A Microsoft sikeresen bemutatta a Windows 8 operációs rendszer előzetesét a Build konferencián. Az újításokról egy reggeli blogban számoltunk be, és a szoftvernek már letölthető egy fejlesztőknek szánt verziója is. Ezt természetesen a végfelhasználók is telepíthetik, de ez a verzió még nagyon kezdetleges, vagyis a bőven akadnak benne hibák. Ettől függetlenül egy próbát sokaknak megérhet.
Hirdetés
Természetesen a Microsoft támogatása mellett elengedhetetlen, hogy a gyártók is felkészítsék a drivereiket a Windows 8-hoz. Az AMD ezzel kapcsolatban már be is jelentette, hogy az összes eddig megjelent, és hivatalos támogatást élvező termékhez elérhető a megfelelő grafikus driver, mely a Windows Update-en keresztül frissíthető. A meghajtó képességei a hamarosan érkező Catalyst 11.9 tudását másolja, továbbá a DirectX 11-es termékekhez elérhető a WDDM 1.2-es felület összes szolgáltatásának támogatása. A korábbi DirectX 10 és 10.1-es GPU-k esetében a Windows 8 a WDDM 1.1-es felületen fut, amit a driver szintén támogat, de a WDDM 1.2-ben bevezetett funkciók nem érhetőek el. Az AMD szintén bejelentette a Windows 8 Hyper-V virtualizációs szolgáltatásának támogatását is, ám ehhez SLAT (Second Level Address Translation) funkcióval rendelkező 64 bites processzor szükséges, továbbá az operációs rendszer esetében is kötelező a 64 bites változatot telepíteni. A gyártó az alábbi weboldalon sorolja fel, hogy milyen processzorok, vagy APU-k mellett működik a Hyper-V. Általánosan fogalmazva a támogatás minden olyan AMD-V szolgáltatást támogató terméken elérhető, amely képes a RVI-re (Rapid Virtualization Indexing).
Az NVIDIA sem tétlenkedik a támogatással. A vállalat még egy korábbi Windows 8 verzióhoz készítette el a 270.41-es drivert, ám ez nem jelent még teljes WDDM 1.2-es támogatást, és csak a termékskála egy részét kezeli. A hírek szerint a vállalat dolgozik a teljes WDDM 1.2-es támogatást kínáló meghajtón, ami – az AMD driveréhez hasonlóan – Windows Update-en keresztül lesz elérhető, és a DirectX 10-es, 10.1-es, illetve 11-es API-t támogató GeForce-okhoz biztos jó lesz. Valószínűleg nem kell sokat várni a driverre, így a fejlesztők valóban megkezdhetik a munkát a Windows 8-on. A végfelhasználóknak az aktuálisan letölthető driver is megfelelő lehet az új operációs rendszer használatához.
Az NVIDIA természetesen képviseltette magát a Build konferencián, és elsődlegesen a Tegra termékcsaládra koncentráltak. A vállalat biztosította a fejlesztőket, hogy rövidesen érkeznek azok a fejlesztőeszközök, melyek a Tegra termékekhez készülő Windows 8-as alkalmazások elkészítésében nyújtanak majd segítséget. Itt elsősorban a Tegra 3 lett kiemelve, melynek megjelenése már nagyon közel van, és a friss hírek szerint két SoC is érkezik. A Kal-El kódnevű lapka a felsőkategóriás okostelefonokat és a tableteket célozza meg, míg a Kal-El+ ugyanazokat a képességeket kínálja, mint a kisebbik modell, csak nagyobb fogyasztás, és ennek megfelelően nagyobb teljesítmény mellett. Ezzel a vállalat a felsőkategóriás tableteket, és az ARM-os netbookokat, vagy notebookokat célozhatja meg. Esetlegesen alacsony fogyasztású, asztali nettopnak is megfelelő lehet a rendszer.
A Tegra 3 sokszor előkerül a Windows 8 kapcsán, és az NVIDIA teljes értékű támogatást kínál majd hozzá. Nem túl nagy titok azonban, hogy a Microsoft új operációs rendszerének főbb újításait, majd csak a következő évben érkező Tegra 4 használja ki, ami már erősebb ARM processzormagokat, és CUDA platformot is támogató, fejlett IGP-t kap. Ettől függetlenül a Tegra 3 támogatása nagyon is fontos az NVIDIA számára, hiszen az ARM processzormagokra újra kell fordítani a natívan futó, rendre x86, vagy AMD64 (x86-64) utasításkészletre készült alkalmazásokat, amihez elengedhetetlen, hogy a fejlesztők kapjanak egy olyan kész hardvert, amire hatékonyan lehet dolgozni.