- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
patomi
őstag
válasz Sub-ZeRo #20297 üzenetére
Nálam ilyen nincs. Elvileg nem is kell ezekbe a 95 nél jobb benya.
(#20299) gabor9991
Én nem mondom, hogy kevesebbet eszik a sárga benzinből, pusztán komfortosabb a motor járása. Csendesebb, kicsit kisebb gázadással is elindul. Nekem ez vált be. A fogyim ezzel is olyan 8 körül alakul, mint mondjuk a lyukassal.Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
nagyúr
válasz patomi #20301 üzenetére
Nekem 6,5 most. 1,6 kombi. Ha futót rádobom akkor 6,7 körül jön ki.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Őszintén csak tippeltem az olajra. Lehet próbálok másik kutat.
Avia állandóan levágja, fél óra egy negyed tank. Mol-nál szoktam 100-ast tankolni. De lehet következő adag Shell lesz. Omw kút picit messze van ide./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Egyébként épp h sokan dícsérik az omw-t, talán minden más kút a Mol-tol vásárol de már nem emlékszem pontosan.
Mondjuk 10w40 után nem csodálkoznék ha az 5w30-cal mégis az olaj lenne. Illetve konkrétan ugye nem az olaj kopog hanem a négy mozgó alkatrész a motorban.
Videóm biztos akad, majd böngészni kell vagy frisset feltölteni gépre. Szerintem ezer és egy ilyen videó van már a benzines fóka dízel hangot ad indítás után címen.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
nagyúr
válasz patomi #20304 üzenetére
Napi 70 km inga 7 napból 6-ot. 35 oda, 35 vissza. Falvakon keresztül. Üllő - Tápióbicske.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
kcsa
veterán
OMV is MOL benzint ad (kivéve nyugati határ közelében a prémium üzemanyagok).
Szeretem az ilyen kinyilatkoztatásokat (és nem a tiédre gondolok) - évek óta csak Auchan benzinnel járok (úristenmindmeghalunk kategória a megmondóemberek között), 90%-ban 95-ös, 10%-ban 98-as, és pillanatnyilag enyém a legalacsonyabb fogyasztás azonos típusú autók között a spritmonitoron - pedig agglomerációban lakom. Hangjával sincs gond sem szubjektíven, sem objektíven (oké, néha nyikorog a vízpumpa).
A robogóm már más tészta volt - túl jól sikerült a nagygenerál és kissé magasabb lett a kompresszió, na oda kellett a százas benzin
[ Szerkesztve ]
-
jupp008
senior tag
-
-
Mi a vélemény a 2011 utáni Mondeokban lévő 1.6 ecoboost motorokról ill. magáról a tipusról? Ugyanaz a technika mint amik a Focusban voltak? Csábító, hogy 2.7-2.8 körül lehetne kapni jó állapotban lévő 90-180k között futott kocsikat.
Focus 1.6 Ti-Vct-t vadászok de kettőt vittek el az orom elől, most meg nincs 125LE-s változat a piacon ami érdekes lenne számomra, illetve lehet szűkös lenne gyerekkel, babakocsival meg még egy kutyaketreccel a Focus csomagtere.
De nem is akarnék belenyúlni olyan kocsiba amire nagy eséllyel lehet sokat költeni...
Népitéleteket olvastam, de nincsenek ilyen távú tapasztalatok ott sem. -
Erdei88
veterán
-
Chereiose
addikt
Sziasztok!
Városi használatra keresek kis autót, 2007 körüli Ford Fiestakat néztem az 1.4-es benzines motorral. Valakinek van tapasztalata róla? A jobbik felszereltségűket keresem, ghia és fresh plust. Árban kb 1 millióm van rá, néztem a focusokat is de ennyiért reálisabb a kis fiesta, végül is arra kell, hogy pár km-ert ingázzak itthon.
Vasárnap meg is nézek egy Ghiát, mire érdemes odafigyelni különösen ennél a típusnál?
-
zoger
tag
válasz Chereiose #20317 üzenetére
Nekem egy hasonló évjáratú 1.25 fiestám van 160ekm-el. Újonnan vettem s azóta a kopó dolgokon felül bal hátsó kerékcsapágyat, hátsó kipufogódobot ill. egy gumigyűrűt kellett cserélnem a termosztátnál. Nem tudok róla, hogy lenne valami típushibája amire figyelni kell.
-
A Zéé
addikt
válasz Chereiose #20317 üzenetére
Elég puritán szerkezetek, annak minden előnyével és hátrányával, de alapvetően egy szerethető gép szerintem. Helykínálatban (elöl legalábbis) jobb, mint a 206, vagy a Polo.
A kaszni nem rohadós, vagyis nem annyira, mint a Focusokra jellemző.
A futómű elég egyszerű, a merev hátsó híd miatt kicsit pattogós, de kiszámítható, elég jól lehet terelgetni. A gyári első spirálrugók szeretnek elfáradni, eltörni.
Az 1.4 motor nem egy erőgép, de haladni azért lehet vele, csak kicsit szomjas: nekünk Focusban 8 liter körül evett, de ~200k km alatt semmi hibát nem produkált.
Nekem a klímával gyűlt meg a bajom, mert eléggé alacsonyan, és elöl van a hűtője, így nagyon védtelen. Egy icipici kocc, vagy egy felpattanó kavics, és már ki is lyukadt. Nekem egy akkora koccanástól lyukadt ki először, hogy nem is látszott semmi sem a lökhárítón, de a szerelő megmutatta, hogy melyik rögzítő pöcök nyomta meg a hűtőt. Pechemre következő évben meg egy kavics lyukasztotta ki.
Az elektromos rendszer tud még gondot okozni, nekem egyszer megállt úgy, hogy se kép-se hang, 2 napig keresték a hibát, széthúztak-kontaktspréztek-összedugtak minden stekkert, és utána ment hiba nélkül. Szintén amiatt nem ment a klímám egy ideig, mert a kompersszor stekkerénél elrohadt a drót a sértetlen szigetelés alatt. Hasonló hibák a szerelő szerint előfordultak más példányoknál is.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
Chereiose
addikt
Köszi!
Ma megnéztem, kipróbáltam egy 1.4 Ghiat, meggyőzött egyébként, automata klíma, vajbelső és bőrkormány egészen igényessé teszi ezt a kis kocsit, városban végül is elég ez a motor, fogyasztása gondolom azért nem kevés akkor, de most nekem inkább az állapota a lényeges. Másik, hogy úgy néztem nem egy vagyon fent tartani, elég olcsó hozzá minden, meg hát nagy meglepetések sem érhetnek az egyszerűsége miatt. Helykínálata kifejezetten jó, még hátul is. Nézegetek még Opel H astrákat is, de mindenképp elgondolkodok ezen, de csak ghia felszereltséggel.
-
e-newsee
addikt
Üdv!
1.4-es 2006-os 2-es fóka, és olyan gondom van vele, hogy olyan 110-120 közötti tempónál visszaráz a futómű a kormányra. Kb fél centis amplitúdóval rázza vissza a csúcson. Sebességfüggő, tehát mindegy, hogy hányadikban megyek vele annyit. 130-as autópálya tempónál már alig érezni, és 90-nél sincs emmi jele.Amiket megfigyeltünk eddig:
-Bár elég lomha, pláne azon a sebességen, de gyorsításkor jobban érezni, mintha csak guru.
-Lassításkor (pl autópálya lehajtónál alassítósávban fékezve) sokkal jobban érezni.
-Oldalszélben (mindegy milyen irányú) megint jobban érezni.
-Kanyartól független, mendegy, melyik oldala terhelődik jobban.
-Nem sikerült megfejteni, melyik oldalról jöhet, mert igazából a kormányon érezni csak. (Meg kicsit a padlólemezen természetesen)Amiket kizártunk:
-Felnik excentricitása, "tojás" alakja (alu és acél felninél is megvan, és cserélgetjük a kerekeket is egymás közt a szezonális kerékcseréknél) Plusz a felnik ki is lettek mérve.
-Féktárcsa, lengéscsillapító, szilent, stb. csere után is ugyanúgy csinálja.A szerelőm tippje jobb híján a féltengelyek, mert már forgó alkatrész nem nagyon maradt, ami váltó kimenete után van. De nem merjük csak úgy rögtön bekockáztatni, mert nem olcsó tétel, szóval próbálunk még ötletelni.
Ha itt valaki találkozott már hasonlóval, ne tartsa magában!
Ezer köszönet az ötletekért!
[ Szerkesztve ]
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
westcoastog
veterán
válasz e-newsee #20321 üzenetére
Féltengely is hamar kiszűrhető, alúlról meg kell rángatni őket a csuklópontoknál, érezni azt ha lóg.
Nekem mondeom van, nálam a jobboldali féltengelyt kellett cserélni mert kegyetlenül remegett már az egész kocsi, elinduláskor klattyanó hangot is lehetett hallani úgy lógott már.
Kapott bontott féltengelyt új zsírral, gumiharanggal meg külcső csuklóval és kész, 20 alatt megvolt.[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
Tul vagyunk a delfinnel 2300 kilometeren. Kerestem a konyvben bejaratasrol valami infot, de semmi. Valakinek valami infoja rola? 2.0 diesel.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz bajnokpityu #20324 üzenetére
Manapság ezt nagyon lazán veszik. Gondolom azért mert 1. el sem olvassák sokan a leírást mikor megveszik a kocsit 2. be vannak valamennyire járatva a tesztpadon, 3. motorvezérlő fokozatosan adja rá a kakaót pár ezer Km után.
⭐ Stella
-
gabor9991
őstag
-
e-newsee
addikt
-
Chereiose
addikt
Ford Fiestaból mikor volt a facelift változat, 2006-tól vagy 2007-től? Valamint miben más a faceliftes? Sok különbséget nem vettem észre, legalábbis kívülről
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz molnarpeter #20334 üzenetére
Köszi, most már így főleg a hátuljáról meg tudom különböztetni őket
Amúgy nincs tapasztalatotok, hogy egy vezérműcsere mennyiből jön ki ennél a típusnál? Ha az 1.4-est veszem szerintem nem árt, ha azt cseréltetem egyből. Meg úgy általában egy kuplung, fék betét / tárcsa csere, lengéscsillapítók, ezek amik költségesebbek lehetnek ugye. Azt tudom, hogy olcsón van hozzá gyári is, ezért is keresek Fordot
-
7Sony7
addikt
Srácok, tudja valaki, hogy a faceliftes 2008 as c-max kormányműve elektromos, vagy elektrohidraulikus?
És amúgy mind ilyen furán vinnyog? Leállításkor meg olyan, mint egy leàlló repülőgép turbina.-
-
diegho
nagyúr
Az alábbi hibajelenség mitől lehet?
Video így indul a Focus, ha kint meleg van, de a motor hideg. Mitől lehet ez? Semmihez nem nyúltam, csak önindítóztam.
Ha ráindítok, de nem várom meg, hogy beinduljon, leveszem a gyújtást, ráadom, újra indítok, utána szépen indul. Ötletek? Önindító lesz a ludas? -
7Sony7
addikt
Srácok, négy évszakos gumival van valakinek tapasztalata?
diegho: szerintem nem önindító. Elég jól tekeri. (Inkább, mintha nem lenne elég üzemanyag nyomás, vagy ilyesmi. De ez csak találgatás.)
[ Szerkesztve ]
-
-
Chereiose
addikt
válasz 7Sony7 #20343 üzenetére
Én tavaly ősszel vettem a golf plusunkra, mert nem volt téli garnitúránk már, egy Nexen N 4 season-t vettem, nincs rá panaszom, nem is hangos, télen és most nyáron is jó volt. Szerintem városi használatra főleg elég megbízhatóak ezek már, és megspórolod vele a szezononkénti esetleges gumis díjakat is.
-
bajnokpityu
félisten
18as gyártású smaxra hol a legolcsobb a tpms?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #20347 üzenetére
Ali, eBay? Múltkor néztem Focushoz, baráti árban volt.
-
7Sony7
addikt
válasz diegho #20346 üzenetére
Könnyen lehet. Próbáld meg úgy, hogy leveszed a tanksapkát kicsit, hadd legyen légköri nyomás a tankban, tedd vissza, és úgy próbáld meg indítani. Lehet, hogy a tanksapkában levő szellőztető eldugult, letapadt, de van olyan autó, ahol tankszellőztető mágnesszelep van.
-
-
7Sony7
addikt
diegho és Chereiose: Pont e két márka érdekel leginkább. Drágábbat nem tudok, rosszabbat meg nem akarok venni.
A Klebert nem ismerem, a régi autómon viszont Nexen van. Az nekem is szimpi, viszont nem tudok mihez viszonyítani. Erős fékezéskor és kicsit sodrós kanyarban kissé csúszósnak tűnik, de lehet csak a "forszírozott" menet miatt.
Jó lenne valami konkrét összehasonlítás. ADAC teszteket olvastam, de az más, mint az átlagember...-
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.