A GeForce szoftveres csapata készíti a Windows 8-as drivert a Tegrához

Az NVIDIA azon kevés vállalatok egyike, amely elképesztően sokat vár a Windows 8-tól. A cég számára a PC-s piac nehéz terep, mivel a megfelelő licencek hiányában jelenleg képtelenek platformot kínálni, de ennek a korlátnak a Microsoft új operációs rendszere véget vet. Az aktuálisan elérhető Windows 7 32 és 64 bites verziója csak az x86 és az AMD64, vagy más néven x86-64 architektúrát támogatja, így az ARM-os rendszerekre nem lehetett telepíteni. A Windows 8 esetében az előbbi utasításkészletek támogatása megmarad, de a Microsoft úgy döntött, hogy az ARM processzorokra is elkészítik a rendszert. Az ARMv7 architektúrára épülő lapkák, ismertebb néven a Cortex családba tartozó magok támogatása biztos, de az ARMv6 támogatása is lehetséges, ez azonban nincs megerősítve.

Hirdetés

Az NVIDIA a korábbi hírek alapján a Tegra 4-et tervezi a Windows 8-hoz, de az operációs rendszer akár a Tegra 2-re is feltelepíthető, viszont nem érhető majd el minden funkciója. A Wayne kódnevű SoC azonban az első olyan megoldás, ami biztosan támogatni fogja a DirectX 11-es API-t, és a CUDA felületet. Ennek megfelelően a vállalat valóban értékes Windows 8-as platformot képes kínálni, akár notebookokba is, ami jelentősen növelheti a cég piaci befolyását. Bár konkrét adatokat az NVIDIA nem hintett még el sehol, de a fejlett IGP-nek és az ARM Cortex-A15-ös processzormagoknak köszönhetően az OpenCL és a C++ AMP platform támogatása is lehetséges, sőt igen valószínű.

A hardveres rész ígéretesnek tűnik, és a Windows 8 startjára kivitelezhető is a Tegra 4, hiszen a TSMC 28 nm-es gyártástechnológiái a következő év második felében biztosan elérhetőek lesznek. A szoftveres rész azonban egy új operációs rendszernél mindig problémás szokott lenni. Az NVIDIA semmit sem bíz a véletlenre és a GeForce szoftveres csapatát bízták meg a Tegra támogatásával. Ez nagyon jó döntésnek bizonyulhat, ugyanis a GeForce driverek esetében az NVIDIA sok tapasztalatot gyűjtött a korábbi Windows rendszerekről, és ezt kamatoztatni lehet a Tegra drivereinek elkészítésekor. Ezen a ponton a nagy konkurenseknek számító Intel és AMD is jól áll, de ne feledjük, hogy nemcsak az NVIDIA számára nyílik meg a PC-s piac a Windows 8 megjelenésével, így a Qualcomm, valamint az ARM és az Imagination Technologies IGP-it licencelő vállalatok számára is szükségesek a Windows 8-hoz a hitelesített driverek.

A Windows 8 természetesen az összes céget közvetlen konkurenciaként állítja csatasorba, azonban kétségtelen, hogy az ARM a natívan x86-ra, illetve AMD64-re fordított programok futtatására képtelen, így hátrányos helyzetből indul az architektúra. Éppen ezért elkerülhetetlen a részleges szegmentálás, így az NVIDIA számára először az androidos piacokról megismert konkurensek jelentik a mércét, és itt valószínűleg a több éves tapasztalat előny lesz. Egyedül a Qualcomm készít a Windows Phone 7 operációs rendszerre hitelesített drivert, míg a többi vállalat számára a Windows 8 teljesen új terület lesz, amire nem árt jól felkészülni.

Rene Hass, az IFA rendezvényen beszámolt a Fudzilla szerkesztőjének, hogy az NVIDIA a Windows 8 megjelenésére a Tegra és a GeForce oldaláról is kész akar lenni a driverrel, ami persze természetes. A vállalat notebook divíziójának menedzsere elmondta, hogy a Microsoft Build konferencián valószínűleg újra bemutatásra kerül a Windows 8, és reményei szerint újra egy Tegra lapkán fog futni. Ez lényegében jelzés akart lenni, hogy a fejlesztések jó ütemben haladnak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés