- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
whitezo88
nagyúr
csinos paripa: [link]
-
aero.
veterán
"Jó kétezer kilométeres, 90 százalékban autópályás utunkon 8,7 l/100 km átlagfogyasztást mértünk. Négykerék-hajtással, tele csomagtartóval, négy fővel és Németországban igen felszabadult sebességgel ez az eredmény kiváló."
535d xDrive GT [link]
-
aero.
veterán
válasz CharlieDrop #21355 üzenetére
Hát ja, biztos kétjegyű lenne, de te szereted koppanásig.
A 6-osba ha jól emlékszem ezen az oldalon 11 volt a városi, 9 az országúti/pályás fogyasztás.
-
Gézengúz
addikt
válasz CharlieDrop #21343 üzenetére
Az enyémben 5HP18 van...
BMW001
Holnapra kész a felnim...Azt hittem komolyabb, de a görgőzősnél csak ránézett a gyerek és megrántotta a vállát... -Nem ügy címszóval
-
whitezo88
nagyúr
nekem meg majd rá kéne vennem magam a rohadt ajtót+kilincset megcsináltatni (ugye a randán ködölt-javított fényezés ill fémkilincs miatt), szépre. nem egy vagyon (még teljes elem fényezéssel is szerintem megáll 30ban), de mindig másra kell a lé
-
senior tag
Srácok!
E39 525 D 163 LE - ről van valakinek tapasztalata?
Úgy konkrétan a széria hibák , fenntarthatóság, fogyi szervízigény.
Egy 2002-es típust nézetem ki, illetve egy A3 (2004) 2.0 TDi és -e közt szeretnék dönteni. Tudom méretileg sem egy kategória, de ezek tetszenek külsőre és árban is hasonlót képviselnek.Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
whitezo88
nagyúr
válasz LurkerSheik #21360 üzenetére
motorikusan jó, ráadásul faceliftes. nagy, kényelmes, erős. amire figyelni kell: korrózió, futómű épsége, kormánymű épsége, illetve elektronikai gondok. illetve pixelhiba van-e. e39-en van összefoglaló erről, csak most nálam le van halva.
-
ignorant
senior tag
válasz LurkerSheik #21360 üzenetére
Csak ajanlani tudom.
nekem volt egy 2000-es evjaratu, 400ezerrel adtam el, most mar 500-600 kozott van benne, nagyon megbizhato auto, relative alacsony fenntartasi koltsegekkel, 6-7 liter kozotti fogyasztassal.
Amire figyelni kell:
Futomu
turbohoz tartozo csovek epsege,
huto rendszer tomitesei.
swirl flap csere (20 fontba kerul 6db angliabol rendelve)
Hutorendszer tiszitasa (radiator tele mehet kosszal es tulmelegedhet)Mivel nem kerul sokba ezert en megvetel utan egybol cserelnem az osszes gumicsovet, tomitest, hogy ne okozzon meglepetest.
-
senior tag
válasz whitezo88 #21361 üzenetére
Szétnézek e39 fórumon is.
Fogyira mennyi számolható? Átlagosan vezetgetek 50-50 város-autóút
Illetve, szerviz költségek, 6 henger okán? (Nyilván lesznek.)Például.: e39 525D
....
Közben megkaptam itt néhány kérdésemre a választ.[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
ignorant
senior tag
válasz LurkerSheik #21363 üzenetére
Arra keszulj fel, hogy nagyon sok a lerugott, nem karbantartott peldany.
Jo BMW-t talalni magyarorszagon mar muveszet kategoria, barmilyen modellrol is legyen szo.
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz LurkerSheik #21360 üzenetére
Ha 2.0 TDi az A3, akkor az PD TDI, nem a legjobban sikerült dízelmotorja a VW-nek, az 1.9 PD vagy 2.0CR sokkal jobb
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
BeZol
őstag
-
whitezo88
nagyúr
válasz CharlieDrop #21371 üzenetére
ha jól rémlik tízezer fontért vette.
más: feltöltés is odabasz, de a garantált tízezer km se semmi. (ha garantált is lenne, biztos "jó" állapotban lenne egy tízéves kb bejáratós autó...) [link]
a rendszáma alapján 5-6 éve lett behozva, szóval abszolút hihető a garantált így pláne...
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
válasz CharlieDrop #21373 üzenetére
ott olcsóbbak, ja.
amúgy ez érdekes cikk: [link] pöppet kikönyökölt a dugattyú.
-
ignorant
senior tag
válasz whitezo88 #21374 üzenetére
Ezert sem tartom jo otletnek a tuning-ot. Ha barmi elromlik, mindenbe bele fognak kotni, csakhogy ne a BMW-nek kelljen allni a motorcseret.
Ha chippelve is lett volna, szerintem ki is rohogik pluszban a tulajt.
Az en velemenyem szerint ez ekes peldaja a "planned obsolescence"-nek, az alapjan hogy internet szerte olvasni az m5-m6-okrol ilyen torteneteket.
Ha gyari minden, azert nagy esellyel, ki lehet kuzdeni legalabb a motor arat hasonlo esetekben, bar az se egyszeru legtobbszor.
-
CharlieDrop
veterán
válasz whitezo88 #21374 üzenetére
Ja, reggel jó olvasmány volt.
Tulajdonképpen szerintem blama.
A BMW nem először kezeli így a motorproblémákat.Ok, a tuningbox érdekes, de attól még egy hajtókar nem könyököl ki csak úgy...
Ahhoz tiporni kell, vagy ugye jelen esetbe olaj hiány...Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Shadowbull
addikt
válasz ignorant #21375 üzenetére
ott mar kommenteltem, beirom ide is amit oda:
Megint egy kicsit bulvarosra sikerult a cikk, kulonosen Jozsef szenvedeset ecsetelven, ahogy nem birja kiverni a fejebol elete legrosszabb pillanatat, amikor szethullott alatta az M6. Kivanom Jozsefnek hogy ez maradjon tenyleg az elete melypontja.
Az egy kicsit megmosolyogtato, hogy a muszaki szakerto egy atomjaira hullott motor maradvanyaibol akarja megallapitani hogy volt-e konstrukcios hiba vagy nem. Minden tiszteletem mellett azt kell mondanom, hogy a muszaki szakerto ur nem igazan ismeri az S85-ot. Az a kijelentes, hogy:
“ A gépkocsi motorjának első forgattyús tengelycsapon lévő hajtókar csapágyak és a forgattyús csap között az illesztési hézag kopás miatt és minden valószínűség szerint az olajnyomás kismértékű csökkenése miatt (VANOS szabályozás működtetése) megnövekedett.”
Egyreszt a hagyomanyos VANOS-szabalyozas mukodese sem csokkenti le az olajnyomast a hajtorud! csapagyakban, legfeljebb minimalis nyomasingadozast okoz, de a keneshez szukseges olajnyomas mindig megmarad a csapagyaknal. Ha nem igy lenne, akkor az osszes VANOS-os motor (kvazi az osszes BMW-benzines vagy 20 eve) rovid idon belul beallna mint a gerely. Meg az osszes konkurens motor is, ami ilyen jellegu vezermutengelyallitot hasznal.
De az S85-ben speciel nem normal VANOS van, hanem az un. nagynyomasu VANOS. Ennel a motornal a VANOS-nak kulon olajpumpaja van, ami 80bar-os nyomast allit elo a VANOS-korben, plusz van egy nagynyomasu olajtartaly, ami leallitaskor megtartja a nyomast. Tehat a VANOS mukodtetese semmifele nyomasingadozast nem okoz a hajtorudcsapagyaknal.
" A forgattyús csapokon lévő csapágyak egyenletesen elkoptak, a hordozók a bronz felületig elhasználódtak"
Azaz a meghibasodas mar korabban megtortent, nem akkor amikor a motor szethullott. Akar sok ezer kilometeren keresztul volt rendellenes a csapagy kenese. A kerdes az, hogy ez miert tortent. Nezzuk mit mond a szakerto:
"A hiba alapvető oka tehát a csapágyak elkopása volt, amely létrejöhetett: a tervezettnél nagyobb terheléstől, a nem megfelelő kenőolaj alkalmazásától, illetve a viszonylag nagy teljesítményhez és fordulatszámhoz, illetve a teljesítmény gyakori kihasználásához nem illeszkedő csapágyméretektől, és forgattyús csap kenési rendszertől."
Azert van meg tobb lehetoseg is, de nezzuk eloszor ezeket. A tervezettnel nagyobb terheles esetunkben csiptuningot, ill. a fordulatszamkorlatozas kiiktatasat jelentheti. Csiptuningra nincs bizonyitek, arra viszont van, hogy a motor egyszer bizonyitottan 8545/min-et forgot, holott a leszabalyozas 8250 korul tortenik. Azzal a kijelentessel, hogy ez nem jelentos tullepes, nem tudok mit kezdeni. Mi alapjan nem jelentos? Honnan tudjak hogy ennel az adott motornal mi a jelentos? Ezt a fordulatszamtullepest szerintem tul egyszeruen intezte el a cikk, mert fogalmunk sincs rola hogy miert tortent, es nincs semmifele magyarazat.
A nem megfelelo kenoolaj hasznalata tenyleg okozhat ilyet, de ez egy kicsit bovebb tema. Ebbe beleerti a szakerto az olaj- es szurocserek elmaradasat is? Az auto minimum 90e kilometert ment, valoban minden egyes alkalommal kicsereltek az olajat, a megfelelo olajat ontottek bele? Utolag ezt nem lehet mar bizonyitani. Mindenesetre nehany elmaradt olajcsere okozhat olyan lerakodasokat, szukuleseket az olajcsatornakban, amik rontjak a kenest. Bele kellett volna nezni az olajcsatornakba, van-e lerakodas, eltomodes.
Nem megfelelo olaj eseten pedig fokozott kopas, tulmelegedes jelentkezhet.A "nem illeszkedo csapagymeretek" kijelentessel nem tudok mit kezdeni, sem a "forgattyus csap kenesi rendszere" ponttal sem. Egeszen pontosan mire is tetszik itt gondolni? Arra celoz hogy a gyarban rossz hajtorudcsapagyat szereltek a motorba? Ha egy ilyen hiba megtortenik akkor a motor nem huzza 90e kilometeren keresztul.
Altanosan igaz ez a szerelesi, gyartasi hibakra is, amire a szakerto nem tert ki. Ha a gyarban az olajozas, forgattyus mechanizmus kornyeken nem jol gyartanak le, nem jol szerelnek ossze, akkor az nagyon hamar kibukik, legkesobb nehany ezer kilometer mulva.
Foglaljuk ossze, mit tudunk:
A csapagyak hosszu ido alatt koptak el, az auton nem gyari atalakitasok voltak, es legalabb egyszer komolyan tullepte a leszabalyozasi fordulatot, aminek az oka ismeretlen.
Ennek alapjan en azt mondanam, hogy a motor a tul magas fordulat miatt karosodott, mert a hajtorudcsapagyakban reszlegesen vagy teljesen osszeomlott a kenes. Ez a csapagy fizikai karosodasahoz, tulzott kopasahoz vezetett, es csak ido kerdese volt a teljes megsemmisules. A tul magas fordulat pedig buhera eredmenye, amit a tulaj nyilvan le fog tagadni, vagy az elozo tulajok tagadtak le.
Masodik eselyes az olajcsere reszleges vagy teljes elmaradasa, es az emiatti csapagykarosodas.
Harmadik eselyes lehet a csapagyak gyartasi hibaja, de ezt nagyon valoszinutlennek tartom, mert az nem bir 90e kilometert.
A cikk vegi osszeeskuves-elmelet az attervezett olajpumparol meg szimplan vicc, minden gyarto minden gyartmanyaban folyamatosak a valtozasok, aminek ezer es egy oka lehet, a koltsegoptimalizalastol a gyartoi minosegjavitasig. Mindenesetre az teljesen biztos, hogy hibas olajpumpaval nemhogy 90e hanem 9 kilometert sem lett volna kepes megtenni az auto.
En azt javasolnam Jozsefnek, hogy ne vegyen tobbet leharcolt premium sportkocsit, mert ezzel megiscsak a sajat zsebenek az ellensege.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
ignorant
senior tag
válasz Shadowbull #21377 üzenetére
Neked aztan jo sok szabadidod lehet.
Kapsz te egyaltalan penzt azert, hogy egyfolytaban, mindenhol veded oket?
-
ignorant
senior tag
válasz whitezo88 #21379 üzenetére
Irigylesre melto munkahely, a forum aktivitast nezve.
Bar ha csak egy ford-ot dobnak az M mernokok segge ala, lehet nem is annyira jo...
Amugy az elso ules kikopasa altalanos BMW tulajdonsag, szerintem az lenne a legjobb ha csak ettol kellene tartaniuk az M tualjoknak.
Az M-esek celkozonsege nem pont az a reteg aki meg akarja tartani a kocsikat garancia lejarta utan, szoval egy ilyen cikk szerintem egyaltalan nem befolyasol semmit.
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #21377 üzenetére
ez a lényeg!
"En azt javasolnam Jozsefnek, hogy ne vegyen tobbet leharcolt premium sportkocsit, mert ezzel megiscsak a sajat zsebenek az ellensege"Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #21377 üzenetére
jah és reggel még nem volt kommentelés alatta, látom megint van 1-2 okos...
azért fenntartom, hogyha minden igaz, ami a cikkben van akkor bibi egy ilyen motor.
minden más (rövid táv Bp-Érd, ott hányszor rúgta, szakadt ülés, tuningbox, stb.) ad elég gyanakvást bőőőven
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
whitezo88
nagyúr
válasz MPowerPH #21384 üzenetére
inkább azt mondanám, hogy a M -ekbe tervezett ilyen nagy motorok nem hosszú távra vannak kitalálva. ezeket nem 3-4-500 ezer km-re csinálják. ahogyan a Corvettbe, Ferrariba sem.
Az F1 motorok élettartama is órákban mérhető (volt olyan időszak ahol csak 1 motor volt / verseny aztán kuka), pedig csúcstechnológia.
-
KINKY_007
aktív tag
Itt egy fél cikk, és nem értitek a lényegét!
A sport módhoz sportos szerviz is kell. Nagy fordulat, nagy teljesítmény, fokozottan kell figyelni a kenésre. Elég, ha egyszer valaki elszúrja, akkor vége a motornak.
Az M-es, pláne 5-6-ot éppen hosszú távokra csinálják, de ki lehet őket vinni pályára is. Az új M5-nél direkt figyeltek rá, hogy halk legyen az utazásoknál. Külhonban (vagy ahol van rá pénz) nem évi 10e km futnak ezek a konstrukciók, hanem napi használatban vannak.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz Shadowbull #21388 üzenetére
Nem motorikus, agyi...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
ignorant
senior tag
válasz Shadowbull #21391 üzenetére
Elolvastad egyaltalan?
Bar biztos az lesz, hogy azert huzzak le mert elfogultak mi?
Ugy mint a tomegek akik panaszkodnak, meg class action-t szerveznek BMW forumokon, biztos mind hulye...
[ Szerkesztve ]
-
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #21394 üzenetére
És megint Te kezdted, és mindig elkezded. Mintha tényleg valami gond lenne ott bent, vagy csak valami nem tud kijönni, aminek kellene. Javaslom járj el kondiba, vagy valami küzdősportra. Nekem is bejön az indulatok levezetésére.
A témába: Azért megint elkanyarodtunk... Kérdezem még egyszer. E36 M3, E34 M5, E39 M5 -el miért nincsenek ilyen súlyos problémák. És még csak azt sem lehet mondani, hogy megkapják a törődést, mert az E36-ok nagy része fiatal donorjelöltek kezébe kerül mostanság, akik kitapossák a lelkét, közben pedig hanyagolják a megfelelő szervizt. De közben megy a féktelen tuning. A többségük, és beleértve az E34-est is még egy csigával megtámogatva és hibamentesen elmennek 100k km-et. Az E39 M5 is nem egy van, amiben már 300k fölött van a km, és a Vanos-on kívül még nem volt gond velük.
E46-ost M3-at nem mondom, ott már kezdődtek a gondok, 30k km után ki kellett cserélni a fél blokkot.Don't Tread On Me
-
Gézengúz
addikt
-
KINKY_007
aktív tag
válasz MPowerPH #21395 üzenetére
Nyilván nálam van probléma, nem tudok olyan mélyre süllyedni, ahol te vagy...
Engem nem érdekel a csirkerácsos első spoiler, inkább csak az értelmes kommentek.
Beír egy mérnök normálisan egy véleményt és azt nem képesek egyesek megérteni.
Egy egyszerűbb, kevésbé kihegyezett konstrukcióban valószínűleg kevesebb a hibalehetőség, de a mostaniak gyárilag 500 körül vannak lóerőben, a régiek erős átalakítás után tudják ezt esetleg.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
whitezo88
nagyúr
régen pályáztam, kicsit kipörköltem. Vecsés-Paks hetven perc alatt megvolt. 150-160 utazó, de voltam egy ideig parkettán 203 kmph-val (vmax) egy üres, pihenő és felüljáró nélküli szakaszon. hadd tisztuljon a katalizátor meg a gyyrtyák
-
KINKY_007
aktív tag
válasz ignorant #21398 üzenetére
Beszállhatsz a buliba, ha nem vagy képes felfogni, hogy egy iparág fejlesztési módszereit kérdőjelezed meg mindenféle előismeret nélkül, mert találtál a neten egy angol nyelvű cikket...
Több évtized mérnöki ismeretei fikázzátok mindenféle szaktudás nélkül.
Oké, hogy ez egy fórum, de akkor már inkább a csirkerácsos fényképeket nézegetek inkább, mint ilyen észosztás legyen...[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xbox Series X|S
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Hálózati / IP kamera
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Építő/felújító topik
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Hálózati kábelek és szerelésük
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest