- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31600896
törölt tag
válasz gabor9991 #20797 üzenetére
Szia! Kopogó kormánymű alatt mit kell érteni? Nekem mintha kopogna valami az első futómű felől rossz úton gyorsabb kanyarodás közben rossz úton. Gyanakodtam az alsó motorvédő burkolaton, vagy az akksifedélen, hogy azok lehetnek. Na meg a másik, hogy ha nagyon alacsony a fordulat pl. parkoláskor, és lefulladás közelébe lép a motor, akkor hallani valami csattogó műanyag-szerű hangot.
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #20763 üzenetére
Most egy éves a Mondeo, de valószínűleg az Általad is említett részecskeszűrő lehet benne, ez a magyarázat.
"gondolom nem sok hideginditásos városi menetben jött ki ennyi km."
Budapesti vagyok és a Belvárosban dolgozom, egy év alatt biztosan összejött 1000 hidegindítás, de nem is ez a lényeg, hiszen tényleg sokat mentem vele hosszú távon, autópályán is.
Talán igaz lehet, de a Maxxmotiont nem próbáltam még. Őszintén szólva nem vagyok biztos benne, hogy ha a horvátországi utat nézem, kijöhetett volna-e 6.2-nél is kevesebbre a fogyasztása...
-
gabor9991
őstag
válasz #31600896 #20801 üzenetére
A kopogást álló motornál a kormány középállásban jobbra-balra mozgatásával lehet előcsalogatni.Az enyémben is kopog de egyelőre nem romlik na helyzet úgyhogy még el van halasztva a felújítás.
Rázós úton kopoghat a kormánymű fogasléc a stabilizátor pálca a stabilizátor rúd ha a szilent kopott és zöröghet a lengéscsillapító is akár. -
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Megint egy eszement ötlet.
Dízeleseket érint 2019.09.23-tól. Nevezetesen, hogy hétfőtől már csak a “gázolaj” megnevezést fogadják el a forgalmiban műszaki vizsgán, mint hajtóanyagot a P.3 pont alatt. Az elfogadott diesel meghatározás az mostantól már nem megfelelően "magyar". Külföldre ha megyek, akkor majd ott néznek nagyot ha közúti ellenőrzésbe vonnak, mert nem ismerik a gázolaj kifejezést.
Ma találkoztam ismerőssel, vizsgaállomáson dolgozik és megerősítette ezt. Valóban ez az új, módosított szabály. Új forgalmit kell kiállítani ilyen esetben. Ez van...A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
pn4hvq
senior tag
Én ezt olvastam az Indexen:
"A szerencse, hogy az okmányirodához csak akkor kell elmennie az autósnak, ha egyébként is betelt a forgalmijában az igazoló matricáknak fenntartott hely és egyébként is új forgalmit kellene kérnie. Tehát nem kell külön ügyet intéznie a dízeleseknek emiatt.
Mivel nem zárható ki teljességgel, hogy lesz olyan műszaki vizsgaállomás, amely esetleg akkor is elküldi a cserére a dízel/gázolaj elírás miatt az autóst, ha még nem telt be a műszakija, érdemes ezt is ellenőrizni, és rákérdezni." -
Jenne
senior tag
válasz pn4hvq #20808 üzenetére
Sajnos a realitás kicsit mindig más, mint a hírekben.
Saját történetem is igazolja. Autómon fóliázva voltak az ablakok, szabályosak, a B oszloptól hátra és évekig nem volt bejegyeztetve a forgalmiba (nem kellett) csak a Műbizonylat kellett hozzá ha kérte a rend őre. Aztán a 2016-os évi műszakin adtak egy külön állapot lapot és azzal mentem a Kormányablakba átíratni/beíratni a forgalmiba a fóliázást, mert egy módosítás miatt már a Forgalmiban is fel kellett tüntetni. Erre volt 15 nap haladékom.
Okés, megtörtént, 3500 Ft és beírták a Forgalmiba. Aztán tavaly le lett szedve a fóliázás, újat nem rakattam fel. Idén nyáron a Balaton felé a 71-esen rendőrségi közúti ellenőrzés alá vontak, ott észrevették, hogy hoppá.. .eltérés van a forgalmi bejegyzése és az autó valós állapota között, nevezetesen hogy nincsenek az autómon fóliázva az ablakok, holott ez benne van a forgalmiban. Ez így nem szabályos, mert nem a valós állapot van rögzítve és ezért eltérés van. Figyelmeztetés, bejegyeztek a rendszerbe és 15 nap állt a rendelkezésemre (büntetés nélkül), hogy módisítsam a forgalmiban a bejegyzést. Újabb Kormányablak, egy új forgalmi kiállítása mert az előzőben nem lehet csak úgy áthúzni egy benne lévő hívatalos bejegyzést. Magyarán, ha nincs fóliázva akkor nincs beírás, ha van akkor van beírás. Remek, 6000 Ft holott csak kettő ablak volt tele. Ráadásul kellett a Törzskönyv is, ami persze nem volt nálam. Újabb sorba állás... de nem folytatom inkább...mert már így is túl offoltam.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
pn4hvq
senior tag
Egyetértek a felháborodással/nemtetszéssel, de azzal, hogy te leszedted a "korlátozó kilátást biztosító" fóliát, nem a forgalmiban szereplő állapotot idézted elő. Betű szerint betartatták veled a jogszabály idevágó részét. Tudomásom szerint nem festegetheted kényed-kedved szerint az autódat sem, mert ugyanígy "eltérés van a forgalmi bejegyzése és az autó valós állapota között" lesz.
-
válasz pn4hvq #20810 üzenetére
De rontani azért nem rontott a kocsi állapotán a fólia eltávolításával... Igazából kekeckedtek a rend őrei és ezt találták. Szerintem figyelembe kéne venni, h a módosítás rontott-e a kocsi állapotán. Ha a módosítás nem veszélyezteti a közlekedésben résztvevőket a lőtéri kutyát nem érdekli, viszont sajnos ezen a szinten nagyon ragaszkodnak a törvény minden betűjéhez.
És akinek a verdája vagy egy része tele van ragasztva matricával meg mondjuk verseny csíkokkal. Bele íratja a forgalmiba, h metálkék matricákkal? Vagy lecseréltem a bal első sárvédőt de még nem fújattam színre akkor mi van? Levetetik?
Annyi roncsot látok nap mint nap a városban, h elképesztő. Érdekes senkit nem érdekel, h az alvázat csak a szentlélek tartja egyben és a rozsda mégis áttolják valahogy a műszakin. Láttam autót aminek minden eleme más színű volt és nem gyárilag persze.
Mi lehet a fogalmijában?[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Jenne
senior tag
válasz pn4hvq #20810 üzenetére
Nem én szedtem le, hanem abban a fóliázó (hivatalos engedéllyel rendelkező) műhelyben szedték le, szakszerűen, maradék nyom nélkül, ahol eredetileg felrakattam. Csak tudod ebben az a rohadtság, hogy miután figyelmeztettek rendőrök én szépen elmentem a Kormányablakba a forgalmimmal, de ott az én kedvemért csak úgy nem írták át, el kellett vinnem az autót egy köztes állapotváltozást megállapító műszakira (4000 Ft) ahol kiállítottak egy hivatalos Műszaki lapot, amin szerepelt, hogy az előzőleg fent lévő Hxxxxxxxx számú fólia nincs már az autón. Na ezzel a papírral kellet elmennem a hivatalba.
De ha már nagyon off...és betű szerint betartott jogszabályok....voltunk nyáron pár napot a sógiknál a szomszédban, két autóval. Kiintettek több autót ellenőrzésre, köztük bennünket is. (osztrák autópálya rendőrség) Másik autóban a barátom szandálban vezetett, aminek nyitott volt a sarka. Megbüntették 50 euróra (nem zárt sarkú cipőben való vezetés) és addig nem indulhattunk tovább, amíg nem váltott át egy zárt (sarkoknál zárt) lábbelire. No akkor most hol tartatják be jobban az vonatkozó szabályokat...? Nálunk hányan vezetnek nyáron strandpapucsban például?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Nem gyári volt. Bontott autókról lettek rá feldobálva az elemek, csak hirtelen ezt a képet találtam meg ami sokszínű. Valami bontószökevény F Astra volt, de lehet tévedek nem tegnap volt.
Egyébként nekem sem írták be tavaly a forgalmiba a fóliázást, műbizonylat viszont természetesen megvan róla 2014 óta.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
A Zéé
addikt
válasz patomi #20816 üzenetére
Amikor még Ladánk volt, annak valamiért piros volt a forgalmiban, 8 évig volt meg, sosem szólt érte senki
A Fiestánál velem is eljátszották ugyanezt, okmányirodában kellett beíratni, a céges matricákat, de amikor lejött róla, azt már nem jegyeztették be újra, pedig volt műszaki újra a matrica nélkül is.ÉS hogy kicsit dicsekedjek: volt egy kis felületi rozsda a hátsó kerékjárati íveknél, a baloldalit sikeresen eltűntettem, a következik a jobb oldal.
Sajnos az előtte képet elfelejtettem meglőni, de a behajtott peremen, azon lapos részén, meg innen nem látszik, de alul a lemezek összehegesztésénél kezdett csámcsogni a rozsda. (az előző tulaja Ausztriába járt ki dolgozni vele).Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz Alemida #20821 üzenetére
Igazából a sok várakozás miatt nagy munka, amúgy nem vészes az anyag igénye. 6000 pénz volt minden hozzá, bár ha metál fényezés van, az kicsit drágább, macerásabb.
A sorrend: takarítás -> rozsda lecsiszolás 200-as papírral -> takarítás -> Brunox Epoxy -> 6 óra pihi -> Brunox Epoxy 2. réteg -> 6 nap pihi (24 óra elég lenne, de így jött ki) -> takarítás -> zsírtalanítás (WD40 volt itthon) -> áttörlés száraz ronggyal -> kis becsiszolás 400-as vizes papírral -> 1. réteg színre kevert javító spray -> 4 óra pihi -> kis csiszolás ott, ahol kell -> 2. réteg spray -> 2 óra pihi -> filc borítás visszarak.
Just a simple Lineman...
-
-
Ma utána jártam a rejtélyes kopogásnak ami hátulról jön, de csak odáig jutottam el, h mi nem lehet.
Egyesével kiszedtem mindent és mentem vele egy kört így az adott cuccot kizárhattam, mint zajforrást.
Rendszámtartó nem, pótkerék és tartozékai nem, full üres puttonnyal is mentem akkor is kopogott.
Tetőkárpitra gyanakszom, de tettem alá néhány csík szivacsot de nem segített. Alá is feküdtem, hővédők nem lötyögnek, kipuff is stabil hisz nem rég lett cserélve és a kopogás régebbi keletű.
Asszonyt is elvittem magammal utolsó körben, ő is határozottam hallja a kopogást rossz/göröngyös úton hátulról. Futóműnél lehet valami így. Minden mást kicsuktam.
Sima útfelületen olyan amilyennek lennie kell.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz #31600896 #20825 üzenetére
De hogyan? Ha sima az út akkor nincs zaj, ha göröngyös-gödrös vagy a zúzottkövön megyek folyamatosan kopog és csak hátul.
Elől hátul tárcsafékes egyébként. Hátul komplett futómű javító készlet lett cserélve tehát szilent nem lehet, rugók és a lengéscsillapítók is vacsiújak.Az tuti, h nedves és esős időben vagy kocsimosás után az első fékezésnél a fékhatás kábé a nulla felé konvergál, de miután eltűnik a víz másodjára már rendben fog.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
gabor9991
őstag
[Hátsó stabilizátor rúd szilent] volt cserélve?
Lehet a rúd zörög. -
-
-
Ma viszem műszakira.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz gabor9991 #20829 üzenetére
Mondtam a kisasszonynak a pultnál h ha már úgyis átnézik vizsga előtt a kocsit akkor abajgassák meg a stabpálcát hátul hátha az a ludas. Felírta a noteszába.
Délután mindenképp hívnak ha átesett az eljáráson. Na ez így nem hangzott valami jól, inkább úgy mondom ha magasan megugorta a követelményszintet.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Hááát vazzee 10 perccel zárás előtt értem oda, azt megelőzően 5 perccel lett kész a kocsi.
Csak úgy átsuhant a műszakin, tudtam én! Érvényes 2021 október valameddig.
A rejtélyes kopogás okának kiderítésére nem maradt idejük a srácoknak, elvégre szélső nap volt a mai.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Pultos csaj kikísért a kocsihoz mert eldugták hátra a műhely hátsó bejárata mögé. Közben mondta h nála épp a fék volt (bal első) ami hangot adott ki (mint x_424-nél), megnézette még a főnökével is. Nem lehetett vele mit kezdeni.
Odaérve az autóhoz azért megnézte a bal oldali féktárcsákat és a betéteket és konstatálta is, h válla sincs a tárcsáknak, szépen kopik és a betét is bőven jó, szinte új. Pedig 2017-ben cserélte az előző gazdája.
De engem azért csak aggaszt ez a kopogás, már a hangélmény miatt is. Nem akarok mindig 12-es hangerőre tekert zenével autózni ami elnyomja... A héten megfűzöm valamelyik szakit h vessen rá egy pillantást.... ötezeré'.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
vadger
tag
Sziasztok.
Céges autó választás előtt állok, és nagyon tetszik képeken a Focus Active kombi, viszont sehol egy budapest környéki kereskedésben nem tudom megnézni élőben. Na jó, legalábbis a Ford Petrány/Solymár vonalon (ezeken belül mindegyik kereskedést hívtam). Esetleg van valakinek már ilyen kocsija?CCNA RS, Security és egyéb hálózati témák oktatása: https://ccnaoktatasmagyarul.hu
-
vadger
tag
válasz bajnokpityu #20838 üzenetére
CCNA RS, Security és egyéb hálózati témák oktatása: https://ccnaoktatasmagyarul.hu
-
SPeti1984
senior tag
válasz Gergőke88 #20845 üzenetére
Bocs, de kiegyenlítek: Regivel helyett Régivel Na de hagyjuk a helyesírást.
Abban van valami, hogy más típusokkal is van gond, de valamiért többet hallani a Focus 4 kapcsán, mint a korábbi 3 vagy 3.5 esetében. Igaz az is kérdés, hogy kinek melyik forma jön be. Én pl. nem vagyok idős de nagyon régóta főként egyterű vagy más magas autóim voltak és valahogyan nem vágyom vissza az alacsonyabb típusokhoz mondom úgy, hogy páromnak alacsonyabb Fiesta van és azt is rendszeresen vezetem. A Focus 4 dízelekkel meg nem is értem mi van, hogy minimális futás után rendszeresen lehet olajcserékre vinni és még mindig nincs különösebb megoldás. -
SPeti1984
senior tag
válasz bajnokpityu #20847 üzenetére
Attól függ mire akarja használni. Céges autóként ha aktatáska lesz bent akkor még sok is. 4-5 főnek elég szerintem a Kuga csomagtartója is. Persze ha babakocsi meg hasonlókat akar tenni az ember akkor jobb egy kombi.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- További aktív témák...