Szoftverek mellett jön az új GeForce

Hirdetés

Az NVIDIA a G-Sync technológia mellett pár szoftveres extrával, és egy új GeForce-szal is előállt, illetve utóbbit csak megmutatta a cég. Ennek a kártyának a neve GeForce GTX 780 Ti lesz, és látszatra pontos másolata a GTX 780 és Titan jelzésű kártyáknak. Valószínűleg az előbbi két modell alapjaira épül, de nyilván az órajelekkel és a CUDA magok számával játszadoztak a tervezők. Ennél többet sajnos mi sem tudunk, és a rengeteg eltérő pletyka miatt inkább kivárjuk november közepét, amikor ténylegesen megjelenik a termék.

A szoftveres oldalról bemutatkozott a GameStream applikáció, mellyel a PC-ről tévére streamelhető a képi tartalom a helyi hálózaton keresztül, de akár a Shield nevű kézikonzolra is megoldható ugyanez. Erről már régóta szó van a piacon, hiszen a játékosok tömegesen vándorolnak át a nappaliba, ahova jellemzően vesznek egy konzolt, így valamilyen formában az efféle, erősödő igényekre reagálni kell. Az NVIDIA nem szeretné a véletlenre bízni, így a GeForce Experience az előbbi réteget is ki szeretné szolgálni.

A PC-sek számára érdekesebb újítás a ShadowPlay, ami azt a funkciót látja el, amit az új generációs konzolok is támogatnak, miszerint a játékból az utolsó pár perc lementhető, illetve élő streamre is van lehetőség. Az elv a PC-n nem számít újdonságnak, hiszen FRAPS az előbbit megoldotta, míg utóbbira sokan a Raptr alkalmazást használták. Ezekkel azonban az volt a gond, hogy a processzor erejére építettek a felvett tartalom kódolása során, így a futtatott játék sebessége komolyan csökkent. A ShadowPlay a Kepler architektúrára épülő GPU-kba épített NVENC blokkot használja. Ez a rendszer aktiválás után állandóan rögzíti a futtatott játék tartalmát. Itt természetesen ki kell jelölni a merevlemezen (SSD erre nem ajánlott) egy könyvtárat és oda lesznek mentve az információk 1080p-s felbontásban 60 képkocka/másodperces sebességgel. A ShadowPlay 20 percet tud lementeni, de ez az érték valószínűleg csökkenthető, ha valaki esetleg helyszűkében lenne az adott adattárolón. Fontos megjegyezni, hogy csak a DirectX API-ra épülő alkalmazások támogatottak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés