A GeForce szoftveres csapata készíti a Windows 8-as drivert a Tegrához

Az NVIDIA azon kevés vállalatok egyike, amely elképesztően sokat vár a Windows 8-tól. A cég számára a PC-s piac nehéz terep, mivel a megfelelő licencek hiányában jelenleg képtelenek platformot kínálni, de ennek a korlátnak a Microsoft új operációs rendszere véget vet. Az aktuálisan elérhető Windows 7 32 és 64 bites verziója csak az x86 és az AMD64, vagy más néven x86-64 architektúrát támogatja, így az ARM-os rendszerekre nem lehetett telepíteni. A Windows 8 esetében az előbbi utasításkészletek támogatása megmarad, de a Microsoft úgy döntött, hogy az ARM processzorokra is elkészítik a rendszert. Az ARMv7 architektúrára épülő lapkák, ismertebb néven a Cortex családba tartozó magok támogatása biztos, de az ARMv6 támogatása is lehetséges, ez azonban nincs megerősítve.

Hirdetés

Az NVIDIA a korábbi hírek alapján a Tegra 4-et tervezi a Windows 8-hoz, de az operációs rendszer akár a Tegra 2-re is feltelepíthető, viszont nem érhető majd el minden funkciója. A Wayne kódnevű SoC azonban az első olyan megoldás, ami biztosan támogatni fogja a DirectX 11-es API-t, és a CUDA felületet. Ennek megfelelően a vállalat valóban értékes Windows 8-as platformot képes kínálni, akár notebookokba is, ami jelentősen növelheti a cég piaci befolyását. Bár konkrét adatokat az NVIDIA nem hintett még el sehol, de a fejlett IGP-nek és az ARM Cortex-A15-ös processzormagoknak köszönhetően az OpenCL és a C++ AMP platform támogatása is lehetséges, sőt igen valószínű.

A hardveres rész ígéretesnek tűnik, és a Windows 8 startjára kivitelezhető is a Tegra 4, hiszen a TSMC 28 nm-es gyártástechnológiái a következő év második felében biztosan elérhetőek lesznek. A szoftveres rész azonban egy új operációs rendszernél mindig problémás szokott lenni. Az NVIDIA semmit sem bíz a véletlenre és a GeForce szoftveres csapatát bízták meg a Tegra támogatásával. Ez nagyon jó döntésnek bizonyulhat, ugyanis a GeForce driverek esetében az NVIDIA sok tapasztalatot gyűjtött a korábbi Windows rendszerekről, és ezt kamatoztatni lehet a Tegra drivereinek elkészítésekor. Ezen a ponton a nagy konkurenseknek számító Intel és AMD is jól áll, de ne feledjük, hogy nemcsak az NVIDIA számára nyílik meg a PC-s piac a Windows 8 megjelenésével, így a Qualcomm, valamint az ARM és az Imagination Technologies IGP-it licencelő vállalatok számára is szükségesek a Windows 8-hoz a hitelesített driverek.

A Windows 8 természetesen az összes céget közvetlen konkurenciaként állítja csatasorba, azonban kétségtelen, hogy az ARM a natívan x86-ra, illetve AMD64-re fordított programok futtatására képtelen, így hátrányos helyzetből indul az architektúra. Éppen ezért elkerülhetetlen a részleges szegmentálás, így az NVIDIA számára először az androidos piacokról megismert konkurensek jelentik a mércét, és itt valószínűleg a több éves tapasztalat előny lesz. Egyedül a Qualcomm készít a Windows Phone 7 operációs rendszerre hitelesített drivert, míg a többi vállalat számára a Windows 8 teljesen új terület lesz, amire nem árt jól felkészülni.

Rene Hass, az IFA rendezvényen beszámolt a Fudzilla szerkesztőjének, hogy az NVIDIA a Windows 8 megjelenésére a Tegra és a GeForce oldaláról is kész akar lenni a driverrel, ami persze természetes. A vállalat notebook divíziójának menedzsere elmondta, hogy a Microsoft Build konferencián valószínűleg újra bemutatásra kerül a Windows 8, és reményei szerint újra egy Tegra lapkán fog futni. Ez lényegében jelzés akart lenni, hogy a fejlesztések jó ütemben haladnak.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények