- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
egy darab gumim (jobb hatso) ereszt. kb ket hete fujtam fel az eloirt 2.2 barra, mara mar csak 1.2 bar colt benne. emellett ugyaninnen fekezeskor kattogo hangot hallok, mintha szorulna a fek, es a pedal benyomasara kipattanna (nemtudom a ket jelensegnek van-e koze egymashoz) a guminal ez tipp, hogy mitol lehet, illetve inkabb a kerdes, hogy hova vigyem? Gumis, felnis? Szerviz is esedekes, de csak 9-ere kaptam idopontot oda (a fek miatt). koszi a tippeket
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Nordik
őstag
Mikor szokás keresztbe megcserelni az elso- hátsó kereket? Milyen mértékű kopasnal?
-
válasz Nordik #39809 üzenetére
Nem szokás keresztben, meg a keresztben cserénél a forgásirány sem egyezik meg, és van sok fix forgásirányú gumi. Elsőt hátsóval szokás megcserélni
Azt is csak úgy érdemes, ha minden évben cseréled, mert másképp kopik hátul (kagylós) és előre rakva hangos lehet[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Nordik #39813 üzenetére
Elvileg lehet de ahogy a gumi bekopik egy bizonyos módon (forgási irány a nem kötöttnél is, jobb vagy bal oldalt) azt nem szerencsés megcserélni az újabb trendek szerint, mert a gumi kordszálai sérülhetnek is extrém esetben.
Nálam pl az autó munualja kimondottan csak az első/hátsó tengely közti cserét javasolja.#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Nordik #39813 üzenetére
Bocsi, de nem hallottad még hogy "ne higyj el mindent amit olvasol"?
Nem tűnik nagy suletlensegnek, de szerintem fölösleges mert egy szimmetrikus teherelosztasu autót sem láttam még, szóval másként terheli a kerekeket, tehát a gumikat is,de ne hidd el.A tengelyek közötti csere azért éri meg, mert a standardnek mondható orrmotor-fronthajtas jobban koptataja az első gumikat, így a cserével kitolhato egy szett gumi élettartama, persze biztonságilag meg nem ajánlott...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #39816 üzenetére
CC is, én is csak oldalanként cseréltem át (mondjuk a manual elve csak ezt javasolja nálam gumitól függetlenül).
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
válasz molnarpeter #39816 üzenetére
Éves szervizkor pedig ingyen van, ha már úgyis emelőn van az autó...
És időbe sem kerül. Nekem[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz 2ozzmexy #39817 üzenetére
Egész friss méréseim vannak a témában. Új, 1 szezont futott Hankook ventus prime 3-t mértem ősszel kerékcserekor, hogy mennyit kopott elől-hátul.
Ugyanez kleber krisalp hp3 - al is megjátszható, de azt nem mértem még le, mikor leszedtem 2 hete.
Ha érdekel bárkit, akkor előkeresem a képeket és feldobom mennyit koptak. -
mirci18
addikt
Sziasztok.
Azt hallottam hogyha veszek fém szelepsapkát az autóra akkor azt ne centírozás után rakjam rá mivel befolyásolja a súlyelosztást a nehéz kupak. Igaz ez?Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
-
2ozzmexy
aktív tag
A Falken HS449 fikázást én kezdtem, nekem csapnivaló volt 185/55R14 méretben egy 2001-es 1,4 VVT-i corolla sedan-on első tengelyen. (Hátra rakva még rosszabb volt... a Polaris3 jobb ugyanazon árért)
Tudom h szubjektív a véleményed, de a Bravuris 3HM érdekelne, mert én az utódját az 5HM-et szeretném feltenni az 1,4T Vitarára 215/55R17 méretben ha lemegy a mostani EcoContact5...
@1stVikman: Jöjjön, kíváncsi vagyok mennyire támasztják alá/cáfolják a méréseid a leírtakat. A tévedés jogát azért fenntartom.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TFSi
őstag
válasz 2ozzmexy #39824 üzenetére
Én inkább az Apollo Aspire XP, Nexen N'Fera és groteszk módon a Falken FK 510 felé hajlanék Bravuris 5 helyett. A hármas 2014-ben volt ajánlott de nem példás értékelésű az ACE tesztjében. Szubjektív alapon pedig egy se íze se bűze gumi. Nálam halk és átlagos közlekedésben megfelelő abroncs, az ára miatt vettem és mégsem a budget alja. A száraz fékútja annyira nem tetszik, ellenben a vizes kezelhetőség rendben lévőnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
2ozzmexy
aktív tag
Igazából az 5Hm-el két dolog miatt szemezek:
1. A "kistesójával" (Brillantis2) jók a tapasztalataim
2. Conti felé húz a szívem mindigTéliszett az Polaris5 lesz (vagy 6 ha addigra kijön), nyári szettnek néztem az 5HM-et, de akkor lehet újratervezés, bár még nem aktuális, de tegnap kimutattam az EC5 a "foga fehérjét", agresszívabb kanyarban kezdett kenődni, a "budget kategóriás Brillantis2" (EcoContact5-höz képest persze hiszen az az anyacég terméke!) sosem csinált ilyet... milyen érdekes, lám 2 decivel többet eszik a vas 100-on, de legalább ott marad az úton.
Még az asszonynak is feltűnt, pedig hátul üllt a gyerekkel..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
bul07
nagyúr
válasz mirci18 #39822 üzenetére
Nem sokat jelent az a 2-3g-os fém szelepsapka nem veszi észre a kocsi ha utólag teszed is fel
Mint fentebb írtam az utólagos TPMS nagy bumszli szelepre tekerhető érzékelője(CR1632 3v elem van benne) +réz vékony anya és az jelentett 15g súlyt centirózásnál
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
1stVikman
senior tag
Megjöttem.
Összeszedtem a képeket, egyelőre csak a nyárigumiról.
Tömény adatok:
- gumi Hankook Ventus Prime 3, 225/45/17, DOT 0919
- autó VW Golf 7 2014 2.0 CRTDI, 110 kW
Felszerelve 2019.03.30, leszerelve 2019.10.29. Futás 11000 kmAz új gumik profilménységei között is volt minimális szórás, és a mérési pontatlanság miatt is kerekítek tized mm-re. Szóval 4 fő barázda van ezen a gumin, ezek mélysége újonnan balról -jobbra mérve:
1. ~6,9 mm ( Legkisebb 6,82 mm , legnagyobb 7,02mm)
2. ~7,7 mm ( Legkisebb 7,62 mm , legnagyobb 7,79mm)
3. ~7,7 mm ( Legkisebb 7,66 mm , legnagyobb 7,73mm)
4. ~6,9 mm ( Legkisebb 6,93 mm , legnagyobb 7,03mm)
[kép], [kép], [kép]Ősszel lusta voltam és csak 3 barázdát mértem, de mivel a szélén és a közepén szinte azonos a profilmélység, így is jól látszik az átlag kopás az első és hátső kerekek között.
Hátul futott kerekek:
1. széleken mérve ~6,2 mm ( Legkisebb 6,14 mm , legnagyobb 6,28mm)
2. középen mérve ~7,0 mm ( Legkisebb 7,01 mm , legnagyobb 7,06mm)
Elől futott kerekek:
1. széleken mérve ~5,6 mm ( Legkisebb 5,53 mm , legnagyobb 5,70mm)
2. középen mérve ~5,9 mm ( Legkisebb 5,93 mm , legnagyobb 5,99mm)
Másik hátsó
Másik elsőÖsszesített kopás hátul egységesen 0,7 mm.
Elől a széleken 1,3mm, középen 1,8mm.
A középen erősebb kopás lehet amiatt, hogy orrnehéz a kocsi és a középső részen magasabb profilmélységről indul a kopás, vagy csak simán több levegő volt a gumikban.
Hidegen beállított nyomás melegen nálam 2-3 tizeddel nagyobb nyomást eredményez.Idén természetesen a hátsók kerültek előre, az elsők hátra. Ha minden marad így, kb.3 szezont ~30000km-t fog kibírni.
Hát kb. ennyi lett volna a nyári gumis szösszenet.
A télit új korában csak 2 helyen mértem, és csak 2 gumit, illetve leszedés után még nem mértem meg.
Ha megcsinálom, arról is dobok fel egy hasonló összesítést.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 1stVikman #39833 üzenetére
Alapos. Elég csak középen mérni a profilt a gyártók is azt az értéket adják meg (már ha megadják). De mivel a gyártás során is van szórás ezért nem nagyon szokták megadni és ha meg is adnak akkor is egy "biztonsági" minimum értéket adnak meg.
Ha cserélgeted kiegyenlítődik a kopás majd szépen. A nyomás meg ilyen, ha felmelegszik a gumi megnő benne a nyomás tehát középen jobban kopik. Vagy átállsz gumigáz használatára a sima körlevegő helyett (aminek sok értelme nincs polgári használatra).
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 1stVikman #39833 üzenetére
Köszi, akkor igazat szóltam korábban, és a gumis sem viccből ajánlotta...
Bár ez a kopás ugye függ sok dologtól, gondolom te nem cipelsz annyi cuccot magaddal mint én...
Azért egy oldalankénti kopásra is kíváncsi lennék több autóval mérve...
Egy középmotoros Celica pl lehet egyenletesebben koptatná, de egy híresen fűrészfogasságra hajlamos pl. kombi passat esetén markánsabb lenne a különbség.
Ez a golf variant vagy az 5 ajtós?De a lényeg hogy igazoltál minket, nem butaság ez a tengelyenkénti csere, szerintem én is a hátsókat fogom előre tenni ősszel...
A nyomás növekedés normális dolog, p-T görbe. A térfogatod állandó (kvázi ), mivel melegszik így megnő a nyomása, ezért is írják elő az autógyárak, h hideg nyomást kell nézni, ami átlag autósnál... ugye a többségnek ehhez benzinkútra kell menni minimum, plusz ha most azokra gondolok akik a gyerekzárat sem kapcsolják be a hátsó ajtókon...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 1stVikman #39836 üzenetére
Köszi akkor neked is hasonló a terhelés mint nekem a Vitarával..
Én sok cuccot cipelek konstans magammal: [link]
Ezek mindig jönnek velem, alul ami nem látszik, de ott a teljesértékű pótkerék, emelő, meg pár apróság, majd keresek róla képet, mert a Suzukis topicban is adós vagyok vele az egyik fórumtársnak... csak elfoglalt, feledékeny, trehány, kialvatlan családapa vagyok, szóval ilyen fotózásokra időm tart a nullához."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
válasz focvis #39803 üzenetére
pontosan ezt történt, találtunk egy picike, 1.5 centi körüli csavart a gumiban, remélhetőleg ő volt a ludas. 7 k-ért megcsinálták. ez nem tudom jó ár-e de azonnal készen volt, negyed órát vártam a helyszínen.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
válasz molnarpeter #39839 üzenetére
az most megszűnt éppenséggel, de mielőtt elmentem a gumishoz, már akkor sem hallottam. de ugye ez egy pici csavar volt a futófelület közepén, ennek nem hiszem, hogy köze lehet egy kattogó hanghoz, fékezéskor.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
TFSi
őstag
válasz 2ozzmexy #39826 üzenetére
Sajnos kevés teszt van a Barumok 5-ös szériájával kapcsolatban (Friss Autobild kivétel - Bravuris 5 esetében). Polaris 5 és a Quartaris 5 nulla tesztinfo.
Ezen felül nekem egyre inkább úgy tűnik, hogy a Conti szándékosan rontja a B és C brandjei alkalmasságát.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
tboldi
nagyúr
(#39837) 2ozzmexy (eredetileg erre akartam válaszolni)
Én minimálba' nyomom, de a padló alatt ki van ékelve minden irányból a pótkerék (majd azt is lefotózom, ha nem felejtem el). Kell is a súly hátra, mert különben elpattog.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Mondjuk az elmúlt egy hónapban, amióta tudom, hogy picit könnyezik a főtengelyszimmering, gondolkodom rajta, hogy cipeljek egy liter olajat magammal, hátha szükség lesz rá egyszer. Azt viszont nem tudom, hova tudnám tenni, minden hely ki van használva. Legfeljebb valami ilyesmibe tudnám elhelyezni.
De igazából nem izgat annyira az az egy liter olaj, egy hónap alatt még mindig száraz az autó alá rakott karton, illetve a nívón sem látszik, hogy csökkent volna a szint. Persze majd egyszer megcsinál(tat)om a szimmeringet is, de egyelőre nem tűnik akutnak a probléma.
szerk.: Ez lenne a legjobb, csak az a baj, hogy már discontinued.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #39847 üzenetére
Lehet keresek vmi kisebb kannát és abba átöntök belőle. Csak azért nem szívesen pacsmagolok ezzel a löttyel.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz 2ozzmexy #39837 üzenetére
Nálam van bent egy jégkaparó ('sose lehet tudni' alapon), azt jólvan. Ez meg minden másra.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen