- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ReFleXx
addikt
válasz daniel2121 #20749 üzenetére
WSS M2C950 A jóváhagyású 0W-30 olajat. Márka vallás szerint szabadon választható.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Kipuff flexi cső lecseréléséhez le kell szedni a bölcsőt is?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#49155328
törölt tag
válasz daniel2121 #20749 üzenetére
Ezt szoktam tölteni : Ford WSS-M2C950-A Castrol Magnatec Stop-Start 0W-30 D Ford
A 30ezres csere periódus szerintem kúrva sok.
15 ezrenként cserélek.
Szűrők MANN filter. -
válasz Zoli-bácsi #20753 üzenetére
Nekem azt mondta a szerelő, h nem lehet csak levágni és a helyén behegeszteni az újat. Bontani kell.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz DeFranco #20756 üzenetére
Autószerelő mester.
Akihez szoktam vinni már két hónapja ígéri kábé, h megcsinálja. Ott is hagytam nála 3 napig a kocsit, de hozzá sem nyúlt így elhoztam és a második számúhoz vittem. Muszáj volt, vinnem kell műszakira.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#31733248
törölt tag
"igen, tudom, de sokat számít az üzemanyag minősége is."
Én csak a 95-ös alapáras MOL-benzint használom, kint INA kútnál tankoltam. Próbáltam prémium üzemanyagot is, de semmilyen különbséget nem láttam.
"szerintem én nem fogok összehozni ennyit sosem, pedig törekedni fogok rá, ha lesz kedvem majd."
Nem kell rá odafigyelni, én sem tettem. Egyszerűen csak sokat mentem kényszerűségből a szerpentines szakaszokon a lassabbak tempójával, autópályán pedig szinte végig tempomatoztam.
"a 47e km is egy év alatt szép "
Hozzátartozik az igazsághoz, hogy elég sokat motorozom, pontosabban robogózom is. Értelemszerűen munkára is használom mindkettőt.
"a kipuf. végén, az alján, ahol kicsöpög a víz, ott neked kormos?"
Most néztem csak, hogy rákérdeztél, meg is lepődtem kissé: a Mondeo hátsó dobja keresztbe van fordítva és két vége is van. Mindkettő korommentes.
-
bajnokpityu
félisten
válasz #31733248 #20762 üzenetére
A Te mondid mikori is? kb 1 éve a benyásokban is van részecskeszűrő. nekem a kiám még ez előtti, nem turbos, de közvetlen befecsis, és kormos,mint állat. a diesel eur 5 mondi se, és a 6.2 se kormos.
gondolom nem sok hideginditásos városi menetben jött ki ennyi km.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Erdei88
veterán
válasz #31733248 #20762 üzenetére
Én csak a 95-ös alapáras MOL-benzint használom, kint INA kútnál tankoltam. Próbáltam prémium üzemanyagot is, de semmilyen különbséget nem láttam.
Ugyan nem az 1.5T motor, de nemsokára annál is kiderül, de 1 literes ecoobostnál bizony észrevehető volt a MOL-os 95-ös és az OMV-s Maxxmotion közötti különbség. Fogyasztás és dinamizmusban is -
DeFranco
nagyúr
azt én nem tudhatom, hogy te az a b vagy a c szerelőhöz vitted, mivel úgy hivatkoztál rá hogy aszerelő, ezért gondoltam arről van szó, akihez rendszeresen viszed és akivel már eddig is voltak problémák ha jól emlékszem.
mindenesetre nem tudom mi a helyes technológia, nekem is mondta a kipufogós szaki hogy le lehetne venni az egész rendszert leömlőtől, de 1: marha drága lenne 2: csipkebokor vessző 3: ne akarjam megbontani, mert kockázatos és felesleges.
így elvágta a csövet a megfelelő helyen és szépen behegesztette az új flexibilis tagot. ez volt x éve, azóta is úgy áll mint katiban a gyerek, tehát mondhatni a technológia kiállta a próbát, az lehet hogy egyébként az idő megeszi magát a flexitagot de ennyi.
-
válasz DeFranco #20765 üzenetére
Különösebb problémák nem voltak vele, csak
1. mindig csúszásban van
2. egyszer nem szólt a hátsó első szilent kapcsán mikor lent volt a hátsó futó
Egyébként korrekt arc."B szerelő" egy autószerelő mester (ha lehet hinni a kirakott táblának), mindennel IS foglalkozik a futótól a szélvédőig. Eddig mindig gyors és pontos csak meglepett ez most, gondoltam rákérdezek hátha itt másnál is cserélték már. Lehet szar helyen van tényleg és a helyén nem lehetne körbe meghegeszteni szépen, nem tudom nem értek hozzá. Lehet nem is ő hegeszt.
"A szerelőnél" tudom, h a szembe szomszédom szokott neki segíteni lakatos munkákban./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
zoltan.bagi
csendes tag
Nekem a kipufogóklinikán cserélték katalizátorral együtt. Helyén, behajolva a motortérbe, kb 40 perc alatt, mindezt garanciával, műbizonylattal ~55 ezerért.
Csodás varrat volt, még gépész ismerős is elismerte.ui:
engedd már el a kóklereket, rossz olvasni mennyit szívsz azzal a kocsival és a szerelőkkel...
Én egyszer voltam maszeknál, tréler lett a vége a javításnak, nekem ennyi elég volt. Még az essmotor-nál is vissza kellett vinnem a kocsit, pedig ők elméletileg értenek hozzá. -
zoltan.bagi
csendes tag
[ Szerkesztve ]
-
válasz zoltan.bagi #20767 üzenetére
Pedig annyira nem is kóklerek és nem hinném h átbasznának a palánkon. Egyik sem akarta még a hidroelektromos diffundáló visszapillantó kapcsolót kicseréltetni.
Viszont tényleg ismerek itt a városban olyat akinek a legprecízebb műszere a kalapács meg a villáskulcs, azokat inkább kilométerekre elkerülöm. Ezeknek viszont van cégérjük, emelőjük, műhely tele szerszámokkal, "B"-nél még diag műszer és lézeres futó állító is.
Márkaszervizbe 1 hónapnál előbb nem lehet időpontot kapni és nagyon sok rosszat hallani az ott dolgozó "pékekről" meg az óradíjak se épp alacsonyak./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#31600896
törölt tag
Kérdezd körbe az ismerőseidet, kollégáidat, hogy a környéketeken tudnak-e valóban hozzáértő szerelőt javasolni. Hátha utána már csak tankolni kéne abba az autóba és időnként olajat cserélni. Én így tettem, de én Debrecenben. Most már csak az autó kora szúrja a szememet, mert már ez is 13 éves.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Vezérműszíj+ vízpumpa csere árajálatok:
Maszek:
35 anyag (contitech) + 20 munkadíj (számla, garancia nincs)
Össz.:
55 ezerBosch szerviz:
Anyag (skf) + munkadíj
Össz.:127 ezerFord szerviz:
Anyag (gyári) + munkadíj 99.990
+ 25 ezret akarnak a hosszbordás szíj cseréjére pluszban kiszámlázni...Össz.:124.990
Na ez után legyen okos az ember, hogy hová viszi.
[ Szerkesztve ]
-
#49155328
törölt tag
válasz daniel2121 #20759 üzenetére
Fehérváron vettem az olajosnál aki cserélni szokta.
16.5k volt a 4 literes.
Neten van olcsóbban is de az lehet hamis is.gabor9991 maszek + számla nem játszik?
[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz gabor9991 #20771 üzenetére
[Essmotor] számla. (Friss fagyálló + csavarok!!! + vízpumpa = ~73 ezer)
Ha levonod a "felesleget" , ami azért volt, mert időnként nehezen indult, akkor nem sokkal több és van számla, garancia.
A vezérműtengelykerékkel megszívtam, ebben a szériában bakelit volt, amit nem voltak hajlandóak visszatenni, kellett helyette fém, de legalább csak egyet számláztak
Megjegyzem pont ezután kellett visszavinnem: 110 fölött motorféknél felment a vízhőfok.
Cseréltek termosztátot. Gyári 82 helyett 74 fokosra, de utána is rossz maradt. --> Na itt ingott meg a bizalmam bennük is. Csere helyett gondolkodunk... pff... (Télen így jóval gyengébb lett a fűtésem és lassabban is melegedett be.)
Ezután írtam egy panaszlevelet, akkor átnézték rendesen (Leírás valami hasonló: Járó motornál a hűtővízcsövek puhák, összenyomhatók. Ennyi belefért volna előtte is ), s kiderült, hogy a kiegyenlítő kupakja nem zárt, nem volt nyomás a rendszerben. Elöregedett, valószínű amíg nem volt bolygatva még jó volt, de az ennyi km és idő után nem is lenne baj, HA észreveszik. Itt még kiderült, hogy a kiegyenlítő egy része is kissé kifújt felül, mert porózusra öregedett. Illetve a ventim 1-es fokozata nem ment. (A kupak volt a fő ok, a tartály/venti előtte is olyan volt, SOSEM mozdult a mutató középről. A ventivel "csak" az alapjáraton gyenge klíma problémámat oldották meg, amivel meg a klímás nem tudott mit kezdeni. )
Lényeg, hogy 2-szer vissza kellett mennem (anno nyaralás előtt, ahova kocsi kellett) és pattogni, hogy jó legyen, DE legalább lehetett.
Nekem csak az a bosszantó, hogy mind vízpumpa-, mind termosztátcsere után elvárnám, hogy ellenőrzik a rendszer zártságát, ha már hozzányúlnak.
Ennyit a szakszervizről.Sufni: lecserélte a szerelő a hosszbordást, majd kb 5 ezer km után (csereperidóus 160 ezer km/8 év, szóval kb még új volt) elszakadt, mert a vezetőgörgőt nem cserélte, ami el volt öregedve és (autópályán) szétesett. Panasz, garancia nincs, tréler van.
Na ez nem történik meg egy (jobb) szakszervizben, mert tudják, hogy együtt cserélendő.Maszek valószínűleg a főtengelycsavart sem cserélte volna a vezérlésnél. Akinek eladtam a kocsit, neki pont attól térdelt le korábbi Focusa a friss vezérléssel.
2 hónapja adtam el. Remélem, még sokat fog futni!
Szerettem, egy jól vezethető, dinamikus, stílusos, fiatalos autó, jó futóművel. Annyi, hogy én ebből semmit nem használtam ki (totálisan kíméltem, öregurasan vezettem), ellenben a "hátrányaival" szembesültem (kuplungcsere, futóműben az a rohadt sok szilent , városi fogyasztás).
Végül egy Priust vettem, sokkal inkább "sajátomnak" érzem, DE maximálisan jó emlékeim vannak a Fókáról (azért is járok még vissza). Lehet szimplán csak megöregedtem[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz zoltan.bagi #20774 üzenetére
innye, jól lement az ára az alkatrészeknek pár apróság valamennyivel drágult, de nálam még a kerék 25k volt a vezérlés kit meg 30k, 6 éve.
-
ReFleXx
addikt
válasz zoltan.bagi #20774 üzenetére
283e km-el adtam el az enyem, meg gyari kuplunggal
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
RazoR
veterán
Sziasztok!
1.6TDCi autópálya felhajtó gyorsításnál kiírta, hogy Engine Malfunction és átváltott szívó dízel üzemmódba, elment az ereje, gondolom eldobta a turbónyomást. Újraindítás után megszűnt a hiba, majd pár nap múlva ugyanez de jött a Check Engine is mellé ami maradt is, azóta kicsit lomhább és eléggé kormol közepes fordulaton. Mi lehet a gond? Coolercső repedés?
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz ReFleXx #20777 üzenetére
Sajnos egy kb 10%-os kuplunggal vettem, így muszáj volt párezer km után. Párszor mentünk külföldre is, nem mertem vele játszani.
Nálam sem kopott a szükségesnél jobban. 40 ezret tettem bele, kb 3mm-rel lett vékonyabb az első fékbetét is csak.
Igazából már azt is "hibridesen" vezettem. -
Erdei88
veterán
Ugyanezt a hibát produkálta nálunk 2 hónapig. Engine Malfunction és szívóbenzin lett belőle (1 literes ecoboost), leállítottam, újraindítás után hibátlan volt.
2 hétig szerelőnél volt, diag szerint a levegőnyomással volt gond. A valóságban az autónak semmi baja nincsen. Mindent átnéztek, meghúztak ami esetleg lötyögött. Azóta semmi baja nincsen, már mentünk vele 500 km-t.
Nem tudták megmondani mi okozhatja, a következő tipp a turbó lett volna.Kérlek mindenképpen írd meg, hogy nálad, hogy végződött, mert kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Sziasztok! Mk3-as mondeo kombiban kéne hátsó hidat cserélni, mert el van korrodálva. Tudtok esetleg újat, vagy jó állapotú bontottat? Beszéltem több bontóval is, de nincs nekik.
Köszi
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
#31600896
törölt tag
Na szevasztok!
Akksit kell majd cserélnem a Focusban, mert 1x lemerítettem (1 napra rajta maradt a gyújtás )
Milyet javasoltok bele? (MK2 benya)
Legszívesebben nem cserélném, de azt mondják télen simán lemerül.[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
Sziasztok!
1.6 os benyas 2005-06-07 focusnak vannak alsp tipushibai?
Mire kell figyelni vetelnel?
Szerviz mennyire sulyos kicsi japan autohoz kepest?
102 vagy 116 lovas a jobb moci?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
atila4
senior tag
Sziasztok! Akinek van tapasztalata MK3 faceliftes Focus St-vel, legyen szíves rám írni
Előre is köszönöm!Windows 10 / Galaxy S 7 / Asus ROG
-
-
válasz gabor9991 #20797 üzenetére
+1 mindenre is figyelni kell már. Enyém 2005-ös kombi.
A fentebb leírtakon kívül rozsda rügyezése több helyen, beázás a motortérben és/vagy a csomagtartónál. A benzinszivattyú nem létező szerelőnyílását feltétlen meg kell nézni nem-e vágták ki kóklerek a hátsó ülés alatt a kasznit.
Jó lesz az 100 lónak is (mínusz egynéhány ami elszaladt az évek alatt). Minél jobban felszereltet kell venni, bár én személy szerint elvagyok tempomat és esp nélkül is mert főleg városban mászkálok vele.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz gabor9991 #20799 üzenetére
Nem lettél volna.
Úgy vagyok vele, h azok amiket megcsináltattam rajta legalább már rendben vannak és jó eséllyel többet nem kell hozzányúlni. Tudtam, h költeni kell majd rá csak egy év alatt ez hangyányit több volt, mint amire gondoltam.
A szervo az tényleg szívás volt.A szerelő elvitte a kocsit egy próbakörre (én kértem meg rá hátha tapasztal valamit amit én laikusként nem veszek észre), azt mondta minden rendben vele, műszakira kész. Hátsó-első szilentek is végre cserélve, kipuff flexicső, olaj és szűrők cseréje és egy futó állítás. 50k-volt a munkadíj és a flexicső, minden mást vittem.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Új hozzászólás Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- DXRacer használt szék eladó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben