- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Házimozi haladó szinten
- Gaming notebook topik
- Autóhifi
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Ülésezik a hardveregylet
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #14119 üzenetére
Nem is az autópályán történő fogyasztás a kérdéses itt, hanem hogy mennyit eszik városban. Az 1.4 TSi e téren is nagyon jó.
-
#31733248
törölt tag
válasz Tsebacsi #14155 üzenetére
Kipróbálom, azt hiszem. Az Octavia dinamikus, hozzászoktam már, jó lenne, ha az új autó nem jelentene e téren visszalépést. A motor jó eséllyel bírni fogja (csak pár másodpercre kap maximális terhelést, nem versenyezni szeretnék vele), inkább az Euro 6.2 és a kuplung miatt vannak bennem kérdőjelek, de majd utánajárok.
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #14165 üzenetére
Van egyáltalán ezen DPF?
"az erőátviteltől se félnék túlzottan, inkább az öreg, sokat futott kocsiknál irták, h chip után kuplung behalt."
Volt már rossz tapasztalatom újabb tuningolt kocsival is, igaz, az nagyobb nyúzást kapott és elég hamar meg is adta magát...
-
#31733248
törölt tag
válasz sharkypeti #14436 üzenetére
-
#31733248
törölt tag
válasz Pardise #14480 üzenetére
Az enyémre azt mondták, hogy július végén lesz legyártva, de csak augusztus végén fogom átvenni. Szerintem nálam ezt belekalkulálták.
(#14484) Gergőke88
"A Focusban ülve se tudom elképzelni minek ennél több hely. (185 magas 100kg vagyok). Hátul is volt bőségesen hely."
Ne viccelj, már-már legendásan kevés benne a hely a kategóriatársakhoz képest. Azt már nem is mondom, hogy ülj be utána egy Octaviába, mert azt már valamivel az alsó-közepesek fölé lőtték be.
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #14503 üzenetére
A dízelt meggondolnám... Nem biztos, hogy jó áron lehet eladni pár év múlva. Én például sokat fogok vele Nyugat-Európába járni, lehet, hogy lesznek olyan városok, ahova dízellel be sem hajthatnék. Arról már nem is beszélve, hogy kulturált működés szempontjából inkább egy benzines...
Nekem a Mondeoban nagyon tetszett a kellemes futómű. Franciákat meg sem nézek, nincs hozzájuk bátorságom, ahhoz túl sokat megyek.
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #14509 üzenetére
Ez tényleg nagyon egyénfüggő. Én mondjuk nem igazán bírom a dízeleket, vannak olyan tulajdonságaik, amikre egyszerűen háklis vagyok. Nemrég közvetlenül egymás után vezettem a saját Octaviámat (1.4 TSI, 150 ló) és egy ugyanolyan erős dízelt - soha többet. Használtan, jó áron megvéve más kérdés nyilván, igaz, én akkor sem dízelt vennék.
"érdekes lesz mondeot venned, ha nem oké a francia. lévén francia motorok, francia komfortelektronika, stb..."
A Wiki szerint a Mazda és egy német vállalat közös fejlesztése ez a motor, hogy hol gyártják, az nem lényeges. Design terén a franciák mindig jók voltak, de én továbbra sem bízom bennük. Meg aztán az sem biztos, hogy egy hasonlóan felszerelt és erős autót ők is hozzám vágtak volna 6.1-ért...
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #14511 üzenetére
"200lovas 1.8TSI után vettem mondeot, vissza nem ülnék bele"
Elhiszem, én is azért váltok feljebb és veszek Mondeot. Utoljára 15 éve volt, de aztán valahogy mindig mást vettem helyette, pedig a harmadik generáció kivételével mind tetszett. Most egyébként esélyes lehetett volna a Hyundai i40 is, nem kis részben az 5 éves kilométer korlátozás nélküli garancia miatt (ha volna hozzá egy jó benzines motor), de a régi már, az új pedig még nincs.
"nemtom hol olvastad, de annak a forrásnak szerintem ne higyj. 1.6 és 2.0 is PSA eredetű diesel, más hengerfejjel."
Azt tudom, de nekem az 1.5 Ecoboost lesz.
-
#31733248
törölt tag
válasz molnarpeter #14517 üzenetére
...vagy legalábbis költségesebb. Az Octaviában megszerettem a DSG-t, ezért a Mondeot eredetileg Powershifttel akartam rendelni, de az értékesítő jóindulatúan lebeszélt róla.
-
#31733248
törölt tag
válasz molnarpeter #14519 üzenetére
(#14519) molnarpeter
Én is ezt hallom mindenhonnan. Kérdeztem a PoHu-t is a DSG-k javítási költségeiről, kemény számokat mondtak, ahogy a fordos értékesítő is. Ami azért bosszantó, mert ha az ember benyel nem kevés felárat egy jó automatáért, még mindig ott van a jó eséllyel bekövetkező meghibásodás milliós számlája is. Ha meg felhúzom 200 lovasra, akkor még esélyesebb, hogy az automata be fogja adni a kulcsot.
(#14526) SzlobiG
"Nem rég volt egy mondeo tulaj powershifttel megadta magát, nem lehet javítani 1.5 milla az új. "
Szép, mondhatom...
-
#31733248
törölt tag
Volna tippetek arra, hogy ha az új (Business) Mondeo hűtőrácsát le akarom cserélni fekete méhsejt, vagy egyéb formájúra, hol érdemes nézelődni és mennyibe kerül? A Fusion hűtőrácsa kompatibilis lehet vele vajon?
-
#31733248
törölt tag
Azért az is igaz, hogy nem az évi egy-két hegymászós útra kell optimalizálni, hanem arra, amire az ember jellemzően használja az autót. Idehaza nagyon kevés ember lakik olyan helyen, ahol komolyabb emelkedők vannak. Érdemes elolvasni a róla szóló tesztet, ott is hasonlókat írnak. Az 1.4-es turbósokkal (Octavia, Golf, Astra, i30) már nincs ilyen gond, mennek szépen.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #14670 üzenetére
Érdemes megnézni a VW 1.4 TSI videóját is, még dízeles szemmel is jó értékeket produkál.
-
#31733248
törölt tag
válasz SG3rg0 #14717 üzenetére
(#14717) zerge861
"Nyíregyházán Veress autókárpit."
Jó cég lehet, de ezt a béna honlapot...
(#14730) Pardise
Köszi, engem minden érdekel vele kapcsolatban.
"Többen mondták bent a munkahelyen meg a baráti körben is, hogy 1.5 ecoboost 165 lóval nagyon kevés akkora autóhoz"
Ez csak fotelből okoskodás. Kellően nyomatékos és tisztességesen is megy.
"Olvastam neten, hogy ezek az ecoboost motorok 200-250 ezer km-re van kitalálva, utána meghalnak."
Dehogy halnak. 240 ezer kilométert kell a Ford motoroknak minden körülmények között kibírniuk. Például akkor is, ha a sarkkörön laksz és csak rövid távokat mész a kocsival. Más gyártóknál is hasonló kilométerszámra vannak felkészítve a kocsik. de ennek átlagos használat mellett a többszörösére lehet számítani. A kiterjesztett garancia eleve 250 ezer kilométerre szól.
Járatni pedig szerintem az elején mindenképpen érdemes egy fél percet, hogy mindenhova eljusson az olaj. Leállításkor ezek szerint nem kell? Valószínűleg tovább keringeti a rendszer az olajat.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Pardise #14736 üzenetére
Köszi, jöhetnének az üléshuzatos linkek, másnak is jó lehet. Az Android autó apk-t kell leszedni valahonnan, a magyar Google Play áruház még nem tartalmazza sajnos (állítólag a magyar hangvezérlés elkészültéig nem akarják kiadni). Milyen a navigáció? A Skodánál összelőttem a telefonnal, szépen megjelentek a kijelzőn a forgalmi információk is. A Waze megy?
-
#31733248
törölt tag
Szélesebb és peresebb gumik, valamint a hozzájuk illő felni: jobb lesz a fékutad és gyorsabb leszel kanyarban. Ugyanez igaz a keményebb (és ültetett) rugókra és a lengéscsillapítókra is. Sokkal többet számítanak, mint az a toronymerevítő. Igaz, cserébe romlik az utazási komfortod, jobban ráz az autó és hamarabb leér az alja.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Érdemes elolvasni:
-
-
#31733248
törölt tag
válasz kelly416 #15566 üzenetére
Normális vezetéssel, sokkal többet előztem másokat, mint ők engem. Az Octavia (150 lovas 1.4 TSI) 3 mázsával könnyebb volt, kisebb tempónál érezhetően dinamikusabban viselkedett, mint a 165 lovas Mondeo. Nagyobb tempónál érzésre ugyanaz. Egészében véve érezhető a feljebb lépés, luxusautósabb a futómű, a számomra fontos nagy sebességű autópályázásnál pedig halkabb az autó. Néhány dologban (tempomat kezelhetősége például) jobb volt a Skoda.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #15653 üzenetére
"Elindultak az uj mondi arak felfele. Ami nemreg 6.1 volt pukiszuzen, azert fel evesen tobb, mint fel misivel tobbet kernek par ezer km utan."
Konkrétan 6.1-ért vettem Business felszereltséggel, regadóval, téli csomaggal és pár extrával. Nagyon megérte. 15 évvel ezelőtt is ennyit fizettem egy középkategriás autóért.
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #15660 üzenetére
Néztem az Optimát is, de jóval drágább volt azonos felszereltséggel, mint a Mondeo Business, legalábbis benzines változatban, ahol a 2 literes szívó elég hurka a nyomatékos Ecoboost után.
-
#31733248
törölt tag
-
#31733248
törölt tag
(#15666) Jenne
Ízlések és pofonok... A Golf a kategória legjobb autója, megértem, ha valakinek tetszik - nekem nem igazán... Octavia 1.4 TSI-ket hajtottam az elmúlt években, bevált a típus, de nem szerettem meg. Az viszont érdekes, hogy gyakorlatilag dízeles a fogyasztása a kis turbós benzinesnek. De a Mondeo esetén is csak 1,2 literes a különbség az 1.5 Ecoboost és a 2.0 literes dízelek fogyasztása között, legalábbis a spritmonitor.de adatai alapján.
(#15667) bajnokpityu
Én nem látom ennyire jónak az Optimát, de minőségi szempontból nagyon meggyőző autó, az biztos. A Ceed és az i30 is jó ajánlatok, főleg akkor, ha valakinek elég az alapmotoros benzines.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Pikkolo^^ #15671 üzenetére
(#15671) Pikkolo^^
"Vezetési élményben egy kézi válsósat nem illik egy automatához/dupla kunpunghoz hasonlítani, a váltás hiánya már hatalmas élmény."
Ez nagyon igaz, az Octaviában is nagyon szerettem a DSG-t - mintha egy teljesen másik kocsi lett volna.
(#15672) SzlobiG
Nálam a Passat-Superb vonal lett volna a természetes folytatás, de ahogy korábban sem jött be igazán, most sem...
(#15690) ReFleXx
Lassan már az a gyanús, ha valaki képes szenzációhajhászás nélkül, az eredeti forrásokhoz hűen megírni egy cikket...
-
#31733248
törölt tag
Mondeo 1.5 Ecoboost tapasztalatok:
A bejáratás első 1000 kilométerénél 9 liter feletti átlagfogyasztások voltak, az mostanra rengeteget mérséklődött: elsősorban autópályán, kisebb részben városban, elhanyagolhatóan kevés országúttal 7.7 literen áll most a fogyasztásmérő (kb. ennyit fogyaszt műszer szerint egyenletes 140-nél is). Ezzel egészében véve elégedett vagyok, bár a korábban használt Octavia (1.4 TSI 150 lóval) takarékosságát nem éri el, igaz, nehezebb is 3 mázsával.
Országúton és autópályán jól érezni a 165 lovat: kellemesen, nyomatékosan húz, miközben csendes marad. Szívem szerint mindenkit beültetnék egy dízelbe, majd utána a benzinesbe, mondja meg, melyik tetszett jobban... Nagyon komoly különbség van kulturált működés terén a benzines javára.
Az autó kényelmes, szép, nem zörög, szinte minden szempontból jól érezhető előrelépés az Octavia után. A tempomat vezérlését viszont nem gondolhatták komolyan... Nagyon bénán lett megoldva. Ugyanígy a 9 hangszórós audiórendszer is halványabb a vártnál. Ugyanígy hiányoznak a csomagtérből az ügyes rögzítő fülek is, de ezeket utólag pótolni fogom.
Egészében véve nagyon elégedett vagyok, azt hozza, amit vártam tőle.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Pikkolo^^ #15807 üzenetére
Az, hogy nem ergonomikus a kialakítása, szinte egy síkban vak a gombjai. Emiatt jobban kell figyelni a gombokra, én gyakran le is nézek emiatt. Ugyanígy az audiórendszer kormányról való kezelhetősége is elmarad ergonómiában a Skodáétól. Azon egy jól megtalálható tekerőgomb állította a hangerőt, ezen meg egy négy irányú kapcsolót kell kitapogatni. Apróság, de kár érte.