Hirdetés

A DirectX 12 helyett a Vulkan felé viszi az AnvilNextet az Ubisoft

A Google Stadia kritikus szempont volt a döntésben, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy mi lesz a DirectX 12-es leképezős sorsa.

Hirdetés

Az idei év márciusában számoltunk be arról, hogy az Ubisoft a Vulkan felé lépdel, amelynek a gyakorlati eredményeit PC-n még nem láthattuk, de úgy tudjuk, hogy az AnvilNext új verziójánál a Khronos Group API-ja mellett döntött a cég. Ez azért érdekes, mert a kiadó korábban a DirectX 12-t is beépítette a videojáték-motorba, viszont eddig ténylegesen kiadott játékban még csak a DirectX 11-et használták, tehát mára mindkét explicit API-ra volt támogatásuk.

Az Ubisoft ugyanakkor nagyon számol a Google Stadia platformjával, ami a Vulkan API-t használja, és emiatt végül ez is lett a befutó a PC tekintetében is. Információink szerint az AnvilNext 2.0 legújabb verziója kapja meg a Vulkan leképezőt, amely még idén, az év vége előtt kész lesz. Ezután tetszőlegesen vissza lehet portolni a támogatást egészen az Assassin's Creed Odyssey című játékig. A 2017-ben kiadott Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands és Assassin's Creed Origins alkotásokig már nem, mivel azok egy régebbi verziójú rendszert használnak, amellyel a módosítások nem kompatibilisek, viszont innentől kezdve minden újabb, AnvilNext 2.0-t használó játékba bekerülhet a Vulkan API.

A játékokra vonatkozó konkrétumokról egyelőre még nincs pontos adat, ezekről valószínűleg már döntött az Ubisoft, csak még nem akarták az orrunkra kötni a részleteket, de a Vulkan API támogatása biztos. Arról nincs adat, hogy mi lesz a DirectX 12 leképező sorsa az AnvilNext 2.0-ban, valószínűleg ideiglenesen befagyasztják a fejlesztését. A kiadó a DirectX 11 támogatását az aktuális motorverzióra még megtartja, hiszen ez eleve kész, de a Vulkan eléggé sok rendszeren elérhető API, így nem szükséges mellé alternatív leképezőt írni.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés