- Már felhőből is etethető tartalommal a PlayStation Portal
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- SSD kibeszélő
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- iPad topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- CPU léghűtés kibeszélő
- Régi vágású miditorony a GameMax receptje szerint
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz cyberkind #31392 üzenetére
Kukázni nem fogják, mert kell másra is, de például az Intel nem úgy gondol a dedikált GPU-kra, mint mások. Ők reagálni akarnak egy potenciális változásra, aminek a PCI Express eleve nem része, mivel nem memória-koherens az interfész. Ilyet fejleszt az Intel, az AMD-nek már van GMI-je, míg az NV-nek NVLinkje.
Utóbbi miatt nehezen tudják megölni az NV-t, mert ha az AMD és az Intel procijai már nem lesznek használhatók a számukra, akkor csinálnak a GPU mellé egy ARM-os saját procit. Még a Windows is telepíthető lenne rá, hiszen hamarosan ARM-os Qualcomm gépeken lesz ott a rendszer az ultramobil szinten. Tehát önmagában az az irány, amerre az AMD és az Intel elindult nem probléma az NV-nek. Megvan minden komponensük a követésükre.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #31396 üzenetére
Igazából lesz belőle desktop is, nem csak mobil megoldás a Kaby Lake-G.
Hosszabb távon a PCI Expressnek mindenképpen problémái lesznek. Nem véletlen lett ennyire a 4.0-ra tolva az 5.0. Ezekkel az új API-kkal, a különböző kísérleti technikákkal még a 4.0-s sávszél is rohadtul kevésnek tűnik. Emellett a PCI Express nem memória-koherens. De probléma ebből nincs, az AMD-nek és az NV-nek is van saját memória-koherens interfésze a PCI Express helyére, és az Intel csinálja a sajátját. Ráadásul ezeket is ki lehet vezetni foglalatba, csak nem lesznek kompatibilisek egymással.
Alternatív lehetőség a CCIX. Az egy szabványos memória-koherens interfész. De ezt például az Intel és az NV nem támogatja. Még!?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raggie
őstag
Ez azt jelentené, hogy intel mellé csak intel GPU, AMD mellé csak AMD GPU és pölö ARM-es Nvidia melé csak Nvidia GPU jöhetne?
Mert ha igen, az eléggé kaki. Gyakorlatilag egy PC építésének kezdetekor el kell köteleződni az összes utána levő upgrade-re is, amik csak ugyanattól a gyártótól jöhetnek...
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raggie #31404 üzenetére
Ha nem állnak be a CCIX mellé, hogy ezt a részt szabványosítsák, akkor igen, a gyártók keverése megszűnne. De még az sem biztos, hogy érdemes külön foglalatba kivezetni a GPU-t. Simán jobb ötletnek tűnik odarakni a CPU mellé ugyanabba a tokozásba, és akkor alacsony marad a rendszermemória elérésnek a késleltetése is a dedikált GPU számára.
Van még számos ötlet a tarsolyban. Az egyik ilyen a texel shading. Ez eleve teljesen függetlenítené a shadinget a raszterizálástól, tehát utóbbira jó lenne a tokozásban lévő GPU, míg a shadinget ki lehet helyezni egy PCI Express kapcsolaton beköthető gyorsítóra. Ilyen formában még a multi-GPU is baromira skálázódna, mert annyi szolgagyorsítót rakhatsz a rendszerbe, amennyi csak befér a házba.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raggie
őstag
Persze, még jobb odarakni a CPU mellé a GPU-t csak akkor megint egyben lesz cserélhető a két alkatrész... és az eddigi tapasztalatok és a jelenlegi fejlődési trendek alapján a GPU-t azért többször és gyakrabban kell cserélni, mint a CPU-t.
A texel-shadinges sztori tetszik! Bárcsak ilyen szép és tiszta lenne a jövő!
Clint Eastwood FTW
-
cskamacska
addikt
Egyébként mi lett a HSA-FUTUREISFUSION utópiával, aminek mára már keményen ránk kellett volna szakadnia?
Ugye anno azt vázoltad fel, hogy a grafikus bővítőkártyák mára teljesen kihalnak, mindenki közösmemóriás APU-t vesz, mivel nem is lesz más, Intel változatot erősebb proci és gyengébb GPGPU résszel, AMD változatot gyengébb proci és erősebb GPGPU résszel, nVidia meg mehet a
bányábatelefonokba ugyanezzel a kiépítéssel ARM alapon. A 2014 elején megjelent Kaveri(hogy a Jóisten nyugosztalja) hatalmas lépés lett volna a Szebb APU alapú Jövő felé, aztán a valós felhasználást tekintve egy budget proci lett beépített budget grafikával, esetleg budget HTPC-be még került, de még laptopokba nem nagyon tették random dolgok miatt. Aztán a Carrizo már desktopra be se tette a lábát(Bristol Ridge is csak mutatóban), mély csönd telepedett a Szebb APU alapú Jövő köré, megjelent a Skylake és utódai ami bár APU-nak készült, erős proci mellett szintén budget grafkártyaként került felhasználásra, szóba sem került más.Éés akkor kijött idén a Ryzen pőre prociként, Raven Ridge pedig mai napig Soon™ státuszban leledzik, abból már nem lesz Szebb APU alapú.. Jelen.
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Yutani
nagyúr
-
cskamacska
addikt
válasz cskamacska #31408 üzenetére
Ugyanitt szernék érdeklődni arról is, hogy ha az lemaradott PC-n a forradalom el is maradt, akkor a példaértékű és csodálatosan előremutató konzoloknál pontosan hol is figyelhető meg az APU és nextebbnél is nextebb gen API-k által hozott forradalmi előrelépés fizika és az AI tárgykörében.
Mert mikor találkoztam a hírhedt Zelda Breath of The Wild VS Horizon Zero Dawn | Details Comparison 1, és Zelda Breath of The Wild VS Horizon Zero Dawn | Details Comparison 2 videókkal, azért enyhe kételyeim támadtanak. Ugye mindkettő idei, jól támogatott platform exkluzív cím, csak a Zelda egy kiöregedett mobiltelefon SoC-on fut, Zero Dawn meg a megváltást íziben elhozó csúcsvason(mert ugye egy PS4 Pro azért még mai desktop szinten sem rossz annyira).
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Z_A_P
addikt
-
Yutani
nagyúr
Tényleg lovagolni kell ezen a faszságon? Ha unatkoztok és sok az időtök, tanuljatok arabul, hogy széles mosollyal és szívből jövő üdvözlésset tudjátok majd fogadni az új honfitársaitokat! Yalla, yalla habibi!
Ha nem kötözködés lett volna a kérdés, akkor máshogy lett volna feltéve.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz cskamacska #31408 üzenetére
A gyártók már az implementációkat prezentálják, mivel a HSA specifikációi elkészültek. Mostantól a saját HSA implementációk kapják a marketinget. Lásd AMD ROCm. A Linux már támogatja.
Windows verzióhoz meg kell várni a Microsoft módosításait. Ezt célozza az Intel is az új divíziójával, amit vezet majd Raja. Nem a GPU-piac dGPU-kkal elérhető alig 20%-át akarják, hanem azt a potenciálisan nagyra hizlalható területet, amit a változásokkal meg lehet majd fogni.
Azokkal a szabványos modellekkel, amik készülnek nem feltétlenül szükséges a lapkaszintű integráció. Elég, ha a CPU és a GPU össze van kötve egy memóriakoherens interfésszel. Utóbbi lehet saját (GMI, NVLINK), vagy szabványos, lásd CCIX.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz cskamacska #31411 üzenetére
Sajnos nagy innovációkat nehéz multiplatform szintre fejleszteni.
Elég sok PC-s innováció volt terítéken. Például signed distance fields ray tracing vagy voxel cone tracing. Ezek azért léteznek ma csak a PS4-en, és nem PC-n, mert nehéz a PC-n megoldani a problémákat.
A voxel cone tracingre példa a The Tomorrow Children. PC-n viszont eddig jutottunk el: [link] - statikus minden, mert az animáció rosszul viselkedik, illetve a VXGI csak egymenetes, szemben a Sony kétmenetes+szimulált megoldásával.
A signed distance fields ray tracingre már kellemesebb. PS4: Dreams ... multiplatform: ClayBook.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
cskamacska
addikt
válasz Yutani #31413 üzenetére
Egész konkrétan ugyanennek a lehetősége merült fel itt pár hsz-el feljebb, és hirtelen rám tört a Déjà Vu-val kevert nosztalgia.
Viszont a HSA, meg az APU jövőkép nem lett volna butaság.
Anno Abu említette, hogy a Red Faction Guerilla rombolhatósága eljöhetne a mainstream-be is trükközés nélkül. Hogy sokkal jobb AI-t lehetne csinálni. Hogy úgy általában komplexebbek lehetnének a játékok.Mert ami most van az gyalázat. Legjobb FPS AI témákban még mindig egy 12 éves F.E.A.R. végez az élen, a 2017-es Battlefront II-ben pedig lófing rombolhatóság nincs egy 2010-es Bad Company 2-höz képest, a fenti videókat nem is említem. Ilyen vagy olyan okokból, akár egymástól teljesen függetlenül is, de az APU projekttel együtt bukott a játékok előrébb jutása is.
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz cskamacska #31416 üzenetére
A rombolhatóság most is jöhetne mainstreambe. Két dolog tartja igazán vissza. Egyrészt az Intel nem nagyon rakott pénzt a Havok újabb moduljainak PC-re portolásába, így sok régebbi fejlesztés még mindig PS4/X1 only. Másrészt, ahogy korábban is mondtam a rombolhatóságnál az AI beragadása komoly problémaforrás, és ezt rendkívül nehéz jól kezelni. Emiatt is gondolkodik a Microsoft a fizika szempontjából inkább a felhős megoldáson.
Az AI igazából már nem akkora probléma. Az explicit API-kkal rengeteg munka került le a CPU-ról, így egyre több erőforrás fogható be erre is. A GPU-s útkeresés persze egyfajta mass-AI-ra nem rossz, de itt teljesen reális megoldás lenne az aszinkron compute is, és az így számolt adat az n+1 frame-ben megjelenne.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
cskamacska
addikt
Sony’s shutting down The Tomorrow Children
De ez még mindig csak grafika. Ott pedig egész jól állunk egyébként ray tracing(ami már 20 éve mindjárt jön ), meg illumináció nélkül is.
Tény hogy a Half Life 2 óta már saját alkategóriájuk van az indie Phisics Sandbox játékoknak, de az átlag AAA játék ugyanolyan statikus, és hasonlóan buta AI-t tud felmutatni mint sok évvel ezelőtt. Szebb és nagyobb, de üresnek és egyszerűnek hat."Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Raymond
félisten
válasz cskamacska #31416 üzenetére
A rombolhatosagnak nem technikai akadalya van hanem inkabb a jatekmenetbeli problemak esetleg lenyegtelenseg az oka. Gyakorlatilag nem sok ertelme van a multi lovoldozosben amit az emlitett BFBC2-ben vagy epp a BF3/BF4-ben is lathatsz. A kor elejen azonal odamennek neheztuzersegel es a rombolhato epuleteket teljesen szetlovik. Igy az egesz "rombolhatosag"-bol talan 5 percig latsz valamit egy 20-30+ perces korbol.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz cskamacska #31418 üzenetére
Egyáltalán nem állunk jól grafikailag. Inkább messze állunk az elvárhatótól. A voxel cone tracing se ray tracing.
Tudom, hogy sokszor linkeltem már, de érdemes ezt a részt megnézni, hogy miképp is zajlik a fejlesztés a programozói és a tervezési oldalról. [link] - igazából minden szava arany, mert hallod, hogy akarják a tervezők a fejlődést, de elmondja, hogy miért nem tud ezzel a fejlődéssel lépést tartani egy programozó.
(#31420) Raymond: A multis lövölde még nagyon speckó dolog is. Ott leszinkronizálni egy rakás változást eléggé nehézkes lenne. Akkor már fusson a felhőből, ahogy például a BF4-ben a víz hullámzása is úgy volt megoldva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yutani
nagyúr
válasz cskamacska #31416 üzenetére
A rombolhatóságnak akkor van értelme, ha a játékban dramaturgiai szerepe van, nem csak öncélú feature. Ehhez többet kéne gondolkodni a fejlesztőknek, hogyan tudnák megfelelően alkalmazni, és manapság nem biztos, hogy van arra vonatozóan idejük, szándékuk, akármilyük.
A HSA érdekes dolog volt leírva papíron, én is érdeklődve figyeltem, de mivel nem nagyon kezdett neki senki a komolyabb fejlesztésnek, így elhalt. (Bár Abu szerint nem, lásd fentebb). Lehet, hogy néhány év múlva életre kap, ha majd lesz a támogató hardvereknek olyan piaci penetrációja, amire azt mondják a pénzemberek, érdemes lesz innentől foglalkozni vele. Mert nem az egyszeri fejlesztő mondja majd meg, hanem aki azt a fejlesztőt fizeti. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
do3om
addikt
-
CJ4567
nagyúr
válasz cskamacska #31416 üzenetére
Rombolhatóságra nekem az etalon a Red Faction Guerilla. Többjátékos módban is ugyan úgy működik, csak a talajt nem lehet szétszedni a pályákon. Konkrétan mindent szét lehet pusztítani, pl. egyik pályán egy hatalmas híd köti össze a pálya két felét, de ha téged zavar, akkor szép lassan lerombolhatod. Teljes épületeket, tornyokat pusztíthatsz el. Igen, ha a torony beledől az épületbe, akkor az épületet is pusztítja.
És ezt 2009-ben már megoldották.
[ Szerkesztve ]
No Sana No Life
-
Kolbi_30
őstag
válasz cskamacska #31418 üzenetére
AI addig szerintem nem is lesz fejlesztve,amíg nem lesz rá tömegesen igény...És ez amennyire én látom nem prioritás. A játékos közösség satnyul/butul, és ezt követik a játékok...
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
Archttila
veterán
-
TTomax
félisten
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
nagyúr
-
imi123
őstag
válasz FollowTheORI #31431 üzenetére
Ahhoz hogy a jövőbe mutató tulajdonságok használva legyenek ahhoz nagyobb részesedés kellene.
Ahhoz hogy nagyobb részesdésük legyen nem elég utol érni az NV-t, meg is kellene előzni.
Ahogy a pontozásos sportoknál is van az aktuális bajnokot nagyon meg kellene verni hogy elvegyék a koronáját. Nehéz azokat az embereket meggyőzni akik elégedettek a kártyájukkal hogy cseréljenek egy "talán" kicsivel gyorsabb de nagyobb fogyasztású kártyára. Arról nem is beszélve hogy az AMD-s fanboyok olyan elérhetetlen célokat tűznek ki ami teljesíthetetlen. A régi tanmese a farkast kiáltó fiúról csak modern köntösben. Annyiszor ígértek "forradalmat" hogy senki nem veszi őket komolyan.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
SkyForcer
tag
Szia, A F.E.A.R. az még mai szemmel is kemény, többször végigtoltam anno, bátran állítom sok mindenben az élen van.
-
Televan74
nagyúr
Én is vártam a sok konzolportos csodát,de nem jött el a Kánaán. Mire valamit lépne előre az RTG,addigra megint itt a next gen Nvidia. Kicsit Don Quijote szerű szélmalomharcnak érzem jelenleg az RTG piaci részesedésével.Lehet hogy van benne tudás,de minek ha sosem tudják kiaknázni belőle a benne lévő lehetőségeket.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
nagyúr
válasz TTomax #31430 üzenetére
hátrébb került a rangsorban a fiji, a polaris és a vega mögé. de ha nem egyből kiadás után tesztelsz, hanem egy kicsit régebbi, kiforrottabb játékokkal és driverekkel, akkor kb. egálban vannak.
tpu tesztsor (bf1, civ6, cod: iw, dow3, de: md, dishonored 2, doom, f1 2016, gr: wildlands, gta5, hitman, prey, r6:siege, re7, rotr, se4, styx: sod, witcher 3, wd2, ), november 4[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
gV
őstag
-
s.bala31
őstag
Elég érdekes ez az új SW Battlefront. DX12 módban a Vegák és a GTX-ek is lassulnak nem is keveset, előbbik valamelyest kevésbé. Ez vajon mitől lehet, vagy az oroszok mértek félre valamit?
[ Szerkesztve ]
-
Puma K
nagyúr
válasz s.bala31 #31441 üzenetére
Eddig nagyobb bukónak tűnik ez a DX12 mint anno a DX10 volt
De hát a Microsoft már csak ilyen... egyik OS pocsék a következő már jobb... vagy mostanra az előzőnek a frissítése
XP = király
Vista = bukó (bár SP1-es frissítés után már használhatóbb volt)
7 = király
8 = bukó
8.1 = király(? )
10 = bukó
10 AU = használhatóegyik DX pocsék a következő már jobb... bár ott a számokkal is van valami összefüggés úgy tűnik ...
Páratlan: DX9.c = király
Páros: DX10 = bukó
Páratlan: DX11 = király
Páros: DX12 bukóLegalább látható, hogy évek óta próbálkoznak és fejlődnek
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz ->Raizen<- #31436 üzenetére
Mondom részben. A mesterséges hergelésért.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
cskamacska
addikt
válasz s.bala31 #31441 üzenetére
Vizuális típusoknak:
DX12 elég borzalmas mind GPU, mind kihajcsaje szempontból. Viszont a Vega egész szépen domborít DX11-ben is.
Puma K: Szerintem ezt nem kell erőltetni, mert még az éjjel elvisz a gyíkember. Mindegyik.
Microsoftnál a drága élőerős tesztelés kivágását, és a távgyógyászat bevezetését azért még meg fogjuk könnyezni, nagyon úgy érzem.[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
nagyúr
Valószínűleg ugyanúgy bugos még mint a BF1... aztán vagy kikupálják, vagy nem.
Amíg a 11 jól megy nincs aggodalomra okuk mondjuk.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
-
Egon
nagyúr
válasz cskamacska #31408 üzenetére
Erre a kérdésre előre sejtettem a választ:
a/ tulajdonképpen az iparági szereplők tehetnek róla, hogy Abu jóslata nem jött be,
b/ jön a szokásos terelő technoblabla...Be is jött maximálisan... Még véletlenül sem tudná leírni, hogy "túl optimista voltam, nem jött be a jóslatom", vagy valami hasonló... Hja, ha valakinek még "a kocsija rendszáma is HSA-001" (vett rendszám... ), akkor mit is várunk...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest