Hirdetés

Komolyabb Radeon Software frissítés jön július 7-én

Az AMD egy évközi, amolyan komolyabb Radeon Software frissítéssel készül, amely elsődlegesen a Radeon RX 5700-as sorozat támogatására koncentrál, de utánakérdeztünk, hogy a szoftveres fejlesztésekből mit lehet majd bekapcsolni a régebbi hardvereken.


[+]

A vállalat részletes beszámolót tart majd egy hónapon belül, de nagyjából már lehet tudni, hogy mire lehet számítani. Többek között jön a továbbfejlesztett Radeon Chill, amelyet a Radeon Software Adrenalin 2019 18.12.2-es csomagja által bevezetett újítások tettek lehetővé. Lényegében ezek optimalizálása zajlik fél éve, és ez fog bekerülni a júliusi eszközillesztőbe, amivel az AMD mérései szerint akár 2,5-szer is növelni lehet az energiamegtakarítást. Ezt egyébként egy Radeon RX 5700-on tesztelte a cég, és itt fontos megjegyezni, hogy a Navi az első grafikus vezérlő, aminek a tervezésénél már figyeltek arra is, hogy van a Radeon Software-ben egy ilyen funkció, tehát előrelépés ugyan lesz a régebbi hardvereknél is, de ilyen kiugróan jó energiamegtakarítást csak az új generáció tud majd produkálni. Ezt különösebben nem szerette volna tovább taglalni a cég, mivel a média hamarosan megkapja az új meghajtó béta változatát, amivel maguk tesztelhetik a módosított Chill előnyeit.


[+]

Az E3-on a vállalat beszélt már a Radeon Anti-Lag képességről, amelyet szintén hozni fog az évközi eszközillesztő, és erre vonatkozóan előzetesnek kaptunk pár mérést, hogy konkrétan milyen előnyt tud biztosítani a normál működés késleltetéséhez képest. Bár a cég folyamatosan az RDNA-s Radeon RX 5700-as sorozattal reklámozza ezt a fejlesztést, jó hír, hogy a GCN-es Radeonokon is bekapcsolható lesz, és nagyjából ugyanazt az előnyt fogja felkínálni. Korlátozás viszont, hogy csak DirectX 9 és 11-es API-t használó alkalmazásokban működik, mivel az explicit API-k más futószalagokat használnak az operációs rendszeren belül, és nem ezeket cseréli ki a meghajtó gyorsabbakra.


[+]

Az E3-on szintén bemutatott Radeon Image Sharpening (RIS) szűrő is a fentiekkel kézen fogva jön a fejlesztés alatt álló csomagban, ugyanakkor ez már csupán a Radeon RX 5700-as sorozatú grafikus vezérlőkkel fog működni, viszont aktiválható DirectX 9, 12 és Vulkan API-val is, de csak Windows 10 operációs rendszeren. Cserébe a teljesítményigénye elhanyagolható.

Radeon Image Sharpening (RIS) szűrő kikapcsolva és bekapcsolva Radeon Image Sharpening (RIS) szűrő kikapcsolva és bekapcsolva
Radeon Image Sharpening (RIS) szűrő kikapcsolva és bekapcsolva [+]

A működésről szereztünk két képet, így fentebb összehasonlítható a különbség. A Radeon Image Sharpening egyébként nem sokban különbözik a FidelityFX eszközkészlet Contrast Adaptive Sharpening megoldásától, de természetesen a natív implementáció jobb eredményre képes. Az eljárást egyébként az FXAA-t kifejlesztő Timothy Lottes dolgozta ki.

A FidelityFX kapcsán is kérdezősködtünk, ugyanis egymásnak ellentmondó információk láttak napvilágot a hardverkövetelményekről. Maga az eszközkészlet szabványos, és tulajdonképpen csak az a célja, hogy rendkívül olcsón lehessen tervezni utófeldolgozásra épülő effekteket. Ami félreértésre adhatott okot az az optimalizálás, ugyanis azt az AMD valóban a saját, nem szabványos kiterjesztéseire végzi el, de minden effektnek van szabványos, ugyanakkor lassabb verziója. A nyílt forráskód miatt azonban ezeket a fejlesztők, illetve a konkurens gyártók tetszőlegesen optimalizálhatják. A FidelityFX egyébként legjobban a Navi és a Vega architektúrákon fog futni, mivel számos eljárás erőteljesen használja a Rapid Packed Math képességet, amivel lényegében megduplázható a feldolgozás sebessége. Ettől függetlenül az effektek aktiválhatók a régebbi GCN-es Radeonokon is, de ha a szabványos kódokat is szállítja az adott fejlesztő, akkor gyakorlatilag akármelyik compute shadert támogató GPU-n futnak. Az AMD-től megtudtuk, hogy a FidelityFX be lesz építve egy frissítéssel a már megjelent Star Control: Origins és World War Z címekbe. Az új játékok tekintetében a vállalat inkább titkolózik, de az F1 2019-et és a Borderlands 3-at lebuktatták az E3-on, így kénytelenek voltak megerősíteni a támogatást.

A partnereket szerencsére nem titkolják, így FidelityFX-et biztosan használni fogja a Saber Interactive, Luminous Productions, a Codemasters, az Ubisoft, a WB Games, a Capcom, a Stardock, a Unity, a Rebellion, a QLOC, a Teyon, a Gearbox Software, a  Shiver Games, a 11 bit studios, a Croteam, az EXOR Studios, valamint a NetherRealm Studios.

Az érkező Radeon Software egyébként tartalmaz még pár újítást az fentiek mellett, ezekről a cég később bővebben beszél, a jelentős fejlesztések viszont tudomásunk szerint a fentiekben kimerülnek.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés