- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
Hirdetés
-
Fejlesztői videón az inZOI, a Krafton életszimulátora
gp A látvány továbbra is lenyűgöző, a gépigényre még mindig nem merünk gondolni.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
ma Megérkezett az újrabrandelt Pura széria, kivéve a Pura 70 Pro+-t, mert az marad Kínában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pakriksz
őstag
válasz pikszel #6150 üzenetére
Nem jó, mert az elementek saját középponjaihoz képest kéne. Ez az objektumok pivotjaihoz képest csinálja.
van vagy 8 objektum, mindben 6db quad element. És a quadokat kéne scalelni, mindegyiket önmaguk középpontjaihoz képest.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
Akkor tehát nem lehet ezt sem megcsinálni benne.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pikszel
őstag
válasz pakriksz #6153 üzenetére
Ha ketten mondják, hogy meg lehet oldani, akkor nyilván a program szar ugye? Vagy esetleg te nem értesz hozzá? Ezt nézd, csak a kedvedért csináltam. Arra figyelj oda, hogy a mozgatás/forgatás/méretezés trió egyedi paraméterrel rendelkezik, azaz, ha méretezéshez beállítod a pivot point centert, attól még a forgatás/mozgatás nem áll át automatikusan. Így van ez jól, bár engem is megtréfált néhányszor.
[ Szerkesztve ]
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pakriksz
őstag
Ketten tök mást mondanak Leírtam hogy minden egyes quad-nak a saját középpontjához képest kéne scalelődnie, nem közös pivothoz képest, semmilyen pivothoz képest, hanem 4 vertex által alkotott quad középpontjához képest.
Minden egyes quadnak helyben kéne maradni, csak az átmérőjének kéne változnia. De nem lehet ilyet, mert a közös scale csak pivotra működik, és csak objektumonként, nem elementenként. Így a szokásos favágó maxos megoldás mehet, vagy szétbontom külön objektumokra, és center pivot, vagy külön külön kijelölve minden quadot egyenként scalelek elementként...
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pikszel
őstag
válasz pakriksz #6155 üzenetére
Pedig nálad lesz valami bibi, hidd el. Esetleg ránézhetek a max állományra, ha gondolod.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pakriksz
őstag
válasz pikszel #6156 üzenetére
Tessék itt a max.
Nekem is úgy működik ahogy nálad, ha az egész 1 objektum. De ha többet próbálok közös edit poly modifierrel, akkor nem jó.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
rlazol
addikt
A korábbi problémát a videókártyacsere megoldotta, köszönöm a sok segítséget!
hiányozni fog a matrox, de ez a 3850-es szimpatikus darab.Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
-
pikszel
őstag
válasz pakriksz #6157 üzenetére
Ez ilyen formában valóban nem fog menni. Olvaszd őket össze egy objektummá és a problémád meg van oldva. Ha a textúra miatt aggódnál, akkor miután megtörtént az egyesítés az anyagszerkesztőben katt egy standard anyagra és a pipettával vedd fel az anyagot, ami egy multi/sub-object típus lesz. Ez egyébként egy mozdony?
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pakriksz
őstag
válasz pikszel #6160 üzenetére
Igen annak a lámpafényei lennének. Nem a textúrák miatt hanem az elnevezések és a külön objektumok miatt nem akartam ezt, éppen azért akartam elkerülni az összeolvasztást, mert utána megint jönne a szétválogatás, külön elnevezgetés. Ugyanis azok között a lapok között van az első hátsó fénylap több lámpára, különböző módokon (tompított, nem tompított stb), és a játékban a nevek szerint, objektumonkét van elrejtve, és megjelenítve az ami kell.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pikszel
őstag
válasz pakriksz #6161 üzenetére
Akkor marad az, hogy objektumonként poly vagy element alobjektum módban, a scale transform type-in ablakban százalékosan megadva. Kicsit tovább tart, de egzakt eredményt kapsz. Ennyit tudtam segíteni.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
rlazol
addikt
megint nem értem...
szerintem elállítottam valamit, amikor egy boxot szeretnék rajzolni, megjelenik valami átlóvonal. És eléggé bezavar, ha a boxot polyvá alakítva elkezdenék játszani a vertexekkel.
Mi lehet az oka?A másik kérdésem az, hogy van-e olyan modifier, amivel egy plane-t vagy egy polyt vagy akármit pontosan olyanná tudok tenni, mint egy adott felület? adott pl egy pohár és szeretnék rá egy ráfeszülő tokot aplikálni. A legegyszerűbb, ha a vertexenként align-olom, vagy van jobb megoldás?
köszi
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
snots
tag
szerk: Már találgatok ezt-azt, a Customize/Preferences/Viewports/ alatt milyen display driver van neked beállítva?
Várjál, az mégsem a selection bracket lesz, de mostmár engem is elkezdett érdekelni, hogy akkor mi az. Csak az alsó képet néztem a viewportodból, azt hittem az zavar ami a box "körül" van.
[ Szerkesztve ]
-
rlazol
addikt
most egy 3850-es Radeon van a gépben, tudtommal nem használok open GL-t és hiába kapcsolom ki-be az triangle opciót
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
snots
tag
Többfélét is írnak más fórumokban, pl. D3D alatt rakd át DX9-re, van akinek ez eltűntette, vagy éppen az, hogy OpenGL-re rakta. Bizonyára valami misztikus dolog áll a háttérben.
Amúgy miért a 2011-est használod? Csak úgy, vagy van valami egyéb oka a dolognak?
[ Szerkesztve ]
-
rlazol
addikt
most pedig matkós problémám adódott
csináltam egy kétszínű jpg filet, azt ráhúztam a kérdéses részre (az alsó terület sötét és világos barna), beállítottam, oldalnézetből jó is, de szemből nem. Mit kell kapcsolnom ahhoz, hogy szemből ugyanolyan legyen, mint oldalról? Vagy csak simán oldjam meg multi materiallal?Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
nagyúr
-
rlazol
addikt
válasz icecave #6174 üzenetére
ne haragudj, de ezt most nem értem...
hol tudom levenni ezt a "Smothing group"-ot?
Mellesleg ez egy loft-tal készített cucc, lehet, h az a baj?
így nézünk most ki...az a baj, hogy a jobb oldali rész tetején a sötét csíknak folytatódnia kéne a bal oldali rész tetején is...
[ Szerkesztve ]
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
nagyúr
Keress unwrap uvw tutorial-t és meglátod miről beszélek. Gyk. ki kell teríteni egy lapra a modellt, hogy aztán arra festve pshopban texturát rá tudd tenni. Így nem tudod megcsinálni,hogy kövesse azt a hullámos részt, max ha kiegyenesíted a felső hullámot az előbb említett módon, de akkor is cumi lesz az alja majd. Jobban nem tudom elmondani, mutatni kellene.
-
snots
tag
Mivel látom, hogy azért komolyabban érdekel(ne) a téma, amúgy sem ártana pár tutorialt megtekinteni, már feltéve, hogy érted az angol beszédet valamennyire. Így elkerülöd azt is, hogy "mindig" kérdezni kelljen, meg aztán micsoda öröm lesz, ha úgymond magadtól (a tutorial segítségével ) értesz meg valamit.
[ Szerkesztve ]
-
djfules
tag
Helló Használ(t) valaki Madcar 3-at? ugyanis akadt egy kis gondom vele... Mindent ugyan úgy csináltam mit a tutorialokban de nem akar összejönni, az autó mindig átesik a a talajon. Miért nincs fizikai kapcsolat a kocsi és a talaj között? Hogy állítom ezt be? Köszi elörre is!
-
rlazol
addikt
ha esetleg van most valakinél futó max, igencsak megköszönnék 3 perc segítséget egy file-val...
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
rlazol
addikt
Szóval a gondom a következő:
van néhány stl fileom, amit külső programmal kreáltam. Iszonyat nagyok, editable polyként tudom importálni őket. Egyenként még valahogy el is bír velük a max, de egy file hívnám meg őket, az nem megy, kilép OUT OF MEMORY üzenettel vagy unexpected errorral.
Mit tudok tenni?Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
-
AKG
tag
Üdv minden fórumtársnak!
Autodidakta módon tanulgatnám a max-ot.
Olyan fórumtársat keresnék,aki tudna esetleg egy fél nap időráfordítással személyesen megválaszolni pár naív kérdésemet.
Cserébe ha érdekes lehet,elég jó szinten tudnám viszonozni solidworks oktatással. -
snots
tag
-
snots
tag
Manapság még 32 bites oprendszert használni már elég öreg hiba, mivel összesen 4 GB memóriát tud kezelni (és ebbe az összes memória beletartozik, az is, ami a videókártyán van), tehát hiába van csak 4 GB fizikai memória a gépedben, nem tudod belőle mind a 4 GB-ot használni, mert még az is lejön belőle amennyi a videókártyán van, azt hiszem esetedben ez 512 MB.
Sokakban megmaradt ez még, hogy a 32 bites oprendszer az jobb, meg gyorsabb, meg kis gépre, meg stb, de mivel mindenki 64 bites processzorral rohangál, külön furcsa ez a gondolkodásmód. Mindegy, nem az én dolgom, csak leírtam.
-
bali918273
csendes tag
sziasztok!
Én arra nem birok rájönni hogy hogyan kell szabad kézzel rajzolni.
Aki tudja az lécci segítsen! -
Met
nagyúr
válasz bali918273 #6191 üzenetére
Mit akarsz szabad kézzel rajzolni?
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
snots
tag
válasz bali918273 #6191 üzenetére
Nincs kézirajz lehetőség, de egy kicsit utánanézve ennek, azt írják, hogy a régi DOS-os 3S Studio-ban még lehetett ilyesmit. Úgy néz ki, hogy van valamiféle script a dologra, de sokkal inkább olyan érzésem van, hogy pontosan nem tudod, hogy mit akarsz csinálni. Ahogy a kolléga is írta, jó lenne tudni, hogy miért van szükséged a kézirajzra, mivel könnyen elépzelhető, hogy van rá egyéb, más, - "urambocsá" - jobb megoldás.
Egyedül a freeform spline résznél (legalábbis én másról nem tudok) van lehetőség "kézirajz" vonalra, úgy, hogy egy ediatable poly-ra rajzolsz rá vele, pl. egy plane-re. Ez lehet egyfajta perverz "workaround" valamilyen adott problémára, szükség esetén.
-
szabog4
aktív tag
Üdv ismét!
Készítettem egy még korántsem kész képet a minap, de mai nap a max megnyitásakor ez tárul a szemem elé!
32 és 64 bitnél is, csak 64bitnél eddig sem jut el a gép. Majd, ha esetleg betölti a modellek nagyon kis részét, akkor ez a szöveg tárul elém és közbe meghal a google chrome is! Ezt a képet például a print screen paintbe beillesztett képéről készített print screent kellett beraknom a paint újboli megnyitása során, mert a paintet is megölte.
(Időm híján letöltöttem egy srác elvileg kimentett battlefield2 bone-olt karakterét, ha esetleg ez fontos infó lenne, de textúrát nem tudtam betölteni ilyen plugint fogalmam sincs hogy kell berakni! )
Valami ötlet, megoldás esetleg?
Választ előre is köszönöm!HUN_Thorpedo
-
bokrosolajos
őstag
Üdv
Újra telepítettem a gépem, most user módban dolgozom, osztott fiókkal.Eddig mivel rendszergazda voltam, nem volt hasonló problémám. Apró, de bosszantó.
A problémám, hogy a Match pipát nem hajlandó megjegyezni! Minden indításkor újra be kell pipáljam, mai nagyon idegesítő
Gondoltam, hogv valami config / settings ini filenak nincs írásjoga?
3dsmax.ini file-t nem találtam Win7 64bit, 64bites 3ds Max 2010
Ötlet? -
bokrosolajos
őstag
válasz bokrosolajos #6196 üzenetére
Lejárt az idő. Megoldottam úgy, hogy az egész Autodesk folderre adtam teljes hozzáférést User szinten. Utána létrejött egy d3dgfx.ini file, és onnan kezdve OK. Ha valakinek hasonló gondja támad és már létezik ez az ini file, akkor elég csak erre jogot adni!
-
Samanbacsii
őstag
Sziasztok!
A 680GTX, bekapcsolható az általános számításokba (GPU gyorsítás) 2013 x64 alatt? Ez driver vagy 3DMax kérdése? ... vagy egyik sem?...
[ Szerkesztve ]
" ... ááhhh, zavaros ez Szilágyi úr, kérem...! "
-
snots
tag
válasz Samanbacsii #6198 üzenetére
A viewport-ban is számít valamelyest, bár ezek a fajta játékkártyák, a mérések alapján, viewport-ban lényegében egyformán teljesítenek, teljesen mindegy, hogy 30 ezer, vagy 300 ezer forintos a kártya, legfeljebb a memória mérete jelenthet eltérést, ha sok textúrát jelenítessz meg a viewportban és főleg akkor, ha realistic nézetet, illetve nagy textúra felbontást állítassz be (továbbra is a viewport-ról van szó).
A kép leszámolásában (renderelésben) csak abban az esetben segít, ha olyan rendermotort használsz, ami képes GPU-val számoltatni. (pl.: Iray, Quicksilver, Vray RT, stb) Ezek használatát első körben nem ajánlom, ismerd ki előbb a CPU "változatok" tudását, ugyanis nem árt tudni, hogy ezeknek a rendermotoroknak a tudása azokhoz képest, amelyek a CPU-val számolnak (Pl. Mental Ray, Vray, stb), limitált. Így amennyiben megismered a CPU változat (itt most elsősorban Vray-ről van szó) lehetőségeit, utána már könnyebben idomulsz a GPU változat korlátozásaihoz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó gamer PC (i5-11400F/16GB DDR4/500GB SSD+1TB HDD/RTX 2060 6GB)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i7-7G I 16GB I 256GB SSD I 12,5" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár HP Spectre Pro X360 G2 - i5-6G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- DELL OPTIPLEX 3020 - i5/8GB/256GB/GT710