy hang mondjuk 100Hz-en 20dB-vel halkabban, akkor az DSP-vel 60dBSPL-el fog elérni hozzád, mert úgy van a felvételen ez volt a cél. Míg mondjuk DSP nélkül a hangsugárzó kiemel 100Hz-en 10dB-t, akkor nem az fog a füledhez jutni ami a felvételen van, hanem a kiemelés miatt 10dB-vel hangosabb hang. Tehát nem azt kapod amit a készítő gondolt.
A személyre szabás azt jelenti, hogy az adott eszközök és adott szoba hibáit javítják. Mindenki a saját készüléke és saját szobájának hibáit, azért, hogy végül azt kapja mindenki, ami a felvételen van. -
válasz gordonfreemN #108725 üzenetére
Itt van Hammond orgona, meg szerintem vidám is: [link]
Nem szotkam hibázni.
-
denesdr
addikt
válasz ozzy711 #108869 üzenetére
Persze, beállítható saját ízlés szerint. Máshogy hallunk, más zenéket hallgatunk, illetve a szoba és a hifilánc karakterisztikajától is függ a dolog. A nyílegyenes vízszintes szobai átvitelt egy kiindulópontnak érdemes csak tekinteni, de pl Dirac is a magasak irányába csökkenő amplitúdójú átvitelt kínál fel alapból (amit én személy szerint meg igy is nagyon mélyhiányosnak érzékelek), de ezen lehet faragni könnyedén.
Egyébként szerintem mozinál a sok hangsugarzó miatt nagyobb szerepe van a DSP-nek, mint sztereóban, én is csak minimális szobakorrekciós DSP-t használok. Oké nálam a két 3 utas doboz is DSP váltású, de itt a processzálás főleg a hangsugarzók saját átvitelének az egyengetésére megy, nekem elég ennyi, így tetszik, persze azért szobaakusztikával is van foglalkozva (elnyelők, diffúzorok). -
#01758976
törölt tag
válasz Mathiask #108871 üzenetére
Ez lenne az elmélet, de a gyakorlatom mégis az ellenkezőjét mutatja.
Már rég eldőlhetett volna számomra a kérdés, ha Dénes és Disznész már eljött volna hozzánk. Hozzák a DSP meg a sok úri huncutságot és látnánk, hallanánk.
Benne vagyok a tesztben, ha az helyesen lesz értékelve, mostmár hajt a kíváncsiságom.
-
Dißnäëß
veterán
válasz liszi70 #108867 üzenetére
Húúú bakker, látom isszátok a kávékat, van akinek már a második kör is lement, jóreggelt
A ph leg-produktívabb topic-ja vagyunk, kéremszépenalássanaztaleborultjátneki.No, ezt a Matyi templomosdit én sem értettem, ez az egyetlen kommentem, hogy mi a fenét ért ezalatt a szerző, ugyanis a DSP nem arról szól, hogy mint a kis hülye hangkártyaszoftverben, én majd beállítom, hogy most "fürdőszoba", most "templom" , most meg "aula" amit emulálni akarok, aztán júj, birka szoftver nem tudja, hogy nem kéne Ava Max-ot templomba tenni..
.. hanem arról szól, amit denesdr jól leírt, hogy a műmelleket meg szilikonszájakat és szilikonseggeket levágja a nőről, hogy a nőt lásd újra, ugyanis a felvételkor belekerült a felvételbe a miliő is, ergo templom, maradjunk ennél, hogy a pékbe várnám én akkor otthon, hogy majd a templomot (vagy bármi egyebet) a DSP emulálja-kreálja be nekem ? Meg mi a fenének bármilyen környezetet a DSP-vel létrehozni, amikor az rákerült a felvételre ???
Ez így ahogy van kretén gondolat és arra enged következtetni, hogy denesdr vagy valaki magyarázza már el mindenkinek egyszer s mindenkorra dedónyelven, mi az a DSP, mire való.
