- Gaming notebook topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- 3D nyomtatás
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdanesz
senior tag
Köszi mindkettőtöknek!
-
aktív tag
ET 40,5 7Jx17" vs ET 45 7Jx16"
A mostani felni az ET 45 16"-os.
A kettő közötti 4,5 mm diffi még vállalható különösebb odafigyelés nélkül?
Ha jól értem a machinációkat, akkor az ET 40,5-lel összesen ~1cm-rel kerülnek távolabb egymástól a kerekek (4,5mm - 4,5mm mindkét oldalon)?
Egy hete tettem fel a fenti kérdést...
Azóta felkerültek az új felnik, amik ugye 7Jx17" ET 40,5 Toora (AR branded)
Viszont elég f@szul állnak a kocsin, néztem is...de gondoltam: optikai csalódást. Aztán tankoláskor mondja a kutas, hogy "szép-szép, de tudod, mit kéne: nyomtávot kitolni, nagyon bent van".
B@mmeg, ez az, ami zavart: nagyon bent ülnek a kerekek. Ma levágtattam a pincébe, és megnéztem a másik garnitúrát: ugyan meglehetősen olvashatatlanná tette az elmúlt 1,5 évtized, de amit ki tudtam hámozni: 7xxxxxH2 35 OEM
Bár elvileg ez oldalanként csak 6mm centi, de sokkal többnek tűnik.
Szóval nyomtávszélesítő...minimálisan utána olvastam, amit leszűrtem laikusként: oldalanként 10mm-ig elvileg vállalható, 20mm már (eléggé) necces, de talán...
Ugye Alfa féle 'mennybemenetel' futómű, ami ugyan jól veszi a kanyart, cserében álltában is amortizálódik...
Érdemes elmenni vele 15mm-ig (akko' má' legyen egy pöttyet pimpesebb), vagy az már sok?
A Toora felni érzésre könnyebbnek tűnt az OEM-nél (meg is lepődtem), de mérlegre nem tettem...
Köszi.
PS: Egyébként valami angol tematikus fórumról rémlett, hogy a GT-nek mások a gyári felni-paraméterei, mint pl. 147/156-nak, és konkrétan emlékeztem arra, hogy ET35, de 1) annyian néztek hülyének, és 2) annyira nem értek ezekhez, és 3) annyira ellentmondásosak a neten lévő adatbázisok, hogy elhittem: én vagyok a fogalmatlan f@sz.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
tboldi
nagyúr
A kérdésben sajnos nem tudok segíteni, nincs tapsztalatom nyomtávszélesítőkkel, de ennek kapcsán most megmértem a sajátomat hátul, mert ott ránézésre simán jöhetne vagy 20 mm-t kifelé.
A felnik ET43-asak (OZ Superturismo GT 15x6,5), és egy darabka 7 mm vastag laminált padlót próbáltam a perem és a gumi közé - ez még elfér, de a 8 már necces lenne. Vagyis akkor az ET37-es verzió is jó lett volna, de nyuszi voltam azt rendelni vakon. Kéne egy 5 mm-es spacer, csak az a baj, hogy a kerékagynál elég kicsi a perem, ennyivel kb. el is tűnne, és nem lenne központos a kerék.
FWD lévén elöl nagyobb a nyomtáv (konkrétan 15 mm-rel), ott nem néz ki olyan hülyén a 43-as, és lehet, hogy a 37-es már bele-beleérne a perembe.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz rbalint88 #39407 üzenetére
Csak úgy lehetne megoldani, ha a felni központosító gyűrűit is cserélném nagyobbra, mert ugye 5 mm vastag spacerrel nem lehet megtartani az 56 mm-es átmérőt, ha az autó pereme is pont 5 mm-es. Annyit meg nem ér az egész.
szerk.: Vagy akkorát kell gyártani, hogy ne kelljen gyűrű, azaz a felni eredeti középfuratához kellene belőni.
Viszont a tőcsavarok hossza így is, úgy is problémás lehet. Egy S2000-es fórumon olvastam, hogy gyárilag ~7,5 fordulat meghúzni az anyát, 5 mm-es spacerrel meg ~4,5, és a H&R, a spacer gyártója 6,5 fordulatot ajánl. Nem szerencsés.
Szerintem a Jazz-nél is hasonló lehet a szitu, a menetsűrűség ugyanaz, és a csavarok hossza sem hinném, hogy nagyobb lenne, mint az S2K-n.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #39408 üzenetére
Lejárt a szerk. idő.
Hehe, megnéztem EPC-n, ugyanaz a gyári cikkszáma a Jazz és az S2000 tőcsavarjainak, szóval ha azon nem jó, akkor nekem sem lenne az.
És itt az említett fórum, vannak képek is. [link]
Szóval akkor marad minden úgy, ahogy van most is. 2 új ET37-es felnit meg nem veszek emiatt 100 rugóért.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Köszi szépen mindenkinek.
A 15mm a gyári felálláshoz képest ugye netto 9,5mm plusz lenne.
Viszont akkor jönne a következő mező:
Felületesen átnézve a Google első két találati oldalát, találtam 7e Ft /db is (csavarok nélkül), illetve 25e Ft /2db is (csavarokkal).
Csak alumíniumot néztem.
A 'drágábikkból' is le van rendezve a teljes kocsi egy ötvenesből, de azért még körbenézek.
Ezen kívül még érdemes valamit figyelembe venni?
Esetleg van preferált gyártó?
Használtpiacról érdemes vásárolni?
Nagyjából ennyi...
Nevermind...
-
noorbertt
őstag
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni:) nagyon kezdő vagyok a témában..
Van nekem egy 2005 Suzuki Swift autóm és ideje a nyári papucsokat lecserélni egy újra..
A gyári adat szerint 165/70R14 kellene, viszont az alufelni ami volt hozzá az 7Jx15H2 ET38. Valamint a rajta lévő gumi adatai: 185/60R15 84H.
Nekem ezek nem sokat mondanak.
Új felniket nem biztos hogy vennék, így mi lenne az ajánlott nyári gumi ezekkel az adatokkal? A fenti 185/60R15 84H gumi paraméterek megfelelőek? Érdemesebb lenne mást keresni?
Köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz noorbertt #39411 üzenetére
a GS felszereltésgi szintet eleve 185/60 R15 gumikkal adták, tehát nyugodtan veheted.
Mondják, hogy a műszakin beleköthetnek, ha nem az a kerék/gumi méret van fent mint azon az ábrán, de én kétlem, ha egyszer a gyár is adta ilyen kérékkel a gombóc swiftet...
[ Szerkesztve ]
-
noorbertt
őstag
válasz South Velen #39412 üzenetére
Műszaki nem lényeges, inkább az hogy ne menjen negatív irányba a teljesítmény/fogyasztás és a biztonság.
Van a topiknak gumisa? (BP-n[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
-
prof.hardver
csendes tag
Üdv mindenkinek!
FORD C-MAX (DM2) 2007 facelift 2.0 TDCi 136LE milyen márkájú nyári gumikat ajánlotok rá, város-országút-autópálya. Keret 100k/4db. Ár/érték arányban,hosszabb távú befektetésre.
A gumi méret 205/50R17 93W.
Köszönöm a válaszokat. -
rbalint88
addikt
válasz prof.hardver #39416 üzenetére
Max ezeket: [link] , [link] , [link] , [link] .
Egy jó ár-érték arányú, népszerű (nem véletlenül) Hankook Ventus Prime 3 is már 27k/db.
Ezen a 25k alatti szinten még el kell dönteni, hogy tapadjon VAGY ne kopjon, ha tényleg hosszú távra szeretnél jó gumit venni, akkor el kell nyújtózni a Michelin Primacy 4-ig, de az 40k/db -
tboldi
nagyúr
válasz South Velen #39412 üzenetére
Én nem csak mondom, tapasztaltam is, ráadásul két helyen is. A harmadiknál meg csont nélkül átment a Jazz.
[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
válasz rbalint88 #39417 üzenetére
legfőbb kérdés hogy 25k alatt van-e szép oldalfalú
50.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. Raiffeisen 55-60.000Ft, Curve €5 ajánlókód elérhető. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Privát üzenetben küldöm
-
rbalint88
addikt
válasz prof.hardver #39421 üzenetére
Hankook Ventus Prime 3 17k körül szerintem jó választás, de ott 20k-ba belefr akár prémium is talán.
-
pepucs
tag
válasz prof.hardver #39421 üzenetére
Vredestein Sportrac 5 ~16k/db
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz prof.hardver #39421 üzenetére
Ha kopottabb a téli, el lehet nézni négyévszakos vonalra is. Ha használható, 1-2 télre vissza lehet szerelni, 17" felnit is el lehet passzolni akár. Csak egy ötlet, ha nem fut vészesen sokat a kocsi, és nem Tátra környékén laksz
-
ugforma
tag
Helló. Valaki megtudná mondani, hogy a michelin alpin a4 téli gumiknak mekkora a gyári profilmélységük? nem találok róla semmit. köszi
-
Snooker
senior tag
Sziasztok!
Nyári gumi vásárlás előtt állok és tanácsot szeretnék tőletek kérni.
Infók: egy 2004-es Seat Leon 1.6 benzines autóm van. 4 hónapja van meg, eddig 4000 km-t mentem vele, tehát úgy saccolom éves futásom nem lesz több, mint 15000 km. Méret: 195/65 R15
Maximálisan 75 ezer forintot szeretnék a szettre költeni, így eddig ezeket néztem ki:
[Hankook K125 VentusPrime 3]
[Firestone RoadHawk]
[Nokian WETPROOF]Mi a véleményetek ezekről a gumikról/márkákról? Jó döntés lenne valamelyik ezek közül, vagy nézelődjek más irányba?
Köszönöm a válaszokat!
-
Flashback
addikt
Nyári gumiból mi az ami ajánlott ezek közül, ingázásra. Nem Schumaherkedni:
Goodyear EfficientGrip Performance 205/55 R16 91V
Hankook Ventus Prime3 K125 205/55 R16 91H /PEREMVÈDÖS
Dunlop SP Sport Blue Response 205/55 R16 91V
Continental PremiumContact 6 205/55R16 91 HÉvi 20-25e-kmt megyek. Az hogy peremvédös az szämit valamit?
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
brumi1024
veterán
válasz Flashback #39431 üzenetére
Ahogy Qru írta a másik topikban: Conti jobban kopik, jobban tapad (ez UHP kategória), GY kicsit kevésbé tapad, de kevésbé kopik. Ingázásra én az utóbbit nézném, de ha van, akkor érdemes az utódját választani (EfficientGrip Performance 2). A peremvédősség annyit tesz, hogy kicsit jobban kitüremkedik a gumi, ezzel véd(het)i a felnit.
[ Szerkesztve ]
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok!
Hankook Ventus Prime 3 205/55 R16 mellett döntöttem. Mennyire fontos, hogy DOT 2020-as legyen és ne 2019. Érdemes felárat fizetni emiatt? Köszi!A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Csaby25 #39434 üzenetére
Oh, mennyit van pofájuk ezért kérni ha nem vagyok túl indiszkrét?
Lassan húzták a nagykerbe Dunaújvárosból a húzóskiskocsin a koreaiak!?
Amúgy nem mindegy hogy 4819 vagy 0520? 9 hét alatt nem romlik meg... bár értem, akkor maradhatna még egy szezont akár...Viccet félretéve, ha egy garnitúrán (4db) 4ezer forint alatt marad a felár, akkor a frissebbet... (plusz 4 ezer, de egy szezonnal többet elmehetsz vele kis szerencsével és ha vigyázol rájuk)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
És ha helyesen van tárolva, UV-tól védve, megfelelő hőmérséklet és páratartalom mellett...
Bár reményeim szerint egy gumi kereskedéssel foglalkozó cég tudja hogyan kell helyesen tárolni... bár sajnos láttam már ellenpéldákat rá..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Snooker
senior tag
Gumibroker.hu webshoppal valakinek van tapasztalata? Vélemény róla?
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #39444 üzenetére
De a sötét, hűvös, száraz pincében nem 17x lassabban öregszik, ugye...
Ceretem a Michelin-t nagyon, de még egy gumigyártót sem láttam aki ne úgy tett volna kijelentéseket, hogy apróbetűvel ne lett volna ott: "...a tévedés és elírás jogát fenntartjuk...""...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
98bja
senior tag
alu-felni.eu oldallal van valakinek tapasztalata? Tisztában vagyok vele hogy replika alufelniket árulnak, kérdés, hogy minőségre milyenek?
-
-
ugforma
tag
Helló. Van egy szett Kosei Sniper 5x100 18x8 ET35 57.1, a gyári felnikupakjaival. Valakinek van fogalma, hogy kb mennyit érhet?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Honda topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eredeti játékok OFF topik
- Hálózati / IP kamera
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Ghost of Tsushima technikai teszt
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen