Computex 2016: holografikus platformot nyit a Microsoft

A vállalat célja a platformháború felszámolása, ezen belül is a virtuális és a kiterjesztett valóság egységesítése.

A Microsoft az idei Computex alkalmával bejelentette, hogy létrehoznak egy úgynevezett holografikus platformot. Ez a vállalat nézőpontjából egy nagyon fontos lépés, ugyanis az aktuálisan elérhető VR és AR platformok legnagyobb problémája, hogy töredezetté teszik a piacot. Egyszerűen minden érintett a maga pecsenyéjét akarja sütögetni, ugyanis ez az iparág még most épül ki, így mindenki a legjobb pozíciót szeretné megszerezni. Ez természetesen platformok közötti háborúhoz vezet, amit a virtuális valóság szegmensében láthatunk az Oculus és a HTC között.

A Microsoft koncepciójában a holografikus platform jelentené az egységes áruházat a VR és AR eszközök piacán, illetve a HoloLens headsethez hasonló mixelt valóság szempontjából. Az alapot egyébként az adta, hogy a Microsoft a platformot mindenképp kidolgozza a saját termékéhez, ugyanakkor maga az áruház eleve UWP-alapú lesz, vagyis nem sok kell ahhoz, hogy egységesíthető legyen az összes VR és AR platform. Ez az interakciós modellre is vonatkozik, hiszen az eszközök használhatnák a Microsoft által fejlesztett holografikus shellt, ami például lehetővé teszi az egységes gesztusfelismerést.

A szabványosításhoz persze iparági összefogásra van szükség, de technikailag abszolút kivitelezhető, hogy a holografikus platformra felkerülő tartalom minden létező VR és AR platformon futtatható legyen. Ezzel kapcsolatban jó hír, hogy a Microsoft már számos céget meggyőzött, így az AMD, az Intel, a Qualcomm, a HTC, az Acer, az ASUS, a CyberPowerPC, a Dell, a Falcon Northwest, a HP, az iBuyPower, a Lenovo és az MSI támogatja a tervet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés