- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Szülőknek egy 2014-es facelift előtti Focus III 1.6 TiVCT 125-be az alábbi légszűrőt és pollenszűrőt néztem ki:
-HENGST FILTER E3905LC aktívszenes pollenszűrő
258x203x36 a mérete
-HENGST FILTER E1010L légszűrő
Külső átmérő [mm]: 153
Belső átmérő [mm]: 70
Magasság [mm]: 211
A méretekkel lenne olyan problémám, hogy végignézve a többi márkát eléggé eltérőek. pl a légszűrőnél a MANN az 5mm-el kisebb így nem tudom ez amit kinéztem hosszra befér-e egyáltalán.
Pollenszűrő az 1-1mm azzal nem lenne gond.Esetleg nem tudja valaki, hogy mi a pontos gyári légszűrő mérete? Ez a Hengst úgy tudom elég jó márka, jól gondolom?
-
m3tr0
senior tag
válasz bajnokpityu #21550 üzenetére
Köszönöm a válaszokat mindenkinek.
Kettőszázpárezer kilométer van benne, egy éve Debrecen - Budapest távot megy vele a főnök autópályán heti 2 alkalommal fixen.Emellett vegyesen van használva,szóval nem a durva városi használat miatt van.
Elvitetem akkor valami normális diagnosztikára és bízom benne,hogy itt is csak egy érzékelő lesz a ludas.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
DeFranco
nagyúr
válasz bajnokpityu #21550 üzenetére
főfordosfórumosszerelő alatt kit értesz?
-
kcsa
veterán
válasz SPeti1984 #21551 üzenetére
E1010L van nekem most is a kocsiban. (Bár az MK2,5, de gyanítom ugyanaz ). Nem csak hogy belefér, hanem szorul is, ahogy kell. Gyanítom inkább a mérés módjában van a különbség, ahol a szívóoldal felé csatlakozik, ott van egy karima. Vagy hozzámérik, vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
Tamagocsi123
tag
Sziasztok. Egy baratom szeretne vásárolni egy ford S max 2.0tdci autot ebben kérném a tanácsotokat. Mire erdemes fokozottan figyelni, esetleges tipus hibák az auto 2006 evj. Köszönöm
[ Szerkesztve ]
Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.
-
troll81
addikt
válasz Tamagocsi123 #21558 üzenetére
Szia otthoni kereskedő vagy magán személy től lenne a vásárlás?
Mennyi km futott? Szerviz elő élet?karbantartások megléte igazoltan.olajcserekkel.
Manuális vagy automata? felszereltség.
Ár.motorter állapot pl amit vettem S max nemrégen az pl poros motorterrel jött haza.az jó. Lehetőség van akkor hidegen nézzetek meg a motort úgy inditsatok,ti.ne legyen elő melegitve.es egy hozzá értő személy aki megy veled laptoppal.kiolvasni pl a fed komp ot.
Én a 6. Autót vettem meg.
Nem lesz egyszerű. -
Lefty
addikt
Sziasztok,
ez az acelfelni 2011/11 Focus 3-hoz tuti jo ugye? [link]
Telre vennem a teli gumihoz. -
Jenne
senior tag
Szia!
Én nem vagyok szakember, de pár dolgot azért vegyél figyelembe és ellenőrizd le mielőtt felnit veszel. Legjobb ha megnézed a gépkönyvében, hogy a Te autódhoz pontosan milyen értékeknek megfelelnie a felniknek .
Fontos az osztókör, vélhetően Neked az 5x108 az jó, mert ez a Ford általános mérete. Fontos a felni KF száma is, ez a központi fúrat értéke mm-ben, ennek pontosnak kell lennie, és nagyon fontos az ET szám is (a felni függőleges felezési síkjának és kerékagyra való felfekvési síkjának milliméterben mért távolsága)
Egy kevés segítés hátha jól jön. [link]A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
molnarpeter
nagyúr
Középfuratot sehol nem írja
A gyári méret 6.5Jx16 ET50 5x108 63.4 középfurattal (M12 x 1.5 csavarral). Bővebben itt.
Amúgy tökéletes a Mk2 Focus 16" felnije is, én keresnék abból bontottat olcsón
[ Szerkesztve ]
-
Lefty
addikt
Koszi a segitseget, atneztem az auto konyvet de a kerektarcsa/abroncs fejezetben errol a vilagon semmi nincs. Amugy az oldalon ugy talaltam ezt, hogy kifejezetten focus 3 felnire mentem ra [link]
-
A Zéé
addikt
na, Béke úti Kwikfit kap egy csúnya nagy fekete pontot.
Odavittem a kocsit, 3 óra előtt pár perccel értem oda. Leadom, hogy futómű beállítás, és fényszóró beállítás lenne a feladat.
Láttam, hogy minden álláson autó van, szóval megkérdezem, hogy kb. mennyi idő múlva tudnak ránézni, mert akkor úgy alakítom a délután többi részét: -"Kis csúszás van, 3-kor még biztos nem". Oké, nem baj, akkor kiveszem a gönceimet a csomiból, elmegyek a Duna Plázába ügyintézni, majd jövök.
Még oda sem értem a plázához, amikor csörög a telefon (nem volt 10 perc sem, szóval ha ezt ott mondják, akkor megvártam volna helyben), hogy futómű állítás nem lesz, de majd ha visszaértem, tájékoztatnak. Visszakérdezek, hogy a fényszóró beállítást attól még megcsinálják, ugye? -"Annak nincs akadálya."
Visszaérek, kérdem mi a baj, nagy nehezen kerítettek valakit, aki beszélt is velem:
-"Olyan rossz állapotú a futómű, hogy ezt fel kell újítani, utána majd be lehet állítani: cserélni kell az első lengéscsillapítókat, és a hátsó lengőkart."
Kérdem, hogy hátul a szilentek vannak oda, vagy esetleg a lengőkaron magán van valami sérülés, hogy cserés?
-"Hát a szilentek, de benne vannak a lengőkarban, azt egyben egyszerűbb cserélni"
Mondom, hogy az első lengéscsillapítókról tudok, hogy kissé viseltesek mert miután megvettem a kocsit bemérettem/átnézettem a futóművet, fékeket. Augusztusban még 60% körül csillapítottak, de lehet, hogy romlottak ennyit. A szilenteket meg úgy tudom lehet a lengőkar nélkül is cserélni, de javítsanak ki, ha nem.
-"Mutatom az árajánlatot"
Na itt dobtam hátast, mert a lengéscsillapítók darabját 37k-ért akarták rám sózni. a hátsó lengőkarok darabját meg 25k-ért. Munkadíj: 45k (nem kevés, de OK legyen ennyi).
Hát mondom ezt át kell gondoljam. Rákérdezek a fényszórókra, be lett állítva?
Rám néz a csávó: -"Azt nem vettem észre a munkalapon." Aztán szó nélkül ott is hagyott.
A szervizvezető közben elkezdett valamit nézegetni a gépen, a pultos néni meg elkezdett mással foglalkozni, én meg csak álltam ott a pultnál mint egy fax. Pár perc után megkérdeztem, hogy akkor most mi a helyzet, kell valamit fizetnem, vagy hogy lesz? Szerencsére nem kértek pénzt, de adtak egy névjegykártyát, hogy jelentkezzek ezen a telefonszámon, ha van még kérdésem.Meg lennék lepve még azon is, ha egyáltalán felemelték volna a kocsit...
Just a simple Lineman...
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Üdv!
Használt autó vásárlás során szóba jött egy Ford Focus C-max 1.6 Trend Futura 2005-ös. Mit lehet tudni ezekről a járművekről, milyen típus hibái vannak? Köszi!"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
zoltan.bagi
csendes tag
Én klímát mentem töltetni hozzájuk (Kerepesi útra). 20 perc szerencsétlenkedés után kijön, hogy nagy a baj, nincs nyomáskülönbség, nem jó a kompresszor, még a ventillátor sem indul...
Adott egy kontaktot, hogy ők megcsinálják, de zsebbenyúlós. Írtam nekik, kaptam is egy kb 300ezres ajánlatot.
Utána elmentem Czako-hoz fordfocus.hu-s ajánlások alapján, aki 20 perc alatt megcsinálta. Mint kiderült valamiért kiszedték a töltőcsonkot, amit utána betekertek ferdén és szivárgott is. Ezt Czako kicserélte (ragasztani kellett az elcseszett menet miatt, legközelebb valószínűleg klímahűtővel lehet csak cserélni), feltöltötte és ment a klíma.
Kwikfit mellett szóljon, hogy csak egy nyomáspróba árát számlázták ki, ami 2-3 ezer volt. Többet ode nem megyek. -
nagyúr
válasz zoltan.bagi #21566 üzenetére
Kwikfit-nél 1x voltam, még Hondával, egy nyomorult defektet nem voltak képesek megcsináni - főnök, ez W-s gumi, eztet nem lehet csak úgy
- Örsön a Ficsornál 15 perc alatt megoldotta az ottani egyik gumis...Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
littleguy00
újonc
Sziasztok! Másik kissé halott fórumban ajánlották, hogy próbálkozzak itt, mert aktívak vagytok Bár nem Focus, hanem Fiesta kérdés, de hátha láttatok már ilyet.
Fiesta Mk7, 2011-es 1.4l benzin kocsiról van szó. 1 évet volt bemutató autó egy Ford szalonban, és utána mi vagyunk az első tulajok. Most van benne 132.000 km.
Egy ideje amikor teljesen hidegen indul az autó (értsd állt már legalább néhány órát), akkor indulás után nem veszi a fordulatot, néha magától majdhogynem lefullad, leejti a fordulatot akár 500-ra, majd egy kattanás után felpörög kb 1.500-ig. Elindulás után még kb 2-3 percig néha nem megy, rángat, olyan mint ha kihagyna néha egy-egy gyújtás ütemet a motor.
Gázadásra meg fullad is, mint ha túl dús lenne a keverék.
Szerelő már nézte. Hibakód nincs, elvileg minden oké. Nem produkálja mindig, csak az esetek 60-70%-ában, és a fulladás / fordulat ejtés intenzitása is eltérő. Fojtó szelep ki lett tisztítva már kétszer, nem lett tőle jobb. Talán mintha 100-as benzinnel picit jobb lenne, de lehet, hogy csak placebo hatás... Gyertyát cseréltem benne, olajat nem eszik egyáltalán, 15.000 km-enként mindig olajcsere volt benne, és minden előírt szerviz meg van csinálva. Amúgy hibátlan a kocsi, és kb 2-3 perc után ha bemelegszik, akkor minden tökéletes benne.
Láttatok már ilyet másnál is, vagy van ötlet, hogy mit kellene megnézni a kocsin, ami miatt ezt produkálhatja?
Köszi előre is! -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz littleguy00 #21568 üzenetére
Alapjárat állító motor/szelep tisztítás volt? Keresőbe: ford (Te típusoddal pontosítva) idle air control valve, IAC, hasonlók. Youtube videó is biztos van. WD-40 vagy valami karbitisztító és kb 2 csavar az egész leszedése.
A fojtószelep után van egy WC papír gurigaszerű cucc, 2 csavarral és egy vezetékkel. Valószínűleg amúgy ez lesz, hidegen még akad, melegen felpuhul a trutyi benne.
Van még egy PCV szelep, amiről megy egy cső, kettéoszlik és bemegy a szívótorokhoz. Az el tud puhulni, kiszakadni, lecsúszni. Youtube: PCV valve, PCV hose. Ez mondjuk inkább magas alapjáratot okoz. Ezekkel kezdeném. Érdemes még a többi vákuumcsövet átnézni.
Jahm és átállnék a 10ezres olajcserére, ha hosszútávon tervezel vele.[ Szerkesztve ]
-
ReFleXx
addikt
válasz littleguy00 #21568 üzenetére
gyertyák mikor voltak utoljára cserélve?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
kalmanchris
tag
válasz littleguy00 #21568 üzenetére
Trafó gyanús.
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz kalmanchris #21571 üzenetére
Ha alacsony sebességnél nagy fokozatban közel alapjáraton odalepve nem kezd el rángatni én gyújtás irányba nem mennék. Gyertyát cserélt. Ha rángatna, lehet gyujtokabelt érdemes lenne átvizsgálni, cserélni trafó előtt még.
[ Szerkesztve ]
-
zoger
tag
válasz littleguy00 #21568 üzenetére
Nekem már újkora óta ilyen a 2007-es 1.25-ös fiestám, nem foglalkozok vele. Most 160ekm van benne. Többnyire akkor csinálja ha nincs túl hideg jellemzően ilyen mostani időben, olyan mintha a vezérlő nem tudná eldönteni hogy mennyi dúsítást adjon a motornak.
-
7Sony7
addikt
Üdv. Hátha tudja valaki: Ford c max/focus2 szervíz reset ( olajcsere utáni nullázás). Hogyan kell? Kell-e egyáltalán?
-
-
littleguy00
újonc
válasz zoltan.bagi #21569 üzenetére
Köszi a tippet! Utánanézek ezeknek.
-
littleguy00
újonc
Dettó. De újkorától még nem fulladt, csak ha nagyobb gázt adtam menet közben. Álló helyzetben elketyegett simán a motor, most már ott is problémás hidegen. És ahogy észre veszem egyre romlik a helyzet. Ezért is akarok valamit csinálni vele, hogy egyszer csak nehogy ne induljon, vagy le is álljon hidegen.
-
DeFranco
nagyúr
mk1 ajtózárat szerelt már valaki komolyabban?
volt állítva a kilincsnél levő menetes száron mert nyáron nem mindig nyitott a kilincs a nyúlás miatt, de valami átakadhatott a szereléskor, mert most egészen furán viselkedik a rendszer (jobb első ajtó).
kulccsal nyitható-zárható, távval nyitható-zárható, gombbal nyitható-zárható, belső kilinccsel nyitható, de a külső kilincs zárás-nyitás után nem nyitja az ajtót, csak ha már egyszer a belső kilinccsel kinyitottam.
utána teljesen ok a külső kilincs is az első zárásig, de zárás-nyitás után a külső kilincs megint halott addig amíg egyszer belülről ki nem nyitom.
mi lehet a gond?
-
válasz DeFranco #21578 üzenetére
Ez nem gond, biztonsági fícsör.
Ha nem akarod az anyós nem tud beszállni melléd. Addig is szokja a hideget meg az esőt.
Vagy egy randi után ha nem jött be a csaj akkor hiába nyitogatja, csak beülsz és elhúzol.Egyébként épp ilyesmiről álmodtam az éjjel, a kocsi jobb oldalán mindkét kilincs le volt törve. Ez normális?
Múltkor égők és lámpatest cseréjekor olajos spray-vel befújtam a szoruló vezető oldali kilincs mechanikát is és azóta ha nem is vajpuhán, de erőlködés nélkül simán lehet már nyitni az ajtót.
Szerintem cseréltesd ki vagy dugóztasd le. Esetleg egy újabb szétszedés?
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
kalmanchris
tag
válasz zoltan.bagi #21572 üzenetére
Ha kábeles, akkor igen.
Littleguy00: trafót ki lehet mérni, ha jó, nézd/nézesd át a szívócsövet, valamint a vákuum csöveket a fékrásegítőét is! Ha van pótlevegő szivattyú, annak és a kartergáz csöveit is. Melegen járó motornál végigfújhatod féktisztítóval ezeket, ahol emelkedik a fordulatszám, ott falsot szív a motor, ezért nem tudja belőni az ecu a hidegüzemi dúsítást.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
SPeti1984
senior tag
Szerintetek ha május végén vettem egy új C-maxot és 2x visszavittem már, mert a start stop inaktiválódik. A BMS-t ilyenkor aktiválják de 2 nap múlva ismét nem működik. Szerintetek garanciában lehetne kérni az akksicserét, mert szerintem lehet az lehet a ludas.
-
-
gabfot
csendes tag
Sziasztok,
Kezdő autósként fordulok hozzátok a problémámmal. Első autóm egy benzines Ford Fusion lett 2004-es 59KW.
A problémám az hogy gyorsításnál rángat a motor bár nem minden esetben. MOL kúton tankolok 95-öst. Nincs motorhiba jelzés se semmi igazából. Az alapjárat szépen megy és a kocsi is alapból elég halknak bizonyul.
Esetleg valaki találkozott hasonlóval ennél a típusnál?
Válaszotokat előre is köszönöm!
(Kezdem a fórumot visszaolvasni )
-
nagyúr
válasz gabfot #21593 üzenetére
Szia
Kezdj egy hibakód olvasással. Ha nincs semmi, akkor cseréld az üzemanyagot.
De lehet üzemanyag szivattyú is szerintem."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Beszéltem az egyik helyi autókozmetikával, azt mondták kb 12k a két fényszóró polírozása.
Ezután két lehetőség van. Vagy kerámia bevonatot tesznek rá (nem lakkozzák), vagy le lehet fóliázni kb ugyanennyiért. Kerámia bevonat 1,5-2 év alatt lekophat, fóliára 10 év gari van. Kérdés, h megvédi-e a búrát az uv-tól és nem csak a kavicsfelverődéstől.
Karosszéria polírozást is csinálnak, kombinál nagyjából 25k-ra kell számítani ami arányaiban a lámpához képest nem tűnik soknak. Mikor ott voltam épp egy SUV-ot polírozott.Klímatisztításra tudtok valami hasznosat? Jó a sima flakonos megoldás amit kolléga javasolt vagy ha már ott van érdemes belefeccölni még egy kis zsetont ózonos tisztításra? Annak az árát elfelejtettem megkérdezni.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
DeFranco
nagyúr
én jobban szeretem a flakonos megoldást, de csak akkor ha közvetlenül a hőcserélőre rá tudod fújni, szerintem az mk2-nél is elérhető kisebb bontással (de ez csak tipp)
az ózonos tisztítás nagyon jó de az a lamellákat csak fertőtleníti, nem mossa le, magyarul a "halott trutymó" ugyanúgy rajta marad amin később sokkal jobban tapad meg minden, így azt inkább kiegészítőként alkalmazom.
-
DeFranco
nagyúr
válasz 7Sony7 #21599 üzenetére
a legjobb az, ha rá tudod fújni közvetlenül a hőcserélőre. mk1-nél a kesztyűtartót lebontva hozzá tudsz férni viszonylag könnyen. ha máshol fújod be akkor vagy elér a hőcserélőig vagy nem, illetve esetleg másban meg kárt tehet a hab, ha olyan felületet vagy elektromos csatlakozást ér.
szerelőnél a középső lamellán lógatják be a csövet, elvileg onnan is rámegy a hőcserélőre. vagy nem. nekik mindegy.
az a jó ha több lépcsőben használod, befújod, lecsöpög, megint befújod megint lecsöpög, 3-4x érdemes szerintem összesen.
nem vagyok klímatisztító szaki, a saját módszeremet írom le, de ez nem szentírás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W