Ha a felvétel jó, ott lesz rajta a templom, ha meg szar, abból senki nem épít várat (talán az AI hamarosan, mert képekkel már megy a dolog). És a DSP korrigált rendszeren az templomabbul fog megszólalni otthon, mint a korrigálatlanban, ahol a szoba módusoktól kezdve a hangszórók átviteli anomáliákig minden istennyila elhúzza a reprodukciót attól, ami a felvételen található, tökmindegy, hogy analóg vagy digi, bitek vagy szalag.
#108867 erős +1, ami NINCS a felvételen, NE szólaljon meg, ami pedig RAJTA VAN, az PONTOSAN ÚGY szólaljon meg. Ne ProAC-osan, ne JBL-esen, ne Focal-osan, ne Monitor Audio-san. A szakmát (és magamat) herélem azzal, ha szándékosan színt teszek bele... felveszem a rózsaszín szemüveget, hogy így sokkal szebb a világ, és hülyék vagytok mind, akik szemüveg nélkül járkáltok, meg nekem ne mondjátok meg, bla bla. WTF.
Szerk.: #108871 is +1. Semmi másról nem szól a DSP, mint a hallgatói (fogyasztói, élvezeti) környezet összes elemének addig optimalizálása, hogy minél közelebb kerülj a felvételhez. Sokan úgy gondolják, ez pont az ellenkezőjéről szól. Na igen. Ahol elrontják, biztosan, mert aki nem ért hozzá, elszabja.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #108876 üzenetére
Feb 28-ig abszolválnunk kellene, zasszony nincs, elutazott karib térségbe.
Majd egyeztessünk óráinkat hárásó elvtárssal és akkor leszek a sofőröd.A ládáid maradnak, őket nem visszük.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#58092032
törölt tag
válasz fererencz89 #108872 üzenetére
Ez is jó volt, köszönöm. Jó nyomják!
-
nagyúr
válasz Dißnäëß #108875 üzenetére
"denesdr vagy valaki magyarázza már el mindenkinek egyszer s mindenkorra dedónyelven, mi az a DSP, mire való"
De hát magyarázva van már mióta.
"Ha a felvétel jó, ott lesz rajta a templom, ha meg szar, abból senki nem épít várat ..... És a DSP korrigált rendszeren az templomabbul fog megszólalni otthon, mint a korrigálatlanban, ahol a szoba módusoktól kezdve a hangszórók átviteli anomáliákig minden istennyila elhúzza a reprodukciót attól, ami a felvételen található, tökmindegy, hogy analóg vagy digi, bitek vagy szalag."
Így, így!
[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Mathiask #108871 üzenetére
"A személyre szabás azt jelenti, hogy az adott eszközök és adott szoba hibáit javítják.
Mindenki a saját készüléke és saját szobájának hibáit, azért, hogy végül azt kapja mindenki, ami a felvételen van."És ehhez még egy jó rendszer sem kell, csak egy belépő szintű aktív ketyere és egy szintén belépő szintű dac, mert a dsp az olcsó rendszer összes technikai hibáját is eltünteti ugye ? Értem, fából vaskarika esete, immáron sokadszor.
Ha azt mondjátok, hogy adott egy egyébként kiváló sztereó lánc, aminek (hiába kiváló) itt ott lesznek hibái vagy a szoba, vagy az egyes komponensek okán, amit a dsp rendbe tesz, korrigál, azt még el tudom fogadni valahogy, de azt nem, hogy egy eleve alapkategóriás aktív doboz + egy belépő szintű dac, majd milliós rendszereket meghazudtolóan fog megszólalni dsp-zett rendszerben függetlenül attól, hogy amúgy akusztikailag "rendezett" környezetben szól a dsp nélküli lánc. Plusz, az olcsó, gyenge elektronikák eleve rossz hangzását úgy korrigálja, hogy high-end lesz a végtermék. Ezt a baromságot nem tolja le senki a torkomon.
Hárásónál ott egy nagyon nem belépő lánc. Azzal a Klipsch-el /Focusrite-al, ami a "kolléga" rendszerében jeleskedik, kellene összemérni hárásó rendszerét, mert ez bizonyítaná, hogy kár beleölni milliókat dobozba, egyebekbe, mert a dsp úgyis mindent megold.Hárásó: Kérd meg a "kollégát", hogy vigye hozzád a komplett láncát, mert különben semmit nem ér majd a teszt. Mert ugye az origó az volt, hogy adott egy 120 ezres aktív doboz és egy 60 ezres dac, ami dsp után high-end minőségben szólal meg. Aztán lettem én feketeseggű és már ott tartunk, hogy vaskalapos vagyok és dsp ellenes, ami kb. igaz valahol, de ha te azt mondod, hogy nálad az a Klipsch és az a dac úgy szólalt meg, hogy alázta a rendszeredet, úgy fejet hajtok minden dsp használó előtt, csak mert adok a szavadra. De kizárólag akkor, ha a Klipsch és a dac ott lesz. Ha így lesz, én leszek az első, aki eladom a teljes láncomat és veszek valami olcsó láncot, aztán hadd szóljon az a dsp.
"csak a zene van"
-
s4tch
veterán
válasz dgyuri0123 #108881 üzenetére
Miért nem mész el meghallgatni? Engem ezek után feltétlenül érdekelne, mit tud a rendszer.
Egyébként dsp-t én is hallottam már, igaz, autóhifiben. Volt belőle rossz, közepes és egészen kiváló is a különböző fejegységekben, önálló egységekben. A legjobb autóhifi, amit hallottam, egy időkorrigált, tudtommal eq nélküli lánc volt, félelmetes részletességgel, apró autóban hatalmas térrel. Nekem is volt dsp-s fejem, amiben az időkorrekció értő kezek alatt parádés eredményeket hozott. Nem lesznek tőle élethűbbek a hangszerhangok, nem lesz tőle részletesebb az egyébként középkategóriás hangsugárzó, de fázishibák kijavítására alkalmas lehet. És miután autóban - feltételezve, hogy az autót használni is akarjuk, így kb. fix helye van a sugárzóknak - gyakorlatilag ez az egy módszer van a fázishibák javítására, ezért érdemes használni, ha rendelkezésre áll. Felteszem, szobában sem gyökeresen eltérő a helyzet, azzal együtt, hogy szobában legalább többé-kevésbé mozgathatók, forgathatók a dobozok, míg autóban erre még korlátozottabban van lehetőség.
-
pellesmartin
tag
Sziasztok! Adott egy HiFi,amit mikrofonos kihangosítással szeretnék használni. Van rajta RCA bemenet. Ezt a mikrofont néztem ki:
[link]
Ezt ha rá csatlakoztatom a vevő egységét egy jack rca kábellel, működni fog igaz? -
#01758976
törölt tag
válasz dgyuri0123 #108881 üzenetére
Ettől még nem kell tartani.
És igazad is van, jól félre ment ez az egész.
A legjobb DSP is kb. azt tudja amit írsz, nem képes egy elbaszott rendszert a hájenbe lőni. Jó akusztikai kezeléssel meg egy hozzáértő szakival talán javíthat, bár én még ilyet sem hallottam. Legtöbbször csak dobott egy olyan freki menetet, ami qrva jó volt neki, nekem meg nem. Ezek is csak gépek, majd ha menet közben tudnak szabályozni, no akkor lehet kánaán, de addig szvsz EQ, semmi több, azt meg ha lehet jobb szeretem analógba, hardverbe ha úgy tetszik. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz s4tch #108882 üzenetére
Nekem az is elég, ha hárásó ír róla beszámolót.
Én akkor állnék kötélnek, ha a saját rendszeremet olyan szintre emelné, amit pillanatnyilag "hagyományos módon" nem tudok kifizetni. Meg az is nagy kérdőjel, hogy mibe fájna egy ilyen projekt?
#108884hárásó "nem képes egy elbaszott rendszert a hájenbe lőni"
Ezt én is így gondolom. És ettől akadtam ki. Milyen egyszerű lenne venni egy láncot cakkpakk 300e-ből, aztán a dsp majd kihoz belőle mindent, még azt is, amire nem is képes. És persze ennek az egész dsp-nek mi köze a kábelek különböző hangjához, ezt sem értem... Ha randa a tonalitás, torz, karcos, tölcséres valami, az nem lesz jobb semmilyen eq-val, ezt még az analóg korszakban végig játszottuk elejétől a végéig. A torz az torz marad, max lehalkítod, elveszed azt a frekvenciát, de akkor meg ott marad egy űr mögötte, amit nem tudsz pótolni semmivel, hiszen az előbb lehúztad a pi@ába. Hogy lesz abból ismét hallható torzítatlan hang, ezt nem tudom. Mondom, fából vaskarika...
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
ozzy711
őstag
válasz dgyuri0123 #108881 üzenetére
de azt nem, hogy egy eleve alapkategóriás aktív doboz + egy belépő szintű dac, majd milliós rendszereket meghazudtolóan fog megszólalni dsp-zett rendszerben függetlenül attól, hogy amúgy akusztikailag "rendezett" környezetben szól a dsp nélküli lánc.
Ez azért számomra is kérdéses, de szerintem nem is teljesen erről van szó, inkább arról, hogy a dsp kihozza az adott rendszer maximális tudását ( egy kis kozmetikázással ).
-
Dorian
félisten
válasz s4tch #108882 üzenetére
Nem fog nekik tetszeni:
"elveszi a doboz saját kakakterét. És mivel a ProAc rendelkezik egyfajta saját hanggal"
"dobott egy olyan freki menetet, ami qrva jó volt neki, nekem meg nem"Dgyuri és Háraso a hifi komponenseik és szobájuk saját hangját szeretik hallgatni, nem azt ami a felvételen van. Amivel nincs semmi baj, csak az, hogy az utóbbi lenne a HiFi.
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
denesdr
addikt
válasz ozzy711 #108886 üzenetére
Igen, valahogy így látom én is. Egy alacsony torzítású hangsugárzót/drivert nem hinném, hogy emulálni lehet DSP-vel, ha közben a miénk magas torzítású, mint ahogy egy rossz off-axis átvitelű doboznak sem lehet kikalapálni ezt a tulajdonságát, ha az on-axis közben jó vagy fordítva.
Dorian:
De nekik mást jelent a hifi.[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
Aki a valóságot keresi, az hallgasson élőzenét!
_____________________________
Találós kérdés. Szerintetek a kettő közül melyik tud több részletet megmutatni a mélytartományban?
(1/12 simítás)[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
Topikgazda
válasz dgyuri0123 #108849 üzenetére
Nem uniformizál a DSP. Ha valami gyári full automata csodát használsz, esetleg, de egy normális szoftvernek konkrét célt adhatsz meg, ami nem csak egy mesterséges görbe lehet, de egy tetszőleges szoba vagy hangszóró is. Ha 2005 lenne, akkor igaz lenne, amit írsz, de azóta már elment melletted a technika, nem is kicsit.
#108851 dgyuri0123: Ja, hogy neked olyan varázskábeleid vannak, hogy kitalálja, mikori a felvétel, és annak megfelelően alakít? Ugyan már, ha valami képes ilyenre, az csakis a DSP lehet (lásd Crystality), hiszen forrástól függően, automatikusan kell változnia. A CGI-ról is meglepően rossz valóságképed van, ugyanis a rossz CGI csak az, amit észreveszel, miközben ma már a legtöbb filmben smink helyett CGI-t használnak, a karakterek feje sem igazi. Az autókat egyenesen rendelet határozza meg, hogy Hollywoodban csak és kizárólag CGI-ból lehetnek. Nem is kell a mai napig menni, ha akár csak a Benjamin Button különös életét nézed meg, ott a főszereplő feje egyetlen képkockán sem igazi.
#108855 hárásó: Csináljuk, küldj egy zenét. Nem MP3 lesz, ez is olyan felvetés, ami mellett már 10 évvel elmentünk. Opus-t használok, minden zenémet így tárolom, mivel ez 256 kbiten kizárólag a legeslegfinomabb részleteket tünteti el. Olyan finom részleteket, amit semmilyen épített rendszer nem képes előhozni, csak a DSP, ezt bizonyítaná a teszt.
#108860 dgyuri0123: Na a MüPával nagyon mellélőttél, ugyanis ismerem azokat, akik összerakták a hangtechnikát. Bárhol is találkoztam a kezük munkájával, csak elismerően tudok róluk nyilatkozni. Ha említenem kellene top 1 termet, az is Chromasound munka, ez az installáló cég neve. Azért volt kár említened a MüPát, mert kegyetlen szinten DSP-zve van, több rendszerprocesszor az egész hang alapja.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
-
Dorian
félisten
A lent idézett kijelentésekből az következik, hogy ők NEM azt szeretnék hallani, hanem ragaszkodnak az eszközeik sajáthangjához, a nekik tetsző frekvenciamenethez.
#108889 denesdr :
Ok, pontosítok: akkor amit ők szeretnek az a hifi, ami ezek szerint nem egyezik a high fidelity-vel.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
VoidXs
Topikgazda
válasz dgyuri0123 #108881 üzenetére
Még mindig nem Klipsch és Focusrite a zene alapja, de örülök, hogy figyelsz annyira másra, hogy a surroundját és egy látványosan fejhallgató erősítőjét kötöd össze. Egy JBL Pro-t viszont szívesen bedugok egy táskába és elugrok vele úgy összemérni, hogy tökéletesen illeszkedik monóként is.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Mathiask
senior tag
"Azt hogyan/mivel tudjuk eldönteni, hogy az és úgy szól, ami a felvételen van?"
Közvetlenül, valószínűleg sehogy. Közvetetten meg méréssel.
Az az elmélet, hogy ha egy készülék mérhetően kicsi zajú és kicsi torzítású a különféle mérőjelekkel, illetve kiemelés mentes frekvenciaválaszt tud és mindenféle mérése is ok, akkor bármely felvételt is így színezetlenül fogja továbbítani. Hisz a zene is ezekből a jelekből áll össze. Ha meg már a mérőjelek se mennek át jól, akkor a zene se fog. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz Dorian #108888 üzenetére
A ProAc Studio 148 nem azért lett így elnevezve, mert nem volt más név a tarsolyukban.
Csak hogy tudd, a dobozom és az összes Studio sorozat, erősen "stúdiós" doboz, a karaktere is pont olyan. Ami bemegy hátul, az jön ki elöl. Pont hogy nem színez, inkább kissé mogorva, sötét, nincs szemernyi plusz csillogás sem a hangjában. Néhol még kevesellem is a magasait. Ha "modernebb" hangvételű felvételt hallgatok vele, durván áttolja a brutális basszusokat, pl: [link] , amik szinte már természetellenesen nyomulnak, de ez nem a doboz hibája, a felvétel ilyen. Jó felvételnél semmi szélsőség nincs a hangjában.
Ha nem ismered a gyártót, (mert nem ismered), akkor szerintem tartsd magadban a véleményedet, mert erősen tévúton jársz. A stúdió dobozokra nem jellemző a színezettség, inkább precízek és pontosak, hiszen enélkül fabatkát nem érne."csak a zene van"
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt