Hirdetés
- Samsung LCD és LED TV-k
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- 3D nyomtatás
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- ASUS ROG Ally
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- SSD kibeszélő
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070/S/Ti/TiS (AD104)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / Autós szimulátorok topicja
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
repvez
addikt
Tudja valaki ,hogy lehetne visszaállitani az eredeti poziciójába vagy legalább is kideriteni, hogy melyik tengely mentén mennyivel van eltérés a gizmonak?
Mert már próbáltam a pivot pontot is állitgatni meg lenullázni a tengelyeket, de valamiért a symmetry modositó gizmója egy bizonyos fokban eltér és igy hiába probálom az X tengely mentén tükrözni a modellem felét nem pont ugyan abban a pozicióba kerül a másik oldalon.
ÉS mintha a bounding box is el lenne csabarodva a tárgy körül.
Egyszerüen nem jövök rá, hogy mit és hol kéne visszaállitanim, hogy jó legyen , enélkül viszont nem tudok továbbhaladni.
-
Guresz
tag
Sziasztok!
Rendereléshez kellene egy kis segítség mert kezdő vagyok a témában és a tutorialok se nagyon segítettek.
Hogyan tudok VRayMtl-al olyan üveg texturát csinálni hogy az teljesen átlátszó legyen és ne torzuljanak az üveg mögött található tárgyak? Autó szélvédőjét csinálom és úgy néznek ki az ülések mintha egy üveggolyóban lennének.[ Szerkesztve ]
-
Rayyy
senior tag
Hell!
Most realizáltam, hogy ez a Millió Forintos program nem tudja animálni azt, ha én egy polygont egy Working Pivot mentén szeretnék elforgatni? Beállítom a WP-t és megnyomom AutoKey-t, mire a Pivot visszaugrik a polygon közepére... ez gáz.
Vagy valamit elrontok.
Egy egyszerű doboz összehajtódást szeretnék.[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Cesc444
újonc
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani miért lehetnek pixelesek a renderelt képeim? Hiába állítom át a felbontást mindig ugyanaz az eredmény...
(Vray-t használok)
-
pikszel
őstag
válasz Cesc444 #7015 üzenetére
Most nem tudom megnézni és legalább egy éve nem használtam v-ray-t (inkább FinalRendert), így nem vagyok benne biztos, hogy független egymástól a két beállítás, de mi van akkor, ha bekapcsolod a vray saját pufferét (Frame Buffer) és ott kapcsolsz élsimítást?
+ annak az autó körüli spotlámpa gyűrűnek nem sok értelmét látom a növény felesleges és irreális megvilágításán és a renderidő növelésén kívül.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
Cesc444
újonc
Az adaptive image sampler max subdiv értékének növelése nem hozott változást, viszont rájöttem hogy azért volt rossz a vonalélesség mert be volt jelölve az "Get resolution from MAX" rublika. Ha ezt kikapcsolom és beállítom a felbontást 1024*768ra akkor javul a vonalélesség viszont nő a zajszint, homályosabb lesz a kép. Szóval van még ezen mit dolgozni...
Mindenesetre köszönöm az eddig kapott tippeket!
-
-
SzK50
csendes tag
válasz Cesc444 #7023 üzenetére
1/4 Adaptívval is sokkal szebben kéne kinéznie, más van itt elszúrva, az Area is maradhat. Első lépésként kapcsold be a Sub-pixel mappinget a Color mappingben. Aztán: Global DMC - Adaptive amount 0,85 de inkább 0,75! Min samples 8 - 16, Noise treshold 0,01. Nálam 4/32 a legrosszabb esetben is elég szokott lenni, ki kell kísérletezni. Ha nagyon makacs a beégéseknél a rece, jobban jársz, ha utómunkában tünteted el, rengeteg időt megspórolsz vele. Ja, és ha ugyanazt a HDRI-t használod a bevilágításnál, mint a reflection csatornában, kis blurt adjál neki feltétlenül! De inkább csinálj két mapet, egyet a világításnak, egyet a reflectionshöz. A fényforrások éles szélei is kicsesznek az emberrel a tükröződésekben, de erre is van megoldás.
-
SzK50
csendes tag
válasz Cesc444 #7023 üzenetére
Próbáld ki azt is, hogy nem a Gamma/Lut Setupnál kapcsolod be a korrekciót, hanem a render ablakban, a Color mappingnél tekered fel a Gammát 2,2-re, zajos képnél ez szokott segíteni. A recézettség oka konyha nyelven az, hogy 1: túl nagy a fényerő különbség, 2: túl kicsi a távolság a világosabb és a körülötte lévő sötétebb pixelek között, az élsimító eljárásnak nincs elég "tere", hogy átmenetet képezzen. A Size a mintavétel nagyságát adja meg.
[ Szerkesztve ]
-
Cesc444
újonc
Lecopyztam a beállításaidat de sajnos így se lett jobb az összkép. Megmondom őszintén az írásod bevilágítással kapcsolatos részét nem is nagyon értettem mivel nagyon kezdő vagyok a világítás és renderelés terén. Úgy látom újból neki kell hogy essek a tutorialoknak hogy legalább az alapfogalmakkal tisztában legyek...
De azért köszönöm a segítséget! -
SzK50
csendes tag
válasz Cesc444 #7027 üzenetére
Akkor kicsit tovább menve:
Tükröző anyagoknál ha a RGlossiness kevesebb mint 1, akkor a Subdivs 10 - 20 körüli, vagy még magasabb legyen, a BRDF: Fix dark glossy edges után pipa, ha VRayLightMtl-be képet raksz, és a D.I. be van kapcsolva, akkor ott is a Subdivs minimum 16 - 32 legyen, VRayLightoknál, a fentieknél a padlót vedd ki a tükröződésből, mert csúnya, legyen Invisible, Sampling Subdivs: 16 v. 32, a padlón lévő lámpákat süllyeszd bele a padlóba, ha nem akarod törölni, és vedd vissza annyira, hogy ne égjen be a kaspónál, (a rács se emelkedjen ki a járófelületből!), Render GI: Irr.map. - Lc., Medium, Irradiance map Subdivset 50-ről 100-ra, vagy 150-re, Light cache Subdivs értékét minimum 500-ra vedd. Egy próbát megér, ha az Antialiasingban kipróbálod az Adaptive subdivisiont, nem olyan rossz az, hagyj alapon mindent benne, ha javít a dolgon, akkor észre fogod venni. Nem tudom, mi tükröződik az autó üvegen, de egy kis blurt tegyél rá. Van egy "vánkos csücsök" elöl a lámpa és a légrács között az íven, szerintem azt is ki kéne javítani. Hajrá, szép lesz ez![ Szerkesztve ]
-
Cesc444
újonc
Még egyszer köszi az ötleteket!
Próbáltam mindent úgy csinálni ahogyan leírtad már amennyit értettem belőle. A Lámpa és légbeömlő közötti dudort már kijavítottam, az csak modellezési hiba volt. Az Adaptive subdivision használata nem jött be, 1-2 helyen elmosódtak tőle a részletek. A szélvédőn látható erős tükröződést 2 darab VRayLight okozza. A fénybeállításokat egy youtube videó alapján csináltam, egyébként összesen 4db VRayLight van a scene-en. A Light cache subdivs értékénél először azt hittem elírás volt az 500, mert a standard érték 10szeresét adtad meg. Kipróbáltam de egy idő után meg is állt a renderelés, jó 20 percig semmit nem csinált(ilyen korábban még sosem fordult elő). Másodszor már nem próbáltam meg mert nem akartam még 1 órát várni.
A tükröző anyagos résznél nem értettem mire gondolsz, VRayLightMtl-t meg nem is használtam eddig. Textúráknál mindenre a sima VRayMtl-t használom, nagyon az alapoknál vagyok még. Úgy döntöttem amíg csak kísérletezek addig lecserélem a kocsi környezetét és egy sima fehér fal előtt fogok variálni a beállításokkal.[ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
válasz Cesc444 #7029 üzenetére
Nincs mit, nagyon szívesen. Viszont egy nagyon fontos dolgot nem mondtál még, hogy hagyományos kamerával, VRay kamerával, vagy csak simán nézetablakot renderelsz, mert nagyon nem mindegy. Azt nem ajánlom, hogy más háttérrel kísérletezz, inkább használj kisebb ablakot, alacsonyabb beállításokat, de nagyon fontos, hogy azzal a környezettel próbád ki a beállításokat, amit a végén is használni fogsz. Az a rohadt autó, meg sok minden más is minden irányból tükröződik. Egy fehér fallal csak az időt vesztegeted. Időben találd meg a megfelelő környezetet a képhez, ez nagyon fontos! A Light Cache Subdivs nem elírás, a munka vége felé, ha nagy lesz a kép, még a 2000 is kellhet.
[ Szerkesztve ]
-
AKG
tag
Mindig elcsodálkozom a hozzászólásaidon
Olyan számodra természetes dolgokat közölsz,amiket szerintem semmilyen szakképzésen nem tanítanak.
Ebből is látszik,hogy ha valaki zsigerből érzi a programot.
Esetleg oktatást nem vállalsz?
Ha igen,jöhetne privátban a feltételrendszer! -
Cesc444
újonc
Rendben akkor maradok a mostani háttérnél és elvégzem az általad javasolt modosításokat. Vray kamerát nem használtam még, általában simán nézetablakot renderelek.
U.i.: Nagyon frankó a renderelésed. Megkérdezhetem hogy az autó szélvédőjénél milyen materialt használtál? Esetleg egy képet tudsz küldeni a beállításairól?
[ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
válasz Cesc444 #7032 üzenetére
Hát pont az üveggel foglalkoztam a legkevesebbet. Kicsit szégyellem is kitenni, de ez van. Igazából csak az volt fontos, hogy különböző fényviszonyoknál is elfogadható legyen, mert meg akarom forgatni a placcot, és közben villogni fognak a lámpák, mint valami vásári buliban. Komoly történet van ám a kép mögött!
-
Lenry
félisten
ki érez magában akkora lelkesedést, hogy pénzért csinálja a fentieket? => dolgozzatok nálunk
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Vendu
csendes tag
Sziasztok!
Nekem egy nagyon kezdő kérdésem lesz.
Ezt az autót akarom megnyitni, de hibaüzenetet ír ki, meg fehér az egész.
http://tf3dm.com/3d-model/audi-r8-car-65522.html
V-ray-t felraktam, de nem tudom, hogy jól van-e beállítva.Ha valaki segít azt nagyon megköszönném.
-
Lenry
félisten
ne haragudj, de azt hiszem neked előbb inkább minimum angolul kellene megtanulnod, meg hibaüzenetet értelmezni, 3D-zni majd utána valamikor.
nem a max fájlodat keresi, hanem egy hdr fájlt (valószínűleg azt amit az autó visszatükrözne), ez van leírva a hibaüzenetben.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
pikszel
őstag
Egy hdr képet hiányol, ami a tükröződésekért (esetleg világításért) felel, nem magát a max állományt. Ha nincs benne a letöltött csomagban, akkor keress rá az interweben, vagy használj másik képet.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
Speeedfire
nagyúr
Jól értem, hogy ez a licensz azt mondja, hogy lehet kereskedelmi forgalomba is hozni az adott "terméket"?
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
#90336768
törölt tag
Sziasztok! Lenne egy kérdésem...elég kezdő vagyok a programba és nemtudom, hogy, hogyan kell megcsinalni....remélem ti tudtok segíteni...hogyan tudom azt megcsinalni, hogy a karaktar tudjon pislogni és a száját is szépen tudja mozgatni?
-
Rayyy
senior tag
Az létezik, hogy a 2015-ös Max-nek egyenként kell megmutatni minden egyes fájlt az asset manager-ben, ha megváltozott egy hálózati mappa neve és nem találja a bitmap-eket?
Minden a legnagyobb render!
-
zolee0808
csendes tag
Sziasztok. Várunk mindenkit szeretettel facebook oldalunkon ahol ingyenesen kaptok egy teljes oktatást magyarul a fotorealisztikus rendereléssel és szabályokkal kapcsolatban fényképészeti tényezőkkel alátámasztva feladatokkal, segéd videókkal. Nulláról kezdődik a tanfolyam így az is megérti, aki még sosem látott V-Ray-t.Az oldal csak a V-Ray-re specializálódott. Ezen felül naponta teszünk fel tippeket, trükköket illetve ha bárkinek bármi segítségre van szüksége állunk rendelkezésére. Célunk a V-Ray tanítása, ismertetése. Az oldalt itt érhetitek el: https://facebook.com/vray5srw/
Jó tanulást!
[ Szerkesztve ]
Zolee08
-
zolee0808
csendes tag
.
[ Szerkesztve ]
Zolee08
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz